וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר שאלות מתשובות: לקראת המשחק הגורלי של נבחרת ישראל בגלזגו

2.7.2018 / 13:30

עם תהליך הצערה שמבוצע חלקית יכולה נבחרת ישראל להידרדר בתסריט הבלהות למשחקים מול נמושות היבשת. לקראת המשחק הקריטי נגד בריטניה (21:30, ספורט 5) יצטרך עודד קטש להחליט האם הוא שוב הולך עם תמיר בלאט, חרף הביקורות המרומזות על המהלך

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. ערב שאולי אין ממנו דרך חזרה

נבחרת ישראל תעלה הערב (שני) למשחק נגד נבחרת בריטניה במסגרת המחזור השישי במוקדמות אליפות העולם 2019 כשהיא עשויה להיות כבר עם רגל וחצי בשלב הבתים השני. השחקנים של עודד קטש, שערכו אמש שני אימונים בגלזגו, ידעו עוד לפני כן האם נבחרת אסטוניה הצליחה להדהים את נבחרת יוון ולהפעיל לחץ גדול על ישראל ובריטניה, כשרק אחת מהן תוכל להעפיל, או אם לאו, ואז בסיטואציה הגיונית, של ניצחון בריטי עד 20 הפרש, שתי הנבחרות תעפלנה.

בנבחרת מדברים מאז יום שישי בצהריים על הרצון לנצח גם כדי לסיים את שלב הבתים הראשון עם טעם טוב, אבל כדי להשאר עם סיכוי מסוים להעפיל לאליפות העולם, "אם נעלב עם שני ניצחונות מהבית המוקדם, אנחנו הולכים לשישה משחקים ללא משמעות טבלאית", אמר אחד מאנשי הנבחרת, "ניצחון, ואמנם הסיכוי שלנו לא גבוה, אבל הוא קיים". בשל העובדה שהנבחרות גוררות איתן את כל התוצאות משלב הבתים המוקדם לשלב הבתים השני, אם ישראל תעפיל עם שלושה ניצחונות, היא תהיה במרחק סביר מגרמניה וסרביה, שמגיעות מהבית המקביל כנבחרות המקבילות, ותוכל לפנטז על ניסיון הגעה לשם.


עוד בנושא:

עודד קטש: "רוצים לשנות את הרושם שהשארנו בסיום נגד יוון"
בריטניה ניצחה את אסטוניה - גורלה של ישראל ייקבע הערב

עודד קטש מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
עלול להידרדר לתסריט בלהות שבו הוא יורד למשחקי עלייה על הזכות לשחק במוקדמות. עודד קטש/קובי אליהו

אבל תסריט הבלהות הוא זה שמדאיג את ראשי הנבחרת יותר, תסריט שבו הם יורדים למשחקי העלייה על הזכות לשחק בכלל במוקדמות אליפות אירופה 2021 - "זה מקביל לדרג ב' של אירופה, עד כדי כך המשחק הזה משמעותי", מספרים באיגוד הכדורסל, "המשמעות של המשחק הזה היא עצומה - בין עמידה במטרה ועליית שלב, להגעה למסלול עם הנבחרות החלשות ביבשת. זה משהו שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו".

בנבחרת לקחו בחשבון שהקמפיין הנוכחי, בו נפרדו מכמה שחקנים ותיקים שסחבו את העגלה במשך שנים ביניהם ליאור אליהו, יוגב אוחיון ויותם הלפרין, עשוי להיות קשה, אבל לצד התוצאות הלא טובות, גם לא מספיק שחקנים צעירים קיבלו את הבמה. למעשה רק שני שחקנים הפכו תחת עודד קטש לשחקנים מובילים - רפי מנקו ותמיר בלאט, כשאחרים שהיו אמורים לעשות זאת - תומר גינת, יובל זוסמן ונמרוד לוי, שיחקו במעט משחקים מסיבות לגיטימיות. מי שעוד שותפו ברוב המשחקים היו חואקין שוכמן ועידן זלמנסון, אלא שהראשון שיחק מעט מאוד והשני כבר היה חלק מהנבחרת עוד בתקופת ארז אדלשטיין. כך שגם התוצאות לא הגיעו, וגם תהליך ההצערה היה חלקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תמיר בלאט שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
מקבל קרדיט מוגזם? תמיר בלאט/קובי אליהו

2. הקרדיט לבלאט

כאמור שני שחקנים שכבר קיבלו את הבמה מקטש הם תמיר בלאט ורפי מנקו, שניים שהיו תחתיו בעבר - בלאט בנבחרת העתודה והפועל תל אביב, מנקו בהפועל אילת. אלא שסביב בלאט עולות בתקופה האחרונה לא מעט שאלות בכל הנוגע לקשר שלו עם קטש שעומד מאחורי הרצון להביאו להפועל ירושלים לעונה הבאה.

בלאט בן ה-21 זוכה לדקות משחק רבות בנבחרת, גם על חשבונו של בר טימור שמגיע מהפועל ירושלים, קבוצתו של קטש, כשנראה שהמאמן מאמין מאוד ברכז הצעיר על חשבונו של טימור, ואולי אף על חשבונו של יוגב אוחיון, שני שחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה בבירה. לטימור אף חוזה גם לעונת 2019/20 בירושלים. בלאט הוא בן טיפוחיו של עידן אבשלום, מקורבו של קטש, ושחקן של התוכנית "שחקן אמיתי", בה מעביר המאמן הלאומי אימונים פרטיים לשחקנים. הוא היה אמור לעבור בקיץ שעבר להפועל אילת של קטש, אך בשל הסחבת בהמשך דרכו של המאמן, הגיע בסופו של דבר להפועל חולון, היה חלק מההצלחה של הקבוצה, וכעת עוזב את הקבוצה למרות הבמה שקיבל במדיה.

קטש עצמו הבהיר בסיום התבוסה הביתית ליוון כי אין לו דבר נגד טימור, וכי הוא מאמין בו, אך קשה להתעלם מהנעשה על הפרקט וההקשר הכללי, "כל הנושא הזה לא תורם לתמיר", מספר אחד ממאמני ליגת העל, "הוא שחקן טוב בזכות עצמו, שחקן ראוי לנבחרת ישראל, וזה שמדברים עליו ועל עודד קטש ושואלים למה הוא משחק בטוח שלא עוזר לו". מעניין יהיה לראות כיצד יבחר קטש לנהוג אחרי הביקורת המרומזת בימים האחרונים במדיה החברתית.

שחקן נבחרת ישראל ריצ'רד האוול. ברני ארדוב
הרבה יותר מחוייב מטיוס, אבל המספרים איתו לא מרשימים. ריצ'רד האוול/ברני ארדוב

3. מחויב, משתדל, לא מצליח

ריצ'רד האוול יערוך הערב את הופעתו העשירית במשחק רשמי במדי נבחרת ישראל, כשעל פי אנשי הנבחרת מדובר באחד המתאזרחים המחויבים ביותר שנראו בשנים האחרונות. אם נשים בצד את העובדה שהאוול חתום על הסכם מול איגוד הכדורסל, שמחייב אותו להופיע למדים הלאומיים, אפשר בעיקר לפרגן על הגישה של שחקנה של הפועל ירושלים, שהגיע לתחילת האימונים לקמפיין לפני שבועיים למרות שיכל לאחר במספר ימים, ובמיוחד להשוות אותו מול אלכס טיוס, שהיה אמור להגיע רק יומיים מהמשחק נגד יוון, ובקמפיין הזכור שלו באליפות אירופה 2013, טען לפציעה ושוחרר מהנבחרת תוך כדי המשחקים.

אלא שלצד הפרגון על הרוח של האוול, והמספרים היפים שלו, מבחן התוצאה לא מבשר טובות - איתו ביורובאסקט 2017 ישראל ניצחה פעם אחת מארבעה משחקים, ובמוקדמות אליפות העולם המאזן עומד על שני ניצחונות מחמישה משחקים. קשה לבוא אליו בטענות, אבל האלמנט שאליו שם לב המאמן הלאומי הראשון שעבד איתו, ארז אדלשטיין, בולט מאוד. האוול נוטה להסתבך בבעיית עבירות, והעובדה שהמשחק היחיד בו לא הסתבך בבעיית עבירות ביורובאסקט, היה הניצחון על גרמניה. בשאר המשחקים הוא פשוט לא הצליח לשמור על עצמו, כמו גם במשחק החשוב נגד יוון ביום חמישי האחרון. הבעיה היא כל כך חמורה שבתוכנית המקורית למשחק נגד יוון שקל עודד קטש לעבור את הדקות הראשונות עם עידן זלמנסון בחמישייה, אלא שהסנטר נפצע.

מאז ג'רון רוברטס לנבחרת ישראל לא היה גארד מתאזרח. לכדורסל הישראלי יש בעיה ברורה של משחק פנים והעדר שחקני פנים איכותיים בתוצרת מקומית. אלא שלאור העובדה שגם קלעים טובים כבר אין לנו, אפשר לשקול לקראת המשך קמפיין מוקדמות אליפות העולם, או אליפות אירופה, את אופציית סילבן לנדסברג, אחד הסקוררים הטובים ביבשת, לפני שנבחרת אוסטריה שמה את ידה עליו, ואולי באמת לנסות לשנות גישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully