וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת לוקה דונצ'יץ' בדראפט: למה "קבוצות טובות מתות עליו, ורעות שונאות אותו"?

ילד הפלא של הכדורסל האירופי עשוי להידרדר עד לבחירה החמישית, ובארצות הברית תוהים: מה כל כך מרתיע את פיניקס וסקרמנטו, ואם אכן יוותרו עליו, עד כמה הן הולכות להתחרט על זה?

לוקה דונצ'יץ', פאבלו לאסו ריאל מדריד. AP
הוא מככב, והמנייה שלו יורדת. דונצ'יץ'/AP

יומיים נותרו עד לדראפט ה-NBA, ונראה שעוד נכונות לנו הפתעות רבות. על פי כל ההערכות פיניקס תבחר בבחירה הראשונה את הסנטר דיאנדרה אייטון, אבל חוץ מזה העניינים מעורפלים למדי. שאלת השאלות נוגעת ללוקה דונצ'יץ': ילד הפלא של הכדורסל האירופי מעלה תהיות רבות בקרב מקבלי ההחלטות בליגה, ובעוד שמספר אנשי מקצוע משוכנעים שהוא חייב להיבחר ראשון לאור היכולת שהציג במדי ריאל מדריד, ישנם כאלה שמפקפקים בפוטנציאל שלו וביכולת שלו להפוך לכוכב של ממש בליגה, לאור מגבלותיו האתלטיות.

סקרמנטו, שתבחר שנייה, נמצאת ככל הנראה בדילמה גדולה. לפני יומיים העלה הבעלים ויווק רנאדיבה לסטורי תמונה משותפת שלו עם דונצ'יץ' ועם הג'נרל מנג'ר ולאדה דיבאץ מביקור בספרד, במה שהעלה ספקולציות רבות בנוגע לאפשרות שהקינגס אכן יבחרו בסלובני. אבל מקור המידע הכי אמין ב-NBA כיום, עיתונאי ESPN אדריאן ווג'נראוסקי, טען אמש (שני) שהקינגס צפויים לבחור בכלל במרווין בגלי ששיחק בעונה שעברה במכללת דיוק. לטענתו, דונצ'יץ' עשוי להידרדר עד לבחירה החמישית ששייכת לדאלאס. "דונצ'יץ' הוא השחקן שהמאבס סימנה בכל הכוח. הם מאמינים כשיגיע הרגע שלהם לבחור, הוא עדיין יהיה על המדף", אמר.

ווג'נראוסקי הוסיף ש"סקרמנטו, אטלנטה וממפיס מנהלות שיחות קדחתניות לקראת הדראפט בנוגע לבחירות 2, 3 ו-4, כי הן עדיין לא קיבלו החלטה". במוק האחרון של בליצ'ר ריפורט, למשל, נטען כי דונצ'יץ' ייבחר על ידי ממפיס בבחירה הרביעית וישמש על תקן "פליימייקר משני לצד מייק קונלי".

עוד בנושא

בחירתו של לוקה: על סימני השאלה סביב עתידו של דונצ'יץ' ב-NBA
עד כמה רחוק לוקה דונצ'יץ' מסוגל להגיע ב-NBA? ההשוואות והסיכויים
ב-ESPN מדווחים: קבוצות מנסות להיכנס לטופ 3 כדי לבחור בדונצ'יץ'

כתבת פרופיל מיוחדת על דונצ'יץ' ב-ESPN

הפרשנים בארצות הברית מעלים לאחרונה תהיות רבות בנוגע למניית הדראפט המידרדרת של דונצ'יץ', שנובעת בין היתר מהעובדה שהוא לא עורך אימונים אישיים אצל קבוצות ה-NBA כפי שהן אוהבות. ג'ונתן גבעוני מ-ESPN סיפר אמש בפודקאסט של זאק לואו ש"קבוצות טובות בליגה מתות עליו, והרעות שונאות אותו", ואחרי ההצגה של הסלובני במשחק 3 בגמר הפלייאוף הספרדי, בו סיפק הצגה גדולה, כתב בסרקזם: "לצערו של דונצ'יץ' הוא שיחק הערב במשחק של חמישה נגד חמישה, ולא אחד נגד אפס, בגמר הליגה הספרדית. לכן קבוצות ה-NBA לא התרשמו מהתצוגה שלו והמנייה שלו ממשיכה לצנוח".

זמן קצר לאחר מכן, צייץ ביל סימונס, גם כן בסרקזם על משחק 20 הנקודות של דונצ'יץ' בגמר הפלייאוף: "קשה לבחון את פוטנציאל ה-NBA של לוקה עם כל השחקנים האלה על הפרקט, שמשחקים כדורסל אמיתי. וחוץ מזה קל יותר להעריך את הכישרון של שחקנים שזורקים זריקות פנויות, בלי לחץ, ממסירות מושלמות של מאמן אישי. אבל לוקה דונצ'יץ' נראה די טוב".

הטענות על מחסור באתלטיות אצל דונצ'יץ' נראות לגיטימיות, אבל גם הן ניתנות לערעור. אמש פורסם בתקשורת האמריקאית סרטון מקצועי שמנתח את היכולות האתלטיות של דונצ'יץ', והמסקנה הייתה שלמעשה מדובר באתלט מצוין, במיוחד בכל הקשור לאתלטיות שלא בהכרח רואים במבט ראשון, כמו מהירות שינוי הכיוון ומהירות ההאטה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

כך או כך, ייתכן שדונצ'יץ' לא יהיה נוכח בדראפט. זה תלוי בהמשך סדרת הגמר בספרד מול באסקוניה (כרגע 1:2 לריאל מדריד). אם הסדרה תסתיים הערב (22:00, ספורט 1) ודונצ'יץ' יזכה באליפות, הוא ימריא ישירות לניו יורק וייקח חלק באירוע הדראפט. אם הסדרה תיגרר למשחק חמישי ומכריע, הוא יצפה בדראפט מהבית.

אמש אמר דונצ'יץ' לרשת יאהו ש"אם יבחרו בי ראשון או חמישי, יהיה מדהים להיבחר כל כך גבוה", אבל גם הודיע חגיגית: "בסוף עונת הרוקי שלי נראה איזה קבוצות טעו לגביי". הוא הוסיף ש"אני צריך להוכיח את עצמי על הפרקט. אני מתרגש לשחק ב-NBA וזה הולך להיות אתגר גדול עבורי".

אחת השאלות שעלו בנוגע לדונצ'יץ' היא שאלת העמדה שלו ב-NBA. בעוד שילד הפלא מצטיין העונה בתור רכז בריאל מדריד, מנהלים רבים ב-NBA משוכנעים שעתידו בליגה הוא דווקא בתור שוטינג גארד. "אני מעדיף לשחק בתור רכז, שהכדור יהיה בידיים שלי", אמר אמש ל'יאה'ו. "אני חושב שהיתרון שלי על פני כל האחרים בדראפט הוא שאני יכול לשחק בכמה עמדות. אעשה כל דבר שהקבוצה שלי תצטרך ממני. כמובן שלשחק בתור רכז יהיה לי יותר קל, אבל אני גם מסוגל להילחם בצבע".

האופטימיסטים משווים אותו לסטיב נאש, שהתייחס אמש בעצמו להשוואה ואמר ש"לוקה הוא כישרון חלומי. הוא גדול פיזית אבל תזזיתי מספיק בשביל הכדורסל המודרני, והוא יכול לשמור על שחקנים בכמה עמדות. יש לו את היכולות, את הווינריות ואת המנהיגות כדי להיות כוכב גדול".

דונצ'יץ' עצמו אמר בנוגע להשוואה: "אני יכול לראות דמיון, אבל השחקן המועדף עליי הוא לברון ג'יימס. הוא מדהים, הוא מסוגל לשחק בכל עמדה מאחת עד חמש. לא אכפת לי שישוו אותי ללברון".

שחקן פיניקס סאנס, סטיב נאש. Jeff Gross, GettyImages
פיניקס מפספסת את סטיב נאש הבא?/GettyImages, Jeff Gross

התחזית לחמש הבחירות הראשונות באתרים המובילים

ESPN

1. פיניקס - דיאנדרה אייטון

2. סקרמנטו - לוקה דונצ'יץ'

3. אטלנטה - ג'ארן ג'קסון

4. ממפיס - מוחמד במבה

5. דאלאס - מרווין בגלי

NBADraft.net

1. פיניקס - דיאנדרה אייטון

2. סקרמנטו - מרווין בגלי

3. אטלנטה - טריי יאנג

4. ממפיס - ג'ארן ג'קסון

5. דאלאס - לוקה דונצ'יץ'

בליצ'ר ריפורט

1. פיניקס - דיאנדרה אייטון

2. סקרמנטו - מוחמד במבה

3. אטלנטה - מרווין בגלי

4. ממפיס - לוקה דונצ'יץ'

5. דאלאס - ג'ארן ג'קסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully