וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרו גלבאן בראיון בלעדי: "אשתי בוכה כל לילה. זה הורג אותי"

"נמאס לי להתחנן. אני יותר ישראלי מהרבה אחרים, אבל לאף אחד לא אכפת. במה אני שונה מוויצ'יץ', רוסו או בוקולי? אם הייתי זר במכבי תל אביב בכדורסל כבר לפני שנים הייתה לי תעודת זהות". פדרו גלבאן מועמד לגירוש מישראל והלב שלו לא מסוגל להכיל את העלבון. ראיון כואב

אתר רשמי

בחלומות הכי גרועים של פדרו גלבאן הוא לא האמין שזה יקרה לו. עשר שנים אחרי שהגיע לישראל והפך לסמל של בני יהודה ועל הדרך גם לזר עם הכי הרבה שערים בתולדות ליגת העל, היום הוא מועמד לגירוש מהארץ. גלבאן, שיחגוג את יום הולדתו ה-33, מתחנן לקבל ויזה ממשרד הפנים כבר מעל שנה, אבל הבקשות שלו נדחות בכל פעם.

"נמאס לי, פשוט ככה", אמר גלבאן בראיון לוואלה! ספורט. "נמאס לי להתחנן לאנשים לתשובה. נמאס לי שאשתי בוכה לי כל לילה כי היא לא יודעת אם מחר יגידו לנו לארוז את הדברים ושאנחנו לא יכולים להישאר פה. נמאס לי להגיד שאני אוהב את המדינה הזאת ורוצה לגור בה כל החיים שלי ושלאף אחד לא אכפת. אני מרגיש הרבה יותר ישראלי מהרבה מאוד אנשים אבל זה כנראה לא מזיז לאף אחד. אם הייתי זר במכבי תל אביב בכדורסל כבר לפני שנים הייתה לי תעודת זהות".

עוד בנושא

פדרו גלבאן ועורך דינו מנסחים תביע לפיפ"א נגד הפועל תל אביב
רשות האוכלוסין וההגירה תפתח תיק חקירה נגד הפועל תל אביב

פדרו גלבאן שחקן הפועל תל אביב עם משפחתו. ברני ארדוב
"אני מרגיש הרבה יותר ישראלי מהרבה מאוד אנשים אבל זה כנראה לא מזיז לאף אחד". פדרו גלבאן/ברני ארדוב

איך זה התגלגל לכזה מצב?

"לפני שנתיים החלטתי עם אשתי שאנחנו רוצים לחיות בארץ. אני מרגיש ישראלי, היא עוד יותר ממני, והבנות שלי בכלל לא רוצות לשמוע על ארגנטינה. הן רוצות לחיות פה. אז התחלנו תהליך לפני יותר משנה כדי לקבל אזרחות. הלכתי למשרד הפנים והגשתי טפסים בצורה מסודרת. אבל אז קיבלתי תשובה שאין לי בכלל ויזת עבודה ואני לא יכול להתחיל תהליך כזה".

מה זאת אומרת?

"התחלתי את העונה לפני שנתיים באשקלון. הם עשו לי ויזה, ואחרי חצי שנה כשעזבתי וחתמתי בבני יהודה הם ביטלו אותה. בבני יהודה לא חידשו לי את הויזה ומשם זה המשיך להפועל תל אביב. כשהגעתי אז למשרד הפנים פתאום אמרו לי שלא רק שאני לא יכול לקבל תעודת זהות, שאין לי בכלל ויזה ואם אני רוצה להתחיל תהליך כזה, אז קודם צריך להוציא אשרת עבודה".

מה עשית?

"הפסקתי את התהליך לאזרחות מיד וניסיתי להוציא ויזה. הפועל תל אביב הגישה בקשה ודחו אותה. הפועל מרמורק הגישה בקשה ודחו אותה. עד היום עכשיו לא הבנתי למה עושים את זה".

עוד באותו נושא

עורך דינו של פדרו גלבאן להפועל תל אביב: "אפשרו לו להתאמן"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל מרמורק פדרו גלבאן בין שחקני הפועל תל אביב אוראל דגני, ניר לקס. קובי אליהו
"בגלל שאני לא משחק במכבי חיפה או במכבי תל אביב, ככה מתנהגים אליי?". פדרו גלבאן במדי מרמורק/קובי אליהו

איך הרגשת עם זה?

"רע מאוד. לא מבין איך זה הגיע למצב כזה ולמה אף אחד לא נותן לי תשובה. לא מצליח להבין למה לא מאשרים לי. אני עשר שנים פה. תורם בספורט, כל דבר שמבקשים ממני שאני יכול אז אני עוזר. אני רוצה לסיים את הקריירה שלי ולעשות קורס מאמנים וללמד ילדים כדורגל. אני רואה את העתיד שלי פה וזה הורג אותי שלאף אחד פשוט לא אכפת. יש לי משפחה פה, יש לי בית, בניתי פה חיים ואני לא יכול אפילו לחיות כמו בנאדם נורמלי. כל הזמן אני חושב מה יהיה אם מחר יגידו לי ללכת".

אתה חושב שזה קשור לזה שלא שיחקת בקבוצה גדולה?

"ברור שזה קשור. במכבי תל אביב בכדורסל כל אחד שקולע כמה נקודות במשחק מסדרים לו אזרחות תוך רגע. לי אפילו ויזה לא נותנים. אני לא מבין איך אני שונה מניקולה וויצ'יץ' או מג'ובאני רוסו או מגוסטבו בוקולי? בגלל שאני לא משחק במכבי חיפה או במכבי תל אביב, ככה מתנהגים אליי? שיגידו שלא רוצים אותי פה אז אלך ואחזור לארגנטינה אבל שיגידו משהו. עם כל האהבה שלי לישראל, אף אחד לא רוצה להיות במקום שלא רוצים אותו. אני מרגיש כל הזמן שאני צריך להתחנן לאנשים פה שישאירו אותי".

איך זה בא לידי ביטוי?

" מתייחסים אלי כמו לפושע. בחיים לא עשיתי כלום. אני משלם הכל כמו שצריך, אף פעם לא עשיתי בעיות באף מקום שהייתי. אז שמישהו יסביר לי איך זה הגיוני שאני אחכה קרוב לשנתיים לאשרת עבודה? למה זה? אני והמשפחה שלי מתים על ישראל. בכל מקום ובכל ראיון אמרתי את זה מיליון פעם, וזה פשוט מתסכל שאני צריך להתחנן כל הזמן. אמרתי כבר שהבנות שלי לא מכירות שום דבר חוץ מישראל. הדבר הכי עצוב היום מבחינתי שאם מישהו מהמשפחה שלי בארגנטינה מת חס וחלילה אז אני אפילו לא יכול לטוס לשם, כי אני לא אוכל לחזור למשפחה שלי פה".

שחקני הפועל תל אביב, ברונו סוארס (שמאל), פדרו גלבאן, דנילו. קובי אליהו
"מאוד אהבתי לשחק בהפועל תל אביב, אבל הם לא רוצים אותי שם". פדרו גלבאן/קובי אליהו

במשרד הפנים חושבים שאתה לא תורם מספיק לחברה.

"זו בדיחה גרועה. להגיד שאני לא תורם לחברה בישראל אחרי כל מה שאני עושה זה מצחיק. מישהו בדק פעם כמה ביקורי חולים עשיתי בעשר השנים האחרונות? כל מה שאני יכול אני עושה באהבה כי אני מרגיש שאני חלק מהמקום הזה. אבל אני צריך לדאוג לעתיד שלי ואם לא רוצים לתת לי לעבוד פה, אז לא תהיה לי ברירה אלא לעזוב".

ומה קרה עם הפועל תל אביב?

"הפועל תל אביב גרשו אותי לפני שלושה שבועות ולאף אחד פשוט לא אכפת. מאוד אהבתי לשחק בהפועל תל אביב, אבל הם לא רוצים אותי שם למרות שיש לי חוזה ואני לא מתכוון לוותר עליו".

ומה עם בני יהודה, יש סיכוי שתחזור לשחק שם?

רק אוהדי בני יהודה יודעים מי אני. אני אוהב אותם והם אותי. אם זה היה תלוי בי הייתי חוזר, משחק שם עד שאפרוש ואחר כך מצטרף למועדון בתפקיד מקצועי. אבל אני לא יכול להכריח את אבוקסיס לקחת אותי. גם בפעם הקודמת דמאיו החזיר אותי והוא לא אהב את זה. הדבר הכי מצחיק שאם לא הייתי מבקיע כל כך הרבה שערים והקהל לא היה אוהב אותי כמו שהוא אוהב אותי היום, כנראה שהייתי בבני יהודה. הייתה לי עבודה. כי שם מפחדים שאם לא יתנו לי לשחק אז הקהל ישתולל".

איציק עזוז עם פדרו גלבאן שחקני בני יהודה מניפים גביע. ברני ארדוב
"רק אוהדי בני יהודה יודעים מי אני". פדרו גלבאן/ברני ארדוב
פדרו גלבאן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יחזור לארגנטינה? פדרו גלבאן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully