וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימור מושכר: ניתוח התרומה האפשרית של דמרכוס קאזינס לגולדן סטייט

3.7.2018 / 15:00

גם אם נראה שההצטרפות של בוגי לווריירס הורסת שוב את ה-NBA, מדובר במהלך מלא בסימני שאלה עם תאריך תפוגה ידוע מראש, שעוד עלול להזיק לאלופה יותר מלהועיל. אסף רביץ על המכשולים שלצד הפוטנציאל העצום, ועל התסריט הריאלי של הסנטר החדש של האלופה

עריכת וידאו: מתן חדד

עברו רק יומיים מאז תחילת מועד ההעברות של העונה החדשה ב-NBA, וההבטחה לקיץ מטורף כבר עמדה בציפיות. יממה אחרי המעבר של לברון ג'יימס ללייקרס, גולדן סטייט מחזירה את עצמה לכותרות עם חיזוק מאוד לא צפוי. עלו בשבועות האחרונים כל מיני שמות בהקשר של האלופה, רוב השמועות היו מופרכות, אבל אף אחד לא חשב ברצינות על דמרקוס קאזינס בהקשר שלהם.

היכולת של גולדן סטייט להביא אולסטאר נוצץ נוסף, שנתיים אחרי קווין דוראנט, כנראה תחזיר את הדיבור על הרס הליגה וחיסול התחרותיות. לכן חשוב להדגיש מיד את השורה התחתונה: קאזינס נמצא במצב מאוד בעייתי ולא ברור אם יהיה לו מה לתרום ב-NBA בעונה הקרובה. אם הוא כן יתפקד, הוא יחתום בקיץ הבא בקבוצה שתוכל להציע לו הרבה יותר כסף מגולדן סטייט.

עוד בנושא
חם ב-NBA: דמרקוס קאזינס סיכם לעונה אחת בגולדן סטייט, רונדו בלייקרס
עסק מסוכן: למה לברון ג'יימס בחר לחתום בלוס אנג'לס לייקרס
שיחת הטלפון עם הנשיא, האוקיי מקרי: על מעבר קאזינס לווריירס

המטרה של בוגי היא לחזור לעניינים בקצב שלו, להוכיח את עצמו בפלייאוף הראשון בקריירה ואז לקבל את החוזה הגדול שמגיע לו בקיץ בו להרבה יותר קבוצות יהיה מקום מתחת לתקרה

המסלול שהוביל את בוגי לאוקלנד מתחיל בפציעה שהוא עבר בחודש ינואר. קרע בגיד האכילס זו אחת הפציעות הקשות ביותר לשחקן NBA ורק בודדים מהשחקנים המשמעותיים שעברו אותה הצליחו לחזור למשהו שמתקרב ליכולת הקודמת שלהם. שחקני פנים שעברו את הפציעה התקשו במיוחד. אלטון ברנד, שקרע את האכילס בגיל 28, הפך בעקבות הפציעה מאחד השחקנים הבכירים בליגה לשחקן משלים בינוני. וברנד לא קרוב למימדים של קאזינס, שחקן בגובה 2.11 מ' ובמשקל 122 ק"ג שזריזות הרגליים המפתיעה ביחס לגודל שלו הייתה אחת מתכונות המפתח שלו.

קאזינס בן 27 והרפואה מאוד התקדמה אפילו מאז העשור הקודם בו ברנד נפצע, בהחלט ייתכן שיש כיום ידע שיאפשר לבוגי לשחזר חלק משמעותי מהיכולות שלו עם הזמן. אך מידת האופטימיות לגבי תהליך ההחלמה שלו נפגמה כאשר התברר שהוא מתכנן לחזור למגרש רק בסביבות דצמבר/ינואר. זה אומר שההחלמה שלו איטית מהרגיל. רודי גיי, שנפצע בתקופה דומה בעונה שלפני כן, היה מוכן לפתיחת העונה הקודמת.

המידע הזה פורסם בתקשורת רק כעת, אך ניתן להניח שהוא היה נגיש לקבוצות ששקלו האם להחתים את בוגי הקיץ, בראשן ניו אורלינס שהתלבטה האם להשאיר אותו. כבר בימים שלאחר הפציעה הנציגים של קאזינס הבהירו שהוא מצפה לקבל חוזה מקסימום לטווח ארוך, בהתאם למעמד שלו לפני הפציעה. עם תחילת הקיץ, התברר להם שאף קבוצה לא מתכוונת להציע לו משהו שמתקרב לסכומים שהוא מצפה לקבל. רוב הקבוצות עם מקום מתחת לתקרת השכר נמצאות בתהליך בנייה ואין להן עניין בפרוייקט שיקום, דאלאס העדיפה מומחה הגנה ופיק נ' רול וסיכמה עם דיאנדרה ג'ורדן, לפילדלפיה יש את ג'ואל אמביד, ניו אורלינס העדיפה את ג'וליוס רנדל שצעיר יותר, כשיר יותר וזול יותר.

ברגע שקאזינס הבין שאין לו הצעות טובות, הוא פנה לתוכנית ב': חתימה לעונה אחת על סכום נמוך בקבוצה גדולה. הוא החליט להתפשר על הסכום כדי להגיע לגולדן סטייט, שיכולה להציע רק 5.3 מליון דולר, ה-MLE של קבוצות שנמצאות מעל לתקרת המס. מדובר, כמעט בוודאות, בהשכרה לעונה בודדת. המטרה של בוגי היא לחזור לעניינים בקצב שלו, להוכיח את עצמו בפלייאוף הראשון בקריירה ואז לקבל את החוזה הגדול שמגיע לו בקיץ בו להרבה יותר קבוצות יהיה מקום מתחת לתקרה. גולדן סטייט תוכל להציע לו בעונה הבאה חוזה שמתחיל רק בכשישה מליון דולר (עלייה של עשרה אחוזים מהחוזה הנוכחי). אם הוא ייראה טוב זה לא יהיה קרוב להספיק לו, ואם הוא לא ייראה טוב הווריירס כנראה לא ירצו להשאיר אותו.

גם אם קאזינס יחזור, בסופו של דבר, ליכולת שמתקרבת ליכולת שלפני הפציעה, ספק גדול אם זה יוכל לקרות השנה. שחקנים שחוזרים מפציעה ארוכה באמצע העונה נוטים להתקשות מאוד להיכנס לעניינים, גם כאלה עם מוסר עבודה גבוה יותר מבוגי. בדרך כלל לוקח להם לפחות חודש להסיר חלודה ורק אז הם מתחילים להבין את היכולות העכשוויות שלהם. השוואה רלוונטית יכולה להיות לאייזאה תומאס, שניסה לחזור מפציעה במהלך העונה האחרונה והתברר כלא רלוונטי. כמו אייזאה, גם בוגי הוא שחקן שאם הוא לא מצליח להביא לידי ביטוי את מלוא היכולות שלו, החסרונות שלו הופכים מהר מאוד למשמעותיים יותר מהיתרונות.

עוד באותו נושא

רציתם קיץ חם ב-NBA? קיבלתם!

לכתבה המלאה
שחקן ניו אורלינס פליקנס דמרכוס קאזינס. AP
שחקן ניו אורלינס פליקנס דמרכוס קאזינס/AP
לדמיין איך זה ייראה עם בוגי בשיאו מותר. אם לארבעת הגדולים עם אנדרה איגודלה קוראים חמישיית המוות, חמישייה של סטף קרי, קליי תומפסון, קווין דוראנט, דריימונד גרין ודמרקוס קאזינס זו חמישיית הפנטזיה

כל זה לא אומר שאין שום סיכוי שגולדן סטייט תקבל את דמרקוס קאזינס ביכולת קרובה לשיא. דברים מוזרים יותר קרו, והיכולת שלהם להסתדר בלעדיו בקלות במהלך העונה הרגילה תאפשר לו לרכז מאמץ בפלייאוף. מבחינת הווריירס, אם בוגי מציע להצטרף תמורת ה-MLE לעונה אחת אין ממש שאלה, בסכום הזה מדובר בהצעה שאי אפשר לסרב לה. בשנה שעברה הם השתמשו בסכום הזה עבור ניק יאנג ולא קיבלו כמעט כלום, הפעם הפוטנציאל בשמיים.

לדמיין איך זה ייראה עם בוגי בשיאו מותר. אם לארבעת הגדולים עם אנדרה איגודלה קוראים חמישיית המוות, חמישייה של סטף קרי, קליי תומפסון, קווין דוראנט, דריימונד גרין ודמרקוס קאזינס זו חמישיית הפנטזיה. אין גבול לאפשרויות שלה. בוגי מוסיף סנטר שקולע מבחוץ, מוסר נהדר ומסוגל ליצור לעצמו מצבי זריקה. הוא יוכל להשתלב בתפקיד של זאזה פאצ'וליה ולספק חסימות עבות במיוחד ללא כדור לספלאש בראדרס, ובנוסף להתגלגל פנימה או החוצה כדי ליצור אופציית מסירה נוספת. הוא יוסיף איום מהפוסט שלא היה לאלופה עד עכשיו, מה שיקשה הרבה יותר על יריבות לבצע חילופים אוטומטיים. הוא ימנע מיריבות לשלוט בריבאונד כפי שחלק עשו מול הווריירס, יוסיף גם מימד של ריבאונד התקפה ויספק נוכחות הגנתית משמעותית נוספת בצבע. בשנה שעברה הוא הוכיח שהוא מסוגל לתפקד כמוביל הכדור בפיק נ' רול, לכן ניתן לדמיין אפילו פיק נ' רול בינו לבין סטף קרי בו הרכז חוסם לסנטר. לכו תבינו איך שומרים על זה.

גם בתסריט האופטימי הזה יהיו סימני שאלה. קאזינס לא רגיל לסגנון ולקצב של הווריירס, הוא רגיל שכל המשחק עובר דרכו ורגיל לעצור התקפות עם החזקת כדור ממושכת. ההתקפה של גולדן סטייט כל כך איכותית כפי שהיא, שקשה לראות איך ניתן לשפר אותה משמעותית עם כשרון על נוסף שלא משתלב בה באופן טבעי. הנוכחות של בוגי בחדר ההלבשה יכולה להיות בעייתית ולהעצים את הקשיים שהחלו בעונה החולפת, למרות שניתן גם לראות אותו מכניס רעננות שהייתה חסרה לקבוצה השבעה ובסופו של דבר משתלב טוב במערכת מוצלחת מסוג שהוא לא פגש עד כה.

מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר. GettyImages
אתגר חדש. קר/GettyImages

סימן השאלה המרכזי יהיה בהגנה. הפלייאוף האחרון הבהיר שוב שחילופים אוטומטיים הם הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם הסקוררים הבכירים, וסטיב קר אוהב את השיטה הזאת במיוחד. גם בגרסא הבריאה שלו קאזינס התקשה מאוד לבצע חילופים שמשאירים אותו על שחקני חוץ, בגרסא של אחרי הפציעה קשה לדמיין אותו מסתדר ברמה הבסיסית ביותר עם שחקנים כמו ג'יימס הארדן ולברון ג'יימס. הכדורסל העכשווי הופך שחקני פנים כבדים שלא מסוגלים לבצע חילופים ללא רלוונטיים וקשה מאוד להשאיר אותם על הפרקט ברגעים חשובים. אם קר ירצה לתת לבוגי דקות משמעותיות, יכול להיות שלא תהיה לו ברירה אלא לשנות שיטת הגנה לחסימות בהן הוא מעורב.

התסריט האופטימי הריאלי נראה לי כזה בו קאזינס יהיה גרסא משופרת מאוד של דייויד ווסט: סנטר שנותן כ-15 דקות למשחק, בעיקר בדקות בהן חלק מהכוכבים נחים. כך הוא יוכל להוות אופציה התקפית נוספת ולספק קליעה מבחוץ, יכולת מסירה ומשחק פוסט מהסוג שווסט כבר איבד בשנים האחרונות. אם הוא יהיה מוכן לקחת על עצמו תפקיד משני, הוא יוכל גם לתרום לווריירס וגם לשכנע כמה קבוצות להמר עליו בקיץ.

כריס פול יוסטון רוקטס על רקע סטפן קרי גולדן סטייט. GettyImages
גולדן סטייט גם בלי קאזינס מועמדת בכירה לתואר. פול/GettyImages
גולדן סטייט לא צריכה את דמרקוס קאזינס כדי לשייט לעוד אליפות, לא כאשר יוסטון מאבדת את טרבור אריזה בלי יכולת להביא מחליף ברמה דומה ולברון הולך לסיטואציה בוסרית

ערך מוסף משמעותי עוד יותר יוכל להיות לו במצבים בהם יריבות מצליחות להקשות על התקפת הווריירס, כפי שקרה לה מול יוסטון בפלייאוף. היריבות בונות את עצמן כדי להתמודד עם שחקני החוץ של גולדן סטייט, מעמיסות את הסגל בשחקני כנף הגנתיים ומתבססות על הרכבים נמוכים שמחליפים כל חסימה. קאזינס יאפשר לקר ללכת הפוך על הפוך ולשלוף שחקן פוסט עצום מימדים שלא ניתן לעצור בלי סנטר מאסיבי ולא ניתן להשאיר מולו שחקני חוץ. אם קר היה יכול לשלוף שחקן כזה במשחקים 4 ו-5 מול הרוקטס, זה היה טורף את כל הקלפים של מייק ד'אנטוני. בשביל לחפור בפוסט קאזינס לא צריך להיות בשיא הכשירות ופחות זקוק לרגליים הזריזות שמאפשרות לו לתפקד כשחקן חוץ.

כדי שמשהו מכל זה יקרה, בוגי יצטרך לחזור לרמה סבירה של תפקוד עד לפלייאוף. אם הוא יחזור לרמה כזאת וישתלב טוב בגולדן סטייט זה יהיה מאוד משמח, יותר בשבילו מאשר בשבילם. גולדן סטייט לא צריכה את דמרקוס קאזינס כדי לשייט לעוד אליפות, לא כאשר יוסטון מאבדת את טרבור אריזה בלי יכולת להביא מחליף ברמה דומה ולברון הולך לסיטואציה בוסרית שכנראה תזדקק לפחות לשנה של התארגנות. דמרקוס צריך את גולדן סטייט הרבה יותר מאשר היא צריכה אותו, הוא צריך להוכיח שהוא מסוגל גם להתאושש מהפציעה וגם לתרום לקבוצה גדולה. הליגה תהיה טובה ומעניינת יותר אם הוא יצליח להוכיח את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully