וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכת הברך: האם זו תהיה העונה של ארקדיוש מיליק בנאפולי?

19.8.2018 / 8:30

אחרי שתי פציעות קשות בברכיים ומונדיאל מזעזע, מצא החלוץ הפולני שפה משותפת עם המאמן החדש קרלו אנצ'לוטי ופתח את העונה עם שער חשוב בניצחון על לאציו. האם הוא יכול להיות היגואין החדש?

ארקדיוש מיליק, נאפולי, חוגג. GettyImages
אנצ'לוטי מאוהב, ובצדק. מיליק חוגג אמש/GettyImages

"קרלו אנצ'לוטי מאוהב בארקדיוש מיליק", הצהיר אאורליו דה לאורנטיס, הנשיא הראוותני של נאפולי. כמפיק סרטים, הוא תמיד אהב דרמות וביטויים בומבסטיים, ואולי העסק עדיין קצת רחוק מסיפור אהבה של ממש, אבל דבר אחד בטוח - המאמן החדש מסכים לחלוטין עם הבוס התובעני לגבי ערכו של החלוץ הפולני. כאשר נפוצו בארץ המגף שמועות על חזרתו האפשרית של אדינסון קבאני, פסל אותם דה לאורנטיס על הסף. "יש לנו מיליק כדי להבקיע שערים", הוא הצהיר.

ואולי קל לשכוח זאת עכשיו, אבל הנשיא ייעד למיליק את תפקיד היורש של גונסאלו היגואין. כאשר יובנטוס הדהימה את איטליה, הפעילה את סעיף השחרור המפלצתי של הסקורר הארגנטיני ו"גנבה" אותו ביולי 2016, הגיבה נאפולי כאשר שילמה לאייאקס 35 מיליון יורו תמורת הכישרון הצעיר. בכך תפס מיליק את המקום השני ברשימת הרכישות היקרות ביותר בתולדות המועדון, אחרי היגואין בכבודו ובעצמו, והוא עדיין מדורג כך למרות השתוללות המחירים בשנתיים שחלפו מאז. בגיל 22, הציפיות ממנו היו בשמיים.

הבכורה אכן היתה אדירה. במשחקו הראשון בהרכב, לעיני הקהל הביתי הנלהב שהשתוקק לראות מישהו שימחק לחלוטין מהתודעה הקולקטיבית את "הבוגד המתועב" אשר חולצותיו שימשו לכיסוי פחי אשפה, דפק הפולני הצגה מהסרטים והבקיע צמד כבר במחצית הראשונה בניצחון 2:4 על מילאן. היו אלה שתי הבעיטות היחידות שלו למסגרת, והיעילות אכן הזכירה את היגואין. הנסיקה נמשכה עם צמד נוסף לרשת בולוניה, ושלושה שערים בשני המחזורים הראשונים בליגת האלופות. האושר היה בשיאו - נדמה היה כי נאפולי מצאה היגואין משופר.

עוד בנושא

ארקדיוש מיליק כבש, נאפולי גברה 1:2 על לאציו בפתיחת העונה באיטליה
תור הזהב של הסרייה A: קבוצות ביצעו העברות ב-1.1 מיליארד יורו
פיגו המריבה: כיצד לואיס פיגו כמעט הגיע לליגה האיטלקית ב-1995

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

מאמן נאפולי מאוריציו סארי. רויטרס
הגביל אותו. סארי/רויטרס

סארי ומרטנס חסמו את דרכו

החלום הזה היה קצר, והמזל נגמר במהרה. בתחילת אוקטובר 2016 נסע מיליק למשחקי מוקדמות המונדיאל במדי נבחרתו וקרע רצועות בברכו השמאלית. בהיעדרו, הינדס המאמן מאוריציו סארי הברקה מופלאה והסיט את דריס מרטנס לעמדת החלוץ המרכזי. זו היתה גאונות לשמה, והקיצוני הבלגי הצנום הוכיח את עצמו לפתע כסקורר מדופלם. סיפור ההצלחה הזה היה כה מסחרר, עד שחזרתו של מיליק מפציעה כמעט עברה מתחת לרדאר. הוא בקושי היה רלוונטי, וכך היה גם בתחילת העונה שעברה, אשר אף היא התרסקה לרסיסים מבחינת הפולני.

בעודו מנסה לפלס את הדרך חזרה לתודעה, קרע מיליק שוב רצועות, הפעם בברכו הימנית. הוא נעדר במשך חצי שנה, מספטמבר עד מרץ, ובינתיים המשיך מרטנס לקרוע רשתות. סארי הוא לא בדיוק חסיד הרוטציה, לטוב ולרע. כאשר משהו עובד, הבנקאי לשעבר משתדל לא לשנות דבר, וזו היתה אחת הבעיות המרכזיות ביחסיו עם דה לאורנטיס. המאמן שחק את שחקני ההרכב הפותח, ולא נתן הזדמנויות הולמות למחליפים. האם זה היה מוצדק? כל אחד רשאי להחזיק בדעה משלו, אך עבור מיליק המצוקה היתה אמיתית. הפולני היה זקוק נואשות לדקות משחק אחרי ששב לכשירות מלאה, ולא קיבל את הגיבוי ממאמנו. לו היה סארי נשאר בנאפולי, סביר שמיליק היה מחפש אפשרות לעבור הקיץ, אולם זה לא עמד על הפרק, והפרידה ממנו היתה מהירה. היום סארי כבר בצ'לסי, בעוד אנצ'לוטי מטפח מחדש את הביטחון העצמי של החלוץ שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ארקדיוש מיליק חלוץ נבחרת פולין. רויטרס
שת"פ בעייתי עם לבנדובסקי. מיליק בנבחרת פולין/רויטרס

מי מעז לצעוק על לבנדובסקי?

המשימה הזו היתה קשה יותר אחרי הפיאסקו המהדהד במונדיאל, הן מבחינה אישית והן מבחינה קבוצתית. פולין נתפסה על ידי פרשנים רבים כסוס השחור בגביע העולם, אך רבות היה תלוי בשיתוף הפעולה בין רוברט לבנדובסקי למיליק, והציוות הזה התברר כבעייתי כבר ביורו 2016. כאחד החלוצים המרכזיים הטובים בתבל, תופס לבנדובסקי באופן אבסולוטי את העמדה, ומכריח את מיליק למלא תפקידים טבעיים פחות - באגף או כחלוץ שני. באליפות אירופה זה נגמר עם הרבה החמצות לצד שער אחד לרשת צפון אירלנד, ואפשר היה לחוש כבר אז במתח בין החברים לחוד. ברוסיה, העסק התפוצץ כבר אחרי המשחק הראשון.

הפולנים הפגינו יכולת ירודה במיוחד בהפסד 2:1 לסנגל במוסקבה במחזור הראשון, והפרט הסטטיסטי המזעזע מכולם היה בכך שלבנדובסקי ומיליק החליפו מסירה אחת בלבד במשך 73 דקות, לפני שכוכב נאפולי הוחלף. פעמיים לפחות היה אשם מיליק בכך שלא העביר את הכדורים ללבנדובסקי אשר היה בעמדה טובה יותר, והזעם היה גדול. ואולם, כאשר העיר לו הקפטן, הגיב השחקן הצעיר בביטול. איש לא אהב את התנהלותו בלשון המעטה.

גישתו של לבנדובסקי עצמו לא היתה מושלמת, והערותיו על כך שאין בנבחרת שחקנים ברמה ראויה היו בעייתיים באופן קיצוני, אבל הפרשנים הפולנים התרכזו בעיקר בביקורת על מיליק. "הופתעתי לרעה מהמשחק שלו. מיליק עדיין לא הגיע למעמד שמאפשר לו להרים קול על לבנדובסקי או על גז'גוז' קריכוביאק. כאשר הקפטן גער בו, הוא עשה פרצוף חמוץ והפנה לו את הגב. משהו ממש לא בסדר כאן", כתב העיתונאי מתיאוש סקבירבסקי. אפשר להניח כי המאמן אדם נבאלקה הסכים איתו, כי מיליק לא שיחק עוד בטורניר, אם כי ייתכן שהדבר נבע מדרישה נחרצת של לבנדובסקי עצמו. כך או כך, הדבר לא עזר כאשר הפולנים הובסו על ידי קולומביה והיו לנבחרת האירופית הראשונה שהודחה בבושת פנים.

קרלו אנצ'לוטי מאמן באיירן מינכן. רויטרס
התלהב מיידית. אנצ'לוטי/רויטרס

אנצ'לוטי מבין היטב בפציעות ברכיים

החוויה הזו הצריכה שיקום מנטלי, ואולי אף הידוק מספר ברגים בראשו של מיליק. כאשר חזר למועדונו, הוא גילה לשמחתו כי לאנצ'לוטי אין דעות קדומות לגביו. למעשה, המאמן הוותיק רואה אף הוא את עצמו כסוג של קורבן של לבנדובסקי. בתום עונת 2016/17, האשים סוכנו דאז של כוכב באיירן מינכן את אנצ'לוטי בכך שלא סייע ללקוחו לזכות בתואר מלך השערים בבונדסליגה, אשר הלך לפייר-אמריק אובמיאנג. "רוברט סיפר לי שלא זכה לתמיכה והיה מאוכזב מאוד. מעולם לא ראיתי אותו במצב כזה", טען מייק ברטל. באיירן אמנם זכתה באליפות קלילה, אבל כבר באוקטובר הלך האיטלקי הביתה, ובתקשורת הגרמנית דווח על מרד לכאורה של השחקנים הבכירים נגדו. לא קשה להבין כי לבנדובסקי היה אחד מהם, ובנובמבר הוא אף מתח ביקורת ישירה על הבוס לשעבר. "יש לנו יותר מדי פציעות בשרירים כי האימונים לפני תחילת העונה לא היו אינטנסיביים מספיק", הוא הצהיר.

אז אולי יש כאן שותפות גורל. הם יכולים להתלונן זה לזה על לבנדובסקי, אבל המשימה החשובה ביותר שלהם היא למצות את הפוטנציאל של השחקן עצמו, ואנצ'לוטי מכיר היטב על בשרו את הקושי בהתמודדות עם פציעות ברכיים. המאמן הבהיר כי הוא לא רואה את מרטנס כחלוץ מרכזי אלא בעמדה נסוגה יותר. ואולי בשורה התחתונה הגישה הזו תתברר בדיעבד כטעות, אבל מבחינת מיליק זו הבשורה החשובה מכולן.

ארקדיוש מיליק, נאפולי. GettyImages
היגואין הבא? מיליק/GettyImages

מילאן והיגואין במחזור הבא

ואכן, כאשר עלתה נאפולי לכר הדשא באולימפיקו במחזור הראשון אתמול, זה היה השינוי הטקטי היחיד. אנצ'לוטי לא הזיז בינתיים דבר מהמערך של סארי, פרט לשינוי בחוד. מרטנס נותר על הספסל, מיליק קיבל את המפתחות. על סף השריקה להפסקה, הוא גם סיפק את הסחורה. השער הראשון שלו אמנם נפסל בנסיבות שנויות במחלוקת, אבל מיד לאחר מכן הוא הבקיע בכל זאת את שער השוויון, בדרך למפנה. אנצ'לוטי הרוויח ניצחון 1:2 קשה ויוקרתי בבכורה, ועכשיו הוא עוד יותר מעריץ את הפולני. "אני יכול רק להודות לאנצ'לוטי", אמר החלוץ המאושר.

בשבוע הבא, מצפה לזוג המאוהב אתגר מרתק ומרגש, כאשר מילאן תגיע להתארח באיצטדיון סן פאולו. עבור אנצ'לוטי, שלא אימן באיטליה מאז עזב את הרוסונרי ב-2009, המפגש מול האקסית המיתולוגית יהיה פיקנטי במיוחד. עבור מיליק, זה גם השחזור לבכורה מלפני שנתיים, וגם מפגש ישיר מול היגואין שיחזור לעיר בנסיבות מעניינות אחרי שהקדנציה שלו ביובנטוס הסתיימה מהר מהצפוי. שלוש נקודות נוספות יחזקו את התחושה שזו תהיה, סוף כל סוף, העונה של מיליק. מצד שני, איש לא מבטיח שברכיו ישרדו את נובמבר.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully