וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לברון: דירוג העסקאות הכי טובות אחרי פתיחת השוק ב-NBA

6.7.2018 / 14:45

ג'יימס וקאזינס גנבו את רוב הכותרות בימים הראשונים של הפרי אייג'נסי, אבל מבול ההחתמות ממש לא היה רק מנת חלקם של הלייקרס והווריירס. אורן לוי מדרג את חמשת המהלכים הכי משתלמים לא כולל ג'יימס, ומסביר מה יהיה הערך האמיתי של בוגי עבור האלופה

דמרקוס קאזינס עם שחקני גולדן סטייט ווריירס (עיבוד: בליצ'ר ריפורט). Bleacher Report, אתר רשמי
אז זהו, שהוא לא הולך להיות במרכז. קאזינס עם דוראנט, קרי, תומפסון וגרין/אתר רשמי, Bleacher Report

1. דמרכוס קאזינס עובר לגולדן סטייט, 5.3 מיליון דולר לעונה אחת

עולם ה-NBA התהפך בין לילה בעקבות המעבר של בוגי קאזינס לגולדן סטייט. בזמן שהלייקרס מגייסים לצד לברון ג'יימס את ג'בייל מגי (שלא תמיד היה ברוטציה של גולדן סטייט בפלייאוף האחרון), רייג'ון רונדו ולאנס סטיבנסון, מגיעה האלופה וחוטפת סופרסטאר בן 27 מתחת לאף של כולם במחיר של מכירת חצר.

קאזינס נחשב לאחד הגבוהים הטובים בליגה, הוא ללא ספק המוכשר שבהם, והוא היה על המסלול הבטוח לחוזה מקסימום בניו אורלינס, שהיה מרפד את החשבון שלו ב-175 מיליון דולר לחמש שנים. אז מה נשתנה? איזו הצטברות חמקמקה של נסיבות הפכה את הטיימליין ההזוי הזה לאפשרי בכלל?

בהכללה גסה, מעל כל דבר אחר - מדובר בפציעה של בוגי מאמצע העונה. במשחק הבית מול יוסטון בשלהי ינואר קאזינס החטיא זריקת עונשין קריטית עם 15 שניות על שעון המשחק, והרגיש איך העקב שלו מתפקע כשרדף אחרי הריבאונד. היה ברור כבר באותו רגע שהעונה שלו נגמרה. קרע בגיד אכילס נמצא ברשימה מצומצמת של הפציעות הכי קשות ששחקן כדורסל יכול לחוות, בטח כזה ששוקל למעלה מ-130 ק"ג, שכבר עלו לגביו שאלות על כושר לקוי בעבר.

עוד בנושא

יהרוס את הליגה או את גולדן סטייט? ניתוח התרומה של קאזינס לווריירס
קבוצת על חדשה? "ג'ימי באטלר וקיירי אירווינג מתכננים לשחק יחד"
לברון ג'יימס "נרגש" לשחק עם לונזון בול, בקליבלנד כבר נפרדים ממנו

דמרכוס קאזינס מול שחקני גולדן סטייט קווין דוראנט, אנדרה איגודלה. AP
איך זה ייראה בחדר ההלבשה? קאזינס מתעמת עם שחקני הווריירס בעונה החולפת/AP

תריצו קדימה להווה. הפליקנס בחרו בג'וליוס רנדל שהפך לשחקן חופשי (בעוד מהלך מבית היוצר של הלייקרס) על פני ניסיון לשמור את קאזינס, בהחלטה שלא הפילה אף אחד מהכסא. ההתאמה של קאזינס עם אנתוני דייויס, שנמצא בשיאו שהוא משחק באותה עמדה, תמיד הוטלה בספק. השניים החלו להראות ניצוצות של חיבור לפני שהפציעה, אך גם אז קשה היה לומר שהשניים מפיקים את המקסימום מהכישרון שלהם כשהם חולקים דקות על הפרקט. בפלייאוף, כשניו אורלינס שרפה את פורטלנד בסוויפ בסיבוב הראשון, ההנהלה כבר הבינה שקאזינס הפך, במקרה הטוב, למותרות.

לא מעט דובר על מגדלי התאומים המודרניים שהוקמו בניו אורלינס בניסיון להילחם בתופעת הסמול בול ששטפה את הליגה, בחסות הרכב המוות של גולדן סטייט כמובן. עם זאת, הסתננה לה גם תחושה של בזבוז משאבים וחוסר איזון בנוגע לציוות של שניים מהביגמנים הכי טובים בליגה בקבוצה אחת. ואם בחוסר איזון עסקינן, הבה נחזור למפרץ, וננסה להבין איך בדיוק כל זה אמור לעבוד.

קאזינס הגיע בהנחת סטודנט, וסידר לעצמו עונה שבה יוכל גם לחזור לעניינים בקצב שלו, ואם אפשר גם להילחם על אליפות - זו תהיה הופעה ראשונה של בוגי בפוסטסיזן, תאמינו או לא - אז מה רע בעצם? חשוב לציין שקשה לראות אותו ממשיך בקבוצה מעבר לעונה הזו אם הוא יוכיח שהפציעה אכן מאחוריו, או לפחות שהיא לא לקחה יותר מדי ממי שהיה בשיאו האתלטי. במקרה כזה לגולדן סטייט לא יהיה איך לשלם לו.

כך או כך, 29 קבוצות זועמות יכולות להאשים רק את עצמן על שנרדמו בשמירה (או שבחרו במודע להימנע מהשחקן), אבל זה רחוק מאוד מלהיות דאנק בטוח עבור מאיירס וחבריו. מדובר בהימור, כיפי וססגוני במיוחד, עם פוטנציאל מקצועי בלתי נתפס כמעט, אבל עדיין הימור.

קאזינס אופטימי מאוד לגבי תאריך החזרה המשוער שלו, סימן טוב כשלעצמו, אך סביר מאוד להניח שהווריירס יהיו זהירים ביותר בכל הקשור לחזרה שלו למגרש. על פניו, כשחושבים על זה, מה מאיץ בהם? אחד מהסגלים הכי דומיננטיים בהיסטוריה של הליגה יכול בקלות להתמודד עם העול של העונה הרגילה בזמן שבוגי מחלים ולומד את המערכת. ג'ורדן בל וקוון לוני צפויים להפוך לחלק משמעותי יותר ברוטציה בינתיים, אבל למי אכפת לעזאזל? אני בספק אם סטיב קר הקדיש רגע בודד בשביל לחשוב על החמישייה שלו לעונה מאז מצעד האליפות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דמרכוס קאזינס. AP
כשהוא יחזור, לווריירס תהיה את האופציה שהייתה חסרה לה בהתקפה/AP

אם ישוב, קאזינס יחליק כמו האצבע האחרונה לכפפה, ויפתח בחמישייה לצד ארבעת הכוכבים האחרים. הוא מתאים לשיטה של גולדן סטייט בהרבה מובנים, אך לא בכולם. מדובר במוסר מחונן, שמסוגל לרווח את המשחק עד לקו השלוש (מעל שש זריקות לערב עונה שעברה, עם 35.4 אחוזי הצלחה סבירים בעליל), אשר מסוגל להוריד ריבאונד ולהוביל מתפרצת. היכולות של במצבי בידוד ובפיק-אנד-רול (עם סטף קרי כפרטנר) יתנו עוד כוח אש לקבוצה שהכי פחות זקוקה לו.

חוסר ההתאמה של בוגי בהתקפה טמון בצורך שלו להחזיק בכדור, ולא תמיד לקבל החלטות מהירות או יעילות במיוחד. אם הייתם מאותם שמרנים שאיבודי הכדור של הווריירס הוציאו מדעתם, חכו שתראו את בוגי, שאיבד חמישה (!) כדורים למשחק בעונה שעברה. הוא גם לא ידוע בשל המוטיבציה שלו לעבור במהירות מהגנה להתקפה ולהפך, בלשון המעטה. הכישרון שלו פיצה על כך בכל התחנות הקודמות שלו, אך חשוב לזכור שהוא מעולם לא ביקר בפלייאוף, שלא לומר שיחק בגמר או בגמר אזורי. הוא יצטרך לקזז הרבה שומן מהמשחק שלו, והרבה מהשידוך הזה יקום וייפול על הנכונות שלו לעשות זאת, אבל נגיע לכך.

במובן מסוים, החיכוך בין מה שקאזינס אוהב לעשות לבין מה שהווריירס עושים דווקא עשוי להועיל - לא אחת גולדן סטייט מצאה את עצמה כמעט אובדת עצות ברגעים הקריטיים ביותר של העונה. המשחק היפה פשוט לא עבד באותה סינרגיה מופלאה ברגעים הדרמטיים של הפלייאוף, כאשר השופטים בולעים את המשרוקית וההגנות מרוכזות, שורטות, ובעיקר מחליפות בכל חסימה.

קאזינס יכול להיות הנוגדן האידאלי - מפלצת בלתי עצירה עם הגב לסל, שיכול לקבור כל שחקן מתחת לטבעת לפני שהוא מקבל את הכדור אפילו. קבוצות שלא ישלחו דאבל-טים בפוסט-אפ של קאזינס יקוו כנראה להפסקת חשמל באולם, אחרת הן יכולות כבר לרשום לחובתן שתי נקודות. זה כמעט לא הוגן לחשוב עליו בקבוצה הזו.

ג'בייל מגי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
זה בטוח עדיף על ג'בייל מגי, לא?/GettyImages

בהגנה הווריירס מסתמכים על אינטליגנציית משחק עילאית על פני כל עמדה, ויכולת לבצע חילופים אוטומטיים על הכדור או בצד החלש. מעבר ליכולת שלו לפתור לבדו את בעיות הריבאונד של גולדן סטייט, בוגי הוא סימן שאלה ענק בצד הזה. הוא אמנם יכול להיות שומר ראוי, ויש לו מספרי חטיפות והדיפות כדור להוכיח את זה, אלא שעד עכשיו הוא בחר בעיקר לא להיות כזה. האם התרבות הארגונית של האלופים תצליח לאלף את השחקן עם האופי הכי ידוע לשמצה בליגה? זה מביא אותנו לשאלת השאלות.

מעבר לצד המקצועי, האישיות של קאזינס - שנעה איפשהו בין מלאך לשטן, תלוי את מי שואלים ומתי - היא זו שתכריע את גורל הזיווג. בין אינספור מעשי חסד (שחלקם לא מפורסמים ברבים) מפוזרים גם לא מעט סיפורי זוועות מחדרי הלבשה, ויש קבוצות שמוכנות להישבע שלא היו נוגעות בקאזינס אפילו עם מקל באוף-סיזן הזה, ולא חשוב מה המחיר. מה יקרה בריב הראשון שלו עם דריימונד גרין במתחם האימונים? מפחיד לחשוב על שני אלה באותו חדר. האם קאזינס ישחק טוב מספיק בשביל להחליף את אנדרה איגודלה גם במאני טיים? ואם לא, איך הוא יגיב לספסול?

מאיירס וקר אוהבים לקחת להם פרויקט מחמד דוגמת מגי, ניק יאנג, ואחרים שלא אמורים להתאים לארגון רציני שמתחרה על התואר שנה אחר שנה - ועדיין, הימור כמו בוגי עוד לא היה להם. אם זה יתפוצץ להם בפנים, הרסיסים יתפזרו בכל רחבי קליפורניה, ויגיעו גם עד לוס אנג'לס וסקרמנטו.

ובמקרה שההימור הזה מצליח, מה עוד אפשר להגיד על הקבוצה הזו? אנחנו פונים לרמי הויברגר, קרמבו בשבילכם, שיודה לכל המשתתפים ויסכם: "נמשיך במועדון לחבר". סוגרים את הליגה, ושהאחרון יכבה את האור.

פול ג'ורג', אוקלהומה סיטי. AP
ניצחון ענק לסם פרסטי. פול ג'ורג'/AP

2. פול ג'ורג' נשאר באוקלהומה סיטי, 137 מיליון דולר לארבע שנים עם אופציית שחקן

אחרי המעבר של ג'יימס לעיר המלאכים, הבחירה של ג'ורג' היא הדומינו השני הכי חשוב שנפל באוף-סיזן הזה, ואין אפילו תחרות של ממש. ג'ורג' יכול היה להפוך את פילדלפיה או את הלייקרס לקונטנדריות של ממש, אך בחר לשמור אמונים לקבוצה שהוציאה אותו מאינדיאנה.

מצחיק לחשוב על הבחירה להישאר באותה קבוצה כפניית פרסה, אך אל לנו לשכוח שג'ורג' הודיע בציבור שהוא מתכוון לחתום בלייקרס בקיץ הזה. אוקלהומה סיטי הופכת ברגע לאחת הקבוצות היקרות בהיסטוריה, ותשלם מס חריגה שגובהו מתחיל להתקרב לסך המשכורות של הסגל. ועדיין, העובדה שסם פרסטי לקח את ההימור על ג'ורג', והצליח לשכנע אותו להישאר - לשלוש שנים לפחות - הופכת אותו לגיבור אלמותי בעיני אוהדי הקבוצה, ובצדק.

הרעמים בונים על חזרתו של אנדרה רוברסון מפציעה בשביל לשוב לרלוונטיות אחרי שהושפלו בפלייאוף על ידי יוטה בסיבוב הראשון. השארתו של ג'רמי גרנט (27 מיליון לשלוש שנים) וההבאה של נרלנס נואל (יקבל את המינימום לשתי עונות) מאותתים שהת'אנדר מכוונים גבוה, וימשיכו להביט על תקרת השכר מלמעלה.

נמניה בייליצה, מינסוטה טימברוולבס. AP
מהלך קריטי להצלחה של אמביד וסימונס. נמניה בייליצה/AP

3. נמניה בייליצה עובר לפילדלפיה, 4.4 מיליון דולר לעונה אחת

הפאוור-פורוורד שלא מצא את עצמו במינסוטה ממשיך הלאה, וההגעה שלו לפילי מסמנת ניצחון נהדר להנהלה שנמצאת במצב בעייתי בעליל אחרי הפיטורים המתבקשים של בריאן קולנג'לו. לכאורה בייליצה משכפל קצת ממה שדריו שאריץ' מספק, אך מדובר בחוזקות - קליעה, חוכמת משחק - שאי אפשר שיהיו יותר מדי מהם על הפרקט. הסרבי ישתחל בקלות לחור שהותיר ארסן איליאסובה ברוטציה, לאחר שזה חטף את ההצעה שקיבל מהבאקס (ואם כבר מדברים, מה עבר לכם בראש, מילווקי?). וממבט על, מבין השחקנים החופשיים באמת (לא כולל המוגבלים), בייליצה התחרה על תואר השחקן הטוב ביותר שנשאר על הלוח. החתמה מעולה.

שחקן דאלאס מאבריקס סת' קרי. AP
ינסה לשקם את ערכו. סת' קרי/AP

4. סת' קרי עובר לפורטלנד, 5.6 מיליון דולר לשנתיים עם אופציית שחקן

האח-של ינסה לשקם את ערכו בפורטלנד אחרי שפציעות לא איפשרו לו להתבסס בעונה שעברה בדאלאס. לכאורה החתמה צנועה של הבלייזרס, אבל הארגון החנוק מבחינה כלכלית השיג שחקן רוטציה שיכול להחליף את לילארד וסי ג'יי מקולום או לשחק לצדם. קרי יהיה רכז מחליף ראוי אם הוא יצליח להישאר בריא.

פרד ואנווליט, טורונטו ראפטורס. AP
השחקן הכי חשוב של הספסל הכי טוב בליגה. ואנווליט/AP

5. פרד ואנווליט נשאר בטורונטו, 18 מיליון דולר לשנתיים

תשעה מיליון דולר לעונה לשחקן שאפילו לא נבחר בדראפט לא נשמע כמו ניצחון גדול, אבל כל מי שראה בעונה שעברה את ואנווליט מוביל את הספסל הכי טוב בליגה יודע בדיוק מה הוא שווה. הרכז הקשוח מוויצ'יטה סטייט סגר משחקים עבור הראפטורס לצד קייל לאורי, ועכשיו הוא גם מהווה תעודת ביטוח במקרה שהארגון ירצה להתחיל לפרק את החבילה כדי להימנע מתשלום מנופח על חריגה מעבר לתקרת השכר. המצב הכלכלי הדחוק של הקנדים הוא גם הסיבה שואנווליט היה אחד מהשחקנים החופשיים המוגבלים היותר קלים להשגה על ידי היריבות, ולכן השארה שלו היא ניצחון חד משמעי למסאי יוג'ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully