וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול או פיצוץ? מכבי תל אביב ב' - דו"ח מצב

13.7.2018 / 18:15

מאמן (אין), ישראלים (לא רוצים להמשיך), זרים (אין) וצוות ניהולי (אין). במכבי תל אביב מתעקשים שההחלטה על הפיצול "נותרת בעינה". בלוג הקיץ יצא לבדוק איפה עומדות ההכנות לבניית הקבוצה המהפכנית, וגילה שהדברים לא ממש זזים

עריכת וידאו: מתן חדד

"הסוכן שלי התקשר אליי לפני סיום העונה ואמר לי שמכבי תל אביב מתעניינת בי בשביל קבוצת הליגה שלה", מספר אחד השחקנים הישראלים המוכרים בליגת העל. "הרעיון הזה עניין אותי, אבל מעבר לשיחה ההיא לא קרה כלום. לא יכולתי לשבת ולחכות להם לנצח, אז המשכתי הלאה וסגרתי בקבוצה אחרת".

מחר (שבת) ימלאו חודש ימים לסיום העונה ולזכייתה של מכבי תל אביב באליפות המדינה. מוקדם יותר השבוע, ביום ראשון, מלאו שלושה חודשים לפצצה שהטילה הנהלת המועדון. "קבוצת מכבי FOX תל אביב תציב לקראת העונה הבאה (2018/19) שני סגלים, האחד ישחק בליגת העל והאחר ישחק במסגרת היורוליג", היה לשון ההודעה הרשמית על "תוכנית הפיצול" בבוקרו של 8 באפריל. "כל אחד משני ההרכבים יאומן בנפרד על ידי מאמן שונה, כאשר המטרה היא להיטיב להתמודד עם האתגרים לצד ההגבלות בזירה המקומית".

אפקט ההכרזה היה מיידי והכניס את כל הכדורסל הישראלי לסחרור, ממנהלת הליגה ועד לקבוצות היריבות. אבל היו גם כאלה שמלכתחילה טענו שמדובר בספין, או לכל הפחות באיום, והשמועות סביב גניזת התוכנית היו כל הזמן ברקע. בשבועות האחרונים גברו הדיווחים שמכבי תחזור בה ותרד מהפיצול, בעיקר לאחר ישיבת ההנהלה שהתכנסה ימים ספורים לאחר סיום העונה, אבל כל ניסיון כזה נתקל בתגובה רשמית אסרטיבית מטעם מכבי תל אביב, שהאשימה "גורמים אינטרסנטים" בניסיון לייצר רושם כאילו ישנם חילוקי דעות בין הבעלים בנוגע למימוש התוכנית.

בין אם יהיה פיצול ובין אם לא, חודש אחרי תום העונה החלטנו לבדוק איפה עומדות ההכנות של הצהובים לקראת הפיצול. בזמן שהמועדון עסוק בהחתמת שחקנים מובילים ליורוליג, דוגמת סקוטי ווילבקין וג'רמי פארגו השבוע, אילו פעולות מתבצעות בכל הנוגע לבניית הקבוצה הבת, שאמורה להתבסס על כתשעה ישראלים וכשלושה זרים ולהתחרות בליגת העל ובגביע המדינה בלבד? מכבי ב' - דו"ח מצב.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הודיעה על הישארותו של גיא גודס כעוזר מאמן
מכבי תל אביב: ג'רמי פארגו חתם לעונה
הלו"ז של מכבי תל אביב ביורוליג: 4 משחקי חוץ ב-5 המחזורים הראשונים

סקוטי ווילבקין מוצג כשחקן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
זה טוב ויפה, אבל מה עם מכבי ב'? ווילבקין/אתר רשמי, מכבי תל אביב

1. מאמן

נכון לכתיבת שורות אלה, למכבי תל אביב יש מאמן ראשי אחד בלבד, נבן ספאחיה, והשבוע בישר המועדון כי גם העוזר הראשון גיא גודס יישאר. במילים אחרות: לא מונה מאמן נוסף שידריך את קבוצת הליגה, בניגוד להבטחה המפורשת של הצהובים. רק עוד קבוצה אחת בליגה עדיין לא מינתה מאמן לעונה הקרובה - בני הרצליה, שקיבלה החלטה כי היו"ר אלדד אקוניס יבנה את הקבוצה ורק לאחר מכן תוכרע זהות המאמן.

מלכתחילה, כשגיבשו את תוכנית הפיצול, סימנו במכבי את בראד גרינברג כמועמד המוביל והמועדף למאמן הקבוצה הבת, אך הדברים לא יצאו לפועל. מלבד גישושים בלתי רשמיים, שהגיעו ככל הנראה מצד מקורבים ואפילו לא ממקבלי ההחלטות עצמם, לא היה קשר ממשי בין הצדדים, ואתמול הוא חתם לעונה נוספת במכבי אשדוד/באר טוביה. "אנחנו מניחים שאם מכבי תל אביב הייתה פונה לבראד באופן רשמי, אולי היה קורה משהו, אבל זה לא באמת התקדם", אומרים מקורביו של האמריקאי. שם נוסף שעלה כמועמד לתפקיד הזה היה אריאל בית הלחמי, מאמן גלבוע/גליל ונבחרת העתודה, אך הוא ימשיך גם בעונה הקרובה בגן נר.

בסביבת מכבי תל אביב רגועים, ומעריכים שאם תוכנית מכבי ב' תצא לפועל, לא תהיה בעיה למצוא מאמן. "זאת הפרנסה שלהם ויש מספיק מאמנים כרגע ללא עבודה", אומר אחד המקורבים למערכת. מי יוכל לבוא בחשבון, לפחות באופן תיאורטי? אריק אלפסי שסיים את דרכו בעירוני נהריה, אריק שיבק שעזב את הרצליה וכבר עבד לפני כשנה במכבי, וגם מאמן קבוצת הנוער של הצהובים, אורן אהרוני, שעשוי לקבל הצעה לקחת על עצמו את התפקיד, אולי באופן זמני.

עוד באותו נושא

הלו"ז של מכבי תל אביב ביורוליג: 4 משחקי חוץ ב-5 המחזורים הראשונים

לכתבה המלאה
מאמן מכבי אשדוד בראד גרינברג. ברני ארדוב
גישושים, אך לא יותר. גרינברג/ברני ארדוב

2. שחקנים ישראלים

לא פחות משבעה שחקנים ישראלים מחזיקים בחוזה עם מכבי תל אביב לעונה הקרובה: אלכס טיוס, ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומאו, כרם משעור, יובל זוסמן, דני אבדיה ונמרוד לוי. פיצול או לא - מקומם של טיוס, כהן ודיברתולומאו במשחקי היורוליג מובטח ככל הנראה; לגבי האחרים, המצב מורכב יותר. בנוסף, שני שחקנים ישראלים בכירים יחסית שייכים למכבי והושאלו עד כה לקבוצות אחרות - בן אלטיט ועידן זלמנסון.

משעור, זוסמן, אבדיה ולוי מחזיקים בהצעות מקבוצות אחרות, וחלקם הביע את רצונו להשתחרר מהקבוצה לחלוטין או לפחות לעבור בהשאלה למועדון אחר כדי לקבל הזדמנות לדקות משחק משמעותיות. במשעור מעוניינות מספר קבוצות, אך הוא מחויב חוזית לחזור להרצליה; גלבוע/גליל רוצה את זוסמן בהשאלה, והשחקן עצמו מעוניין לצאת לאחר שהתאכזב מהיעדר הדקות שקיבל ביורוליג; באבדיה בן ה-17 מעוניינות קבוצות רבות בליגה, ולוי הוא אולי השחקן הכי חם בשוק כיום, אך בשיחות בינו לבין מספר קבוצות הבהיר כי עד שלא יסיים את ענייניו במכבי תל אביב, לא יוכל לפתוח במשא ומתן.

לוואלה! ספורט נודע כי מכבי תל אביב איפשרה לאלטיט לצאת לעוד עונה מחוץ למועדון, ולמעשה בשל העובדה כי יעבור את הגיל המקסימלי להשאלה, הוא יסיים את דרכו במועדון. אלטיט מנהל מגעים להמשיך בגלבוע/גליל והוא בקשר גם עם קבוצה מהליגה הראשונה ברומניה. סוכנו של זלמנסון, אריק קריין, הציע את השחקן למספר רב של קבוצות בליגת העל, כשלבסוף הושאל להפועל אילת.

ומה לגבי חיזוק ישראלי למכבי ב'? שלושה שחקנים הוזכרו כמועמדים, וכולם חתמו בינתיים בקבוצות אחרות - יפתח זיו, גולן גוט וחואקין שוכמן נשארים בקבוצות שבהן שיחקו אשתקד.

שחקני מכבי תל אביב כרם משעור, יובל זוסמן. ברני ארדוב
עתידם לא ברור. זוסמן ומשעור/ברני ארדוב

3. זרים

על פי התוכנית המקורית, מכבי תל אביב אמורה להחתים הקיץ 12 או 13 זרים (תשעה או עשרה לקבוצת היורוליג, שלושה או ארבעה לקבוצת הליגה). נכון לעכשיו חתומים בקבוצה שישה זרים: סקוטי ווילבקין, ג'רמי פארגו, מייקל רול, דיאנדרה קיין, קנדריק ריי ואנג'לו קלויארו. אין ספק שווילבקין, פארגו, רול וקיין ישחקו בעונה הקרובה ביורוליג; ריי וקלויארו הם שחקנים זולים יותר ומוכרים פחות, שבוודאי יהיו רק מחליפים מהספסל בזירה האירופית. באופן תיאורטי אפשר לקחת אותם בחשבון כמועמדים טבעיים לקבוצה הבת, אם כי ככל הידוע לוואלה! ספורט לא הוזכרה אופציה כזאת בחוזים שעליהם חתמו.

אם הפיצול ייצא לפועל, מכבי תל אביב יכולה לחוש בנוח בכל הנוגע למצבת הזרים. במערכת שמתורגלת בהבאת שחקנים, היא תוכל להשלים את בניית הסגל על פי התוכנית המקורית שלה. "בשביל מכבי זה לא באמת בעיה למשוך לכאן שחקנים אמריקאים ברמה ובדרג של הליגה", אומר אחד מסוכני השחקנים. "השחקנים הזרים יראו את האפשרות לשחק במכבי, גם אם זה לא ליורוליג, ויבואו".

מכבי תל אביב מודיעה על החתמת אנג'לו קלויארו. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
לא הוזכרה אופציה שיהיה חלק ממכבי ב'. קלויארו/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

4. אדמיניסטרציה

מימוש תוכנית הפיצול ייצור מצב שבזמן שמכבי תל אביב תשחק ביורוליג, הקבוצה הבת תתאמן בארץ ואולי אפילו תקיים משחקי ליגה וגביע בישראל. כדי לעמוד במעמסה הזאת, לא יספיקו שחקנים ומאמנים שונים, אלא יהיה צורך לבנות מערכת שלמה של מאמן כושר, עוזר מאמן, סקאוט, צוות רפואי, פיזיותרפיסטים וגם אנשי מנהלה דוגמת אפסנאי ומנהל קבוצה. נכון לעכשיו, אף אחד מהתפקידים הללו לא אויש.

seperator

שלשום, יום רביעי, פנתה מערכת וואלה! ספורט פעם נוספת למחלקת הדוברות במכבי תל אביב בבקשה לתגובה והבהרה בנושא התגברות הדיווחים על בניית סגל אחד לעונה הקרובה. התשובה שהתקבלה: "החלטת הבעלים על פיצול הסגל מה-8 באפריל נותרה בעינה".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם נבן ספאחיה. ברני ארדוב
ימים יגידו איך, אם בכלל, קבוצת הבת תיראה. מזרחי וספאחיה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully