וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של החלטה: שמונה שנים למשדר המפוקפק של לברון ג'יימס

בשידור חי, אל מול 13 מיליון צופים וליגה שלמה שלא ידעה מה יגיד, הודיע קינג ג'יימס שהחליט לקחת את הכישרונות שלו למיאמי, חטף אש מכל הכיוונים ושינה את הליגה כולה. בחזרה ל"החלטה"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: אוהדי קליבלנד שורפים גופיות של לברון אחרי ההחלטה

בשבוע שעבר בחר לברון ג'יימס את הקבוצה החדשה, אך עשה זאת בצורה צנועה למדי - עם הציוץ הבא של סוכנות קלאץ' המייצגת אותו. כך, בפסקה קצרה, הודיע כוכב הספורט הגדול בתבל שהחליט לסיים את דרכו בקליבלנד ולפתוח פרק חדש בלוס אנג'לס לייקרס. מדובר בשינוי של 180 מעלות למה שקרה לפני שמונה שנים בדיוק - "ההחלטה", אותו אירוע טלוויזיוני ידוע לשמצה שבמידה רבה שינה את הליגה כולה. זה קרה ב-8 ביולי, 2010, כשקינג ג'יימס - אז שחקן חופשי שחוזהו בקליבלנד הסתיים - בחר להודיע על היעד הבא שלו בשידור ישיר בטלוויזיה, ברשת ESPN, במשדר שנמשך 75 דקות אותו הנחה העיתונאי ג'ים גריי.

עוד בנושא:

יתאחד עם לברון? דיווח: היעד המועדף של כרמלו אנתוני - הלייקרס
קליבלנד "פגועה" מהעזיבה של לברון ג'יימס, נחשפה המתיחות עם קיירי אירווינג
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

ההכרזה הצנועה בשבוע שעבר

רשימת הקבוצות שחיזרה אחר לברון בקיץ ההוא לא כללה רק את הקאבס, שקיוו לשכנעו לחתום על חוזה חדש, כי אם גם את ניו יורק, שיקגו, ניו ג'רזי, מיאמי ולוס אנג'לס קליפרס. ג'יימס אף נפגש עם חלקן, ובניגוד לימים אלה, בהם כל עסקה מדווחת קודם כל בטוויטר ורק אז מוכרזת כרשמית, בקיץ של 2010 היו בעיקר שמועות: אף אחד לא באמת ידע מה הכוכב הגדול עתיד לעשות. כדי לדעת, צריך היה להדליק את הטלוויזיה בשעה 21:00 (שעון החוף המזרחי בארצות הברית).

ורבים עשו זאת. ליתר דיוק, 10 מיליון אנשים עשו זאת. ESPN עצמה שידרה את מהדורת החדשות "ספורטסנטר" למשך שלוש השעות שקדמו למשדר המיוחד, ובמשך שעתיים אחריו. גריי, איש ESPN לשעבר, הוא זה שהציע ללברון את הקונספט, ואנשיו הסכימו - בתנאי שגריי יהיה זה שינחה, ופרסומות יימכרו על מנת לגייס כסף לאחת מקרנות הצדקה של לברון (בסופו של דבר גויסו 3.5 מיליון דולר ממכירת הפרסומות, בנוסף ל-2.5 מיליון דולר לקרן "מועדון הבנים והבנות של גריניץ'").

קיץ 2010, אוהד ניו יורק בעקבות לברון ג'יימס. GettyImages
אוהדי הניקס מחוץ לאולפן/GettyImages
קיץ 2010, אוהדים עם שלטים לכבוד לברון ג'יימס. GettyImages
רק לא מיאמי!/GettyImages
אוהדים צופים ב"החלטה" של לברון ג'יימס. AP
אוהדים בבר במיאמי צופים במשדר/AP

וכך, כשכל העיניים אליו, עם רייטינג שיא של 13.1 מיליון איש, לברון בישר לכל העולם איפה הוא הולך לשחק בעונה הבאה, כמו היה כוכב ריאליטי ולא שחקן כדורסל. "בסתיו הזה.. זה קשה מאוד... בסתיו הזה אקח את הכישרונות שלי לסאות' ביץ' ואצטרף למיאמי היט. אני מרגיש שזה יעניק לי את ההזדמנות הטובה ביותר לנצח למשך מספר שנים, לא רק לנצח בעונה הסדירה או לנצח חמישה משחקים ברציפות או שלושה משחקים ברציפות. אני רוצה לזכות באליפויות, ושם אני מרגיש שאני יכול להתחרות".

וכך זה נראה

המשדר המדובר גרר מבול של ביקורות. אוהדי קליבלנד שרפו חולצות של מי שהיה האליל הגדול שלהם כמה שעות קודם לכן, קבוצות ברחבי הליגה כעסו שלמדו על היעד הבא של השחקן אחריו חיזרו בשידור חי בטלוויזיה, וכועס מכולם היה הבעלים של הקאבס, דן גילברט, שהגיב במכתב זועם - מכתב שבמידה מסוימת, אולי אף גרם לעזיבתו של לברון את קליבלנד בפעם השנייה, בקיץ הנוכחי, שכן מערכת היחסים עם הבעלים אף פעם לא התאחתה סופית.

מלבד העטיפה, ברחבי הליגה גם ביקרו ללא הפסק את התוכן: במקום לנסות ולנצח את היריבים הגדולים ביותר שלו, לברון ג'יימס הולך לשתף עימם פעולה. "אין שום סיכוי שאני הייתי מתקשר ללארי בירד ומג'יק ג'ונסון ואומר, היי, בואו נשחק באותה קבוצה", אמר אז מייקל ג'ורדן. "אני ניסיתי לנצח את החבר'ה האלה".

לברון ג'יימס עם ג'ים גריי ב-2010. GettyImages
הרגע ששינה את הליגה. לברון וג'ים גריי/GettyImages

שלושה חודשים וחצי לאחר מכן, גם לברון עצמו הודה ש"ההחלטה" היתה מעט מפוקפקת. לא ההחלטה עצמה, כמובן, כי אם הדרך בה נעשתה. רגע לפני שפגש את ברוקלין, שחיזרה אחריו באותו קיץ, אמר: "בדיעבד, כנראה שהייתי עושה את זה קצת אחרת". בסיום אותה עונה הרחיב ואמר: "אם זה היה הפוך, ואני הייתי אוהד שמאוד אכפת לו משחקן מסוים, והוא החליט לעזוב, הייתי מאוד כועס מהצורה בה הוא עשה זאת".

אמת, לברון לא אחראי להקמת ה"סופר-טים" הראשונה בהיסטוריה - זמן לא רב קודם לכן קדמו לו קווין גארנט וריי אלן שהצטרפו לבוסטון - אך עצם עזיבתו של אחת המותגים הגדולים בליגה למיאמי, כדי לשתף פעולה עם דוויין וייד וכריס בוש, העביר מסר לכל ה-NBA, לכל אותם שחקנים צעירים שגדלו עליו: זה בסדר לרצות לחבור לכוכבים אחרים, ולא לנסות לנצח אותם; זה בסדר לשלוט בגורל שלך, זה בסדר לעזוב את העיר בה נולדת, את הקבוצה שבחרה בך בדראפט, וללכת לרדוף אחר אליפות במקום אחר, וזה בסדר להודיע על כך בשידור חי בטלוויזיה. בכך, באופן אירוני משהו, סלל גם את הדרך לעזיבתו של קווין דוראנט את אוקלהומה סיטי לגולדן סטייט - מהלך שהקשה, וימשיך להקשות על לברון להשיג טבעת אליפות נוספת.

מקבץ תגובות אוהדים להחלטה

סטיבן איי סמית' מסביר (לפני כחודש) מדוע ההחלטה עצבנה את ראשי הקבוצות ב-NBA

כך הגיב צ'ארלס בארקלי

והנה "ההחלטה" של סטיב קארל

לא הספיק לכם? צפו בסרטון הנהדר הזה של SB ניישן על ההחלטה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully