וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואקמה יוצא להתרשמות בטרבזונספור, הפועל באר שבע תעשה מאמצים לצרף את האסלביינק

10.8.2018 / 9:50

האלופה אישרה לניגרי, שישחק בגומלין מול ניקוסיה, לצאת לטורקיה. ההצעה הראשונית עומדת על כמיליון יורו, וואקמה אמור לחתום לשלוש שנים בשכר של מיליון יורו לעונה. במועדון רוצים את שחקן קרית שמונה, מליקסון הפצוע ייעדר מספר שבועות, תחושות מעורבות אחרי ה-2:2

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. הפועל באר שבע הודיעה הבוקר (שישי) כי אנתוני וואקמה ייצא להתרשמות בטרבזונספור הטורקית. "לאחר שיחות שניהל השחקן עם המועדון בהן הבהיר את הרצון שלו לאתגרים מקצועיים חדשים וההזדמנות הכלכלית הניצבת בפניו, ולאור התרומה הרבה שלו בשנים האחרונות, הוחלט לאפשר לו לצאת להתרשמות. טוני ישחק במשחק הגומלין מול ניקוסיה בשבוע הבא", אמרו במועדון. ההצעה הראשונית עבור השחקן עומדת על כמיליון יורו, בעוד הניגרי עצמו אמור לקבל חוזה של שלוש שנים, בשכר של מיליון יורו לעונה.

כזכור, שלשום נפגש וואקמה עם אנשי המועדון וביקש לצאת לקבוצה הטורקית. בקבוצה אישרו לו לטוס, ואם יסכם את כל הפרטים, הטורקים יגישו הצעה רשמית לבאר שבע. ההערכה היא שהאלופה הישראלית לא תעמוד בדרכו של השחקן, שהבטיח לשחק בגומלין מול ניקוסיה.

וואקמה היה בחלקים במשחק אתמול מפוזר מעט, אך במחצית השנייה הוביל את הקבוצה למהפך ושוב הוכיח כמה הוא חשוב במערך. בבאר שבע סימנו את נייג'ל האסלביינק כמחליף המועדף לוואקמה אם זה יעזוב, ויגישו שוב הצעה לאיזי שרצקי בנוגע אליו בתקווה שהבעלים של קרית שמונה ישתכנע בסופו של דבר למכור את השחקן.

עוד בנושא
הפועל באר שבע ואפואל ניקוסיה נפרדו ב-2:2 במוקדמות הליגה האירופית
ברק בכר: "וואקמה הוא שחקן הפועל באר שבע ואמור להישאר כזה"

אנתוני וואקמה, הפועל באר שבע, עם הסוכנת ויקי וקנין. יוסי ציפקיס
בדרך לטורקיה. וואקמה עם הסוכנת וקנין/יוסי ציפקיס
אנתוני וואקמה הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
בדרך ליעד חדש? וואקמה בנתב"ג/יוסי ציפקיס

2. כמו בכל התקופה האחרונה, גם אתמול (חמישי) יצאו אנשי ושחקני הפועל באר שבע מהמשחק נגד אפואל ניקוסיה בתחושות מעורבות. מצד אחד בקבוצה שוב היו מאוכזבים מפתיחת המשחק ומחוסר הריכוז והנרפות שהובילו לספיגת שני השערים המוקדמים, ומצד שני, בקבוצה היו מרוצים מאוד מהאופי שהוכיחו השחקנים כשחזרו מפיגור 2:0 ל-2:2 ומהיכולת במחצית השנייה. "היה חסר לנו להוכיח שיש לנו אופי, זה משהו שלא הראינו מפתיחת העונה", אמר שחקן בקבוצה, "במחצית ברק בעיקר דיבר טקטיקה ודברים מקצועיים, אבל לכולם היה ברור שזו ההזדמנות שלנו להחזיר את הרוח של באר שבע, ועשינו את זה. נקווה שזה יוציא אותנו לדרך חדשה. אנחנו באמת מאמינים שננצח בשבוע הבא".

כל השחקנים קיבלו מחמאות על היכולת המשופרת של המחצית השנייה. ג'ון אוגו קטף מחמאות מיוחדות, כמו גם חן עזרא שנכנס כמחליף. "חן נראה מצוין באימונים", העיד שחקן בקבוצה, "מהרגע הראשון שלו כאן היה ברור שהוא נחוש לרשום עונה מעולה".

אבל לא הכל ורוד: מאור מליקסון סובל ממתיחה בירך וייעדר מספר שבועות. השחקן התחיל מיידית טיפולים פיזיותרפיים ויחזור לאימונים בפיקוח הצוות הרפואי והפיזיולוגי, כך הודיעו בבאר שבע.

חן עזרא, הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הכניס תנופה. עזרא/ברני ארדוב

3. הרבה אמוציות היו אמש במשחק. במשך חלקים רבים נרשמו עימותים חוזרים בין שחקני באר שבע לשחקני האלופה הקפריסאית, כשגם ביציעים נרשמו כמה עימותים בין אוהדים לבין רופאה היווני של ניקוסיה וכן עם אנשי צוות אחרים. העימות החריף ביותר התרחש בין בן ביטון לבין מאמן היריבה. ביטון פנה לשופט בשיא המריבה וטען שמאמן ניקוסיה פגע בו עם המרפק וגידף אותו. המגן דיבר עם חבריו על כך לאחר המשחק ואמר להם: "לא ראיתי דבר כזה, שמאמן נותן מרפק לשחקן". גם שחקנים אחרים גיבו את ביטון ואמרו שהמאמן הפורטוגלי של הקפריסאים לא פעם ניסה לעורר פרובקציות. המאמן עצמו ניסה להוריד את הלהבות בסוף ואמר על העימות עם ביטון: "זה אמוציות של משחק וזה קורה. הכל מאחורינו". כך או כך, בקבוצה מרוצים מכושרו של ביטון, בעיקר מכך שכבר רשם ארבעה בישולים במשחקי המוקדמות האירופים עד כה.

שחקני הפועל באר שבע אריאל הרוש, בן שהר. ברני ארדוב
מי כן אוהב לשבת על הספסל? שהר/ברני ארדוב

4. ובבאר שבע של התקופה האחרונה אי אפשר לסיים משחק בלי שחקנים שממשיכים להיות מאוכזבים ממעמדם. בן שהר התאכזב מאוד להיות החילוף השלישי אתמול, כשאפילו תומאש פקהארט פתח לפניו. גם גיא מלמד שלא רשום למשחקים מעוניין מאוד לעזוב, אך בשלב הזה לא קיבל שחרור גם בעיקר בגלל חוסר הוודאות סביב פקהארט. אם בקבוצה יבינו סופית שפקהארט יישאר, מלמד צפוי לקבל אור ירוק לצאת בהשאלה. יאניס אנסטיס ישוחרר בשבועות הקרובים, כך מעריכים בבאר שבע, ויפנה מקום לזר כשהרצון הוא להתחזק בעוד שחקן הגנה.

שחקני הפועל באר שבע, אנתוני וואקמה, ג'ון אוגו. ברני ארדוב
לפחות הצליחו להתאושש. וואקמה ואוגו/ברני ארדוב

5. השוער היווני יאניס אנסטיס אמנם לא נמצא בתכניות המקצועיות, אך הוא עדיין חלק מהמועדון, וככזה, גם הוא היה שותף אמש לרגעים המלחיצים בבירת הנגב, כשהאזעקה נשמעה בעיר. "זה מעולם לא קרה לי. הייתי בבית עם אשתי. בהתחלה לא ידענו מה לעשות, היינו בפאניקה", סיפר לתקשורת היוונית. "המאמן אמר לי שאם זה קורה, להיכנס למרחב מוגן. דיברתי עם כמה זרים שגם פחדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully