וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום שבו כולם הפסידו": שנה לחתימה של ניימאר בפריס סן ז'רמן

ברצלונה בזבזה מיליונים ועדיין לא מצאה מחליף ראוי, פ.ס.ז' התרחקה מהמטרה האמיתית שהציבה לעצמה, וניימאר הפך לנבל של הכדורגל העולמי. שנה אחרי העסקה היקרה בהיסטוריה, מי הרוויח?

רויטרס

ה-3 באוגוסט 2017 ייזכר כיום היסטורי בכדורגל העולמי. היום (שישי) לפני שנה בדיוק פריס סן ז'רמן הכריזה על מה שהיה באוויר זמן רב, אבל נראה דמיוני מדי בשביל להיות אמיתי: ניימאר עובר לצרפת ועוזב את ברצלונה תמורת הסכום הגבוה בכל הזמנים - 222 מיליון יורו. עולם הכדורגל רעש וגעש, אתר הבית של סן ז'רמן הושבת בשל פעילות יתר, ובברצלונה החלו להטיח האשמות. עכשיו, שנה לאחר מכן, האמוציות התפוגגו ואפשר לבדוק מי באמת הרוויח מהמהלך, אם בכלל.

"שנה עברה, והפצעים עדיין לא הגלידו", נכתב היום ב"מארקה". "222 מיליון היורו שסן ז'רמן שילמה כדי לשחרר את ניימאר מברצלונה שינתה הכל. מאז הכדורגל העולמי כבר לא חזר להיות מה שהיה. שוק ההעברות משלם ביוקר והגיע לאינפלציית מחירים שלא נראתה מעולם".

עוד בנושא

ניימאר: "אתם יכולים לזרוק אבנים, או לעזור לי לקום על הרגליים"
ניימאר: "העבירות כואבות, אם לא חוויתם את זה - לעולם לא תבינו"
השנאה לריאל והמחיר המצחיק: מה הוביל את ארתורו וידאל לברצלונה?

נאסר אל חלאיפי לצד ניימאר, פריס סן ז'רמן. רויטרס
השוק השתגע. אל חלאיפי מציג את ניימאר בשנה שעברה/רויטרס

הצד של ניימאר

השנה שעברה: 30 משחקים, 28 שערים, 13 בישולים, זכייה בטרבל הצרפתי, הדחה בשמינית גמר ליגת האלופות

המזימה של ניימאר מאחורי העזיבה היתה ברורה: אחרי שנים בהן חסה בצילו של ליאו מסי, הוא רצה להפוך לכוכב הגדול ביותר בכדורגל העולמי. בין אם בגלל הפציעה שממנה סבל או מסיבות אחרות, המטרה שלשמה עשה את המעבר הסנסציוני נראית בינתיים רחוקה מאוד. נכון, פ.ס.ז' הפגינה דומיננטיות חסרת תקדים בכל הקשור לתארים בצרפת, אבל במקום להפוך לגיבור של הכדורגל העולמי, ניימאר הפך לנבל. אינספור התחזויות ונפילות תיאטרליות הקנו לו מעמד של רמאי, דעת הקהל הופנתה נגדו, וגם מועמדותו לכדור הזהב הוסרה. "אני לא בטוח שניימאר יוכל להשיג בצרפת את מה שהוא מחפש. אם הוא רוצה לצאת מהצל של מסי, זה לא יוכל לקרות בליגה הצרפתית", אמר בזמנו ג'רארד פיקה, ולא ידע שחזה את העתיד.

עוד באותו נושא

ניימאר: "העבירות כואבות, אם לא חוויתם את זה - לעולם לא תבינו"

לכתבה המלאה
ניימאר עם ליאונל מסי שחקני ברצלונה. GettyImages
מזימת ההשתלטות על הכדורגל העולמי לא צלחה בינתיים. ניימאר עם מסי/GettyImages

הצד של ברצלונה

השנה שעברה: זכייה באליפות ספרד ובגביע המלך, הדחה ברבע גמר ליגת האלופות

כשהחתימו את ניימאר מסנטוס ב-2013, ראשי ברצלונה ראו בו יורש עתידי של ליאונל מסי. הם האמינו שבבוא היום, כשהפרעוש יראה סימני שחיקה, הכוכב הברזילאי יחליף אותו בתור הכוכב מספר אחת של הקבוצה. בסופו של דבר הסכסוך המתמשך עם אביו של ניימאר והתסבוכת המשפטית סביב החוזה גרמו לצדדים לסגת מהתוכנית המקורית, ולאט לאט האפשרות שיעזוב הבשילה. ברצלונה אמנם שלשלה לקופתה סכום חסר תקדים, אבל מאז גם בזבזה לא מעט. עוסמאן דמבלה נרכש במטרה להפוך ליורשו של ניימאר, אך עדיין מתקשה להתאקלם; קוטיניו הצטרף ונכנס לנעליו באופן חלקי, אבל עדיין רחוק מלספק את אותה תוצרת. ובסך הכל, הוציאה ברצלונה למעלה מ-400 מיליון יורו על החתמות מאז מכירת ניימאר, שאף אחת מהן לא הובילה למציאת תחליף אמיתי. לפחות ברמה הקבוצתית תקופת המעבר עברה בהצלחה. ללא ניימאר בארסה הוסיפה עוד דאבל לאוסף, אבל גם במארקה הודו: "ברצלונה עדיין לא התאוששה לחלוטין מהמכה ההיא. כל שחקן שהיא לא הביאה, לא התעלה לאותה רמה".

שחקני פריס סן ז'רמן, ניימאר, אדינסון קבאני. רויטרס
שנה של סכסוכים ודרמות. ניימאר עם קבאני/רויטרס

הצד של סן ז'רמן

השנה שעברה: זכייה בטרבל הצרפתי, הדחה בשמינית גמר ליגת האלופות

על פניו, מטרת העל של פ.ס.ז' הושגה: היא מקבלת הרבה יותר תשומת לב תקשורתית, היא נחשבת מועמדת לגיטימית לצרף עוד כוכבי על בכדורגל העולמי, וההתלהבות סביב הקבוצה עלתה לאין שיעור גם בקרב האוהדים. יחד עם זאת, את הפירות האמיתיים היא עדיין לא קצרה, ולאור השמועות החוזרות על חוסר שביעות רצונו של ניימאר בקבוצה, ספק אם גם תקצור בעתיד. לעונה הקרובה, שתהיה השנת המבחן הגדולה של כדאיות העסקה, היא מגיעה כשניימאר נמצא במצב רוח ירוד אחרי מונדיאל מאכזב, וכשהוא רחוק מלהיות השחקן הטוב בעולם, כפי שכולם קיוו.

השנה משהו ייראה אחרת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully