וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטחה עולה יותר: על מצבה הרעוע של בית"ר ירושלים וחרם האוהדים

19.7.2018 / 6:45

נכון להבוקר נמכרו 169 כרטיסים בלבד למשחקה של בית"ר ירושלים נגד צ'יחורה (21:45, ספורט2), במה שיהיה יריית הפתיחה של חרם המנויים והכרטיסים של האוהדים. וטביב? הוא בכלל מאשים את הקהל ואת אוחנה. וגם: הטירוף של לוזון מציל את המצב. בינתיים

קובי אליהו

1. קבוצה בתוהו ובוהו

העונה הנוכחית היא הרביעית ברציפות בה בית"ר ירושלים משחקת במסגרת מוקדמות הליגה האירופית. בשלוש השנים האחרונות היא פגשה בסיבוב הראשון קבוצות אלמוניות יחסית אך האנרגיות של אירופה והאדרנלין של תחילת עונה גרמו לאווירת חג בקרב אוהדי הקבוצה.

ב-2015, משחק נגד אורבדאסי מאוזבקיסטן בטדי - 17 אלף צופים.

ב-2016 משחק נגד סלובודה טוזלה הבוסנית בטדי -13 אלף צופים.

ב-2017 משחק נגד בוטב פלובדיב הבולגרית - 11 אלף צופים (משחק שנערך במושבה והכרטיסים אליו אזלו בתוך מספר שעות. היה זה הסיבוב השני היות ובסיבוב הראשון נגד ואשאש המשחק נערך ללא קהל עקב עונש שהוטל על הקבוצה).

2018 - נכון להבוקר, נמכרו 169 כרטיסים למשחק הגומלין מול צ'יחורה הגיאורגית הערב (חמישי, 20:45, ספורט2) בטדי. לא רק שהיציע המזרחי לא ייפתח, גם היציע המערבי, היחיד שייפתח, צפוי להיות ריק ברובו. ביחס להוצאות האירוח והאבטחה הערב הזה יעלה לבית"ר בהפסד כספי. בית"ר ירושלים 2018, קבוצה בתוהו ובוהו.

עוד בנושא:

גיא לוזון: "אם עידן ורד יעזוב, זו מכת מוות לבית"ר ירושלים"
תמה הארכה, בית"ר ירושלים לא שילמה לפאוק סלוניקי עבור אריק סאבו

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אל תצפו לראות אותם הערב בטדי/ברני ארדוב

2. גם גביע לא היה עוזר

אם הולכים אחורה ומנסים להבין מתי היה ברור שאוהדי בית"ר בדרך למחאה נגד אלי טביב, צריך לחזור לרגע בו יוסי בניון עזב את המועדון בצורה מבישה ומשפילה. לא היה כאן שום קטע מקצועי, רק אישי. זה לא מי שעזב, אלא איך שעזב. כבר אז אוהדי הקבוצה הרימו ידיים בנוגע לדרך ההתנהלות במועדון אך חרקו שיניים כי היה סיכוי לתואר. אלא שבמקום תואר, זה הסתיים עם ספסול של שני השחקנים שהביאו את בית"ר למעמד הזה, איתי שכטר ועידן ורד, ברגעים המכריעים של העונה.

כשמוסיפים לכך את הביזיון של העברת ההודעות של טביב לספסל, הפיכת המאמן לבובה על חוט, זילזול באלי אוחנה והפיכת בית"ר לקבוצת השבחה עבור מכבי תל אביב והפועל באר שבע מבינים מדוע האוהדים קיבלו החלטה לא להגיע הערב לטדי. אם בית"ר היתה לוקחת גביע זה היה מחזיק אולי עוד חודש או חודשיים, עד הוויתורים על שכטר, עזרא ועידן ורד, אך לא מעבר לכך. בשורה התחתונה, אוהדי בית"ר מאסו בדרך ההתנהלות של אלי טביב ואומרים לא עוד, לא משנה מה יהיה המחיר.

עוד באותו נושא

גיא לוזון: "אם עידן ורד יעזוב, זו מכת מוות לבית"ר ירושלים"

לכתבה המלאה
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. שלומי גבאי
האוהדים מאסו בהתנהלותו. טביב/שלומי גבאי

3. אוחנה - התירוץ של טביב

וכשאוהדי בית"ר אומרים שלא משנה מה יהיה המחיר, הם כמובן צריכים להיות מוכנים וערוכים למחיר כבד. הקבוצה הכניסה בעונה שעברה יותר מ-13 מיליון שקל ממנויים וכרטיסים. החרמת מנויים ומשחקי הבית תגרום לבור גדול ברמת ההכנסות של הקבוצה. אם את העונה שעברה בית"ר סיימה עם סך הכנסות של 27 מיליון שקל, השנה לא ברור איך תוכל להגיע ל-18-20 מיליון. אלי טביב לא מזרים כסף ובשלב זה מבהיר כי אינו מתכוון לשים בטוחות בבקרה, מה שעשוי להביא לשוקת שבורה. לא ברור מתי זה ייגמר, אך מה שבטוח הוא שהתחיל כאן קרב התשה שהולך להימשך עוד לא מעט זמן.

הבעלים ביצע הקיץ את נאום ה"אני זז הצידה" המפורסם, פעם אחת במסיבת עיתונאים ואחרי חודש, כשזה לא השפיע, עשה זאת דרך עורך הדין של הקבוצה אל מול אלי אוחנה. כרגע טביב משדר לסביבתו כי אם אוחנה יעזוב, הוא יחזור לעניינים. וכאן נשאלת השאלה, בהנחה שאוחנה היה מרים ידיים והולך, מה זה היה עוזר לאלי טביב? הרי בכל מקרה מבחינת האוהדים הוא סיים דרכו, לא משנה כמה כסף יביא או איזה סגל יבנה. אוחנה הוא כרגע התירוץ של טביב, בלעדיו הבעלים יהיה לבד במערכה מול המחאה הזאת, והוא מעדיף לברוח ממנה. כשייעלם התירוץ של אוחנה, טביב יחזור להאשים את האוהדים, בדיוק כפי שעשה ב"נאום הנרקומן", במסיבת העיתונאים המפורסמת.

נכון להיום ההכנסות הצפויות של בית"ר לא מכסות אפילו את שחקני הסגל הנוכחי. יש לציין שהסגל הנוכחי עדיין לא הושלם, גיא לוזון רוצה להתחזק לפחות בעוד שני שחקנים, קשר אחורי ומגן שמאלי. לא במקרה לוזון אמר אתמול כי עזיבה של עידן ורד היא מכת מוות מקצועית. בתוך בית"ר התחושה היא גם שמבחינה מנטלית, עזיבה של ורד תשבור לא מעט שחקנים כמו קרלוס קוויאר, אריק סאבו ויקוב סילבסטר, ולא יהיה עם מי לצאת למלחמה. המאמן מבין את זה, אלי אוחנה מבין את זה ולא ממהר למכור את ורד. בסופו של יום שאלת השאלות היא האם בית"ר תוכל להחזיק אותו כלכלית. את התשובה לכך נקבל ככל הנראה רק בעוד מספר שבועות.

מחזיק זכויות הניהול בית"ר ירושלים אלי אוחנה. ברני ארדוב
רק בזכותו טביב לא לבד במערכה. אוחנה/ברני ארדוב

4. "גיא לוזון שומר את הקבוצה בחיים"

אחד מאנשי בית"ר סיפר השבוע: "היום גיא לוזון זה הדבר הכי מרענן בבית"ר ירושלים. טביב משחק משחקים, אוחנה כל הזמן טרוד במה לעשות ואיך למצוא פתרונות וגיא שומר את הקבוצה בחיים. גם גיא עם הרבה מחשבות ודאגות אבל כשהוא מגיע לבית וגן הוא שם הכל בצד ועולה עם אנרגיות מטורפות. זה גם מה שמחזיק את השחקנים וגורם להם להישאר במסגרת. אלי אוחנה צריך כל יום לשבת על גיא ולשמור אותו כמו שהוא, אוי ואבוי אם גיא יאבד את זה, זה יהיה הסוף של הקבוצה במתכונת הזאת".

לוזון עצמו כל הזמן מחפש פתרונות, מברר על שחקנים כמעט ללא עלות מכל מקום בארץ ובעולם, מושאלים בשכר חייל וכל אופציה אפשרית להמשיך ולחזק את הקבוצה. במקביל הוא בשיחות בלתי פוסקות עם ורד, סאבו, סילבסטר, קריאף, עושה הכל כדי שהבכירים לא יורידו את הראש. המאמן עבר סיטואציה דומה בהפועל תל אביב ומנסה לשמור על כולם מחוייכים ושאף אחד לא יישבר. כמה זה יחזיק? ימים יגידו.

בצד המקצועי, דוד קלטינס עם נקע בקרסול ובספק למשחק הערב. כדי להבין עד כמה מצב הסגל בעייתי כרגע, ללוזון אין קשר אחורי מחליף ומי שתורגל בעמדה זאת הוא מיקי סירושטיין. המאמן גם לא חושב כרגע על האופציה של שלושה בלמים כי אין לו מגינים שמצטרפים ברמה הראויה. מתן פלג יפתח בצד ימין ואילו אור זהבי, שהוא בלם, בשמאל. מי שכן נכנס לעניינים הוא אור אינברום, שנראה טוב מאוד באימונים וצפוי לפתוח הערב. אנתוני וארן שהחמיץ חלק גדול ממחנה האימונים בשל פציעה, יתחיל על הספסל.

גיא לוזון מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
" הדבר הכי מרענן בבית"ר ירושלים". לוזון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully