וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי היה מהמר על זה? ג'ואי בארטון פותח בקדנציה מוזרה כמנג'ר פליטווד

23.8.2018 / 8:25

הקשר השערורייתי שנשפט במהלך הקריירה על מעשי אלימות והימורים תלה את הנעליים ומיד מונה למנג'ר הקבוצה הקטנה מהליגה השלישית. בעוד הוא מקווה להוכיח את עצמו כמאמן מבריק, המועדון מקווה למכור זכויות על סדרה דוקומנטרית

צילום מסך

"פפ גווארדיולה הוא המאמן הטוב ביותר, אבל הוא היה קשר איטי ללא כישורים. גם מאוריסיו פוצ'טינו עונה על ההגדרה", אמר ג'ואי בארטון כאשר ניסה להסביר את ההגיון מאחורי תקוותיו להצליח במשרתו החדשה כמאמן פליטווד טאון, "גם זינדין זידאן היה קשר. העובדה כי קשרים נוטים להפוך למאמנים מעולים מעניקה לי בטחון. לי לא היו כישורים, לא הייתי גדול מספיק, מהיר מספיק או חזק מספיק. הייתי צריך לחשוב ולתכנן כדי לשרוד כשחקן לאורך זמן כה ממושך, ואני מניח שזה יעזור לי".

ההצהרה המוזרה הזו מעניקה הצצה מעניינת לדרך בה מנהל בארטון את תדמיתו. בגדול, אין בה תוכן אמיתי, והיא מלאה בשטויות. לגווארדיולה, שחקן מפתח בקבוצת החלומות של יוהאן קרויף בברצלונה, לא היו כישורים? פוצ'טינו בכלל היה בלם. ואיך זידאן קשור לכאן? כיצד אפשר למנות שלושה קשרים (אשר אחד מהם כלל אינו קשר) ולטעון שהם מצליחים יותר באימון בהשוואה לשוערים, שחקני הגנה וחלוצים? עובדתית, זה פשוט לא נכון, ואפשר למצוא מאות דוגמאות לקשרים שכשלו על הספסל. ואולם, יש כאן טענה מורכבת, ובארטון מוסיף לתוכה גם ביקורת עצמית, ואיכשהו כל המלל האבסורדי הזה עלול להישמע חכם באוזניים של אוהד ממוצע.

עוד בנושא:

במדריד מאמינים: "הגעתו של אמבפה לריאל עדיין אפשרית בהחלט"
העברות בעולם, 23.8: פפ גווארדיולה סימן את רובן נבס לינואר
פלייאוף ליגת האלופות: אייאקס וא.א.ק. אתונה התקרבו לשלב הבתים
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

מנג'ר פליטווד טאון ג'ואי ברטון. GettyImages
בהצהרה שלו אין תוכן אמיתי והיא מלאה בשטויות. בארטון/GettyImages

עבריין, אבל "בחור אינטליגנטי מאוד"

בארטון, אושיית טוויטר, רואה את עצמו כהוגה דעות. הוא למד פילוסופיה, ועל אף שהקריירה שלו היתה רצופה בתקריות אלימות ומביכות על המגרש ומחוצה לו, המטרה היא לקבל תווית של גאון מטורף - או משהו בסגנון. יש לו דעות בנושאים מגוונים, אפשר לנהל איתו שיחות מעמיקות לכאורה, וכך גם הוא שבה את ליבו של אנדי פילי. יו"ר פליטווד עשה בזמנו, ב-2012, נסיון תמוה להחתים את בארטון כשחקן כאשר הקבוצה היתה בליגה הרביעית. זה לא עלה בידו, אך השניים הפכו לחברים. "אני נהנה מאוד בחברתו. הוא בחור אינטליגנטי מאוד, עם יכולות תקשורת בינאישית והמון מוטיבציה. יש לו כל התכונות כדי להפוך למאמן צמרת", הצהיר פילי באפריל, כאשר פורסמה רשמית ההודעה על מינויו של בארטון החל מהקיץ.

ההודעה הזו התקבלה בממלכה בעיקר בגיחוך. בארטון עדיין ריצה אז עונש השעיה בגין הימורים על מאות משחקים, אשר עמד במקור על 18 חודשים וקוצר בערעור. הפרשה הזו סיימה מעשית את הקריירה שלו כשחקן, והצטרפה לרשימה ארוכה של הסתבכויות עם החוק. יהיה מתיש לפרט כאן את כל מעלליו של בארטון במהלך חייו, אך חשוב לציין את הבולטים שבהם. ב-2007 הוא נזרק מהמועדון בו גדל, מנצ'סטר סיטי, אחרי שהיכה את עוסמאן דאבו עד אובדן הכרה באימון. אחרי שעבר לניוקאסל, הוא השתתף בקטטת רחוב אלימה ונשפט למאסר.

בדרך כלל, הוא מצא דרך להסתכסך עם הסובבים, והקדנציה הקצרה בריינג'רס הסקוטית היתה סוערת במיוחד ב-2016 - הוא חתם בקיץ וחוזהו בוטל כבר בנובמבר. בניגוד להצהרותיו האחרונות, כשרון טבעי דווקא היה לו בשפע, אבל האופי מנע ממנו למצות אפילו חלק מהפוטנציאל, ובארטון הסתפק בהופעה אחת בלבד במדי אנגליה. זה לא מפריע לו, כמובן, להעביר ביקורת על הנבחרת ברשתות החברתיות.

עוד באותו נושא

במדריד מאמינים: "הגעתו של אמבפה לריאל עדיין אפשרית בהחלט"

לכתבה המלאה
שחקן ריינג'רס ג'ואי בארטון. GettyImages
קדנציה קצרה וסוערת. בארטון בריינג'רס/GettyImages

משא ומתן עם נטפליקס

בקיצור, על הנייר בארטון הוא לא בדיוק האדם שצפוי לקבל משרה כמאמן בגיל 35, מיד אחרי שהוא תולה את הנעליים, אבל פילי חשב אחרת, ואפשר להבין את מניעיו. מעבר לחברות האישית עם המנג'ר החדש שלו, הוא רואה בו בעיקר כלי לקידום המועדון בזירה התקשורתית. פליטווד טאון הוא מועדון זעיר ללא מסורת. בעשור הראשון עם היו"ר הנוכחי הוא רשם שש עליות, ונסק ממעמקי כדורגל החובבים עד לליגה השלישית ב-2014. היה זה סיפור הצלחה מטורף, ופליטווד אף הקימה מתקנים מפוארים, אבל היא עדיין לא מצליחה למלא אפילו את האיצטדיון הקטנטן שלה. יש בו 5,327 מקומות (מישהו דאג לספור במדויק), וממוצע הצופים בעונה שעברה עמד על 3,139. משהו היה צריך להשתנות כדי שהקבוצה תקבל תשומת לב, ובארטון מספק את השינוי הזה.

הוא דמות שערורייתית, ואנשים אוהבים שערוריות. אפשר להפיק מהן רווח כלכלי. החודש התפרסמה בצהובון דיילי מייל ידיעה תחת הכותרת המשעשעת "מפליטווד להוליווד", לפיה בארטון מצויד במיקרופון בכל האימונים וצוותי צילום מלווים את צעדיו. המטרה היא להפיק סדרה דוקומנטרית על עונתו הראשונה כמנג'ר, ומגעים מתנהלים לפי הדיווח לא רק עם רשתות סקיי ו-BBC, אלא גם עם נטפליקס ואמאזון. במועדון מעריכים שאפשר יהיה למכור זכויות בכמיליון ליש"ט.

אם זה המצב, קל להבין מדוע בחרה פליטווד להחתים בהשאלה גם את צ'ד אוונס. החלוץ הוולשי הורשע באונס ב-2012 כאשר היה כוכב עולה בשפילד יונייטד ונשפט לחמש שנות מאסר, אך הצליח בסופו של דבר לקבל משפט חוזר, זוכה ב-2016 וחזר למגרשים. הקדנציה המחודשת בשפילד יונייטד נכשלה, בין היתר בגלל פציעה, אבל כעת נתנה לו פליטווד הזדמנות. אם למנג'ר יש עבר פלילי עשיר, גם אוונס בהחלט יכול להרגיש בבית, וזה לא יזיק לסדרת המופת המתוכננת.

שחקן שפילד יונייטד לשעבר צ'ד אוואנס. GettyImages
מרגיש בבית. אוונס/GettyImages

"30 מיליון אנשים ממתינים לכשלוני"

אור הזרקורים עליו, ובארטון מאושר. הרי אין לו מה להפסיד, כי פיאסקו יתקבל בטבעיות. "30 מיליון אנשים ממתינים לכשלוני, כולל כל האוהדים בסקוטלנד. אני לא מצפה שכולם יתמכו בי. הפרשנים יחכו למעידה, אבל אלה החיים", הוא אומר, ומאמין שהג'וב החדש ישנה גם את סגנון חייו. "אני משתעמם בקלות ועושה שטויות כאשר יש לי זמן פנוי. כמנג'ר, אהיה עסוק כל הזמן. זה אתגר שירתק אותי. אנשים יזלזלו בי, אבל אתן את כולי למועדון שנתן לי את הצ'אנס", הוא טוען.

את ההשראה שואב בארטון לא רק מגווארדיולה, אלא בעיקר משון דייץ', מנג'ר ברנלי איתו הסתדר מצוין במהלך שתי הקדנציות שלו בקבוצה. הוא מנסה ליישם את שיטות העבודה של המנטור, ותתפלאו - הדיווחים הראשונים שמגיעים מפליטווד חיוביים למדי. שחקני הסגל נהנים מאימונים מעשירים עם הבוס הצעיר, וגם התוצאות עולות על הציפיות. במשחק הבכורה שלו על הקווים הפסיד בארטון 1:0 לווימבלדון, אבל מאז עלה על הגל, עם 0:2 באוקספורד ותיקו 2:2 מול רוצ'דייל בו פיספס ניצחון עמוק בזמן פציעות.

אתמול הגיע ההישג המרשים ביותר - 0:5 במשחק החוץ מול סקאנתורפ השאפתנית. אוונס השלים צמד כבר בדקה ה-18 וכבר העלה את מאזנו לארבעה שערים העונה. חברו הוולשי ווסלי ברנס הוסיף צמד משלו וקבע 0:4 בדקה ה-29. זו היתה חגיגה גדולה, ועכשיו מחכים באנגליה למופע הביזארי מכולם - בשבת מתארחת פליטווד אצל צ'רלטון אותה מאמן כיום לי בוייר, פרחח גדול בעצמו. את הקרב הזה יהיה קשה לפספס, וסביר שיוקדש לו פרק מיוחד בסדרת המופת שכבר מצולמת. בקרוב אצלכם בסלון.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully