וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע הנפלא נמשך: לונה צ'מטאי קיבלה את מדליית הזהב בברלין

9.8.2018 / 17:03

אלופת אירופה ב-10,000 מטר עלתה על הפודיום בכיכר ברייטשייד במרכז העיר ונראתה נרגשת לאחר נגינת "התקווה". וגם: השנה הקסומה ומשמעות המדליה ההיסטורית עבור איגוד האתלטיקה

רויטרס

יממה לאחר שקטפה את מדליית הזהב השלישית בתולדות האתלטיקה הישראלית, עלתה היום (חמישי) לונה צ'מטאי לפודיום בברלין, לטקס קבלת המדליות. הטקס התקיים בכיכר ברייטשייד במרכז העיר, ולאחר השמעת "התקווה", זכתה צ'מטאי המחויכת והנרגשת לכבוד הגדול לצד מדליסטיות הכסף והארד.

האצטדיון בברלין כבר געש לקראת הסיבובים האחרונים. 57 אלף צופים ישבו בכיסאות ושאגו כשעל הדשא נאבקה הגרמניה המקומית על הזהב בהדיפת כדור ברזל. את לונה צ'מטאי סלפטר זה רק דירבן. התכונה הגדולה ביציעים נתנה לה דחיפה עוד יותר גדולה לחצות ראשונה את קו הסיום ולהפוך אתמול (רביעי) לאלופת אירופה בריצה הקשה כל כך ל-10,000 מטר.

במשלחת הישראלית האמינו כבר לפני מספר שבועות שצ'מטאי עומדת לעשות הסטוריה. הייתה לה ביד את תוצאת השנה באירופה ובאליפות ישראל לפני חודש היא הוכיחה שהיא בכושר נפלא גם בריצה ל-1,500 מטרים, כשקיזזה שלוש שניות משיא ישראל שלא נשבר במשך 25 שנה. "הייתה לכולנו הרגשה שלונה תעשה את זה, אבל אף אחד לא רצה לדבר מחשש לעין הרע", סיפר אמש דובר איגוד האתלטיקה אורן בוקשטיין.

עוד בנושא:

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
היסטוריה: לונה צ'מטאי זכתה בזהב בריצת 10,000 מטר באליפות אירופה
לונה צ'מטאי חגגה: "מאושרת להניף את הדגל, רק רציתי לרוץ הכי מהר"

לונה צ'מטאי, אתלטית ישראלית. איגוד האתלטיקה,
כבוד. צ'מטאי בטקס חלוקת המדליות/איגוד האתלטיקה

"אתלט לא יגיד מראש שהוא רוצה לקחת את הזהב. רובם רוצים לעשות צעד אחר צעד ולא לדבר יותר מדי, אבל באיגוד היו לנו את כל הסיבות כדי להאמין שבפעם הראשונה תהיה לישראל אלופת אירופה ועוד במסלול הריצה", הוסיף בוקשטיין. אחרי שסיימה לחגוג בלילה, חיכתה לצ'מטאי הבדיקה לאיתור חומרים אסורים. היא שהתה זמן רב בחדר וניסתה להחזיר לעצמה נוזלים לגוף במטרה לבצע את בדיקת השתן.

לצידה שהה כל העת הבעל והמאמן דן סלפטר. מדובר בסיפור אהבה נפלא בין בחור ישראלי לעובדת זרה שהגיעה לארץ מקניה לפני עשור על מנת לנהל בהרצליה את ביתו של קונסול קניה בישראל. הרבה תלאות הם עברו בדרך: חתונה בניירובי לפני ארבע שנים, הולדת הבן הבכור רוי, מאבק לקבלת אזרחות ישראלית, ייצוג המדינה באולימפיאדת ריו ונטישת המרתון בו השתתפה בשל כאבים גופניים.

כל זה התכנס בסופו של דבר לשנה האחרונה שהייתה הטובה בקריירה שלה. בגיל 29 היא ניפצה את כל השיאים והגיעה לריצת חייה אמש בברלין כשהיא מוכנה לעשות היסטוריה. היום אחר הצהריים ינוגן המנון ישראל בברלין ואחריו צ'מטאי עוד תחגוג כמה שעות, אבל ממחר היא תוריד ווליום ותעשה את ההכנה הכי טובה לריצת 5,000 המטרים שמחכה לה ביום ראשון.

עוד באותו נושא

היסטוריה: לונה צ'מטאי זכתה בזהב בריצת 10,000 מטר באליפות אירופה

לכתבה המלאה
לונה צ'מטאי רצה ישראלית. רויטרס
"היא לא רואה אף אחד כשהיא על המסלול". לונה צ'מטאי/רויטרס

"יהיה קשה מאוד ללונה להשיג ביום ראשון מדליית זהב כפול, אבל דן סלפטר מכוון למקומות 2 עד 5 ואולי אפילו מדליית כסף", אמרו אמש במשלחת הישראלית. "לונה חזקה מאוד בראש. היא באה לריצה הזו בלי שום תכניות טקטיות, אלא באה לרוץ הכי מהר כדי לקחת את מדליית הזהב. אם יש משהו מיוחד בלונה, זה שהיא לא רואה אף אחד כשהיא על המסלול והיא תנסה לעשות היסטוריה ולקטוף עוד מדליה גם ביום ראשון".

מדליית הזהב אמש היתה הרבה יותר ממקום ראשון באליפות אירופה עבור איגוד האתלטיקה. בעוד הג'ודו גורף את מירב המחמאות, האיגודים האחרים משתרכים מאחור ומתקשים לייצר תחרות לאיגוד האולימפי המוביל. יושב הראש עמי ברן הבטיח כי בקרוב יראו את השינויים באתלטיקה, כך שעבורו זכייתה של צ'מטאי סלפטר היא חלק מצומת דרכים מאוד קריטי שעשה טוב מאוד לאתלטיקה הישראלית אתמול בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully