וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבופון ועד ה-VAR: החידושים של הליגה הצרפתית עם פתיחת 2018/19

10.8.2018 / 9:40

השוער האגדי יצטרך לעזור לטוכל לנטרל מוקשים בפ.ס.ז', בדרך להגשמת חלום האלופות. איך יסתדר ויירה בניס, מדוע בחר גולובין במונאקו והאם ה-VAR יציל את השופטים הגרועים באירופה? 10 הפנים החדשות של ליג 1

צילום: מתוך האינסטגרם של מרקו וראטי

1. ג'אנלואיג'י בופון - פריס סן ז'רמן

חלון ההעברות עדיין בעיצומו ואלופת צרפת עוד עשויה להביא שחקנים, אבל בינתיים יש לה החתמה אחת בקיץ הזה, וגם היא בהעברה חופשית: שוער בן 40 שלראשונה בקריירה עזב את המדינה בה הפך לאגדה. כן, ג'יג'י בופון, אלוף העולם והקפטן הכל-יכול של יובנטוס, נפרד מהגברת הזקנה אחרי 17 שנה ונחת דווקא בפריס, בתקווה להגשים את החלום המשותף שלו ושל הקטארים המחזיקים בפ.ס.ז': זכייה בליגת האלופות. תקופת ההכנה לוותה בכמה רגעים מביכים והטילה ספק במעמדו של האיטלקי כשוער הראשון, על אחת כמה וכמה כשכל אירופה בטירוף שוערים. ליברפול שברה שיא העברות על אליסון, צ'לסי נישלה אותה עם 80 מיליון יורו על קפה וגם ריאל התחדשה עם טיבו קורטואה. פ.ס.ז' נשארה מאחור? במועדון התאהבו בבופון מיד ומקווים שגם יסייע לשפר את אלפונס אראולה. את העונה הוא יסיים עם יותר מתואר אחד, רק לא בטוח שגם עם הגביע בו הוא חפץ.

2. תומאס טוכל - פריס סן ז'רמן

אחרי קרלו אנצ'לוטי, לורן בלאן ואונאי אמרי, הגיע תורו של תומאס טוכל לנסות להצעיד את פ.ס.ז' לעבר הארץ המובטחת. למרות ההשקעה הכספית האדירה של הקטארים, הם עדיין לא הגיעו אפילו פעם אחת לחצי גמר ליגת האלופות, ועכשיו נאסר אל חלאיפי שם את מבטחו במאמן הגרמני שהוחתם לשנתיים אחרי שנת שבתון. האתגרים של אקס דורטמונד רבים: הוא צריך להתמודד עם חזרתו של ניימאר ולשמור אותו מרוצה, לתמרן בין בופון לאראולה ולתת ביטחון למגנים אחרי הידיעות עם הגעתו שהוא מעוניין להחליף את כולם. אבל מעל הכול, המבחן האמיתי יהיה בליגת האלופות. הליגה כבר בכיס, וגם אם יפסיד אותה זה לא אסון גדול, כמו שגילה אמרי בעונת הבכורה שלו. טוכל צריך לפצח את הקוד האירופי.

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
פריס סן ז'רמן זכתה בסופר קאפ עם 0:4 על מונאקו
פריס סן ז'רמן חגגה את התואר, בצרפת כבר חוששים מתאקל בין טוכל לניימאר
351 עסקאות, 1.4 מיליארד ליש"ט: סיכום חלון ההעברות בפרמיירליג

ג'אנלואיג'י בופון שוער פריס סן ז'רמן. רויטרס
ההימור של פ.ס.ז' ישתלם? ג'יג'י בופון/רויטרס

3. אלכסנדר גולובין - מונאקו

באופן מפתיע, כוכב נבחרת רוסיה בחר לחתום דווקא במונאקו אחרי ההופעה המרשימה שלו בגביע העולמי. יובנטוס הובילה במרוץ במשך חודשים, צ'לסי הייתה מוכנה להציע הכי הרבה, אבל בסופו של דבר הצליח הצמד הרוסי של מונאקו לשכנע את אלכסנדר גולובין שהנסיכות היא המקום האידיאלי עבורו כדי לקבל את המושכות (ולהימכר ביוקר בהמשך). מונאקו מכרה בגדול גם בקיץ הנוכחי והתמקדה בהבאת כישרונות צעירים שעדיין לא פרצו, כשגולובין מהווה סטיית תקן. הוא עדיין בן 22, אך נרכש ב-30 מיליון יורו כדי למלא את החלל שנוצר בקישור לאחר מכירת פאביניו, תומא למאר וז'ואאו מוטיניו. גם אם לא יפתח את העונה בגלל פציעה, גולובין אמור להיות השחקן הכי מעניין של סגנית האלופה ומלפפון בולט בקיץ הבא.

4. מערכת ה-VAR

הנה עוד כוכב מונדיאל שמצטרף באופן טבעי לליגה של אלופת העולם. משחק הפתיחה בין מארסיי לטולוז הערב (שישי), יהיה המשחק הראשון בו ייעזרו בליג 1 במצלמות הטלוויזיה כדי להכריע ברגעים שנויים במחלוקת. בעונה שעברה נוסה ה-VAR בגביע ולא בהצלחה גדולה, בלשון המעטה. המשחק התעכב, טעויות רבות לא תוקנו וכל העסק קרטע. אבל בליגה עם שופטים כל כך גרועים שגם מדורגים נמוך באופ"א, כל סיוע יתקבל בברכה.

עוד באותו נושא

היורש הגיע: טים וואה, בנו של ג'ורג', הוא התקווה של פ.ס.ז' וארצות הברית

לכתבה המלאה
מערכת VAR מונדיאל 2018. רויטרס
המושיע של השופטים הצרפתים. VAR/רויטרס

5. פטריק ויירה - ניס

הוא הוזכר כמועמד לרשת את ארסן ונגר בארסנל, אבל את טבילת האש שלו כמאמן בכדורגל האירופי יעשה פטריק ויירה בריביירה. אחרי שאימן במחלקת הנוער של מנצ'סטר סיטי וגם את ניו יורק סיטי, אלוף העולם מ-1998 יקווה ללכת בדרכם של דידייה דשאן, לורן בלאן וזינדין זידאן, שצלחו את עונת הבכורה שלהם. ויירה בן ה-42 חווה תסכול כבר באימון הראשון, ממנו נעדר מריו באלוטלי ללא כל התרעה. האיטלקי עדיין לא עזב ("אם הוא נשאר, הוא יצטרך לכבד את החוקים", הזהיר המאמן) אבל ניס איבדה חצי הרכב, כולל הסקורר אלסאן פלאה והדינמו ז'אן מיקאל סרי. בפני ויירה עומדת משימה לא פשוטה.

6. דויה צ'אלטה צאר - מארסיי

באופן די מפתיע, המרוץ להחתמת בלם העתיד של קרואטיה הסתיים בניצחונה של מארסיי. סביליה חיפשה מחליף לקלמון לנגלה והייתה זו שהובילה, אך הקבוצה של רודי גרסיה השקיעה 19 מיליון יורו וזכתה באחד הבלמים המבטיחים בכדורגל האירופי. דויה צ'אלטה צאר, רק בן 21, רשם לא פחות מ-130 משחקים במדי רד בול זלצבורג, איתה זכה באליפות והגיע עד לחצי גמר הליגה האירופית בעונה שעברה כמלך התיקולים המוצלחים של המפעל. הוא השתייך גם לסגל של סגנית אלופת העולם וכעת מגיע לליגה של האלופה, כשמי שאמור לחנוך אותו ולהקרין מניסיונו הוא עדיל ראמי. אגב, לא בטוח שמדובר ביתרון.

פטריק ויירה, מאמן ניס,.
טבילת אש אירופית לא פשוטה. פטריק ויירה בניס

7. מרטן טרייה - ליון

אם בקיץ הקודם נפרדה ליון מאלכסנדר לקאזט, קורנטן טוליסו, מקסים גונאלון ומתיו ולבואנה, ונאלצה למעשה לבנות את הקבוצה מחדש, בקיץ הנוכחי היא אחת הקבוצות שעברו הכי מעט שינויים. נביל פקיר עוד כאן בינתיים, גם מריאנו דיאס וממפיס דפאי שפרחו לצדו, וליון ממשיכה לעבר היעד שלה: להדביק את פ.ס.ז' לפני 2022. כדי לעשות את זה, ליון לא מסתמכת רק על האקדמיה הנפלאה שלה ומחתימה צעירים גם מבחוץ. אחד מהם הוא מרטן טרייה, קשר התקפי מוכשר מאוד שנרכש משטרסבורג כבר בינואר והמשיך בקבוצתו כמושאל. טרייה בן ה-21 הרשים בהכנה עם חמישה שערים וסחט מחמאות ממאמנו ברונו ז'נסיו. "הוא באמת טוב, שחקן שאוהב את המשחק", אמר ז'נסיו. "הוא יכול לשחק בכל שלוש העמדות ההתקפיות וגם כמספר 10 מאחורי החלוץ. כישרון מעניין".

8. סמואל קאלו - בורדו

עוד לפני שהמכירה לקבוצת הניהול האמריקאית יוצאת לפועל, בורדו רוצה להצדיק את ההשקעה ולהשיג שוב כרטיס לאירופה. גוסטבו פוייט חיכה לכסף שייכנס ממכירת מלקום, והשקיע 8.3 מתוך 42 המיליון שהגיעו מברצלונה על מחליף בכנף ימין: סמואל קאלו. הניגרי בן ה-20, שהגיע לליגה הצרפתית בתיווכו של דודו דהאן, הראה עד כמה גדול הפוטנציאל שלו בגנט וכעת צריך לעשות את קפיצת המדרגה. זו יכולה להיות תחנה בדרך למעלה, כמו במקרה מלקום, או עצירה בדרך חזרה למזרח אירופה, כמו במקרה ג'ונתן קאפו שהושאל בשבוע שעבר לכוכב האדום בלגרד אחרי שנה מאכזבת.

9. ווהבי חאזרי - סנט אטיין

קפטן נבחרת טוניסיה היה אחד השחקנים המבוקשים בחלון הצרפתי. אחרי עונת השאלה מוצלחת עם תשעה שערים במדי ראן ויכולת טובה גם במונדיאל, ווהבי חאזרי התלבט בנוגע לקבוצה שתמלט אותו מכלוב הזהב של סנדרלנד, ובסופו של דבר העדיף את סנט אטיין על פני חזרה לראן. יחד עם מתיו דבושי ויאן אמבילה שהשתקמו במדים הירוקים מאז ינואר וחילצו את הקבוצה מהתחתית, הטוניסאי בן ה-27 ינסה להוביל את סנט אטיין בחזרה לאירופה. "הוא מהיר, חזק וגם יודע למסור", הסביר המגן לשעבר פרנסואה קלרק. "בסנט אטיין הוא גם ייהנה יותר".

10. רני אסף - נים

עד לפני שמונה שנים הוא עוד חי בצרפת עם אשרת שהייה, אבל רני אסף הלבנוני, אחד מיוצרי ממיר הפריבוקס, צבר הון משמעותי ובחר להתייצב תחת אור הזרקורים דווקא בעזרת הכדורגל. הוא הצטרף לנים ב-2014, הפך לבעלים ב-2015/16, סייע למועדון כלכלית והשאיר אותו בליגה השנייה, ובעונה הקודמת הגשים חלום עם העפלה לליג 1 אחרי 25 שנות היעדרות. הקבוצה שהייתה סגנית אלופת צרפת ארבע פעמים בעבר, חזרה עם התקציב הנמוך בליגה (20 מיליון יורו) והבעלים אסף צריך להתמודד עם לא מעט בעיות. אחת כזו נוצרה שבוע לפני פתיחת העונה, כשהשחקנים החליטו לשבות לאחר שגילו כי הבונוסים על ניצחונות יהיו נמוכים משהיו בעונה שעברה. המאמן ברנאר בלקאר הצטרף אליהם ואף איים להחרים את משחק ההכנה מול גנגאן בשבת שעברה. אסף הגיע לפשרה עם השחקנים, אבל בדרך (להישארות מפתיעה?) עוד צפויות לו מהמורות רבות.

ווהבי חאזרי שחקן נבחרת טוניסיה. רויטרס
צריך להחזיר את סנט אטיין לאירופה. ווהבי חאזרי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully