וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעזאזל, זה עשוי לקרות": שנה לטרייד ששינה את פני ה-NBA

בארה"ב נזכרים בעסקה ששלחה את קיירי אירווינג לבוסטון ואת אייזאה תומאס, קראודר ובחירת הדראפט לקליבלנד, שהתפרקה כמעט לחלוטין מנכסיה. איינג': "כולם, פה אחד, רצו שזה ייצא לפועל"

עריכת וידאו: מתן חדד

בארצות הברית מציינים שנה לטרייד שבמובנים רבים, שינה לא מעט מליגת ה-NBA: קיירי אירווינג נשלח מקליבלנד לבוסטון, אייזאה תומאס, ג'יי קראודר, אנטה ז'יז'יץ' ובחירת הדראפט של ברוקלין עשו את הדרך ההפוכה. ההמשך ידוע: קליבלנד סיפקה יכולת מאכזבת בעונה הסדירה, נזקקה ליכולת עילאית של לברון ג'יימס כדי להגיע לגמר, שם חטפה סוויפ מגולדן סטייט, וראתה את כוכבה הגדול ביותר נוטש לטובת לוס אנג'לס. האם ג'יימס היה נשאר בקאבס אילו אירווינג היה נשאר, והיתה לו קבוצה טובה יותר, שמסוגלת לתת פייט גדול יותר לגולדן סטייט? כלל לא בטוח, אך ניתן רק להניח שהסיכויים היו גבוהים יותר.

כך או כך, תומאס סיפק יכולת רעה מאוד בקליבלנד, שיחק 15 משחקים בלבד (14.7 נקודות למשחק ב-36 אחוז מהשדה ו-25 אחוז ל-3), קיבל ביקורות גם על הגישה איתה הגיעה, ונשלח בטרייד ללוס אנג'לס לייקרס; קראודר אכזב גם הוא, והועבר ליוטה בעסקת רודני הוד; ז'יז'יץ' לא הירבה לקבל הזדמנויות בעונת הרוקי שלו; ובחירת הדראפט הנחשקת נפלה בסופו של דבר למקום השמיני, שם בחרו הקאבס את קולין סקסטון. אם לפני קצת יותר משנה היו באוהיו לברון ג'יימס, קיירי אירווינג וקווין לאב, כעת רק האחרון נותר, מוקף בשחקני משנה לא מרשימים במיוחד, ובמעט מאוד צעירים מבטיחים.

ובוסטון? היא ככל הנראה הפכה ליריבה הגדולה ביותר של גולדן סטייט, עם בסיס הכולל בין היתר את אירווינג, ג'ייסון טייטום, ג'יילן בראון, גורדון הייוורד ואל הורפורד. הרכז שהגיע מקליבלנד פתח את העונה שעברה בסערה ועד הפציעה שהשביתה אותו מסיום העונה הסדירה והפלייאוף, העמיד ממוצעים של 24.4 נקודות (ב-49 אחוז מהשדה - שיא קריירה), 3.8 ריבאונדים (שיא קריירה), 5.1 אסיסטים ו-2.3 איבודים בלבד.

עוד בנושא:

עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
דייויד ווסט פרש מכדורסל: "הייתי בר מזל להגשים את חלום ילדותי"
סן אנטוניו הכריזה על "יום מאנו ג'ינובילי", גם ליאו מסי נפרד

שחקן בוסטון סלטיקס קיירי אירווינג עם שחקן קליבלנד קאבלירס אייזאה תומאס. AP
היום בו הכל השתנה. אייזאה וקיירי/AP

ב-ESPN נכתב כי בזמן שהטרייד יצא לפועל, אירווינג היה בעיצומם של הצילומים לסרט "אנקל דרו". צעקות של שמחה נשמעו על הסט, והרכז הראה לכל מי שרק רצה כמה הוא מרוצה שהעסקה יצאה לפועל.

מייק זרן, עוזרו של דני איינג', הודה כי הסלטיקס "ציפו לאוגוסט שקט", אך ברגע שההזדמנות הגיעה, החליטו לקפוץ עליה. "יש הזדמנויות שחייבים לחקור, וקיירי הוא אחת מהן", אמר איינג'. "כולנו הרגשנו שזה משהו שצריך לעשות. כולם, פה אחד, רצו שזה יקרה. חשבתי שקיירי יתאים לנו מצוין, וכמובן שאני עדיין חושב כך. בו בזמן, זה לא היה פשוט. יש סיכון בכל עסקה, אבל עם שחקן כמו קיירי כולנו היינו מוכנים לקחת את הסיכון הזה, ואני שמח שלקחנו אותו".

בראד סטיבנס הודה: "לא חשבתי שהטרייד הזה יקרה, ואז, פתאום, תוך פרק זמן של 20 שעות, זה עבר מ'אני לא חושב שזה קורה' ל'לעזאזל, זה עשוי לקרות'. זה היה מסעיר, כי אף אחד לא היה חושב שאייזאה אי פעם יהיה חלק מהטרייד. זה היה קשה מאוד, אני לא מקנא בהנהלה שצריכה לקבל החלטות כאלה. הדרך היחידה שאפילו תשקול לעשות דבר כזה לאדם כזה היא עבור שחקן מהקליבר של קיירי".

עוד באותו נושא

דייויד ווסט פרש מכדורסל: "הייתי בר מזל להגשים את חלום ילדותי"

לכתבה המלאה
ג'נרל מנג'ר בוסטון סלטיקס, דני איינג', צופה בקיירי אירווינג. AP
יש הימורים שחייבים לקחת. איינג' ואירווינג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully