וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות לאי סדרים בהליך הבחירות ליו"ר איגוד השופטים

שישה מועמדים נגשו למכרז ליו"ר איגוד השופטים, בו נוספו סעיפים שטרם היו, איש לא נקרא לראיון, ורק אחד קיבל שיחת טלפון מוזרה. איגוד הכדורסל: "גורמים בעלי עניין מנסים להציג את ההליך כלקוי"

עמירם הלוי יושב ראש איגוד הכדורסל. מגד גוזני
חבר בוועדת הבחירות. עמירם הלוי/מגד גוזני

ביום ראשון הקרוב צפויה הנהלת איגוד הכדורסל להתכנס לדיון בו אמור לעלות על סדר היום נושא הבחירות להנהלת ויו"ר איגוד השופטים. לוואלה! ספורט הגיעו טענות מצד חברי הנהלה לאי סדרים חמורים ולהתנהלות לקויה בכל הנוגע להליך הבחירות. פרוטוקול רשמי של ועדת הבחירות, בראשות השופט בדימוס עודד מודריק, אב בית הדין של איגוד הכדורסל, לא הוגש עד היום, כך שאי אפשר לדעת מי האנשים שהומלצו לתפקידים השונים.

על פי גורמים שונים בהנהלה, הוועדה תמליץ על המשך כהונתם של היו"ר המכהן, גוני צחר, וחברי ההנהלה הנוכחיים, לשלוש שנים נוספות, ולא בטוח שההמלצה תעבור שכן חברי הנהלה רבים מתכוונים לדחות את ההמלצה הנוכחית. הסיבה לתסיסה היא כאמור ההליך של הוועדה בה היו חברים מודריק, שני דיינים נוספים, יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי ויו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל עמוס פרישמן, כפי שמתואר כאן.

עוד בנושא:

טאריק בלאק נחת: "לעבור לאירופה זה לא בהכרח משהו שחשבתי עליו"
ההתפתלויות, ההכחשות והירידה מהעץ: כך מכבי תל אביב ייצרה פייק ניוז משל עצמה

יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל עמוס פרישמן. יוסי ציפקיס
גם הוא בוועדה. עמוס פרישמן/יוסי ציפקיס

אחרי תקופה ארוכה בה חיכו המועמדים לתפקיד היושב ראש לפרסום המכרז, הוא פורסם ב-29 ליולי באופן רשמי כשעל המועמדים להגיש את מועמדותם עד יום ראשון, 12 באוגוסט, בשעה 9 בבוקר. על פי הידוע לוואלה! ספורט לפחות שישה מועמדים הגישו את מועמדותם לתפקיד היושב ראש - היו"ר המכהן גוני צחר, דוד דגן, ששימש בתפקידים שונים באיגוד השופטים, שופט העבר ירון זריף, עורך הדין אבי נמרודי, אלוף משנה במילואים קובי מויסה ועורכת הדין יעל ברנדווין - הרציקוביץ'.

שני סעיפים בולטים נוספו לקריטריונים להגשת המועמדות, שעל פי גורמים שונים, נועדו לפסול חלק מהמועמדים לתפקיד - הראשון הוא סעיף זיקה: "היעדר זיקה במשך חמש השנים האחרונות לקבוצות כדורסל הקשורות לאיגוד הכדורסל, אשר עלולה להעמיד את המועמד במצב של ניגוד עניינים או שמבחינה ציבורית או מטעם אחר הוועדה תהיה בדיעה כי אין הוא מתאים לתפקיד". הסעיף השני הוא סעיף עבירות פליליות או משמעת - "העדר הרשעה פלילית בעבירה מסוג עוון או פשע בשבע השנים האחרונות.... היעדר הרשעה בעבירה כלשהי הקשורה לענף ספורט לרבות משמעתית בשלוש השנים האחרונות שאינה מתיישבת עם המינוי לתפקיד".

בנוסף, בהוראות הכלליות של המכרז נכתב כי הוועדה תהיה רשאית לערוך ראיונות במשרדי האיגוד על פי שיקול דעתה הבלעדי. לצורך כך התבקשו המועמדים להיות זמינים בתאריכים 12 ו-13 באוגוסט. כמו כן נכתב כי הוועדה רשאית לוותר או להוסיף תנאים או להבהיר הבהרות בכל הקשור במסמך זה. וסעיף ו' קובע בצורה מוזרה כי: "האיגוד לא יהא חייב, בכל זמן שהוא, למסור נימוקים לאי קבלת מועמדות כלשהי או למסור פרטים או מסמכים בקשר למועמדות כלשהי, לרבות אלה שתתקבלנה". כך שהוועדה למעשה יכולה לעשות ככל העולה על רוחה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאמן הפועל אילת, עודד קטש, לצד השופט ירון זריף. ברני ארדוב
מתמודד על התפקיד. ירון זריף/ברני ארדוב

מאז הגשת המכרז, רק אחד מבין המועמדים, אלוף משנה במילואים קובי מויסה, קיבל שיחת טלפון כלשהי מהוועדה, כפי שהוא מתאר לוואלה! ספורט: "איך בכלל הגעת למכרז הזה?", נאמר בשיחת הטלפון מצידו של אדם שהציג את עצמו כיו"ר הוועדה השופט עודד מודריק, "לא זוכר את השאלה במדויק, אבל רצה לדעת איך הגעתי למכרז הזה. עצם השאלה החשידה אותי. אמרתי שעצם השאלה לא נראית לי. אמרתי שהפנו את תשומת ליבי למכרז, ראיתי שיש מה לעשות, והחלטתי להגיש את המועמדות". מויסה אגב, הוא בעל ניסיון ניהולי רב כשהיה מנכ"ל חברות ACE, הוניגמן, מגה ספורט ומפלגת "יש עתיד".

גם מויסה, וגם עורכת הדין ברנדווין-הרציקוביץ' מחכים לתשובה מהוועדה, גם אם לא התקבלו. "יש הגיון בסעיף של הזיקה, אבל מין הראוי להזמין אותי לראיון כדי לדעת כמה זיקה יש לי או אין לי", אומרת הרציקוביץ', אשתו של דורון הרציקוביץ' בעליה לשעבר של הפועל אילת, "לא קיבלתי אפילו מייל. מקובל להודיע כדי שנוכל לערער". עורך הדין נמרודי, שהיה בעבר הרחוק יו"ר אליצור אשקלון ובשנים האחרונות היועץ משפטי חיצוני של עירוני נס ציונה, הגיש אף תצהיר חתום מטעם יו"ר הקבוצה כי לא היה מעורב בניהולה, אך לא קיבל גם הוא תשובה, ולא נעשתה פנייה לאנשי המועדון כדי לבדוק את זיקתו. זריף, שגם כן לא קיבל תשובה, פנה לוועדה ביום חמישי האחרון באמצעות מכתב מעורך דין על מנת לקבל את החלטת הוועדה, אך עדיין לא קיבל תשובה.

בכל הנוגע לסעיפי הזיקה קיימת בעייתיות נוספת. הראשונה היא כי פרישמן, אחד מחברי הוועדה, הוא בעל זיקה ברורה לאחת מקבוצות איגוד הכדורסל, הפועל רמת גן/גבעתיים או הפועל גבעתיים, מתוקף תפקידו כמנהל רשות הספורט בעיריית גבעתיים, ובעברו אף היה מורשה החתימה של הקבוצה באיגוד. כמו כן, על פי טענת גורמים שונים, יושבי ראש של איגוד השופטים בעבר היו בעלי זיקה ברורה לקבוצות, ואוהדים של קבוצות לפני שנכנסו לתפקיד. צחר אגב, היה מנכ"ל בני הרצליה, אך הדבר היה לפני מספר רב של שנים.

כאמור, בקרב הנהלת האיגוד קיימת אכזבה רבה מהנושא, ולטענת גורמים מסוימים, "יש פה וועדה שלמעשה מייתרת את המכרז ושעושה הכל על מנת שגוני צחר ימשיך בתפקידו וגם חברי ההנהלה הנוספים. לא ניתן לזה יד. לא יהיה פה מחטף, והגיע הזמן שהדברים יעשו על פי כללי מנהל תקינים". יש לציין כי בבחירות הקודמות, המכרז שפורסם לא היה על דעתם של חלק מחברי ההנהלה גם כן, שהגישו מכתבים לאב בית הדין בנושא. צחר עצמו נבחר לתפקיד אחרי התפטרותו של היו"ר הקודם אבי ביצור, והמשך תפקידו עבר על חודו של קול בודד בהנהלת האיגוד.

מאיגוד הכדורסל נמסר: "הליך הבחירות ליו"ר והנהלת איגוד השופטים נעשה תוך הקפדה יתרה על קיום תקנוני האיגוד בשיתוף פעולה וליווי צמוד של אב בית הדין העליון הושפט בדימוס פרופסור עודד מודריק, יעוץ משפטי ויו"ר ועדת הביקורת שלל האיגוד מר מעוזיה סגל. צר לנו שגורמים בעלי עניין מנסים להציג את התהליך כלקוי וזאת עוד בטרם פורסמה החלטת הועדה שתובא לאישור בישיבת ההנהלה ביום ראשון הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully