וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל עלה ירוק למנהלת הליגה ולאיגוד הכדורסל: "הקנאביס לא צריך להיות אסור בספורט"

2.8.2018 / 9:30

עו"ד דקל-דוד עוזר שלח מכתב למנהלת הליגה ולאיגוד הכדורסל לאחר תפיסתם של ריצ'רד האוול וטיישון תומאס: "לנוכח העובדה שמדובר בסם נפוץ ביותר שאינו משפר ביצועים, עליכם להתנגד לכל ענישה. מדובר בהפליה"

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז
"שחקנים ישראלים רבים משתמשים בקנאביס ורוב מוחלט מהשחקנים האמריקאים משתמשים בו, בעיקר בתקופות של פגרה ואחרי משחקים"

נושא השימוש בסמים בכדורסל הישראלי עלה בתקופה האחרונה לכותרות עם תפיסתם של ריצ'רד האוול וטיישון תומאס בבדיקות שנערכו להם בשלהי העונה החולפת. לשני השחקנים נמצאו שרידים של קנאביס בדם, והם צפויים לעמוד לשימוע במועצה למניעת סמים בספורט לפני שיישפטו. השחקנים האחרונים שנשפטו נדונו לעונש השעייה לארבע שנים.

לוואלה! ספורט נודע כי גם במנהלת הליגה וגם באיגוד הכדורסל מעוניינים להפגש עם נציגי WADA בארץ על מנת לשוחח עמם על התנהלות הארגון והעונשים הכבדים, שלא מקובלים ואף לא מתקבלים באף מדינה באירופה, שכן השחקנים המושעים יכולים לשחק בליגות אחרות מלבד ליגת העל.

בינתיים, מנכ"ל מפלגת עלה ירוק, הפועלת ללגליזציה של שימוש בקנאביס, עו"ד דקל-דוד עוזר, שלח מכתב הלילה (בין רביעי לחמישי) למנהלת הליגה ולאיגוד הכדורסל בו הוא דורש לקיים דיון בנושא. "לאחרונה בחרו להעניש שחקנים בגין "תפיסת" שאריות של חומר מסוג קנאביס בדמם", כתב דקל-דוד, "סם הקנאביס אינו סם משפר ביצועים. אם כבר - להיפך. מדובר בחומר הנמצא בשימוש של 27 אחוז מהאוכלוסיה, שחקנים ישראלים רבים משתמשים בחומר ורוב מוחלט מהשחקנים האמריקאים משתמשים בו, בעיקר בתקופות של פגרה ואחרי משחקים. בליגת הכדורסל האמריקאית ישנן הערכות כי מעל 50 אחוז מהשחקנים צורכים קנאביס. ארגון WADA העולמי הודיע כי החל משנת 2018 השימוש ב-CBD המהווה חומר פעיל בקנאביס הינו חוקי ואינו אסור. איננו מציעים לעודד שימוש בסם, אך בתור מנהלת ליגה אתם צריכים להימנע מהפלייה וממתן אפשרות לקבוצות לנצל לרעה סיטואציה כמו האפשרות לשחרר שחקנים תוך הפרת הסכם "בשם שימוש בסמים" כאשר מדובר בקנאביס".

עוד כותב מנכ"ל מפלגת "עלה ירוק": "כמו כן, כמנהלת ליגה ונוכח העובדה שמדובר בסם נפוץ ביותר שאינו משפר ביצועים - עליכם להתנגד לכל ענישה שקשורה לסם זה. מדובר בהפליה, חוסר היגיון וחוסר הגינות. החלטות דומות של we dont ask you dont tell התקבלו גם ב-NBA ובליגות נוספות באירופה, בעיקר בתקופות פגרה. וודאי שאינכם יכולים לעצום עיניים ולהתנהג בצורה שמעלה מצד אחד גיחוך ומצד שני מעציבה על ענישה של אנשים על לא עוול בכפם; עוד אציין כי קיים תקדים כאשר אישר איגוד הכדורסל לשחקן נהריה יינסי גייטס לשחק על אף שאריות קנאביס בדמו. אין שום סיבה שכמנהלת ליגה תיגררו אחרי העמדות השמרניות והמעוותות ביותר שעדיין קיימות בחברה. הקנאביס לא צריך להיות סם אסור בספורט והיינו שמחים לדעת שהאנשים האמונים על הספורט המקצועי בוחרים לקבל החלטות על פי קריטריונים שקשורים לספורט ולא לסיבות אחרות".

עוד בנושא:

ג'ייבון פינקסטון חתם לשנתיים בהפועל חולון: "יוסיף לנו קשיחות ואופי"
הפועל תל אביב תאלץ לסגור ארבע שורות בדרייב אין לארבעה משחקים
מכבי אשדוד/באר טוביה פנתה להלפרין. טולפסן ופליישר חתמו

שחקן הפועל ירושלים טיישון תומאס. אתר רשמי הפועל ירושלים, אתר רשמי
השחקנים האחרונים שנתפסו הושעו לארבע שנים. תומאס/אתר רשמי, אתר רשמי הפועל ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully