וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: וידאר קיארטנסון מצטרף לרוסטוב, מכבי תקבל 2.3 מיליון יורו

31.8.2018 / 16:01

החלוץ עבר בדיקות רפואיות בישראל מחשש שלא יספיק להגיע לרוסיה בזמן. הצהובים שינו את המתווה ברגע האחרון והאיסלנדי יימכר אחרי שנתיים במכבי ת"א. ירוויח כ-3 מיליון יורו ב-4 שנים. כל הפרטים מאחורי הקלעים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

(עדכון ראשון: 9:39)

מכבי תל אביב הודיעה היום (שישי) רשמית: וידאר קיארטנסון נמכר לרוסטוב, שתעביר לצהובים 2.3 מיליון יורו תמורתו. לאחר שכבר סוכם על עסקת השאלה בגובה של 350 אלף יורו ואופציית רכישה של 2.5 מיליון, הצהובים התעקשו הבוקר לשנות את מתווה העסקה ולקבל את כל הכסף כעת במכירה, ללא השאלה. ראשי המועדון אף הסכימו להוריד מהסכום הכולל וכך לבסוף הוחלט שקיארטנסון יימכר תמורת 2.3 מיליון יורו ולא כפי שסוכם אתמול.

לפרסום הראשון על מעברו של קיארטנסון לרוסטוב

"היו לי שנתיים נפלאות כאן במכבי וברצוני להודות לחברי לקבוצה, לאוהדים ולכולם במועדון", אמר קיארטנסון לאתר הרשמי של מכבי תל אביב. "עכשיו אני עושה צעד נוסף בקריירה שלי אבל תמיד אשאר אוהד נלהב של מכבי ושל העיר תל אביב".

מנכ"ל מכבי תל אביב, בן מנספורד, הוסיף: "וידאר הגיע למכבי לכבוש שערים והוא עשה בדיוק את זה. נראה כי זה הזמן הנכון עבור וידאר לעזוב ולהתחיל פרק חדש בקריירה. כולם במכבי מאחלים לוידאר ולמשפחתו את מלוא ההצלחה בעתיד".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הודחה ולא עלתה לבתים של הליגה האירופית
אין הצעות: מנור סולומון נשאר במכבי פתח תקוה עד ינואר

שחקן מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון. ברני ארדוב
מאוד רצה לעזוב. קיארטנסון/ברני ארדוב

הבוקר החליטו בשני המועדונים שעדיף שהאיסלנדי לא ימריא לרוסיה מחשש שלא יספיק לעבור בדיקות שם לפני תום מועד ההעברות (23:00 שעון ישראל). לכן סוכם בין הצדדים מתוך אמון הדדי שקיארטנסון יעבור את הבדיקות בישראל בבית החולים שיבא תל השומר, ושהתוצאות יישלחו מיידית לרוסים. מאחר שבעבר הוא היה פצוע, התעקשו ברוסטוב לערוך לחלוץ צילומי MRI במספר מקומות ורק אחרי שכל התשובות יתקבלו, הטיוטות יהפכו לחוזה רשמי.

קיארטנסון סיכם את תנאיו ברוסטוב הרוסית לארבע השנים הקרובות. בכל עונה צפוי החלוץ האיסלנדי להשתכר כ-700 אלף יורו נטו, ובסך הכל קרוב ל-3 מיליון יורו לכל אורך התקופה. מדובר בירידה בשכרו השנתי לעומת מה שהוא הרוויח במכבי תל אביב (כמיליון יורו נטו לעונה), אולם החלוץ קיבל את ההצעה מכיוון שמדובר בחוזה ארוך טווח ואילו במכבי תל אביב נותרו לו רק שנתיים עד סיום ההסכם. קיארטנסון גם חש לא מוערך בקרית שלום וההסכמה שלו לרדת בשכר מלמדת על הרצון לעזוב.

המו"מ בין מכבי תל אביב לרוסטוב נערך במשך כמה ימים, כאשר הרוסים התעקשו על השאלה עם אופציית רכישה. ברוסטוב הציעו לשלם דמי השאלה בגובה 250 אלף יורו ולהוסיף כ-2 מיליון יורו על רכישה בתום העונה, בעוד הצהובים דרשו 500 אלף יורו על ההשאלה. אתמול הצדדים הגיעו לסיכום על דמי השאלה בגובה 350 אלף ואופציית רכישה של 2.5 מיליון יורו, אלא שהבוקר חל שינוי נוסף בשל ההתעקשות של מכבי תל אביב על מכירה.

מבחינת מכבי תל אביב מדובר בעסקה שחוסכת לה שכר מאוד גבוה וכן מכניסה סכום נאה במיוחד. עדיין לא ברור האם הצהובים יצרפו חלוץ זר אחר במקומו של האיסלנדי.

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חיסכון גדול עבור מכבי תל אביב. קיארטנסון/ברני ארדוב

קיארטנסון בן ה-28 השלים אמש שנתיים במכבי תל אביב. הוא נרכש ב-30 באוגוסט 2016 ממאלמו השבדית תמורת 3.5 מיליון יורו והפך לרכש היקר בתולדות הכדורגל הישראלי. כשבועים לאחר מכן כבש את שער הבכורה בהפסד 4:3 לזניט סנט פטרסבורג בשלב הבתים של הליגה האירופית, ובליגת העל סיים כמלך השערים עם 19 כיבושים בעונתו הראשונה. בעונה הקודמת הוסיף עוד 13 שערים וכך התייצב במקום השני בין הכובשים הזרים של מכבי תל אביב בליגה בכל הזמנים עם 32 שערים, אחד פחות מהשיאן אנדז'יי קוביקה. העונה מצא את הרשת עם צמד מול רדניצ'קי ועם הפנדל המצמק במשחק החוץ מול סרפסבורג, אך לא הצליח לסייע למכבי תל אביב להגיע לשלב הבתים בפעם השלישית ברציפות.

רוסטוב, סגנית אלופת 2016 שערכה הופעת בכורה מוצלחת בליגת האלופות לפני שנתיים, היא "הקבוצה האיסלנדית" של הליגה הרוסית. לקיארטנסון, שזומן השבוע לסגל נבחרתו לקראת המשחקים מול שוויץ ובלגיה בליגת האומות, ממתינים שם שלושה חברים מהנבחרת: הבלם רגנאר סיגורדסון שהוזכר בעבר כמועמד למכבי חיפה, הבלם הנוסף סבריר אינגי אינגסון שנרכש ב-2 מיליון יורו מגרנאדה לפני כחודשיים והחלוץ ביורן ברגמן סיגורדרסון שהגיע בינואר ממולדה תמורת 2 מיליון יורו. האחרון הוא החלוץ המרכזי היחיד בסגל של שחקן העבר ואלרי קרפין, שחיפש חיזוק להתקפה ועשוי לקבל אותו כעת בדמות איסלנדי רביעי. רוסטוב מדורגת כרגע במקום השלישי עם ארבעה ניצחונות אחרי חמישה מחזורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully