וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גוליבר בארץ הגמדים": בן 12 בגובה 2.13 מטר כובש את הרשת

אוליבייה ריו הקנדי נועל נעליים במידה 54, מטביע בלי לקפוץ ושונא כשחבריו הננסיים מוסרים לו כדורים לרצפה. עכשיו, בזכות סרטון ויראלי והצגה מול ילדי ריאל לעיני פאבלו לאסו, הוא הפך לסנסציית יוטיוב

אוליבייה ריו, כדורסלן בן 12 בגובה 2.13 מטר. צילום מסך
בניגוד לענקים אחרים, הוא דווקא מראה ניצנים של כישרון אמיתי. אוליבייה ריו בפעולה/צילום מסך

עונת ה-NBA הסתיימה לא מכבר, הליגות הבכירות בכדורסל האירופי נמצאות בישורת האחרונה, אבל הכדורסלן המדובר והנצפה ביותר בימים האחרונים הוא בכלל ילד - עד כמה שניתן לקרוא לו כך - בן 12 בלבד. תכירו את אוליבייה ריו, תופעת טבע מדהימה שזוכה לאחרונה לכותרות בזכות הופעתו בטורניר הילדים 'לה רודה', שנחשב לטורניר הילדים החשוב והמרכזי בכדורסל האירופי.

למרות שחגג 12 לפני שלושה חודשים, הוא מתנשא לגובה 2.13 מטר, שוקל 90 קילו ונועל נעליים במידה 54. על הפרקט הוא פחות גמלוני מכפי שניתן לצפות, מציג שליטה לא רעה בכדור וקואורדינציה מפתיעה, שגרמה לסקאוטים רבים ברחבי היבשת לסמן אותו כפוטנציאל גדול. השבוע, כאמור, הוא הרשים בטורניר 'לה רודה' עד כדי כך שגם מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו - אחד שמבין דבר או שניים בקידום שחקנים צעירים - הגיע כדי לצפות בתופעה מהיציע.

עוד בנושא

הכירו את רוברט בוברוצקי, בן 17, 2.32 מטר
הכירו את פול סטורג'ס, שחקן עבר, 2.34 מטר

סביר להניח שהוא התרשם לטובה ממה שראה, כמו רבים אחרים. ריו הקנדי, שלפני שנתיים עזב את ביתו בקנדה ועבר לאקדמיה הצרפתית 'פרנקי פנומס' אחרי שנציגים שלה צפו בסרטונים שלו ביוטיוב, בלט במיוחד במשחק מול ריאל מדריד.

במהלך הטורניר, כפי שממחיש הסרטון למעלה, הוא הראה עד כמה התחרות קטנה עליו, תרתי משמע. סביר להניח שלהטביע בעמידה, כפי שהוא עושה לא פעם במהלך משחקים כעת, יהיה קצת יותר קשה כשיתבגר ויעבור לשחק בגובה סל תקני. כך או כך, אחרי בדיקות פיזיולוגיות שעבר, הרופאים מנבאים שיצמח לגובה של 2.27 מטר לכל הפחות, כך שהעליונות הפיזית שלו תימשך גם בשנים הבאות.

"גוליבר" - הכינוי לו זכה לאחרונה בעקבות הופעתו בטורניר בספרד - כבר הספיק אפילו להתראיין ל"מארקה" ולספר ש"לגובה שלי יש יתרונות וחסרונות. החיסרון הגדול הוא שאני לא יכול לקנות בגדים. היתרון הגדול הוא שממרום גובהי אני רואה דברים שאחרים לא אחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ככה ריו נראה לפני שנתיים, בגובה 1.98 מטר

ריו סיפר שבתור ילד חלם בכלל להיות שחקן הוקי קרח, אבל גובהו החריג גרם לו להתחיל להתנסות בכדור הכתום כבר בגיל 5. "לפעמים החברים מוסרים לי כדורים לרצפה, ומצפים שאתפוס אותם. זה אף פעם לא קורה", סיפר.

כעת, כך נראה, הוא צד את עיניהן של האקדמיות המובילות בספרד, כולל ריאל מדריד. זה יסתיים ב-NBA?

לריו יש חתיכת תחרות: רוברט בוברוצקי, בן 17, 2.31 מטר

עוד תיעוד של בוברוצקי

וזהו פול סטורג'ס, שחקן עבר בגובה 2.34 מטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully