וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף ודגן יגישו ערעור על פסילתם מההתמודדות על תפקיד יו"ר איגוד השופטים

3.9.2018 / 15:08

שופטי העבר לא מתכוונים לוותר על התפקיד הבכיר לאחר שנפסלו. זריף נפסל למרות שבעבירה הפלילית שנגדו אין קלון, ואילו על דגן הוחלט שלא להמליץ ללא סיבה רשמית. חברי הנהלת איגוד הכדורסל שוקלים פנייה למבקר האיגוד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

המועמדים לתפקיד יו"ר איגוד השופטים באיגוד הכדורסל ירון זריף ודוד דגן צפויים להגיש בקרוב את ערעורם על ההחלטה לא להמליצם לתפקיד לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל. בהנהלת האיגוד, שם עוקבים מקרוב אחר ההתפתחות בכל הנוגע לבחירות, מקווים כי בית הדין העליון יזמן את המערערים כדי להשמיע את טיעוניהם ולא יערוך דיון בדלתיים סגורות, מה שיותיר את כל נושא ההמלצה לתפקיד היו"ר וחברי ההנהלה בעלטה.

כזכור, שישה מועמדים ניגשו לתפקיד היושב ראש, כולל היו"ר המכהן גוני צחר, עליו צפויה וועדת הבחירות להמליץ בסופו של דבר. אחרי שהוועדה החליטה שלא להזמין את המועמדים לראיונות בהחלטה תמוהה, והסתפקה בשיחת טלפון קצרה ומוזרה לאל"מ במילואים קובי מויסה, היא פסלה את חמשת המועמדים הנוספים לתפקיד.

עו"ד אבי נמרודי, היועץ המשפטי של עירוני נס ציונה, ועו"ד יעל ברנדווין-הרציקוביץ' נפסלו מטעמי זיקה. כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, ירון זריף נפסל מטעמי עבירה פלילית והתרשמות כללית, מה שגרם לזעם שכן הדברים לא תואמים את מבחן המציאות, ואילו דוד דגן ומויסה נפסלו ללא סיבה. לאוזניו של דגן ומקורביו הגיעה שמועה שבמהלך הדיונים הועלה חשש כי מצבו הרפואי צריך להילקח בחשבון, אך לטענת מקורביו, לא ברור מהו אותו מצב רפואי והוא לא התבקש להציג מסמכים רפואיים כלשהם.

לא רק לתפקיד היושב ראש נרשמו פסילות מעט תמוהות. השופט לשעבר יערי רייניש נפסל לתפקיד חבר הנהלה לאחר שבמכתב שהגיע אליו מאב בית הדין השופט בדימוס עודד מודריק צוין כי הוא שופט בפועל, למרות שפרש לפני שנתיים וכי הוא לא עומד בסעיף הזיקה. בהבהרה שהועברה אליו אחרי שבוואלה! ספורט פנו בנושא זה לאיגוד הכדורסל, נכתב כי הזיקה קשורה לכך שבנו הוא שופט פעיל בליגה הארצית. מאמן הכדורסל רוני צוקרמן, נפסל מטעמי זיקה, למרות שלא ברור זיקה לאיזה קבוצה. לאחר שנפסל, מונה לתפקיד עוזר מאמן עירוני נס ציונה.

ברקע אי הסדרים, ישיבת הנהלת איגוד הכדורסל, שאמורה לאשר את המינויים לתפקיד יו"ר איגוד השופטים וחברי הנהלת האיגוד, נדחתה ל-17 בספטמבר, כשגורמים בהנהלה מספרים לוואלה! ספורט שנשקלת פנייה למבקר האיגוד שיבדוק את ההתנהלות בכל הנושא.

עוד בנושא:

טענות לאי סדרים בהליך הבחירות ליו"ר איגוד השופטים
כעס על ההמלצה הצפויה להארכת כהונת צחר: "חונטה שעשתה יד אחת כדי למנות מישהו"

ירון זריף שופט כדורסל. אדריאן הרבשטיין
לא מוותר. זריף/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully