וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי בריאנט: "אם אני לברון ג'יימס, אני חייב למצוא דרך לזכות באליפויות"

שורה של שחקני עבר, וביניהם הבלאק ממבה, התייחסו למורשת של קינג ג'יימס. ג'ון בארי: "לברון הוא האתלט הגדול בתולדות הענף, אבל ג'ורדן המתחרה הגדול ביותר בכל ענפי הספורט"

עריכת וידאו: מתן חדד

שאלת עתידו של לברון ג'יימס ממשיכה לרחף מעל כל ה-NBA. בנוסף לתהיה איפה ישחק כוכב קליבלנד בעונה הבאה, מנתחים בארצות הברית ללא הרף את שאלת המורשת של קינג ג'יימס - בעיקר לאחר הפסד נוסף בגמר. באתר "בליצ'ר ריפורט" עסקו בחלק מהנושאים הללו, עם פאנל שכלל את קובי בריאנט, אייזאה תומאס, צ'ונסי בילאפס, פול פירס, גרנט היל, וינס קרטר, ג'יילן רוז, דניס סקוט וג'ון בארי.

באופן לא מפתיע במיוחד, הדברים המעניינים ביותר הגיעו מפיו של הבלאק ממבה. כשנשאל האם מאזן של 6:3 בגמרים משפיע על המורשת של לברון, השיב בריאנט: "כילד, כל מה שחשבתי עליו היה לזכות באליפויות. רק מזה היה אכפת לי. כך הערכתי את מייקל ג'ורדן, את לארי בירד ואת מג'יק ג'ונסון. רק אליפויות. עכשיו, כולם מעריכים את העניינים בצורה אחרת, וזה בסדר, אני פשוט אומר איך אני מעריך את הדברים. אם אני לברון, אני חייב למצוא דרך לנצח. זה לא עניין של נראטיב, פשוט צריך לזכות באליפויות ולהבין איך לעשות את זה".

בריאנט נשאל איזה משקל צריך להיות לצוות המסייע הדל של ג'יימס וחלק עצה שמייקל ג'ורדן העניק לו לאחר הגמר של 2008, אז הפסיד 4:2 לבוסטון: "'יש לך את כל הכלים, עכשיו אתה צריך להבין איך לקחת את החבר'ה האלה לרמה הבאה ולזכות באליפות'. כשהגעתי לסדרה של 2010, חשבתי שלבוסטון יש את ריי אלן, פירס, גארנט, ראשיד. הם מלאים בכישרון. זו היתה הסופרטים הראשונה. מייקל שמע אותי מתלונן, והוא פשוט אמר, 'כן, זה מה שזה. אתה צריך להבין מה לעשות. אין אפשרות אחרת'. וזה האתגר שחיכה ללברון. יש לך את הכלים וצריך להבין מה לעשות איתם. תירוצים לא עוזרים. איך אתה מכניס בהם מוטיבציה? מנהיגות היא לא רק לעשות שחקנים אחרים טובים יותר בכך שאתה מוסר להם, זו ההשפעה שיש לך עליהם להגשים את הפוטנציאל שלהם, ולפעמים זה לא יפה".

חלק מהציטוטים הללו העניק בריאנט לפני משחק מספר 3 של הגמר החולף. באותו ראיון אף אמר ש"לברון עובד יותר מדי. הוא צריך לעשות פחות. פיל ג'קסון אמר לי שאני עושה יותר מדי, שאני צריך לעשות פחות. אמרתי לו, 'טוב, החברים שלי לקבוצה צריכים לעשות צעד קדימה', ופיל השיב, 'זו האחריות שלך לגרום לכך לקרות'".

עוד בנושא:

דוויין קייסי מונה רשמית למאמן דטרויט וחתם על חוזה לחמש שנים
דוויין וייד: "ההחלטה של לברון ג'יימס בקיץ לא תהיה קשורה בכדורסל"
צא גדול: ההחלטה הבאה של לברון ג'יימס יכולה להגדיר איך נזכור אותו

לברון ג'יימס, קובי בריאנט. AP
טיפים מהבלאק ממבה. לברון וקובי/AP

צ'ונסי בילאפס התייחס לעניין ההפסדים בגמר והמורשת ואמר: "אני לא מאשים את לברון באף אחד מההפסדים הללו. הוא לא היה הפייבוריט בכל פעם, כמעט אף פעם הוא לא פייבוריט בגמר, אז איך אפשר לצפות שינצח?"

דניס סקוט השמיע דברים דומים: "אני לא קונה את זה, כי ג'רי ווסט הוא הלוגו, והוא היה 8:1 בגמר, ואנחנו עדיין מעריצים אותו וקוראים לו מר קלאץ'. בואו ניתן ללברון לסיים את מה שהוא עושה".

גם ג'ון בארי במחנה שטוען שההפסדים בגמר לא צריכים להשפיע על המורשת של קינג ג'יימס: "זה מאוד לא פייר לשים רק עליו את כל ההפסדים הללו. ב-2011 היתה לו השפעה רבה על ההפסד, אבל בשאר הפעמים הוא הגיע לגמר עם קבוצות נחותות. זו לא אשמתו שהמזרח כל כך חלש".

על כך שלברון הגיע לשמונה גמרים רצופים אמר אייזאה תומאס: "הוא שולט בתקופה שלו והגיע ל-9 גמרים ב-15 שנה. מעולם לא ראיתי דבר כזה, ואני שיחקתי מול קארים עבדול ג'באר ומייקל ג'ורדן. אני לא חושב שמישהו מאיתנו אי פעם ראה דבר כזה".

אשר להשוואה בין לברון ומייקל ג'ורדן, אמר ג'ון בארי: "לדעתי הוא האתלט הגדול בתולדות המשחק, ושחקן האול-אראונד הגדול בתולדות המשחק. אבל מייקל הוא המתחרה הגדול ביותר בכל ענף ספורט. האופי שלו מפריד אותו מכל יתר השחקנים".

וינס קרטר הוסיף: "הם נהדרים בצורות שונות. בואו ניתן ללברון לסיים, יכול להיות שיהיו לו 13 גמרים ושש טבעות".

עוד באותו נושא

דוויין וייד: "ההחלטה של לברון ג'יימס בקיץ לא תהיה קשורה בכדורסל"

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
יסיים עם 13 גמרים ושש טבעות? לברון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully