וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ההדחה תעלה 30 מיליון שקל, ביקורת חריפה על טיבי

31.8.2018 / 7:20

ההדחה מאירופה תגרום לבור תקציבי שהצהובים יצטרכו לכסות באמצעות שחרור שחקנים, כעס על הבלם שגרם לפנדל ("למה לא נמנע ממגע איתו?"). וגם: הטעויות של איביץ' ופנטזיית הטרבל

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. ההפסד הכספי צפוי להוביל לשחרור שחקנים

ההדחה אתמול (חמישי) משלב הבתים של הליגה האירופית תעלה למכבי תל אביב באובדן הכנסות של 30 מיליון שקל בקירוב. לא מדובר רק במענקים של אופ"א בגין העפלה ונקודות אפשריות, אלא גם באובדן הכנסה ממכירת כרטיסים לשלושת משחקי הבית שהיו מצפים לה בכל מקרה. מספיק היה לראות את פניהם של נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס שהגיע למשחק ושל המנכ"ל בן מנספורד שישבו בתא הכבוד, כדי להבין עד כמה הנזק מבחינת מכבי תל אביב עצום, כל שכן כשמדובר בעונה בה מרחפת על הקבוצה סנקציה כלכלית בגין אי עמידה בחוקי הפייר פליי. את הבור התקציבי יצטרכו במכבי תל אביב לכסות גם באמצעות השתחררות מחוזים. הסגל שיש כיום לקבוצה הוא מעל ומעבר למה שצריך לליגה. כמות השחקנים גדולה וקרוב לוודאי שישוחררו מספר שחקנים בקרוב.

אמש לא התלבשו ז'איר אמאדור הפצוע וכן אייל גולסה, אבי ריקן, מאור קנדיל ומתן חוזז. גם כריסטיאן באטוקיו הוא עדיין שחקן הקבוצה ומקבל משכורת אפילו אם יש החזר מסוים מהביטוח בגין פציעתו. אמש כבר נפוצו שמועות על כך שאבי ריקן עשוי לעבור לבית"ר ירושלים. ריקן חתם בעונה שעברה על הארכת חוזה במכבי תל אביב לשנתיים הקרובות וכדי לפתות אותו לעזוב, יצטרך בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג להתאמץ מאוד. מתן חוזז מבוקש מאוד במספר קבוצות כמו מכבי נתניה, בני יהודה והפועל חיפה אבל השתחררות מחוזהו היא לא דבר שיסייע לצמצום הנזק הכלכלי מאחר שהוא בין המשתכרים הנמוכים בקבוצה. שחר פיבן הוא עוד שחקן שכעת עשוי למצוא את עצמו מושאל לקבוצה אחרת כדי להקטין את כמות השחקנים בסגל.

עוד בנושא:

עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
וידאר קיארטנסון בדרך לרוסיה: צפוי להצטרף לרוסטוב
פרדראג ראיקוביץ' בעט בקבוק שכמעט פגע בשופט. ייני: "בושה שהפסדנו"

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
היה חייב להימנע מהמהלך המיותר. איתן טיבי/ברני ארדוב

2. ביקורת חריפה על איתן טיבי: "למה הוא לא נמנע ממגע איתו?"

ארתור דיאז לא יהפוך לדמות שיאהבו להיזכר בה במכבי תל אביב. היה מי שאמר אמש בצחוק שאולי השופט הפורטוגלי נחת כאן כדי לסגור את החשבון הפתוח עם מכבי תל אביב שהשאיר בן ארצו ליטו וידיגאל. פנדל של איתן טיבי לא היה צריך להישרק, אבל גם הפנדל של איתי שכטר היה גבולי. אבל בלי קשר לפסיקה השגויה של השופט, כאן נכנס איתן טיבי בעוד החלטה אומללה. עד אותו רגע טיבי רשם משחק טוב ביחד עם שרן ייני בקו האחורי. לא קל להיות עם חבל על הצוואר כל המשחק ולחשוש מספיגת שער, אבל המהלך שהוביל לשריקה לפנדל היה חייב להימנע מכיוון הבלם הוותיק.

"השחקן שלהם כבר היה בדרך החוצה מרחבת ה-16. לא ברור למה איתן לא נמנע ממגע איתו?", שאל אמש אחד משחקני הקבוצה. לטיבי לא היתה שום סיבה לתת כתף לשחקן האורח שידע לעשות הצגה לא פחות טוב ממה ששכטר יודע. דיאז אכל את זה ולימד שוב ששופטים הם בסך הכל בני אדם ושבקרוב כל אחד עם קצת כושר גופני יוכל להיות שופט כשיש לו גיבוי של שופטי הוידאו. אז מה רע לעשות סיבוב באירופה ולקבל 4,000 יורו מאופ"א לשלושה ימים של טיול?

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב ניצחה את סרפסבורג 1:2, אבל הודחה מהליגה האירופית

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. ברני ארדוב
יצטרך להרים את השחקנים לקראת יום ראשון. ולאדן איביץ'/ברני ארדוב

3. ולאדן איביץ' לא עמד במשימה הראשונה והחשובה

"זה אחד הרגעים הקשים בקריירה שלי", הודה אמש ולאדן איביץ'. למאמן מכבי תל אביב אין רזומה עשיר על הקווים, אבל אחרי המשחק הוא הודה שגם אם מצרפים את קריירת המשחק שלו לקריירת האימון, הוא לא יכול למצוא יותר מדי רגעים בהם הרגיש רע מאוד כמו אחרי המשחק אתמול. "כולנו בהלם", אמר איביץ', שיירשם מעתה כמאמן זר שלא הצליח להביא את מכבי תל אביב לשלב בתים. ג'ורדי קרויף עשה זאת, שוטה ארבלדה הצליח, סלאבישה יוקאנוביץ' היה אפילו בליגת האלופות.

איביץ' לא עמד במשימה למרות שרשם מסע מכובד הקיץ עם העפלה עד לשלב הפלייאוף. עד כה הוא קיבל ניקוד יפה על ניהול המשחק, אבל אמש גם הוא טעה. את שכטר הוא אולי רצה לשמור על הספסל, אבל ההעדפה של קיארטנסון בהרכב הייתה טעות. בהמשך הוא היה צריך להכניס את דור פרץ לקישור האחורי אבל הוא העדיף לעשות עוד חילוף התקפי עם יונתן כהן גם מתוך אמונה שמכבי תל אביב תבקיע את השלישי ואולי אפילו את הרביעי. פרץ היה צריך לעזור לדן גלזר בקישור ולשלוח את דור מיכה יותר קדימה. זה היה חילוף מתבקש שאיביץ' פיספס. כעת, הוא יצטרך להרים את השחקנים למשחק ביום ראשון בטרנר, אבל דומה שלא פחות מהם, גם הוא התקשה אמש להירדם ותחושות האכזבה והתסכול אצלו עצומות.

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הצהובים מפנטזים. פאקו אייסטרן חוגג את הטרבל/ברני ארדוב

4. בפעם הקודמת זה נגמר בטרבל: במכבי מפנטזים על שחזור

הפעם הקודמת בה מכבי תל אביב לא העפילה לשלב הבתים הייתה קיץ 2014. מבצע צוק איתן שלח את הצהובים, כמו גם את יתר הקבוצות הישראליות, לשחק את משחקי הבית בקפריסין. פאקו אייסטרן היה מאמן הקבוצה אבל הוא לא הספיק לעמוד על הקווים מול אסטרס טריפוליס ואת המושכות הוא קיבל רק אחרי ההדחה מאירופה. אותה עונה נגמרה בטרבל צהוב. "בערב כזה אפשר רק לפנטז שההיסטוריה תחזור ושמכאן נסיים את העונה עם טרבל כמו שעשינו לפני ארבע שנים", ניסה שחקן בקבוצה לנחם את עצמו. "הרבה זמן ייקח לנו להתאושש מהמכה המוראלית הזו, אבל אם נסיים את העונה הזו עם שלושת התארים כמו אז, אף אחד לא יזכור את הערב הנורא הזה".

שחקני מכבי תל אביב, אנריק סבוריט, שרן ייני. ברני ארדוב
"צריכים לדעת להתמודד עם אכזבות". שרן ייני עם אנריק סבוריט/ברני ארדוב

5. שרן ייני: "המשחק הזה לא יפגע בנו בבאר שבע"

עד שמכבי תל אביב תחזיר לעצמה את האליפות ואולי תעשה טרבל כמו אז ב-2015, היא צריכה לנסוע ביום ראשון לטרנר למשחק החוץ הכי קשה בליגה. היתה זו מכבי תל אביב שידעה להיות הראשונה לנצח בבאר שבע בפלייאוף העונה שעברה. הקפטן שרן ייני, שחזר אמש שוב ושוב על העובדה שהוא והשחקנים כועסים על עצמם בעקבות ההדחה אתמול, לא הסכים עם הקביעה של התקשורת שיהיה להם קשה מאוד להרים את עצמם בטרנר עוד יומיים: "אין קשר בין משחק אחד למשחק השני. אנחנו כדורגלנים מקצוענים במכבי תל אביב ואנחנו צריכים לדעת איך להתמודד עם אכזבות כמו שאתם בתקשורת צריכים לדעת להתמודד עם אכזבות. זו מקצוענות וכך זה יהיה. אנחנו לא נשליך את מה שיהיה בבאר שבע על מה שהיה כאן הערב. יהיה משחק קשה בבאר שבע כי תמיד קשה שם, אבל אנחנו נדע להתאושש פיזית ומנטלית עד יום ראשון ונגיע מוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully