וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנה ביתך: ההזדמנות החדשה של עומרי כספי אחרי הסיכום בממפיס

אחרי יותר מדי שנות נדודים, עומרי כספי מגיע לגריזליס קודם כל כדי למצוא מקום קבע. על מנת לעשות את זה, הוא חייב להחזיר את התכונה שהלכה לאיבוד בגולדן סטייט. רביץ מנתח את סיכויי ההצלחה ומוצא תקדים אופטימי

עומרי כספי שחקן גולדן סטייט עם קווין דוראנט. GettyImages
כישרונות כאלה כבר לא יהיו סביבו. כספי עם דוראנט/GettyImages

השעה הראשונה של הראשון ביולי היא השעה העמוסה ביותר בעונת ה-NBA. זה הרגע הראשון בו ניתן להגיע לסיכום עם שחקנים לקראת העונה הבאה והוא מוביל למבול ראשוני של סיכומים שנע בין השחקנים הבכירים ביותר לשחקנים משניים שמקבלים הצעה מספיק טובה כדי לא לחשוב פעמיים. השנה, עומרי כספי לקח חלק בטירוף השעה הראשונה, כאשר הגיע לסיכום מהיר עם ממפיס על כך שישחק בקבוצה בעונה הבאה.

הבהרה זריזה: מדובר בסיכום ולא בחתימה מאחר שה-NBA נמצאת בתקופת מורטוריום בה ניתן רק לסכם עם שחקנים אך לא לחתום איתם. בשישי ביולי ניתן יהיה לחתום רשמית, ורק במקרים נדירים מאוד מתרחשות בעיות בדרך. כמו כל סיכום, ניתן להניח שגם זה יהיה כפוף לבדיקות רפואיות, ולמרות שכספי סבל מלא מעט פציעות קטנות בשנים האחרונות אין סיבה להניח שיכולה להתגלות בעיה שתגרום לגריזליס לחזור בהם, לכן ניתן להתייחס לסיכום כחתימה לכל דבר.

הסיכום המהיר אומר שכספי יתחיל בשנה הבאה את עונתו העשירית ב-NBA, הישג מרשים מאוד שלא רבים מגיעים אליו. ממפיס תהיה הקבוצה השביעית של עומרי בליגה הטובה בעולם, כולל ניו אורלינס בה שיחק משחק אחד, מה שהופך אותו ל-Journeyman, שחקן שנודד בין קבוצות ולא מצא לעצמו בית קבוע בליגה. אחרי העונה הסוערת בגולדן סטייט, הוא יגיע למקום הרבה יותר רגוע עם פוטנציאל גבוה יותר להישאר שם לטווח ארוך. כספי חגג שלושים לפני שבועיים, וככל שהגיל מתקדם הנדודים הללו הופכים לקשים ותובעניים יותר. אם הוא מעוניין להישאר ב-NBA עמוק לתוך העשור הרביעי בחייו, עדיף לו למצוא בית בליגה.

בדיווח הראשוני על הסיכום של כספי בממפיס הייתה התייחסות לכך שמדובר בחוזה לעונה אחת ללא התייחסות לגודל החוזה. לממפיס אין מקום מתחת לתקרת השכר, מה שאומר שהיא תפעל הקיץ מעל לתקרה ופרט לחוזי מינימום תוכל להשתמש בחריגת המיד-לוול (ה-MLE) בגודל 8.6 מיליון דולר (היא לא יכולה להשתמש בחריגה הדו-שנתית מכיוון שהשתמשה בה בעונה שעברה כדי להחתים את טייריק אוונס). יכול להיות שכספי שוב יחתום על חוזה מינימום, אך הסיכום בשעה הראשונה אולי מרמז על כוונה של ממפיס לתת לו חוזה מעט גבוה יותר מתוך ה-MLE. אולי שני הצדדים הסכימו להותיר מקום לגמישות למקרה שהגריזליס יצליחו להשיג שחקן בכיר יחסית ובמקרה כזה כספי יסתפק במינימום.

עוד בנושא

תחנה שביעית ב-NBA: עומרי כספי סיכם לעונה אחת בממפיס גריזליס
מבול החתמות ב-NBA: ג'ורג' נשאר בת'אנדר, חוזים חדשים לפול ודוראנט

עומרי כספי גולדן סטייט. GettyImages
הגיע הזמן למצוא בית. כספי/GettyImages

אז מי זאת ממפיס?

ממפיס הייתה אחת הקבוצות החלשות בליגה בעונה שעברה, אך זה קרה לאחר שבע שנים רצופות בהן היא היוותה פקטור אמיתי בפלייאוף. בקיץ הקודם הגריזליס נפרדו משניים מארבעת השחקנים שהיו מזוהים ביותר עם עידן הגריט-נ'-גריינד המוצלח - זאק רנדולף וטוני אלן הוותיקים. השניים שנותרו הם שני השחקנים הבכירים יותר - מייק קונלי ומארק גאסול, אבל קונלי היה פצוע רוב העונה שעברה וגאסול הסתכסך עם המאמן דייב פיזדייל והוביל לפיטוריו. בשלב מסוים ממפיס ויתרה על העונה בתקווה להשיג בחירת דראפט גבוהה, בסופו של דבר היא השיגה את הרביעית.

פרט לקונלי וגאסול, הסגל של ממפיס דליל מאוד. צ'נדלר פארסונס מרוויח כמו שחקן בכיר, הוא ייכנס לעונה השלישית בחוזה של 94 מיליון דולר ל-4 שנים, אך בעיות ברכיים הובילו לכך שהוא שיחק רק 70 משחקים בשנתיים הראשונות של החוזה ולא נראה כמו פקטור משמעותי. ממפיס רצתה מאוד להיפטר מהחוזה שלו, אבל אם לא הצליחה עד עכשיו כנראה כבר לא תצליח הקיץ. טייריק אוונס הפתיע לטובה בעונה שעברה, אבל הוא כנראה לא יישאר כי הוא יוכל לקבל הצעות טובות יותר במקומות אחרים. בן מקלמור הוא פוטנציאל שהסיכוי שיתממש ב-NBA הולך וקטן כל שנה שעוברת. בגזרת שחקני הכנף, שני השמות המעניינים ביותר הם צמד הברוקסים: דילון ברוקס שסיים עונת רוקי יעילה ומרשון ברוקס שצץ פתאום אחרי ארבע שנים מחוץ לליגה וסיפק כמה הצגות בסוף השנה.

השחקן החשוב ביותר שהגיע לממפיס הקיץ, עם כל הכבוד לכספי, הוא ג'ארן ג'קסון ג'וניור, הרוקי שנבחר במקום הרביעי. מדובר בשחקן פנים נייד ואתלטי עם קליעה טובה מבחוץ שמתאים מאוד לשחק לצד גאסול ויכול גם לתפקד כסנטר. הסגל של ממפיס עמוס בשחקני פנים נוספים, אבל אף אחד מהם לא הוכיח שניתן לבנות עליו כשחקן רוטציה בקבוצה רצינית. מהירות ההשתלבות של ג'קסון תהיה חשובה מאוד בשאלה כיצד הגריזליס ייראו בעונה הבאה. בשנה שעברה רבים חשבו שהקבוצה צריכה ללכת על בנייה מחדש, אך ההנהלה מתעקשת לשמור על קונלי וגאסול ולהאמין שעם שניהם בריאים וחדורי מוטיבציה ממפיס עדיין יכולה להיות קבוצת פלייאוף. הבעיה היא שבמערב בשנה הבאה, בהנחה שהלייקרס בדרך למהלכים גדולים, יהיו 13 קבוצות שחושבות ברצינות על פלייאוף. גאסול כבר בן 33 וקונלי יתחיל את העונה הבאה בן 31, גיל בו רכזים זריזים עם רגליים בעייתיות מתחילים לדעוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מארק גאסול, ממפיס גריזליס, מאוכזב. AP
יתחיל לדעוך? גאסול/AP

סיכויי ההשתלבות של כספי

הפורוורד הישראלי מגיע לסיטואציה בה יהיה לו סיכוי הרבה יותר גבוה לקבל דקות משמעותיות מאשר בגולדן סטייט. במבט ראשון, זו נראית סיטואציה טובה עבורו: קבוצה עם שחקנים בכירים שחושבת על פלייאוף, אבל גם עם סגל דליל בכישרון מוכח ומחסור חמור בשחקני כנף ראויים בשנים האחרונות. לממפיס כנראה יהיה מקום רק לשחקן אחד נוסף בסגל, אין לה אפשרות לבצע החתמה משמעותית וסביר שהיא תחפש לחזק את עמדת הרכז המחליף (למרות סיום עונה מוצלח יחסית של אנדרו הריסון).

כספי צפוי להיאבק קודם כל על דקות בעמדת הסמול פורוורד. שאלת הבריאות והרלוונטיות של פארסונס תהיה משמעותית בהקשר הזה. אם פארסונס ימשיך להיות פצוע, עומרי יוכל להיות גם בתמונת החמישייה. קונלי וגאסול הם שניים מהשחקנים החכמים בליגה, שני מוסרים נהדרים ומנוסים שמחפשים שחקנים חכמים לידם. מומחה חיתוכים כמו כספי יוכל להתאים מאוד לשחק לצידם. גאסול פיתח קליעה טובה משלוש בשנים האחרונות, מה שמאפשר לממפיס לשחק עם שני שחקני פנים שקולעים מבחוץ וריווח נהדר שהופך תנועה מתוזמנת של שחקני חוץ ללא כדור לאפקטיבית במיוחד.

שתי שאלות המפתח של כספי לקראת העונה הקרובה יהיו שתי השאלות שהקשו עליו בגולדן סטייט והיה להן חלק גדול בכך שהוא לא סיים את העונה אצל האלופה. הראשונה היא הבריאות שלו. בשנים האחרונות הוא התקשה לשחק כמה חודשים ברצף, כל פעם צצה פציעה טורדנית אחרת ובמקרים רבים הפציעות הללו הוציאו אותו מהקצב ומהרוטציה. היכולת של הגוף שלו להחזיק מעמד לאורך זמן תהיה חשובה מאוד ליכולת ההשתלבות שלו בממפיס.

השאלה השנייה היא מה קרה לקליעה שלו מבחוץ. גולדן סטייט החתימה את כספי כמומחה שלשות וקיבלה שחקן שפיתח זריקה קשתית די משונה שניכר שהוא לא סומך עליה. עומרי היסס מאוד לזרוק מבחוץ בעונה שעברה, ולא ברור למה זה קרה לשחקן שלפני שלוש עונות קלע 1.6 שלשות למשחק ביותר מ-40 אחוזים. קשה מאוד להיות שחקן NBA כיום בלי קליעה אפקטיבית משלוש. כספי יוכל להקדיש את הקיץ לנסיון למצוא אותה מחדש.

עומרי כספי גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
חייב למצוא את הקליעה מחדש/GettyImages

כספי הוכיח לאורך השנים שיש לו מה לתרום לקבוצת NBA ממוצעת בשתי עמדות הפורוורד. הוא משתתף במאמץ הקבוצתי בהגנה ובריבאונד, הוא מקבל החלטות טובות בהתקפה, הוא טוב למשחק ריצה והחיתוכים שלו הם באמת כלי משמעותי ברמת NBA. אם הוא יזרוק מבחוץ בלי היסוס ויקלע באחוזים סבירים שלשות חופשיות, השומר שלו ייאלץ להישאר קרוב אליו, מה שיאפשר לא לנוע לטבעת יותר בקלות.

במקרה כזה, הוא בהחלט עשוי להוכיח למאמן ג'יי בי ביקרסטאף שהוא אחד משחקני הכנף הטובים יותר שלו ושהוא מתאים במיוחד לשחק בחמישייה לצד השחקנים הבכירים. התחרות לא מאוד קשה והניסיון המצטבר שלו יוכל להיות משמעותי. כל שנה יש כמה שחקנים ותיקים בקבוצות בינוניות שהכל מתחבר להם טוב יותר והם מוכיחים שהם טובים וחשובים יותר מכל מיני צעירים מוכשרים ולא בשלים. כספי יוכל לקחת דוגמא, למשל, מאנתוני טוליבר, שלאחר שנים של נדודים הפך פתאום לשחקן משמעותי בדטרויט בעונה שעברה בגיל 32. לא בטוח שתהיה לעומרי הזדמנות טובה יותר למצוא לעצמו בית עם תפקיד בעל משמעות בקבוצה שבינתיים ממשיכה לחשוב יחסית בגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully