וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבקי השליטה בבית"ר ירושלים: טביב מנסה לזעזע, אוחנה לא נבהל

27.6.2018 / 8:59

הבעלים הודיע שהוא לא יתמוך כספית, דבר שאמור להכריח את אוחנה לבצע "מכירת חיסול". בינתיים סאבו עשוי לחזור לפאוק, הייסטר מחכה לתג מחיר וטביב לא עונה לטלפונים מלוזון

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: שניר דבוש

1. טביב שולח מסר

בית"ר ירושלים המריאה אמש (שלישי) למחנה האימונים בהונגריה. במצב רגיל אפשר היה לספר על ההתרגשות של השחקנים לקראת המחנה ומוקדמות הליגה האירופית קצת אחריו, אולי אפילו על שאיפות לעלות לשלב הבתים בפעם הראשונה אי פעם. אבל בבית"ר ירושלים התעסקו אתמול בערב במשהו אחר. אלי טביב העביר לאלי אוחנה מסר דרך עורך הדין של המועדון רוני מוזסון: "אני זז הצידה". על פי המסר של טביב, הוא לא יגיע יותר לאימונים ולמשחקים, לא ייצור קשר עם אנשי המועדון והמאמן והדבר המשמעותי ביותר: לא יזרים כסף למועדון. המשמעות: התקציב של בית"ר יוכל להתקיים רק מהכנסות ואולי תרומות.

במועדון לא ידעו אם לצחוק או לבכות. זה התחיל בלגלוג והמשיך בתהיות לאן הפלונטר יגיע. "מתישהו בעתיד אלי טביב יסתכל אחורה וירצה למחוק את כל הפעולות שלו מסיום העונה ועד עכשיו, הוא לא יאמין על עצמו שהוא עשה את מה שעשה", אמרו שם . ברגע שאלי אוחנה החליט שהוא לא הבובה של טביב יותר וסיים את דרכו כחותמת גומי, הבעלים החליט על פעולה נוספת במשחק הפוקר והעביר את המסר שהעביר.

אגב, צריך להזכיר שהתזוזה "הצידה" היא לא בחירה של טביב אלא חובה. הרי על הבעלים הוטל עונש הרחקה ועל פי ההסכם עם אוחנה כמחזיק זכויות הניהול, הוא זה שעומד בראש המועדון.

בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב, אלי אוחנה. יוסי ציפקיס
מסר באמצעות עורך הדין של המועדון. טביב ואוחנה/יוסי ציפקיס

2. אוחנה לא ממצמץ

למרות המסר של טביב, אין כאן חידוש. במועדון עדיין שלו וקשה להאמין שהוא ייתן למישהו אחר לקבל החלטות מ-א' ועד ת'. הבעלים בעצם מנסה לשדר לאוחנה שיש לו שתי ברירות: הראשונה היא לעשות כשדברו, השנייה היא שאם הוא יפעל לפי דעתו, לא יוזרם כסף למועדון. חשוב לציין שאם הבעלים אכן יסגור את הברז, בית"ר ירושלים תהיה חייבת למכור לפחות את אחד מהכוכבים שלה כדי לשמור על תקציב מאוזן - דבר שאוחנה התנגד ומתנגד אליו.

אוחנה לא התייחס ברצינות יתרה להודעה של הבעלים אתמול. מחזיק זכויות הניהול בעצם לא יכול לנהל את המועדון ללא מכתב התנתקות אמיתי וקביל משפטית של טביב וגם תג מחיר בו ניתן יהיה למצוא רוכש בעתיד. לא ראש העיר, לא אנשי עסקים ולא אוהדים ירתמו ויתגייסו כל עוד לטביב תהיה אפשרות לחזור למועדון. כל עוד אוחנה לא מקבל מכתב התנתקות מגובה משפטית ותג מחיר, הודעת טביב אתמול לא ממש משמעותית מבחינתו.

טביב מנסה להוכיח לאוחנה שבית"ר לא תוכל להתנהל בלעדיו ושכדאי שמחזיק זכויות הניהול יתיישר עם הדרך שלו. אבל אוחנה לא מתרגש ולא מתכוון להמשיך לשמש "בובה". הוא בכלל ממתין למכתב התנתקות ותג מחיר שפוי. הקרקס הזה צפוי ללוות את המועדון בזמן הקרוב.

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים: דויד בויסן התיר את חוזהו, הקבוצה יצאה בחשש להונגריה

לכתבה המלאה
אריק סאבו בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
ארבעה ימים להעביר את הכסף לפאוק. סאבו/ברני ארדוב

3. עסקת אריק סאבו בסכנה?

. בתוך כל המהומה נותרה שאלה לא פתורה ושמה אריק סאבו. בית"ר ירושלים צריכה להעביר לפאוק סלוניקי כ-250 אלף יורו עד ה-1 ביולי אם ברצונה לשמור על הסלובקי בשורותיה. אם זה לא יקרה, סאבו יחזור אוטומטית לקבוצה היוונית, בה יש לו חוזה. במקרה כזה בית"ר תהיה חשופה לתביעה מצד השחקן בגלל שהיא כבר החתימה אותו.
ההודעה של טביב אתמול, הייתה קשורה ישירות גם לסאבו. אוחנה מתעקש לא למכור שחקנים, אבל הבעלים לא מזרים כסף ולכן כרגע יש בעיה רצינית מול פאוק סלוניקי והשחקן עצמו.

בעניין סאבו יש כעת שלוש אפשרויות:

1. בית"ר (טביב) מעבירה את הכסף לפאוק סלוניקי והאופציה על סאבו ממומשת.

2. קבוצה אחרת (הפועל באר שבע התעניינה) מסכמת עם בית"ר ירושלים על רכישת סאבו, משלמת לקבוצה מהבירה וזו מממשת את האופציה על הסלובקי (רק לשם הדוגמה: באר שבע תשלם לבית"ר 350 אלף יורו ואז בית"ר תשלם לפאוק 250 אלף יורו וגם תישאר עם רווח של 100 אלף).

3. בית"ר לא מעבירה לפאוק את הכסף, ההסכם מתבטל וסאבו חוזר להיות שחקן של הקבוצה היוונית.

מרסל הייסטר בית"ר ירושלים מול הפועל אשקלון. ברני ארדוב
טביב רוצה חצי מיליון, אוחנה יסתפק בהרבה פחות. הייסטר/ברני ארדוב

4. מי יקבע את תג המחיר של הייסטר?

המקרה של סאבו עשוי להשפיע על מקרים נוספים. השבוע אמורה להתקבל הצעה רשמית מפרנצווארוש על מרסל הייסטר. טביב דרש על המגן הקרואטי 500 אלף יורו, דבר שגרם להונגרים לקחת צעד אחורה. אבל יכול להיות שאלי אוחנה יסכם איתם על סכום שנע סביב 200 אלף יורו כדי לממן את מרבית הרכישה של סאבו מפאוק סלוניקי.

ויש גם את עידן ורד ואנטואן קונטה. הראשון מבוקש במכבי חיפה וטביב מנהל איתה מו"מ מזה זמן רב, אבל יעקב שחר לא מוכן לשלם יותר מ-350 אלף יורו. בנוגע לשני, בבית"ר היו שמחים להשאיל אותו לקבוצה בצרפת כדי לחסוך את שכרו הגבוה (כ-250 אלף יורו), אבל גם כאן הדברים תקועים.

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים (שמאל) עם אלי אוחנה. קובי אליהו
טביב מנסה להוכיח לאוחנה שהמועדון לא יכול להתנהל בלעדיו/קובי אליהו

5. הטלנובלה רחוקה מסיום

ויש גם קבוצה, זאת שיצאה אתמול למחנה האימונים. גיא לוזון התלונן בפני אנשים במועדון שטביב לא עונה לו בימים האחרונים בנוגע למספר מגנים שמאליים וקשרים אחוריים שהרשימו אותו. עדיף למאמן להפסיק לנסות כי במסגרת הצעד החדש שטביב לקח אתמול, הוא מתכוון להתנתק לכמה ימים ולראות איך אוחנה יגיב ויתנהל. אוחנה מצדו יצטרך לחכות בצד ולהמתין להחלטות הבאות של בעל הבית בנוגע להשקעה, סגל, מעורבות וכו'. מה שבטוח זה שבטלנובלה הזו יהיו עוד לא מעט פרקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully