וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פור מיכה: הקשר שוב שינה לחלוטין את המשחק של מכבי תל אביב

הרוטציה הרחבה של איביץ' נתנה למכבי חיפה צ'אנס להוביל וההרכב הצהוב שיחק כדורגל חיוור, אבל להכניס את הקשר מהספסל מול יריבים עייפים זה על גבול הלא הוגן. אורן יוסיפוביץ על משנה המשחקים של הצהובים, ואפילו המאמן הודה: "לפעמים הוא עושה ב-30 דקות יותר מאשר ב-90"

עריכת וידאו:ניר חן

הספסל של מכבי תל אביב היה כל כך חזק, שיש שהתבדחו ששבעת יושביו היו יכולים לנצח אף הם את מכבי חיפה של אמש. אבל האמת היא שלפי היכולת שהראתה מכבי תל אביב בשעת הכדורגל הראשונה של מחזור הפתיחה, שבעת המופלאים - אצילי, קיארטנסון, מיכה, עטר, טיבי וברסקי - היו כנראה מנצחים גם את ההרכב הראשון שהעלה קואץ' איביץ'.

שבוע קשוח למכבי תל אביב, ואין ספק שמעללי אירופה חשובים בהרבה למועדון הזה - הן פיננסית והן מקצועית, אחרת לכו תחלקו דקות ליגה בין באי הסגל העבה הזה - והמאמן פתח בהרכב צנוע, נכתוב בעדינות; חיוור כמו הלבוש שלו, נגדיר בנימוס. היו כמה חלקים שעבדו יפה במכונה, אבל לא היתה מכונה. ככה זה כשהמפעיל שיחק בנבחרת האולסטאר המסופסלת.

כי להסתנן שכטר יודע וגם לכבוש - הוא גם זה שהביא את השער הראשון בדרבי הטוטו, עם נפילת וינטג'; כי בלהטוטים צ'יקו מבין - רק הדיוק עדיין חסר; כי לסכן את השער יהונתן כהן יודע, ועוד איך; אבל בשעה של כדורגל שכטר לא בעט לעבר המסגרת, וצ'יקו דפק דאבל-פסים לאאוט והאאוט האגואיסט לא החזיר, וכהן שיחק כמו אחד ששוב יקבל מכתב השאלה בספטמבר. ומכבי תל אביב הזכירה יותר מדי משחקים של המאמן ג'ורדי - אתה מרגיש שלא משנה מה יקרה, כדור לגול לא תראה.

ואז, בדקה ה-62, איביץ' החליט לסיים עם המשחקים והכניס את דור מיכה, שאכן, גמר את המשחק. מיד הכניס כדור, משולש בפלייסטיישן - כי אין לו כפתור אחר - ויהונתן כהן שעד אז כמעט ונשכח התעורר והעביר לצ'יקו שעד אז כמעט ונכח, ורק הפרצוף של חיימוב הציל את המצב. דקה אחר כך, מקו מרכז המגרש, מיכה ראה את שכטר עושה תנועה אבל עוד יותר את מאבוקה שובר בהתרסה קו נבדל. דור זיהה את הבור, והעביר לאקס חיפה-אקס בית"ר-אקס הפועל, שנראה שכבש במדי כל הקבוצות מול כל הקבוצות.

(הערת שוליים: הרבה יותר מששכטר ראוי למחמאות על הפיניש, הוא ראוי למחמאות על החגיגות שאחריו - בעידן היותר-מדי-פוליטיקלי-קורקט, שכטר מכיר בכך שזה רק משחק, ושהצבעים הם רק צבעים, והלוגו רק לוגו, ושאחרי גול חוגגים, לא מוקירים תודה. את זה עושים באינסטגרם).

עוד בנושא:

ולאדן איביץ': "ראיקו הציל אותנו. אחרי המשחק בנורבגיה קטלתם אותו"
מכבי חיפה: ביקורת על השיטה של רוטן. במועדון מקווים שקראמר לא יעמוד לדין
קראמר: "אמרתי לשופט פאק, היה אופסייד". אדלר: "אמר לי פאק יו"
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב עם אביו קובי מיכה. ברני ארדוב
משולש בפלייסטיישן, אלא מה. דור מיכה עם אביו בסיום/ברני ארדוב

אתמול (ראשון) בדקה 62, שבוע לפני כן, בדרבי הטוטו, נכנס מיכה בדקה ה-61. גם אז המשחק הופרד לשני חלקים. אמנם תודות לשכטר, כהן ופיבן הצהובים כבר הוליכו, אבל המשחק לא היה טוב, אפילו לא קרוב. ומיכה הפך לו את הצורה. פתאום פס ליהונתן כהן, שהעביר לאמצע, נהדף לעבר מיכה, שמצא את אפואדו, פנדל, גול. ואז מתפרצת, דאבל פס עם אותו צ'יקו, וגול. פתאום כולם ערים, כולם בעניינים. מיכה סופג הרבה ביקורות מוצדקות על המספרים שלו ועל הסיומת, אבל מה שהוא עושה לקבוצה שלו כל כך מהותי, כל כך משמעותי, שצריך להוסיף בטבלאות שלו קטגוריות סתרים. לבישולים כבר התרגלנו, הכול מוכר, אבל מכבי בלעדיו ואיתו - ועזבו רגע תוצאות - אלו פשוט קבוצות שונות לחלוטין.

לא צריך להיות חכם גדול כדי להסיק שאיביץ' הימר אתמול. הוא ידע שהמוסרים והפינישרים הבכירים שלו נותרו על הספסל, הוא בחר במודע את פלייאוף אירופה על פני המחזור הראשון בליגה. הוא אפילו לא השתמש בקיארטנסון, שכבש חמישה מעשרת שערי הליגה האחרונים של הצהובים מול מכבי חיפה, ואתמול בדקה ה-55 עשה את הפעולה החשובה ביותר שלו - השתין מאחורי לוח התוצאות. לכו תדעו, אולי שם הברכה ומעכשיו כמו שראיקוביץ' לוגם מים אחרי כל גול, וידאר יטיל מים לפניו. כך שגם בדרבי וגם אתמול, איביץ' נתן ליריבה פור. במקרה הזה, פור מיכה.

לפני שמגיעה משאית המדליות אל הדוכן של הסרבי, חשוב לזכור שאתמול למשל, לו אזולאי מדויק יותר וייני לא מדגמן שוערות עם הצלה מהקו, מיכה היה נכנס בפיגור, אולי כפול, ואז כנראה היום היינו נזכרים במשחק הפתיחה של קרויף מול לבנדה. אבל כל עוד השוויון נשמר, הטריק של איביץ' - לקוות לטוב ואז להכניס את הקלוזר - עובד. מה שבטוח, בליגה שלנו, במצב בו היריבה עייפה, לזרוק למגרש דור מיכה טרי זה משהו שצריך לאסור - תת-סעיף בפייר-פליי. כי הוגן זה לא. מיכה גמר את המשחק כל כך מהר, שבדקה ה-79, כשהונף שוב שלט החילוף, אפשר היה לחשוב שהוא זה שייצא כדי לקבל סטנדינג אוביישן. זה היה אלירן עטר שנכנס - זה בסדר, גם אותו מיכה העמיד מול שוער.

"לפעמים כל מה שהוא צריך זה 30 דקות", אמר לי אתמול איביץ'. "לפעמים, ב-30-40 דקות הוא עושה יותר מאשר ב-90". ואולי פה זה כבר הליך מסוכן עבור מיכה, קפטן שרוצה לפתוח בכל משחק. אם ימשיך להוכיח לקואץ' שכל מה שהוא צריך זה חצי שעה, מעמדו כשחקן הרכב עוד יהיה בסכנה.

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לזרוק למגרש דור מיכה טרי זה משהו שצריך לאסור - תת-סעיף בפייר-פליי. כי הוגן זה לא/ברני ארדוב

עוד קצת:

* מכבי תל אביב עובדת על מיתוג ביתי, וכך גם בקליפ שהוקרן בפתיחת המשחק. הפרס: הניצחון האלף של המועדון בליגה הבכירה הושג בזכות בישול של מיכה, הרמה של כהן ונגיחה של פרץ.

* כהן הפך את מכבי תל אביב למסוכנת במצבים נייחים. שער חמישי מכדור עומד - שיגעון המונדיאל הגיע לקרית שלום. ול-VAR שלום.

* אליסון דוס סנטוס מטפס לראש צמרת המאכזבים במכבי חיפה, וזה כבוד גדול.

* קראמר שוב עשה קראמר, הפעם בישראל. וולקאם!

* השחקן שנמצא בכושר הכי טוב בהפועל באר שבע הוא גיא חיימוב.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully