וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן אולי להיפרד: פרשת הדרכים של טוני וואקמה בהפועל באר שבע

9.8.2018 / 14:00

לא שמח, לא מרוצה, לא מסופק. הטענות שהטיח בברקת, הכעס של ראשי המועדון. האם אנחנו נצפה הערב באחד ממשחקיו האחרונים של טוני וואקמה בבאר שבע? ולמה השחקנים שראו אותו במחנה האימונים חושבים שזו האופציה הכי טובה לשני הצדדים? שלמה וייס על התעלומה הישנה-חדשה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

חגיגות האליפות השלישית ברצף של הפועל באר שבע, חשפו טוני וואקמה אחר. יותר שקט, יותר מהורהר, פחות זורח, פחות ה-כוכב. הגנרל של טרנר ישב בספות הצדדיות באזור החגיגה, לא משך יותר מדי תשומת לב, והקפיד לשמור על השקט האופייני לו. "מה היה הסוד שלנו העונה? שהצוות והשחקנים ידעו שצריך להיות חזקים. שהיינו ביחד. זה הדבר העיקרי שעשינו", אמר אז לוואלה ספורט.

רגע לפני שיצא לכיוון הבמה, וואקמה גם התייחס לעתיד המעורפל שלו. "מעבר לליגה גדולה? פחות משנה לי המעבר. יותר חשוב לי להרגיש שמח איפה שאני נמצא. אם ארגיש שמח בבאר שבע, ברור שארצה להישאר. אם אעבור זה רק למקום שאדע שאני אהיה בו מאושר".

כמעט שלושה חודשים עברו, ו-וואקמה לא מאושר. לא שמח. לא מרוצה. נכון לכתיבת שורות אלו, הוא עדיין שחקן הפועל באר שבע, אבל ייתכן מאוד שלא לעוד הרבה זמן. גם הערב (חמישי, 20.00) הוא יהיה במוקד האתגר של הפועל באר לעבור את אפואל ניקוסיה, במה שאולי יוכל להציל את העונה של האדומים החבולים מהמפלה מול זאגרב, אבל ספק אם זה יאחה את הקרעים. ההצעה מטרבזונזספור הטורקית עשויה לשלוח אותו כבר בימים הקרובים לארץ השכנה ולסיים את הפרק הישראלי שלו בקריירה. אז קרה שהשחקן שאלונה ברקת נלחמה עליו בעור שיניה בקיץ שעבר בילה את הקיץ האחרון במשחקי כוחות אל מול המועדון, כמה ההיעדרות מהמונדיאל השפיעה, מה גרם לשחקן שהתעקש לשחק עם פציעה בקרסול להתאמן בצד במחנה האימונים ולמה לא מעט משחקני האלופה חושבים שאולי פרידה היא הדבר הנכון לכל הצדדים? תעלומת וואקמה גרסת 2018.

עוד בנושא

הערב: הפועל באר שבע - אפואל ניקוסיה (20:00, ספ' 1)
במשטרה הבהירו: ביטול המשחק לא עומד על הפרק
וואקמה ייפגש עם ראשי באר שבע בנוגע להצעה מטורקיה

שיר צדק שחקן הפועל באר שבע עם אנתוני וואקמה. ברני ארדוב
עדיין לא מאושר. טוני וואקמה/ברני ארדוב

גם בקיץ שעבר וואקמה התחיל את ההכנות לעונה כשהוא לא מרוצה ממצבו. השחקן שהיה חתום על שתי האליפויות ההיסטוריות ציפה לקבל מעמד של כוכב גם בפן הכלכלי, אך הרגיש שבבאר שבע לא מוכנים לתת לו את זה. השבוע סיפר אחד מאנשי הכדורגל בניגריה שוואקמה פנה באותה העת לסוכנים ואנשי עסקים במדינה האפריקאית ןביקש מהם למצוא עבורו הצעה שבאר שבע לא תוכל לסרב לה. "הוא היה מאוד מאוכזב ממעמדו והתעקש לעזוב", נזכר אותו ניגרי, "באותם רגעים היה קשה להאמין שהוא יישאר בישראל".

כמה ימים עברו ו-וואקמה השיג את מבוקשו. על השולחן עמדה בפניו הצעה מקבוצה בליגה הראשונה בסין שהייתה מוכנה לשלם כמה מיליוני דולר לבאר שבע ולהעניק לו חוזה לשתי עונות בגובה של שני מיליון דולר. הסיפור הזכור לכולם מאותם ימים התרחש ב-8 ביולי אשתקד, אז וואקמה החרים את אימון הקבוצה וכותרות האתרים זעקו שהפיצוץ כבר כאן.

אלא שכעת מתברר שלאותו אימון קדמו מספר ימים קדחתניים. לפני אותו אימון פנה ןואקמה לסוכנו באותם ימים אבי נמני וביקש ממנו לבשר לאלונה ברקת על ההצעה. נמני עשה כך אך נתקל בהתנגדות קשה של הבעלים. וואקמה שמע זאת ונכנס לדיכאון. באותו יום מדובר הוא הגיע למתחם האימונים כשהוא זועף וביקש לשוחח מיידית עם המנכ"ל אסי רחמים והמאמן ברק בכר. השלושה ישבו בחדר והקשר מיד דיבר. "אני לא יכול להתאמן היום", אמר להם. "הראש שלי עמוס במחשבות. אני לא יודע מה אעשה, אבל להתאמן אני לא מסוגל".

בכר שמע את הדברים ונתן לוואקמה את מבוקשו. כשוואקמה יצא מהחדר בכר ורחמים הבינו שאם הם רוצים את הניגרי הטוב והמוכר, ברקת חייבת להיכנס לעניינים. יום לאחר מכן זה קרה. ברקת שוחחה עם וואקמה בפגישה שהצילה את העונה הקודמת, אך מהצד השני הייתה לרועץ לכל מה שקשור לפתיחת העונה הנוכחית. "תישאר אתנו ותעלה אותנו לליגת האלופות", ביקשה ברקת, "אתו לך בונוס משמעותי העונה (לפי ההערכות כמאה אלף יורו - ש"ו) ואם תגיע הצעה בינואר לא אעמוד בדרכך". וואקמה התרצה וביום שלאחר מכן, נזכרים שחקנים, ראו כבר שחקן אחר. שחקן שנחוש להיות הכוכב מספר אחת.
.
את מה שקרה לאחר מכן כולם זוכרים. וואקמה כיכב במשחקי מוקדמות ליגת האלופות, אך ההדחה מול מאריבור גרמה לדעיכה מסוימת. בסופו של דבר הוא סיים עוד עונה כשחקן מספר אחת של האדומים מבירת הנגב. בחלק השני של העונה היכולת מעט ירדה, ווואקמה התלונן כל העת על כאבים בקרסול. שלושה מומחים שונים בדקו את הקשר אך לא מצאו פציעה. "טוני רצה להביא עוד אליפות, זה היה חשוב לו מאוד", מעיד שחקן בקבוצה, "הוא לא שחקן שמדבר הרבה, אבל בשני מקרים הוא דיבר וראית כמה בוער בעצמותיו לקחת עוד אליפות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאמן הפועל באר שבע ברק בכר. ברני ארדוב
הבין שברקת חייבת להיכנס לעניינים. ברק בכר/ברני ארדוב

הבערה הזו של וואקמה כבתה הקיץ ובפתיחת האימונים הופיע שחקן אחר לגמרי. וואקמה, שסבל מפציעה קלה בשריר הירך, הודיע שהוא לא יכול להתאמן. בבאר שבע הרגישו ששוב מדובר בחוסר חשק בגלל החוזה ודיברו איתו. "לא ייתכן שאני לא מקבל גם השנה את הבונוס", זעם וואקמה בשיחה עם ראשי המועדון. "אחרי עונות כאלה אתם רוצים לקצץ לי בשכר. אני לא מוכן לזה".

אם בקיץ שעבר ברקת נלחצה מעט ונתנה לניגרי את מבוקשו, הפעם הגישה הייתה שונה. הבעלים של באר שבע הציעה לשדרג את החוזה המקורי בעשרות אחוזים ואף להאריך אותו מעבר לעונה הנוכחית, אך בסכום שנמוך מהבונוס שנתנה לו אשתקד. וואקמה שמע והתעצבן אפילו יותר. "לא ניראה שהוא רוצה להישאר במועדון", מסביר גורם בקבוצה. "השדרוג שהוצע לו היה משמעותי, אבל הוא רצה את הבונוס של עונה שעברה שהגיע כתוצאה מכך שהייתה לו הצעה. הפעם אין שום הצעה. כבר עשרה חודשים לא הונחה הצעה לגביו על שולחן המועדון".

וואקמה שכבר הספיק להיפרד מנמני החליט שנמאס לו והתחיל שוב להפעיל סוכנים בניגריה וגם כאלה בישראל. לפני מספר שבועות שוחח וואקמה עם הסוכן דודו דהאן והשניים קבעו פגישה בבאר שבע. בפגישה וואקמה ביקש מדהאן למצוא לו קבוצה בחו"ל, כשהאחרון ניסה במקביל לפשר בינו לבין ראשי המועדון. "מי שראה את טוני במחנה האימונים לא גילה שחקן כועס, אלא שחקן מרוקן מכל אנרגיה. וזה הכי חמור", קובע שחקן בקבוצה. "לא היה כוכב כמו טוני בליגה שלנו המון שנים והוא כנראה הרגיש פחות מוערך. אבל במצב כזה, לנו השחקנים ברור לכל הצדדים הפרידה עדיפה".

שחקני הפועל באר שבע אנתוני וואקמה, ג'ון אוגו. קובי אליהו
החזרה שלו שיפרה את מצב הרוח. ג'ון אוגו עם טוני וואקמה/קובי אליהו

בשבועות האחרונים חל שיפור במצב רוח של וואקמה. בבאר שבע זוקפים זאת לחזרה של ג'ון אוגו לאימונים. אך בכל העת הזו השחקן מנסה במקביל למצוא לו קבוצה אחרת. השבוע הביאה לאוזניו סוכנת השחקנים ויקי וקנין הצעה מטרבזזסבפור הטורקית, כשוואקמה, כך מספרים בניגריה, מעוניין מאוד לעבור אליה. העובדה שבקבוצה זו יש שחקן נבחרת ניגריה גורמת לו לרצות יותר לעבו,ר ולכולם ברור שבימים הקרובים הכף תוכרע לכאן או לכאן.

"המצב הנוכחי לא יימשך. וגם טוני, שניראה במשחקים טיפה פחות חד, כבר לא יהיה ככה יותר", מסביר גורם בבאר שבע. "או שהוא יעזוב לטורקיה או שהוא יישאר בחוזה חדש. ואז כולנו שוב ניראה את טוני הישן, המוכר והטוב. כזה שיוביל את באר שבע לעוד הישגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully