וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב הודיע: "אני זז הצדה" מבית"ר ירושלים

15.5.2018 / 14:00

הבעלים של בית"ר ירושלים אמר בקול נרגש: "הקולות האחרונים אינם ברורים לי, ומגיעים לפגיעה בי ובמשפחתי. בית"ר מועדון גדול, יקר ללבי, לא ארצה לפגוע בו. לכן אני זז הצדה, אך לא אפקיר אותו. אשאיר את הערבויות. אוחנה ינהל את המועדון". וגם: שכטר, ורד והעקיצה להפועל

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

אלי טביב כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה הודיע שהוא "זז הצדה" מבית"ר ירושלים, על רקע הסערה שעוברת על המעדון בימים האחרונים. טביב, שדבריו הופרעו על ידי קריאות וקללות של אוהדים שנכחו מחוץ למקום, הודיע שאלי אוחנה ינהל את המועדון.

כזכור, בעקבות קריסתה של הקבוצה בסיום העונה עם התבוסות מול מכבי נתניה והפועל באר שבע שהוציאו אותה ממירוץ האליפות וההפסד הכואב בגמר הגביע מול הפועל חיפה, החלו ארגוני האוהדים למחות נגד התנהלותו של הבעלים, וחלקם אף קיבלו אישור מהמשטרה לקיים הפגנה מול ביתו של טביב בכפר שמריהו ביום חמישי.

עוד בנושא
הערב: מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים (21:00, ספורט 5)
נכשל משא ומתן בין אלי טביב לשינו זוארץ על רכישת בית"ר ירושלים
בית"ר "מביך" ירושלים: העיתוי האומלל של המחווה לדונלד טראמפ

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים מודיע על עזיבה. שלומי גבאי
"לקחתי את הקבוצה מבית המשפט עם גירעון של 22 מיליון שקל, כך שהטענה שקיבלתי מועדון בחינם לא עומדת במבחן המציאות". אלי טביב/שלומי גבאי

"מעמד זה הוא לא פשוט עבורי", אמר טביב בקול נרגש, "אנחנו נמצאים בסיום עונה פנטסטית, העונה הכי טובה של בית"ר זה עשר שנים. עם זאת יש תחושת עצבות שלא ברורה לי. שני מחזורים לסיום העונה, אנחנו קרובים לשיא כיבוש שערים של בית"ר. נשבר שיא ישראלי - 40 משחקים רצוף עם כיבוש שער. הבטחת השתתפות באירופה, דבר שהפך מובן מאליו למועדון שנלחם על חייו מקצועית וכלכלית לפני הגעתי. לקחתי את הקבוצה מבית המשפט עם גירעון של 22 מיליון שקל, כך שהטענה שקיבלתי מועדון בחינם לא עומדת במבחן המציאות.

"לא פשוט לקחת מועדון רעוע ולסדר אותו. בית"ר ירושלים היא מועדון גדול, חשוב ויקר ללבי, לא ארצה לפגוע בו. לכן אני זז הצדה, אך לא אפקיר אותו. אשאיר את הערבויות עד אשר יימצא רוכש בסדר גודל שמגיע לבית"ר.

"ישנו הלך רוח שלילי נגד בית"ר וכלפיי בתקשורת ומחוצה לה. אני יודע שכולכם מבינים במי ובמה מדובר. הרוב מתעלם מהפעולות הקריטיות שעשיתי במועדון - מלחמה ללא פשרות בגזעות ובאלימות במועדון. ידענו שנשלם מחיר כבד - התפרעויות, עונשים, קנסות במיליוני שקלים, איבוד ספונסרים, מכות ששום מועדון אחר לא יכול לעמוד בו, אבל זה לא עצר אותי ממלחמה חסרת פשרות.

"אני לא אדם שמוותר, אבל הקולות האחרונים אינם ברורים לי, ומגעים לפגיעה בי ובמשפחתי. יכול להיות שנעשו טעויות, אבל הכוונה הייתה להסיק מסקנות לעונה הבאה. אך התגובה חסרת הפרופורציה הביאו אותי לתחושת שבר ופגיעה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. שלומי גבאי
"ישנו הלך רוח שלילי נגד בית"ר וכלפיי בתקשורת ומחוצה לה". טביב/שלומי גבאי
"אני החלטתי, זו החלטה סופית, אני אתן לאלי אוחנה לנהל את המועדון. במה שאוכל לעזור אני אעזור לאלי. כשאתה עושה ומביא הישגים למועדון ומדי שנה הורסים לך, אז אתה מרים ידיים בסוף"

במהלך מסיבת העיתונאים נשמעו קריאות בגנותו של טביב מחוץ למסעדה בה נערך האירוע, ולאחר מספר קריאות ביקש טביב מאנשיו לפנות את האיש הצועק, ואמר: "הנה עוד בנאדם, נרקומן כנראה, ולא חסרים כאלה".

טביב ציין ש"אין תקדים בעולם לכך שקורה דבר כזה בקבוצה שהיא במקום השני, מגיעה לגמר גביע, מעפילה לאירופה - שזו המטרה של כל קבוצה בישראל. הגענו לאירופה גם דרך הליגה, לא דרך הגביע שזה משחק אחד, וזה מאוד קשה להגיע למקום השני. אני יכול לתת דוגמאות לקבוצות עם תקציבים הרבה יותר גדולים שנלחמות נגד הירידה, שנמצאות במקום העשירי. שם הקהל מתפרע? יש רדיוסים? יש קנסות? לא. אז למה זה צריך לקרות במועדון הזה? בגלל קומץ שבא להרוס.

"אתם זוכרים איזה נזק כלכלי ותדמיתי אותם אנשים עשו בשרלרואה? נלחמתי נגדם לבד, אף אחד לא עזר לי במלחמה הזו. אין עם מי לדבר. כנראה שלמשטרת ישראל יותר נוח לקבל יותר פרסום על כמה שמפניות וסיגרים ביבי קיבל ולא לשים את כל הכסף במלחמה באלימות ובגזענות. כנראה שזה יותר פופוליסטי.

"אני החלטתי, זו החלטה סופית, אני אתן לאלי אוחנה לנהל את המועדון. במה שאוכל לעזור אני אעזור לאלי. כשאתה עושה ומביא הישגים למועדון ומדי שנה הורסים לך, אז אתה מרים ידיים בסוף. ליבי ליבי עם מאות אלפי אוהדים שהם אוהדים טובים, בסך הכל מדובר ב-300-400 איש שהם קומץ, שבאו אולי מבתים הרוסים או מחינוך לא טוב. אני באתי ממנטליות שונה של איך לנהל קבוצת כדורגל. ההתנהלות פה זה מה שהקהל אומר - בעל הבית צריך לעשות. אבל הקהל לא יודע מה קורה בפנים, הם מתעסקים בניחושים".

אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים, מודיע על עזיבה. שלומי גבאי
"אנשים עם מיקרופון מדברים שטויות, אנשים שלא ניהלו אפילו חנות מכולת. אנשי תקשורת שמדברים נגד אלימות ונגד הסתה - הם אלה שיוצרים הסתה". טביב/שלומי גבאי
"איתי שכטר? הייתה לו את הפציעה, והוא אמר את זה, שהיה לו קשה לחזור. אני לא רציתי שיקחו אליפות? לא רציתי לקחת את הגביע?"

על האוהדים: "הם מרתיעים רוכשים. הם לא מבינים את זה בכלל. אין עם מי לדבר. לא מעניין אותם הקבוצה. סגירת היציע המזרחי פגע מבחינה מקצועית. משחקים ללא קהל, עם קללות, יכול להיות שהדברים האלה היו מוסיפים לנו נקודות, ואולי כן היינו עושים את זה.

"מפחד מהאוהדים? אני מפחד רק מאלוהים. הם יכולים לבוא ולעשות... אתם יודעים מה. לא רוצה לדבר לא יפה. זו בושה שאפשר להפגין מול הבית שלי, המשטרה לא עושה כלום.

"אני שומע שאנשים אומרים 'ניהול גרוע, קבוצה מצליחה'. אין דבר כזה. אבל קל להשוויץ, אנשים עם מיקרופון מדברים שטויות, אנשים שלא ניהלו אפילו חנות מכולת. אנשי תקשורת שמדברים נגד אלימות ונגד הסתה - הם אלה שיוצרים הסתה. הם כותבים דברים לא נכונים, שהייתי זורק לזבל.

"אמרו לדוגמה שעידן ורד לא משחק כי אני רוצה לקצץ לו בשכר. לא היה ולא נברא. הוא עבר תקופה מאוד קשה. זו לא פציעה. היה לו בעיה בגוף, הוא לא אכל ארבעה חודשים. הוא לא בכושר שהיה. ישבתי עם רופאים, עם המאמן כושר, ורד לא היה מוכן. איתי שכטר? הייתה לו את הפציעה, והוא אמר את זה, שהיה לו קשה לחזור. אני לא רציתי שיקחו אליפות? לא רציתי לקחת את הגביע?".

זו הקבוצה השלישית שטביב עוזב בכדורגל הישראלי (כפר סבא, הפועל ת"א, בית"ר), והוא טוען: "אני עוזב את הכדורגל" והוסיף בחיוך "אלא אם תהיה קבוצה שרוצה שאהיה הג'נרל מנג'ר שלה".

אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים, מודיע על עזיבה. שלומי גבאי
רוצה להיות ג'נרל מנג'ר. טביב/שלומי גבאי

בנוסף טביב הספיק לעקוץ את קבוצתו לשעבר הפועל תל אביב: "מאז שעזבתי את כפר סבא עברו שם חמישה בעלים. מה קרה להפועל תל אביב מאז שעזבתי? עזבו שלושה בעלים. איפה הם עכשיו? ירדו. תראו מה קרה. נתנו להם לנהל את המועדון, ומה קרה? התפרקו. זה מה שרצו שאעשה בבית"ר? שאתן לאנשים האלה לנהל את המועדון? היא תתפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully