וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב משבחת: שכטר "מכניס מהירות", עטר פורח אצל איביץ'

17.8.2018 / 6:57

הצהובים מפרגנים: כששכטר בחוד "פתאום משחקים כדורגל יותר מהיר", כשעטר מחובר למאמן "יוצאים ממנו דברים מעולים". וגם: סימני השאלה סביב אופואדו וקיארטנסון והאיום המוזר של מנספורד

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. "עם שכטר בשפיץ, אנחנו משחקים יותר מהר"

ספק אם ולאדן איביץ' ידע כאשר לקח את איתי שכטר לשיחה בארבע עיניים אחרי שהקבוצה חזרה מארמניה, שהוא יזדקק לו כדי להפוך את התוצאה מול פיוניק ירבאן הכל כך בינונית. אבל מכבי תל אביב נקלעה לפיגור, שהיה נמנע אם מערכת ה-VAR היתה כבר ישימה במוקדמות הליגה האירופית וכל דקות המחצית הראשונה שבאו אחרי השער המפתיע, היו רעות מאוד מבחינתה. אבל אז נכנס שכטר, זה שלא היה בסגל בארמניה לפני פחות מעשרה ימים, והיה אחראי יותר מכולם לכך שמכבי תל אביב עברה לשלב הפלייאוף. "עם שכטר בשפיץ אנחנו פתאום משחקים כדורגל יותר מהיר", סיכם אמש אחד משחקני הקבוצה את הכל.

יכול להיות שוידאר קיארטנסון סקורר יותר משובח ויכול להיות שארון שוינפלד עובד טקטית יותר בהגנה, אבל שכטר נותן למכבי מעמדת חלוץ המטרה את מה שהיא כל כך מחפשת - מהירות. "לא נהפוך לקבוצה מהירה השנה כי מרבית השחקנים נותרו מהעונה שעברה, אבל כששכטר למעלה יש יותר קצב, יש יותר זריזות. הוא גם בא לאגפים לדאבל פסים עם הקשרים והמגנים. בטוח שהמאמן ראה היום דברים שהוא לא ראה קודם", המשיך אותו שחקן.

איביץ' התבקש להתייחס לחלוץ שהכניס ואמר: "איתי שכטר הוא אחד החלוצים הכי טובים בישראל. הוא מקצוען. בכל משחק אני מנסה לשים את ה-11 הכי טובים. גם אם בארמניה לא נתתי לו להתלבש, זה לא בגלל שאני חושב שהוא לא חלוץ טוב. יש לי עוד שני חלוצים (קיארטנסון ושוינפלד) בקבוצה ולפעמים אני צריך להשתמש בחלוץ רביעי (אופואדו) שהוא יותר שחקן כנף. כשיש לי ארבעה חלוצים, בדרך כלל שלושה לא יפתחו. עוד לא פתחנו בכלל את הליגה. שיחקנו עד כה שישה משחקים במוקדמות הליגה האירופית ומשחק אחד בגביע הטוטו, כך שכל החלוצים שלי ישחקו וכל השחקנים יקבלו בוודאות הזדמנויות בעתיד".

עוד בנושא

מכבי תל אביב עלתה לפלייאוף הליגה האירופית עם 1:2 פושר על פיוניק
איביץ' מודה בקשיים של קבוצתו ומצהיר: "רע שאין עוד ישראליות באירופה"
האנטי-כוכב והחלוצים המסוכנים: הכירו את סרפסבורג, היריבה הבאה
בן מנספורד במכתב לרון חולדאי: "נתחיל לחפש אלטרנטיבות לבלומפילד"

אלירן עטר (מימין) עם איתי שכטר שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שני האסים של מכבי תל אביב אמש. שכטר ועטר/ברני ארדוב

2. "נוצרה כימיה בין עטר לאיביץ' ויוצאים דברים טובים"

שכטר הביא את השינוי במחצית השנייה, אבל את השער שהעלה את מכבי תל אביב לסיבוב הבא שוב כבש אלירן עטר. "נוצרה כאן כימיה בין המאמן לאלירן עטר וכשעטר מרגיש את המאמן בגב שלו, יוצאים ממנו דברים מאוד טובים", אמר בסיום המשחק גורם במועדון.

עטר עדיין פצוע. הצילום שעשה בברכו לא גילה כי יש קרע במיניסקוס, אבל העובדה ששיחק אתמול עם כאב, יצרה במכבי תל אביב עוד יותר אהדה כלפיו. גם אליו איביץ' התייחס באופן אישי במסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "אני לא יודע מה היה עם עטר בעונה שעברה. אני מנסה להוציא 100 אחוז מהשחקנים. חשוב שגם עטר וגם שחקנים אחרים יעבדו בשביל הקבוצה. הדבר הכי חשוב בשבילי שעטר עובד בשביל הקבוצה". השער של עטר הובקע אחרי קרן קצרה שביצעו שחקני מכבי תל אביב. אחרי כל כך הרבה ניסיונות הרמה עקרים במחצית הראשונה, הבינו השחקנים של איביץ' ששום דבר טוב לא יצמח להם מהגבהת קרן לא מדוייקת וחוסר יכולת להבקיע שער מכדור קרן. "אנחנו עובדים המון על מצבים נייחים וקרנות", שיתף אמש איביץ'. "אבל אם להיות הוגן, אני לא אמרתי להם לעשות את הקרן הקצרה הזו ממנה עטר כבש. השחקנים בהתקפה צריכים לקבל החלטה לבד והם קיבלו החלטה להוציא כדור קצר ממנו הובקע השער".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה בראשון: הלו"ז של מחזור פתיחת ליגת העל

לכתבה המלאה
וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב מאוכזב. ברני ארדוב
לא מספק את הסחורה. וידאר קיארטנסון/ברני ארדוב

3. קיארטנסון ואופואדו בסימן שאלה גדול

שני זרים של מכבי תל אביב לא תרמו אתמול דבר לקבוצה. הראשון היה צ'יקו אופואדו שבכלל לא התלבש והשני וידאר קיארטנסון שהוחלף בהפסקה אחרי 45 דקות רעות מאוד. אופואדו הגיע למכבי תל אביב אחרי שסיים את העונה בטורקיה כשהוא פצוע. למעשה מאז תחילת חודש אפריל, שחקן הכנף הניגרי לא שיחק בליגה השנייה בטורקיה וגם בפגרה בקושי עבד על עצמו. באימון שלשום הוא היה חבוש בירך ונראה כי מצבו לא טוב. איביץ' דווקא הפתיע בעניין כשטען שבכל יום אופואדו משפר את יכולתו בעוד כמה אחוזים ושכעת, על פי דברי המאמן הוא ב-70 או 80 אחוז מכושרו. באשר לקיארטנסון, אמר איביץ': "וידאר הוא חלוץ מכבי תל אביב וכל עוד הוא איתנו, הוא הבטיח לי שהוא יעבוד הכי קשה כדי להילחם על העמדה שלו. בכדורגל אי אפשר לדעת מה יוליד יום ויכול להיות שעד סגירת חלון ההעברות דברים ישתנו, אבל אין לי שום בעיה עם קיארטנסון. הוא מתנהג כמקצוען ומתאמן כמקצוען והכל וכל עוד הוא איתנו, הגישה שלו תהיה חיובית".

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב מול פיוניק. ברני ארדוב
מהבולטים במכבי תל אביב אמש. עומר אצילי/ברני ארדוב

4. אצילי: "אני נראה טוב מתחילת העונה"

המחמאות שקיבלו איתי שכטר ואלירן עטר, לא סותרות את העובדה שמכבי תל אביב רשמה אמש עוד משחק מאוד בינוני. פיוניק ירבאן יריבה לא מספיק טובה כדי לגרום למכבי תל אביב דפיקות לב מואצות והזעת יתר, אבל זה התסריט של אמש ומכבי תל אביב תצטרך להיות הרבה יותר טובה כדי לעבור את סרפסבורג שהפתיעה אמש והדיחה את רייקה. שחקן בולט נוסף בשורות הצהובים אמש היה עומר אצילי. מי שהיה אמור להיות הכי מדוכדך מהגעתו של אופואדו שאיים לו על העמדה בכנף הימנית, רשם אולי את משחקו הטוב ביותר בשורות מכבי תל אביב מאז הגיע. משחק בוגר ואחראי ונראה שאת העונה הזו אצילי באמת רוצה להפוך לעונת קאמבק שלו אחרי הפארסה בספרד. אצילי אמר אמש אחרי המשחק: "המהפך שעשינו הוריד אצלנו הרבה לחץ. אחרי הפועל תל אביב בגביע הטוטו נתחיל להתכונן לשלב הפלייאוף. המהפך שעשינו מראה על הרבה אופי. אני חושב שהראינו עליונות בשני המשחקים מול הארמנים. יש הרבה הפתעות באירופה. לפחות אנחנו עברנו ועשינו את שלנו. אני מרגיש טוב ואני חושב שאני נראה טוב מתחילת העונה. אני לוקח הרבה אחריות על הכתפיים שלי".

מנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד. ברני ארדוב
מאיים על העירייה או על האוהדים? מנספורד/ברני ארדוב

5. על מי בדיוק מנספורד מאיים?

אתמול אחר הצהריים, כמה שעות לפני המשחק, פרסמה מכבי תל אביב מכתב זועם ששלח בן מנספורד לראש עיריית תל אביב רון חולדאי בו הוא קובל על היחס שמקבלת הקבוצה בכל הקשור לחזרה הקרבה לאיצטדיון בלומפילד. מנספורד לא פועל לבד ולבטח התייעץ עם ראשי המועדון לקראת שליחת המכתב והוצאתו לתקשורת. כך או אחרת, האחרון שצריך להיות מודאג מהאיומים של מנספורד לעבור לאיצטדיון אחר הוא חולדאי. לעומת ראש העירייה, מי שכן צריכים להיות מודאגים מהאיומים אלה הם אוהדי מכבי תל אביב, כך שלא ברור מה מנספורד ניסה להשיג. איך אמרו אתמול שני אוהדים של מכבי תל אביב שחנו בחנייה אחרי שעתיים של נסיעה מבת ים לנתניה? "האיום של מנספורד הוא עלינו ולא על חולדאי. מי שיצטרכו לנסוע גם בעוד שנה לנתניה אלה אוהדי מכבי תל אביב ולא רון חולדאי. עדיף היה שאת האיומים האלה לא היו משמיעים בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully