וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף בראיון: "בטוח שערן זהבי לא מצטער שהגיע לסין"

9.8.2018 / 10:00

ההחלטה להגיע לסין ("הליגה כאן גדלה כל הזמן"), ההשוואה למכבי תל אביב ("במכבי היה צריך לבנות מועדון ולזכות באליפות, פה המטרה להישאר בליגה"). אחרי שמונה למנג'ר צ'ונגצ'ינג ליפאן, ההולנדי התפנה לראיון ראשון

עריכת וידאו: מתן חדד

ג'ורדי קרויף עוד צריך להתרגל לשעון אחר. כשחי בישראל, אהבו לומר עליו שהוא אוהב הרבה יותר את הלילה ושיהיה לו קשה לקום בבוקר לאימוני מכבי תל אביב, אבל גם לשינוי ההוא שעשה לפני שנה כשבחר לאמן את מכבי תל אביב, הוא התרגל ועם האמביציה הנוכחית שיש לו לקראת האתגר החדש בסין, הוא סיפר אמש שיתרגל מהר מאוד לשעות החדשות שמחכות לו במזרח הרחוק.

הוא נחת בתחילת השבוע בצ'ונגצ'ינג וכעבור יומיים חתם על החוזה הרשמי בצ'ונגצ'ינג ליפאן. ג'ורדי היה צריך לשמש שם כמנהל מקצועי אבל בסוף סגר כמאמן במטרה להשאיר את הקבוצה בליגה. ערן זהבי כבר לימד את הספורט הישראלי שתאריכי הליגה הפוכים מאלה של אירופה, כך שמדובר כעת באמצע העונה ולקרויף יש ארבעה חודשים כדי לעמוד במשימה. "אני נרגש מאוד לקראת המשחק הראשון שלי", סיפר אמש בראיון מיוחד לוואלה! ספורט. "למעשה יש לנו שלושה משחקים בשבוע הבא וכל זה בשבוע, כך שאין לי יותר מדי זמן לעסוק ברגשות. יש הרבה עבודה והאתגר גדול מאוד, כי צריך להישאר בליגה".

עוד בנושא:

ג'ורדי קרויף הוצג בצ'ונגצ'ינג ליפאן: "יש לי חוזה פנטסטי לארבעה חודשים"
ביום ראשון פרסמנו: ג'ורדי קרויף יתמנה לג'נרל מנג'ר של צ'ונגצ'ינג ליפאן
בסין אישרו את המינוי של ג'ורדי קרויף: "הוא יעזור לנו לצמוח"
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

ג'ורדי קרויף מוצג כמאמן צ'ונגצ'ינג ליפאן. אתר רשמי
אתגר חדש ומסקרן. ג'ורדי קרויף/אתר רשמי

מהרגע שעזבת את מכבי תל אביב, היתה כאן התעניינות לראות מה יהיה היעד הבא שלך. אני בספק אם מישהו הימר שתנחת בסין אחרי שלל הדיווחים על תפקידים שהוצעו לך באירופה.

"סין זה רע? אתה חושב שערן זהבי מצטער שהוא הגיע לכאן? אני בטוח שממש לא. סין מתפתחת. הליגה כאן גדלה כל הזמן ועוד ועוד שחקנים ומאמנים בעלי שם מאירופה נוחתים פה כדי לשחק וכדי להתקדם עם הליגה כאן. קיבלתי הצעה ונעניתי לאתגר הזה. אני חושב שזו החלטה נכונה".

ולא היו הצעות ממקומות אחרים כל הקיץ?

"אני אגיד לך את האמת, אמרתי מיד אחרי שעזבתי את מכבי תל אביב שאני לא מתכוון לרוץ עכשיו ולחפש את היעד הבא שלי. אמרתי שאני אתן לזמן לעשות את שלו ושאני רוצה לראות לאן הגורל ייקח אותי. לא פעלתי יותר מדי כדי לחתום במועדון אחר באירופה וחיכיתי לראות מה יוליד יום. טיילתי לא מעט, ניקיתי את הראש ונהניתי מהמונדיאל ואז הגיעה ההצעה הזו מ'קבוצת התקווה' שבעליה מחזיקים בעוד קבוצות מלבד הקבוצה הזו כאן בסין, כך שזה התאים לי והסכמתי להגיע ונראה לי שזה אתגר כמו האתגרים שאני אוהב".

עוד באותו נושא

ג'ורדי קרויף הוצג בצ'ונגצ'ינג ליפאן: "יש לי חוזה פנטסטי לארבעה חודשים"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב שרן ייני, ג'ורדי קרויף, ערן זהבי. ברני ארדוב
"אתה חושב שערן זהבי מתחרט שהוא הגיע לכאן?" ג'ורדי וזהבי/ברני ארדוב

מזכיר קצת את ההגעה למכבי תל אביב?

"לא, לא חושב שיש מקום להשוואה. במכבי תל אביב היה צריך לבנות מועדון ולזכות באליפות וכאן המטרה שלי היא להישאר עם הקבוצה בליגה ואין לנו הרבה זמן. חלון ההעברות נסגר ואין אפשרות לצרף שחקנים. אני צריך להתמודד עם האתגר עם החומר הקיים וזו משימה מאוד מעניינת מבחינתי".

בעלי 'קבוצת התקווה' גם מחזיקים במועדונים כמו גרנאדה בספרד ופארמה באיטליה ויש להם אפילו קבוצה בפורטוגל. זו המטרה הבאה?

"אני ממש לא חושב על זה. אני כאן בשמחה גדולה וזה מקום יותר מדי גדול בסין עם קבוצה שמעניינת המון אנשים ואני רוצה להצליח כאן. מה שיהיה אחרי זה, לא מעניין אותי".

לא רע להיות חבר של ג'ורדי קרויף. אני רואה שלקחת את כל הצוות שעבד איתך הלאה לסין. חואן טוריחו, קרלוס גרסיה, דומינגו מארין.

"אלה האנשים שאני הולך איתם כבר שנים במכבי תל אביב וחלקם היו פנויים וזה בהחלט יעזור לי. הם נוחתים כאן בימים האחרונים ומצטרפים אלי ואני מקווה שביחד נעמוד במשימה".

עוקב אחרי פתיחת העונה האירופית של מכבי תל אביב?

"אני עוקב אבל פחות התעמקתי בגלל שהייתי במגעים כאן והגעתי לסין. תמיד אהיה האוהד הכי גדול של מכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully