וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל של סרביה: הכירו את רדניצ'קי, יריבתה הבאה של מכבי תל אביב

דרבי בשם (רדניצ'קי - הפועלים), דרבי גם עבור איביץ' שיחזור לסרביה ושני אקסים של ליגת העל. הכירו את היריבה של הצהובים בסיבוב המוקדמות השני, וגם את FH שתשחק מול הפועל חיפה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב הצליחה להתגבר הערב (חמישי) על המשוכה הראשונה במוקדמות הליגה האירופית כשניצחה 0:1 את פרנצווארוש, ובסיבוב השני תפגוש את רדניצ'קי הסרבית. המשחק הראשון יהיה ביום חמישי הבא בנתניה, והגומלין שבוע לאחר מכן בסרביה.

בית"ר ירושלים הודחה, אבל בכל זאת תהיה קבוצה ישראלית שתשחק במקביל למכבי תל אביב וזו הפועל חיפה. מחזיקת הגביע תארח בשבוע הבא את FH (חמישי ב-19:00) ותצא לגומלין באיסלנד שבוע לאחר מכן.

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
מכבי תל אביב ניצחה את פרנצווארוש ועלתה שלב במוקדמות הליגה האירופית
בית"ר ירושלים הודחה בבושת פנים לאחר הפסד ביתי לצ'יחורה
אוהדי בית"ר פרצו למגרש, המועדון ייענש. גיא לוזון: "אין שום תירוצים"

סשה סטויאנוביץ' שחקן הפועל חיפה. הראל אלימלך
עבר בהפועל חיפה. סשה סטויאנוביץ'/הראל אלימלך

רדניצ'קי (יריבת מכבי תל אביב)

קצת על הקבוצה: התכוננו לדרבי - מכבי נגד הפועל. פירוש השם רדניצ'קי הוא הפועלים, שכן המועדון מהעיר ניש היה מזוהה בעבר עם תנועת הלייבור. רדניצ'קי נחשבה לאחת הקבוצות היציבות ביוגוסלביה לשעבר, כהישג השיא שלה באירופה היה חצי גמר גביע אופ"א ב-1982, בו הפסידה להמבורג. אחרי שנות הזהב החל הדשדוש, שכלל ירידות ליגה והגעה עד לליגה השלישית ב-2008/09, אך ב-2011/12 הגיע הקאמבק וההתייצבות בליגה הסרבית הבכירה.

בעונה שעברה: הקבוצה הפתיעה עם השגת המקום השלישי (אחרי האלופה הכוכב האדום בלגרד ויריבתה פרטיזן) ובכך הבטיחה חזרה לאירופה אחרי 35 שנות היעדרות.

המאזן מול הישראליות: רדניצ'קי מעולם לא שיחקה מול קבוצה מישראל, אבל צריכה להיות מודאגת מהמאזן הסרבי. פרטיזן בלגרד רשמה ניצחון כפול על מכבי חיפה ב-1996/97,
אך לאחר מכן הושפלה על ידי מכבי פתח תקוה ב-2005/06 והפסידה למכבי חיפה בשלב הבתים של גביע אופ"א ב-2006/07. גם וויבודינה נובי סאד הפסידה להפועל תל אביב
במוקדמות גביע אופ"א ב-2008/09.

הכוכב: מרקו מרקיץ' בן ה-21 הוא התקווה הגדולה של רדניצ'קי ומי שאמור להכניס כסף לקופת המועדון בעתיד הקרוב. החלוץ כבר רשם הופעת בכורה במדי נבחרת סרביה בשנה שעברה ואמור לפרוץ לאחר חזרתו של מלך השערים מילאן פאבקוב לכוכב האדום בלגרד.

שימו לב גם ל...: חלוץ הבוסני נרמין האסקיץ', שהגיע מרוז'ומברוק בקיץ וכבש צמד בבכורה מול גזירה יונייטד בסיבוב הראשון. בסגל אפשר למצוא גם את סשה סטויאנוביץ', ששיחק בהפועל חיפה לפני שמונה שנים ואת פטאר גרביץ' שרשם כמה הופעות בהפועל באר שבע ב-2011/12.

המאמן: ננאד ללאטוביץ' בן ה-40, שחקן העבר של הכוכב האדום בלגרד, שחטאר דונייצק ו-וולפסבורג, הגיע מצ'וקאריצ'קי בקיץ, אחרי שבעונה שעברה אימנו את רדניצ'קי חמישה מאמנים שונים. הוא כבר הספיק לקבל הרחקה נגד גזירה יונייטד אחרי שהשתעשע עם הכדור (בסרטון למטה).

האצטדיון: צ'איר, שופץ בעלות של 11 מיליון יורו ב-2011 ובו 18,151 מקומות. האצטדיון מהווה חלק ממתחם הספורט של העיר ניש.

עוד באותו נושא

מוקדמות הליגה האירופית: אנורתוזיס ורוני לוי הודחו במפתיע

לכתבה המלאה

FH (יריבת הפועל חיפה)

קצת על הקבוצה: הכוח הדומיננטי בכדורגל באיסלנד בשנות ה-2000, עם שמונה אליפויות, שני גביעים ושישה גביעי ליגה. הפנרפיורדור, או בקיצור FH, משתתפת בקביעות במפעלי אופ"א מאז 2004, אך מעולם לא הגיעה לשלב הבתים. הישג השיא שלה היה פלייאוף הליגה האירופית ב-2013/14 ובעונה שעברה, אז הודחה בידי בראגה אחרי 5:3 בסיכום.

בעונה שעברה: FH סיימה רק במקום השלישי ב-2017 וראתה את ואלור זוכה באליפות, כשגם את הגביע איבדה עם הפסד בגמר ל-IBV. אחרי 12 מחזורים ב-2018, FH
נמצאת במקום הרביעי בליגה ומרוחקת שש נקודות משתי המוליכות.

המאזן מול הישראליות: עבור FH יהיה זה מפגש ראשון מול יריבה ישראלית, אבל בעונה שעברה שיחקה נציגה איסלנדית בישראל, כשרייקיאוויק הפסידה פעמיים למכבי תל אביב במוקדמות הליגה האירופית. למפגש הזה קדם רק העימות בין הצהובים לקפלאוויק ב-1994/95, וגם אז מכבי תל אביב ניצחה פעמיים במוקדמות גביע המחזיקות.

הכוכב: סטיבן לנון, אחד משני הסקוטים של הקבוצה, הוא השחקן הבכיר עם שמונה שערי ליגה ב-12 משחקים, אחרי שהבקיע 15 בעונה שעברה. לנון, שהחל את הקריירה בריינג'רס והשתייך לנבחרת הצעירה של סקוטלנד, נמצא כבר שמונה שנים באיסלנד והיה שותף לשתי האליפויות האחרונות של המועדון.

שימו לב גם ל...: אדי גומס. הבלם מגינאה ביסאו הגיע בהשאלה מהנאן הסינית ונחשב לשחקן היקר בקבוצה.

המאמן: אולאפור קריסטיאנסון בן ה-50, שחקן העבר של נבחרת איסלנד ומי שהוביל את בריידבאליק לאליפות היסטורית ב-2010, חזר למולדתו אחרי קדנציות בנורשלנד וראנדרס מהליגה הדנית.

האצטדיון: 6,500 מקומות יש בקפלאקריקי בעיר הפנרפיורדור, מתוכם 3,050 מקומות ישיבה בלבד. העיר נחשבת למרכז הדייג השני בגודלו באיסלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully