וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דג'וקוביץ' טייל לשמינית הגמר, זברב הודח, הרצף של שראפובה נמשך

הסרבי גבר 2:6, 3:6, 3:6 על גאסקה והתקרב למפגש ברבע הגמר מול פדרר, שניצח 4:6, 1:6, 5:7 את קיריוס וסיפק את אחת הנקודות היפות בקריירה. המדורג 4 בעולם הפסיד לבן ארצו קולשרייבר, צ'יליץ' ניצח את דה מינאר אחרי 4 שעות. שראפובה עלתה למאזן 0:23 במשחקי הלילה

אימג'בנק GettyImages

צפו בתגובה של ניק קיריוס לחבטה המדהימה של רוג'ר פדרר

התגובה של קיריוס לחבטה המדהימה של פדרר

הסיבוב השלישי באליפות ארצות הברית, גם נשים וגם גברים, הושלם הלילה (בין שבת לראשון).

גם פדרר המום מהנקודה הבלתי נשכחת: "אחת החבטות המיוחדות בחיי"

עוד באותו נושא

גם פדרר המום מהנקודה הבלתי נשכחת: "אחת החבטות המיוחדות בחיי"

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי, חוגג. AP
המפגש הבלתי נמנע מתקרב. דג'וקוביץ'/AP

גברים

כשהתפרסמה ההגרלה כולם חשבו שבסיבוב השלישי מחכה לרוג'ר פדרר מוקש רציני בדמותו של ניק קיריוס, אלא שהאוסטרלי כמו האוסטרלי היה יריב קשה רק על הנייר ולא ממש על המגרש. פדרר, המדורג שני בעולם ובטורניר, נזקק לשעה ו-45 דקות בלבד על מנת להשלים 4:6, 1:6, 5:7 מול המדורג 30 כשבדרך הוא מספק את אחת הנקודות המדהימות שנראו בשנים האחרונות תוך שהוא חובט מהצד כך שהכדור בכלל לא חוצה את הרשת בדרך לצד של קיריוס. פדרר סיים את המשחק עם 16 אייסים ולא פחות מ-51 ווינרים לעומת 24 שגיאות לא מחויבות. קיריוס, בפעם המי יודע כמה, לא באמת מהווה יריב רציני עבור אחד הגדולים על הבמה הגדולה ביותר.

פדרר ישחק בסיבוב הבא נגד ג'ון מילמן. האוסטרלי הצליח בגיל 29 לרשום את הישג השיא שלו בטורניר גרנד סלאם עם עלייה לשמינית הגמר. מילמן, שמדורג במקום ה-55 בעולם, נזקק לשעתיים ועוד 50 דקות על מנת לנצח 4:6, 6:4, 1:6, 3:6 את מיכאיל קוקושקין הקחזי, שמדורג 84. מילמן סיים את המשחק עם 6 אייסים ו-12 ווינרים בלבד לעומת 36 שגיאות לא מחויבות, בעוד קוקושקין חובט 45 ווינרים ומבצע 59 שגיאות לא מחויבות.

אחרי פתיחה מעט צולעת לטורניר והפסד מערכה בשני המשחקים הראשונים, נובאק דג'וקוביץ' שוב נראה הלילה בשיאו מול רישאר גאסקה (25). הסרבי ניצח 2:6, 3:6, 3:6 תוך שעתיים ו-13 דקות, ועשה עוד צעד בדרך למפגש הענקים לו כולם ציפו מול פדרר ברבע הגמר. נולה הציל את כל ארבע נקודות השבירה שלו במשחק והמשיך את מסורת הניצחונות על היריב הצרפתי, מולו הוא עומד על מאזן של 1:13 בקריירה ועל רצף של 11 ניצחונות רצופים. בשמינית הוא ייפגוש את ז'ואאו סוזה הפורטוגלי, כשניצחון קרוב לוודאי יקבע לו מפגש נוסף ועוד פרק ביריבות עם פדרר.

ההפתעה של הלילה נפלה במשחק בין סשה זברב לפיליפ קולשרייבר, בו האחרון הדיח את בן ארצו הפייבוריט (4 בעולם) עם ניצחון 7:6, 4:6, 1:6, 3:6 בקרב ארוך ומותח שנמשך שלוש שעות ו-12 דקות. זברב ביצע לא פחות מ-52 שגיאות לא מחויבות, ניצל רק שלוש נקודות שבירה מתוך 13 אפשריות, וקיבל שיעור מקולשרייבר המבוגר ממנו ב-13 שנה. בשלב הבא יפגוש הגרמני את קיי נישיקורי.


המשחק הכי דרמטי נערך במגרש לואי ארמנסטרונג, שם מרין צ'יליץ' הקרואטי הענק ניצח אחרי מותחן של ארבע שעות את אלכס דה מינאר האוסטרלי 6:4, 6:3, 3:6, 4:6, 5:7. הילד האוסטרלי בן ה-19 הציג יכולת טובה בסיבובים המוקדמים והדהים גם את צ'יליץ' עם ניצחונות בשתי המערכות הראשונות. אבל צ'יליץ' לא אמר נואש. הוא שבר פעמיים את דה מינאר במערכה השלישית והשיג שבירה מכרעת ברביעית שסידרה לו 4:6. במערכה החמישית והמכרעת דה מינאר הגיש בפיגור של 6:5 ולא עמד בלחץ. ההגשות שלו לא נכנסו וצ'יליץ' ניצל את זה כדי לשבור בדיוק בזמן בדרך לניצחון שמסדר לו מפגש מול דויד גופן בשמינית הגמר.

משחקים נוספים:

דייגו שוורצמן (ארגנטינה) - קיי נישיקורי (יפן) 6:4, 6:4, 5:7, 6:1.

ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי. GettyImages
זאת התגובה של קיריוס לחבטה הזו של פדרר/GettyImages
מריה שראפובה, טניסאית רוסייה, חוגגת. AP
אם תמשיך לשחק בלילה, היא כנראה תלך עד הסוף. שראפובה/AP

נשים

מרקטה וונדרושובה הצ'כית בת ה-19 השלימה את ההישג הגדול ביותר בקריירה שלה כשלראשונה עלתה לשמינית גמר בטורניר גרנד סלאם. וונדרושובה, המדורגת 103 בעולם, עשתה את זה בתום משחק קשה ומותח מאוד ו-6:7 (4), 6:2, 6:7 (1) מול קיקי ברטנס ההולנדית, המדורגת 13 שהגיעה עם הרבה ציפיות לטורניר אחרי הזכייה בסינסינטי והודחה מוקדם מכפי שציפתה. וונדרושובה תפגוש בשמינית הגמר את לסיה צורנקו האוקראינית בת ה-29, שהצליחה להשוות את הישג השיא שלה באליפות ארצות הברית ולעלות בפעם השנייה בתוך שלוש שנים לשמינית הגמר. צורנקו, שנאלצה לפרוש השנה מול גרבינייה מוגורוסה ברולאן גארוס בשל פציעה, פתחה לא טוב במיוחד ונקלעה כבר לפיגור 4:1, אבל זכתה בלא פחות מ-11 משחקונים ברציפות בדרך ל-4:6, 0:6 מול קטרז'ינה סיניאקובה הצ'כית (54).

בהמשך הלילה, המסורת של מריה שראפובה נמשכה. הרוסייה (22 בעולם) הרשימה מול ילנה אוסטפנקה עם ניצחון 3:6, 2:6 תוך שעה ו-24 דקות, ועלתה באופן מדהים למדי למאזן 0:23 בקריירה במשחקים בסשן הלילה בארצות הברית. בשלב הבא היא תפגוש את קרלה סוארס נבארו (30).

פינלסטית 2017 מדיסון קיז (14) פתחה לא טוב מול אלכסנדרה קרוניץ' הסרבית (49) ושמטה את המערכה הראשונה, אבל הצליחה להתעשת, להעלות את הרמה שלה ולנצח 6:4, 1:6, 2:6 אחרי שעה ועוד 45 דקות. קיז, שסיימה את המשחק עם 42 ווינרים לעומת 30 שגיאות לא מחויבות, מחכה בשמינית הגמר לדומיניקה ציבולקובה, שניצחה את אנג'ליק קרבר. הגרמנייה, המדורגת רביעית בעולם, הגיעה אל הטורניר במצב רוח טוב כאלופת ווימבלדון השנה. גם מניו יורק יש לה זיכרונות טובים אחרי שזכתה בטורניר ב-2016. אבל הפעם זה ממש לא הלך לה ואחרי ששרדה בקושי משחק רע מול יוהאנה לארסון בסיבוב השני, הגיעה גם ההדחה בסיבוב השלישי. קרבר שמטה יתרון מערכה מול דומיניקה ציבולקובה (35), שתמיד מסוכנת והפסידה לה 3:6, 6:3, 6:3 בתוך שעתיים ועוד 15 דקות.

בהמשך הלילה הגיעה הפתעה גם בטורניר הנשים: הכישרון העולה ארינה סבאלנקה (26) הדיחה את אלופת ווימבלדון פעמיים פטרה קביטובה עם ניצחון 5:7, 1:6. סבאלנקה תשחק נגד נאומי אוסקה הלוהטת. אוסקה, המדורגת 19 בעולם, נזקקה ל-50 דקות בלבד על מנת להביס את יוליה גלושקו בסיבוב השני כשהיא מסיימת את המשחק עם 10 משחקונים ברציפות. הפעם היא שיחקה נגד אלכסנדרה ססנוביץ' הבלארוסית (33) והמשיכה ברצף המטורף שלה עם 0:6, 0:6 בתוך 50 דקות בלבד והיא כרגע עומדת על זכייה ב-22 משחקונים ברציפות.

מרין צ'יליץ'. רויטרס
כמה אופי. צ'יליץ' חוגג ניצחון דרמטי/רויטרס
נאומי אוסקה טניסאית יפנית. AP
אוסקה אקספרס/AP
אנג'ליק קרבר טניסאית גרמנייה. GettyImages
הדחה מוקדמת/GettyImages
מדיסון קיז טניסאית אמריקאית. רויטרס
מדיסון קיז עשתה את העבודה שלה/רויטרס
קרלה סוארס נבארו טניסאית ספרדייה. AP
סוארס נבארו עם ניצחון גדול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully