וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך עושים זאת נכון: על חזרתה של קמרון מפיגור 5:0 נגד פורטוגל

שער מדהים מחצי מגרש, שלושער של קשר אחורי, ואיבוד יתרון של חמישה שערים. לכבוד משחקה של הפועל באר שבע נגד דינמו זאגרב במוקדמות ליגת האלופות, חזרנו לאחד מהקאמבקים הגדולים אי פעם

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל באר שבע תעמוד היום (שלישי, 21:00, ספורט 4) בפני מבחן קשה ויש שיגדירו בלתי אפשרי: חזרה מפיגור 5:0. אלופת ישראל תארח את דינמו זאגרב הקרואטית במפגש הגומלין במסגרת סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, כשהיא צריכה לנצח את יריבתה בתוצאה גבוהה מ-0:5 או לנצח 0:5 ולקוות לניצחון בפנדלים על מנת לעבור לסיבוב הבא. על פניו, הדבר נראה בלתי אפשרי, הזוי, ואם באמת מסתכלים על העבר, לא ניתן למצוא קאמבק כזה בשום ליגה מקצוענית ומתועדת למעט מקרה אחד ומיוחד. (ישנם מקרים של חזרה מארבעה שערים, ורשימה שלהם מופיעה בסיום)

באוגוסט 2003 התקיים משחק בין נבחרות פורטוגל וקמרון באליפות העולם עד גיל 17 שהתקיימה בפינלנד. המשחק נעל את בית ג' ואמור היה להיות עוד משחק רגיל, אך 4,723 הצופים שהגיעו לאצטדין ראטינה שבעיר טמפרה חזו במשחק אותו לא ישכחו לעולם: זה התחיל עם שער מדהים מחצי מגרש, שלושער של קשר אחורי, ויתרון של 0:5 לנבחרת פורטוגל. כעת מגיע החיבור למשחק של הפועל באר שבע: לא ברור איך, אבל המשחק הזה נגמר ב-5:5 מדהים, שלצערה של קמרון לא הספיק כדי לעלות לשלב הבא. זהו סיפורו של קאמבק ייחודי ויוצא דופן.

עוד בנושא:

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
כמו בבוגרים: פורטוגל זכתה לראשונה אי פעם באליפות אירופה עד גיל 19
כוכב מונדיאל בליגה השבדית השניה: הסיפור המופלא של אנדראס גרנקוויסט

שחקן נבחרת פורטוגל וייריניה. רויטרס
פתח משחק יוצא דופן עם שער מטורף. וייריניה/רויטרס

פורטוגל הגיעה למשחק הסיום של הבית כשהיא תלויה בעצמה: ניצחון או תיקו והיא עולה לשלב רבע הגמר. בסגל שלה תוכלו למצוא שמות שהפכו לשקני נבחרת מפורסמים בהמשך הקריירה: הקפטן מיגל ולוסו, ז'ואאו מוטיניו, מנואל פרננדס, ושחקנה של פאוק סלוניקי בהווה, וייריניה. האחרון כבש במשחק נגד הקמרונים את שער הטורניר בדקה ה-21: הוא ניצל עמידה לא טובה של השוער ומחצי מגרש מצא את הרשת באומנות כדי להעלות את נבחרתו ליתרון.

אם המשחק הזה לא נפתח בצורה הזויה, הוא המשיך עם שלושער של מנואל קורטו, קשר אחורי מוכשר ששיחק במחלקת הנוער של בנפיקה. קורטו מעולם לא שיחזר את ההישג ומדובר בשלושער היחידי שלו בקריירה, ולמרות ששיחק בעמדה מעט יותר קדמית באותו המשחק, מדובר במחזה יוצא דופן. פורטוגל ירדה להפסקה ב-0:4, כשהיא שולטת במשחק בצורה אבסולוטית. ברונו גאמה המשיך את החגיגה עם החמישי (52) אבל בדקה ה-70 התחיל הטירוף האמיתי.

עוד באותו נושא

כמו בבוגרים: פורטוגל זכתה לראשונה אי פעם באליפות אירופה עד גיל 19

לכתבה המלאה

צפו בשערו של וייריניה נגד קמרון

משום מקום, הגיע שער מצמק של קמרון. טיאגו קוסטה נגח לשערו הוא וסידר לנציגה האפריקאית שער ניחומים. בשלב זה, נראה היה ששחקני שתי הנבחרות איבדו עניין במשחק ושהם השלימו עם התוצאה הסופית. בדקה ה-74 סרג' אנגאל כבש עוד אחד, וכעבור שתי דקות השלים צמד ולפתע זה 5:3. הקמרונים התחילו להאמין שהם באמת יכולים לעשות את זה.

הלחץ נמשך, ופורטוגל נכנסה לפאניקה. לאנדרי אנגואמו, הכוכב הגדול של הנבחרת שבהמשך הקריירה הופיע 40 פעמים במדי הנבחרת הבוגרת, כבש בדקה ה-88 וצימק ל-5:4. ברגע הזה קמרון הבינה: שער אחד לא יספיק, אבל שניים יעלו אותה לשלב הבא על חשבון פורטוגל בקאמבק פשוט מטורף. סטפן אמביה, שבהמשך יהפוך לשחקן עם קריירה אירופאית מרשימה במדי מארסיי וסביליה, היה השחקן שגרם לרגע הקסם בתוספת הזמן. עם וולה לרשת, הוא גרם לאצטדיון שלם לרעוד בדקה ה-94 כשנותרו שתי דקות של תוספת זמן כשקבע 5:5. פורטוגל כבר חשבה על רבע הגמר, אך כעת היה עליה לשמור על התוצאה לשתי דקות.

למזלה של פורטוגל, היא הצליחה לשמור עליה. שחקני קמרון קרסו על הדשא ופרצו בבכי. הפורטוגלים ההמומים לא חגגו את ההעפלה, אלא מיהרו לנחם את שחקני נבחרת קמרון, שביצעו קאמבק הירואי ופשוט בלתי אפשרי. המאמן הקמרוני אנטולי אבי סיפר מה אמר לשחקניו במחצית: "התעצבנתי עליהם. צעקתי, צרחתי, אני מודה. האמת? אני לא יודע אם זה עזר כי פתחנו את המחצית השנייה רע מאוד וספגנו את החמישי. משהו קרה שם, אני באמת לא יכול לדעת מה, אני חסר מילים. אין לי איך להסביר את המשחק הזה, אבל אני גאה בשחקנים שלי מאוד". האם ברק בכר ושחקניו יוכלו להמם את העולם עם קאמבק דומה הערב?

שחקן ברצלונה, סרג'י רוברטו חוגג. GettyImages
זוכרים את זה? שחקני ברצלונה בטירוף/GettyImages

רשימת הקאמבקים של פיגור מארבעה שערים

משחק בודד (הקבוצה שביצעה את הקאמבק מופיעה בצד ימין)

ברית המועצות - יוגוסלביה 5:5 (המשחקים האולימפיים, 1952)
באיירן מינכן - בוכום 5:6 (ליגה גרמנית, 1976)
ניגריה - ברית המועצות 4:4 (אליפות העולם לנוער 1989)
מארסיי - מונפלייה 4:5 (ליגה צרפתית, 1998)
מאלי - אנגולה 4:4 (אליפות אפריקה 2010)
ניוקאסל - ארסנל 4:4 (פרמיירליג, 2011)
שבדיה - גרמניה 4:4 (מוקדמות מונדיאל, 2012)
ארסנל - רדינג 5:7 (גביע הליגה האנגלי, 2012)

צמד משחקים (הקבוצה שביצעה את הקאמבק מופיעה בצד ימין)

ליישוויס - לה שו-דה-פון 6:2, 0:5 (גביע אופ"א למחזיקות גביע, 1961)
דינמו ברלין - הכוכב האדום בלגרד 5:2, 1:4 (גביע אופ"א, 1978)
פרטיזן בלגרד - קווינס פארק ריינג'רס 6:2, 0:4 (גביע אופ"א, 1984)
ריאל מדריד - בורוסיה מנשנגלדבאך 5:1, 0:4 (גביע אופ"א, 1985)
באייר אורדינגן - דינמו דרזדן 2:0, 3:7 (הגביע הגרמני, 1986)
ברצלונה - פריס סן ז'רמן 4:0, 1:6 (ליגת האלופות, 2017)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully