וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוויין וייד: "ההחלטה של לברון ג'יימס בקיץ לא תהיה קשורה בכדורסל"

חברו הטוב של לברון על ההתלבטויות של כוכב קליבלנד: "זה יותר עניין של איפה יהיה מאושר'". קניון מרטין: "לדעתי הוא יילך לניקס". הבעלים של הווריירס מתכנן חוזים חדשים לגרין ותומפסון

עריכת וידאו: מתן חדד

בשעה טובה ומוצלחת עונת ה-NBA הגיעה לסיומה, וכעת כולם עוסקים בשני דברים עיקריים: הקיץ העמוס שמצפה לנו, ועתידה של השושלת שנבנתה בגולדן סטייט. בעונה הבאה כל הכוכבים צפויים להמשיך, אך לא ברור כיצד יצליחו בווריירס לשמור על הרביעייה הגדולה בעוד שנתיים, או לאחר מכן. בשנים הקרובות יהיו קווין דוראנט, קליי תומפסון ודריימונד גרין שחקנים חופשיים וכולם, כמובן, יוכלו לקבל חוזי מקסימום מקבוצות אחרות, יוכלו להרוויח סכומים שהאלופה פשוט לא תוכל לעמוד בהם.

או שכן? על פי הבעלים ג'ו לייקוב, "כל הדברים הטובים עולים כסף. ננסה להחתים את דריימונד וקליי על הארכות חוזה בקיץ הקרוב. הם הרוויחו את הזכות לעשות מה שהם רוצים - אולי הם ירצו לחכות עד שיהיו שחקנים חופשיים. אני לא יכול לשלוט בזה. אבל נעשה מה שאנחנו יכולים כדי לשמור אותם. הוכחנו שאם אנחנו חושבים שבאפשרותנו להתחרות על אליפות, נשלם את מס המותרות. אף אחד לא רוצה בזה, אבל אנחנו מצפים שזה יקרה. נשב וננסה להבין כיצד לשפר את הקבוצה ולהכין את עצמנו לעתיד, וזה יכול ללכת בכל מיני דרכים שונות".

לתומפסון חוזה עד 2019, אך הוא רשאי לחתום כעת על הארכת חוזה של ארבע שנים, תמורת סכום מקסימום של 102 מיליון דולר. אם יסרב, ויהפוך לשחקן חופשי בקיץ של 2019, יוכל לחתום על חוזה של 188 מיליון דולר לחמש שנים (מה שיכול לצמוח ל-219 מיליון דולר, אם ייבחר לאחת מחמישיות העונה בעונה הבאה). לא בטוח האם הווריירס יוכלו להציע לו חוזה מקסימום, בהתחשב בחוזי המקסימום של דוראנט וסטפן קרי, והארכת החוזה העתידית של גרין. עם זאת, תומפסון כבר הביע בעבר את רצונו להישאר במועדון, גם במחיר של משכורת מעט נמוכה יותר מזו שיוכל להרוויח מחוץ לגולדן סטייט.

לגרין, לעומת זאת, יש חוזה לשנתיים נוספות (17.5 מיליון דולר בעונה הקרובה ו-18.5 מיליון דולר בזו שלאחריה). בדומה לתומפסון, גם הוא עלול להפסיד כסף אם יבחר להאריך את חוזהו כעת, ולא לחכות לרגע בו יהיה שחקן חופשי.

עוד בנושא:

צא גדול: ההחלטה הבאה של לברון ג'יימס יכולה להגדיר איך נזכור אותו
"גרג פופוביץ' נחוש לשכנע את לברון ג'יימס לחתום בסן אנטוניו"
ב-ESPN מעריכים: אייטון ייבחר ראשון בדראפט, דונצ'יץ' רק רביעי

שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, דריימונד גרין. AP
כולם ימשיכו? גרין ותומפסון/AP

אם לגבי הווריירס השאלה היא מה יקרה עוד שנה, שנתיים או שלוש, הרי שקליבלנד - למען האמת, הליגה כולה - בלחץ כבר עכשיו מהחלטתו של לברון ג'יימס. דוויין וייד, שמכיר היטב את קינג ג'יימס מימיהם המשותפים במיאמי וקליבלנד, טען אמש כי ההחלטה של לברון "לא תהיה קשורה לכדורסל. ראיתם השנה שהוא יכול להגיע לגמר, לא משנה מה הנסיבות. אני לא חושב שעבורו העניין הוא להגיד 'עכשיו אני הולך לקבוצה עם שלושה אולסטארים. אני חושב שעבורו, זה יותר עניין של סגנון חיים, של איפה יהיה הכי נוח למשפחה שלו, איפה הוא יהיה הכי מאושר".

פלאש התייחס לתקופתו הרעה בקליבלנד העונה, לפני נשלח בטרייד למיאמי: "חתמתי בקליבלנד בדיוק כדי להתחרות על אליפות, רציתי להיות חלק מזה. בסופו של דבר קרו דברים טובים לשחקנים שעזבו. אני חושב שיכולתי לעזור, אבל לא נורא".

לדעתו של שחקן העבר קניון מרטין, "אני חושב שלברון מגיע לניקס. בגלל הצורה בה הוא ניגש אל הדברים, המחשבות על המורשת שלו, ואני חושב שרוצה להגיע למועדון שלא ממש עשה שום דבר בזמן האחרון".

עוד באותו נושא

צא גדול: ההחלטה הבאה של לברון ג'יימס יכולה להגדיר איך נזכור אותו

לכתבה המלאה
שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, דוויין וייד. AP
זה לאו דווקא עניין של אולסטארים. וייד עם לברון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully