וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים עם חוגג: השחקנים שהביאו את בית"ר ירושלים לעידן חדש

14.8.2018 / 14:01

כיצד נאום התוכחה של ורד נגד טביב ("כל עוד הוא בבית"ר, לא אשחק כאן") יצר תגובת שרשרת שהובילה לעזיבת הבעלים. ואיך הבלגן יצר עימות בין לוזון לסאבו, שאומר כעת לוואלה! ספורט: "הפנו לי גב, הכול יצא נגדי". הבלוג של אופיר סער על 2 שחקנים שמלמדים על הסערה בבית"ר

צילום: כאן 11, עריכת וידאו: שניר דבוש

בווידאו: משה חוגג מגיע לכותל אחרי חתימת העסקה

בבית"ר ירושלים יש אווירה של חג. בעלים חדש הגיע, טל בן חיים חתם, מגעים עם שחקנים בולטים כמו רפאלוב, בוזגלו ודוידזאדה החלו והאנרגיות הרעות התחלפו באנרגיות טובות תוך שעות ספורות. אבל חשוב מאוד לזכור שאחרי שהאופוריה תחלוף, בית"ר עדיין תצטרך להתבסס בעונה הקרובה על השחקנים שהובילו אותה בשנה-שנתיים האחרונות והיו חלק מרכזי מהריצה בצמרת וההעפלה לגמר הגביע.

שניים מהשחקנים הללו כבר היו במהלך הקיץ עם רגל וחצי בחוץ. גם כי אלי טביב רצה למכור אותם וגם בגלל שהם איבדו את החדווה. השניים הללו הם עידן ורד ואריק סאבו, שבין השלבים האחרונים של העונה הקודמת למכירת המועדון למשה חוגג, עברו סוג של גיהינום. כעת שניהם יצטרכו לשנות פאזה ולהוביל את הקישור של בית"ר ירושלים, בדיוק כפי שעשו בשנתיים האחרונות. כי לא משנה את מי חוגג יצרף, הצלחה של הקבוצה תלויה מאוד ברגליים שלהם. סיפורם מאז סיום העונה הוא בעצם הסיפור של בית"ר הקיץ.

עוד בנושא

בית"ר ירושלים מעוניינת ברפאלוב, בן חיים וחוגג הגיעו לאימון
להיזהר מבוזגלו, להצדיע לאוחנה, ללמוד מטביב: האתגר של חוגג
אוחנה ימשיך בתפקיד בכיר. ברקת מברך את משה חוגג
טל בן חיים הבלם סיכם לשתי עונות בבית"ר ירושלים

עידן ורד, משה חוגג, גיא לוזון, בית"ר ירושלים. דני מרון, מערכת וואלה!
אחד האנשים הכי שמחים בבית"ר ירושלים היום. עידן ורד עם משה חוגג/מערכת וואלה!, דני מרון

האיש שהביא לסוף של טביב

המעורבות המקצועית של אלי טביב בבית"ר ירושלים הובילה להרבה דברים טובים לאורך השנים. הוא ידע לבחור את השחקנים הנכונים, אחרי שזיהה אותם רעבים ובמחירים שפויים. יתרה מכך, הוא דאג ששחקנים שאפשר לצעוד איתם קדימה בשנים הבאות, ישחקו גם אם עדיין לא היו בשלים ב-100 אחוז. הכוונה היא לאלי דסה, שלומי אזולאי, עומר אצילי, דוד קלטינס, אנתוני וארן ועוד. את זה אי אפשר לקחת מטביב.
הבעיה של הבעלים הקודם הייתה שבאיזשהו שלב הוא עבר את הגבול בין בחירת סגל ומדיניות, לקביעת כל פסיק מקצועי. אם בשנים קודמות האוהדים הצליחו להבליג, בעונה החולפת - דווקא הטובה ביותר של הקבוצה - ההתנהלות מול שלושה תותחים כבדים כמו יוסי בניון, איתי שכטר ועידן ורד, כבר לא הייתה יכולה לעבור בשתיקה. הדרך בה בניון נזרק הציתה את היציעים והספסול הארוך של שכטר הבעיר אותם. אבל המקרה של עידן ורד היה זה שהוביל לדרך ממנה אין חזרה.

אם צריך לשים אצבע על יום אחד ספציפי בו אלי טביב עשה צעד ראשון החוצה, הרי שמדובר ב-9 במאי, אחרי ההפסד להפועל חיפה בגמר גביע המדינה. עידן ורד התחיל את המשחק על הספסל ולכל אורך המשחק אפשר היה ממש להרגיש את הזעם ביציעים. הקשר התחמם כבר במחצית הראשונה ובחצי השני היציע המערבי - זה שמאחורי הספסל - התחיל להפעיל מכבש של לחצים להכניס אותו. טביב שישב ביציע הכבוד ספג קללות ו-ורד עצמו נראה עצבני.

ורד נכנס ברבע השעה האחרונה של ההארכה ולא הצליח להושיע ולמנוע הפסד. לאחר מכן, כשהשחקנים המתינו לטקס הנפת הגביע, הוא כבר התחיל לפרוק את התסכול בפני השחקנים. "אני לא מאמין שככה הוא עשה לי, בבית שלי מול הקהל שלי, הוא נהנה להשפיל אותי", אמר ורד לחבריו.

ביציאה מהאצטדיון הקשר המשיך לפרוק את התסכול שלו ואמר משפט שהשחקנים זוכרים היטב עד היום: "אני נשבע בכל היקר לי: כל עוד האיש הזה בבית"ר ירושלים, אני לא אשחק כאן. גם אם הוא ייתן לי מיליון יורו לעונה ויפקיד לי את הכסף מראש". השחקנים ניסו להרגיע את הקשר וחששו שהוא יפנה לטביב ויתעמת איתו.

ביציאה מהאצטדיון ורד פגש אוהדים וגם מולם חזר והדגיש: "אני אצל האיש הזה לא אשחק, לא משנה מה יקרה". אם מישהו חשב שאחרי כמה ימים הוא יירגע, נכונה לו הפתעה. "אני אישית הלכתי לבני בן זקן והוא אמר לי שהוא רצה שאני אשחק, אבל הייתה החלטה מלמעלה", אמר בשיחה אחרת בימים שאחרי הגמר.

שחקן בית"ר ירושלים עידן ורד על הספסל. ברני ארדוב
רגע השבירה. ורד על הספסל בגמר הגביע/ברני ארדוב

ורד יצא לחופשת קיץ וביקש מהסוכן אבי נמני שיחפש לו קבוצה. אבל כשהוא חזר, דברים קצת השתנו. טביב ערך את מסיבת העיתונאים בה הצהיר ש"אני זז הצידה", אלי אוחנה מינה למאמן את גיא לוזון לו יש חיבור טוב עם ורד, ונראה היה כי יש סיכוי למשהו חדש. ורד אפילו התראיין לאחר אחד האימונים ואמר: "אני רוצה להישאר בבית"ר. כל עוד הדברים יהיו הגונים, אני אשמח להישאר".

המילה "הגונים" לא הייתה מקרית. ורד ידע שכל עוד טביב לא מוכר את המועדון או באמת מתנתק, הוא יעזוב. הוא נשאר בסביבה והמתין לראות לאן פני הדברים. כשהבין שטביב עדיין מנהל את כל העניינים ודומיננטי כתמיד, הוא שוב פנה לנמני ואמר לו שהוא החליט סופית על עזיבה. בשלב הזה מכבי חיפה נכנסה לתמונה ובין הצדדים החלו מגעים. טביב רצה למכור, אוחנה התנגד, ו-ורד המתין בצד. כשחיפה הציעה 1.5 מיליון שקל, טביב דחה את ההצעה ודרש יותר. מכאן הדברים לא התקדמו היות ולא היה מי שיקבל החלטה בבית"ר.

בשבוע שעבר, כשורד הבין שיש רוכש רציני על הפרק וסיכוי טוב לעסקה, התמונה השתנתה. הוא הגיע לאימונים מחוייך ואמר לחבריו: "ברגע שמגיע רוכש חדש, נפתח דף חדש. זה הבית שלי. אני הקפטן כאן ורוצה להוביל את בית"ר. היו שלושה חודשים רעים שאני ועוד הרבה שחקנים באמת לא רצינו להיות כאן. אבל זהו, נגמר. אני גם חייב לקהל שתמך בי לאורך כל הדרך והבין אותי ואת מה שעברתי. האוהדים חיזקו אותי גם כשרציתי לעזוב".

עידן ורד צריך להיות מרוצה. מכבי חיפה רצתה אותו, אבל לא עשתה הכל כדי שהוא ישחק אצלה. בית"ר דווקא כן. אוחנה סירב למכור ונלחם על זה עם טביב. גיא לוזון רמז שאם הקפטן יעזוב, הוא בחוץ. שחקנים בכירים אמרו שאם ורד יעזוב, הם ידרשו ללכת. כעת ורד צריך להיות מרוצה מהמעמד שיש לו בבית"ר, מהעובדה שהוא מקבל את סרט הקפטן, מהאהבה שמרעיפים עליו האוהדים, ומהרצון לראות אותו מוביל את הקבוצה בשנים הבאות. וזה כל מה שהוא רצה, אבל חשש שיהיה מי שייקח את זה ממנו. עכשיו המישהו הזה כבר לא שם. לא מעט בזכותו.

שחקן בית"ר ירושלים אריק סאבו חוגג. ברני ארדוב
חודשיים בלי דירה. סאבו/ברני ארדוב

הבחור מהבית מלון

הקיץ השל בית"ר ירושלים התחיל באידיליה בין גיא לוזון לאריק סאבו. המאמן אמר לטביב ואוחנה מהרגע בו נחת בבית וגן: "עזבו צירוף של שחקנים, קודם כל תשאירו את אלה שכאן. אסור לגעת בעידן ורד ואריק סאבו. קשה מאוד יהיה למצוא להם תחליפים, אפילו בלתי אפשרי. השוק חלש מאוד".

לוזון מאוד החזיק מסאבו ונלחם שיישאר, אך עם הזמן היחסים בין השניים דעכו. הסלובקי נראה מאוד מתוסכל אחרי שלאורך תקופה ארוכה הוא התגורר (ועודנו מתגורר) בבית מלון ביחד עם אשתו ובנם. סאבו כבר סגר עם בעל הדירה בה התגורר בראשון לציון, אבל בבית"ר סירבו להעביר צ'קים, בעל הדירה מצא דייר אחר וסאבו נשאר בבית מלון כשאשתו רותחת על ההתנהלות של המועדון. סאבו שוויתר על הצעות גבוהות יותר כדי להישאר בבית"ר ירושלים, איבד את כל החדווה וזה נראה באימונים.

גיא לוזון הוא מאמן שחי על אנרגיות והוא שם לב להתנהלות של סאבו באימונים באופן מידי. הוא התעצבן עליו מספר פעמים, ערך לו שיחות נזיפה ואף העיף אותו מאימון. לוזון גם הבהיר לאוחנה וטביב שבניגוד לעמדה המקורית שלו, אם סאבו מתנהל כך, לא יהיה נורא למכור אותו.

אלא שכמו במקרה של עידן ורד, גם סאבו יוצא עכשיו לדף חדש. המשקעים עדיין קיימים אצל לוזון והסלובקי יצטרך להוכיח לו שאחרי השינוי בבעלות הוא מגיע בגישה אחרת. גישה של שחקן שרוצה להילחם על מקומו בקבוצה. הבעלים החדש משה חוגג יצטרך לשלם לפאוק סלוניקי 250 אלף יורו על הסלובקי בגלל שבית"ר כבר הודיעה על מימוש האופציה (בתקווה שפאוק תסכים לקבל אותם ולמשוך את התביעה) ובינתיים בבירה יהיו חייבים לדאוג לשחקן: בראש ובראשונה לסייע לו ולמשפחתו לעבור לדירה מרווחת.

סאבו סיפר אתמול לוואלה! ספורט: "עברתי תקופה לא פשוטה. יכול להיות שעשיתי טעויות, אך אני מקווה שעכשיו עם הרוכש החדש אוכל לפתוח דף חדש בבית"ר ירושלים. הרבה דברים הפריעו לי. חתמתי לשנתיים ואחרי שבוע אמרו לי לחפש קבוצה. ויתרתי על הרבה כסף כדי להישאר ובסוף הכל יצא נגדי. אני מקווה עכשיו להיכנס לדירה והכי חשוב לי שיהיה טוב לאשתי ולילד. זה הדבר שהכי חשוב לי".

סאבו הוסיף: "אשמח להיפגש עם הרוכש ולפתוח דף חדש. מאוד התחברתי לבית"ר ולמועדון ונעלבתי כשפתאום הפנו לי גב. זה לא רק אני, הרבה שחקנים הרגישו ככה בתקופה האחרונה. כמו כולם, גם אני רוצה לפתוח דף חדש ולהצליח עם בית"ר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully