וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס חשף ששיחק בגמר עם יד שבורה, ומסרב להתחייב בנוגע לעתידו

אחרי שכוכב קליבלנד חשף כי שיחק בשלושת המשחקים האחרונים בסדרת הגמר "עם שבר ביד" אחרי שפצע את עצמו בהתפרצות זעם, בארה"ב מנתחים את המהלך ומבקרים. בנוסף, ג'יימס התייחס לעתידו: "המשפחה תכריע". ג'ואל אמביד כבר מגייס אותו לפילדלפיה

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. רויטרס
ביי ביי קליבלנד? לברון/רויטרס

אחרי עונה מפרכת, מרובת דרמות, שבמהלכה ריחפה על הקבוצה מדי יום שאלת עתידו של לברון ג'יימס, שבעיצומה עברה הקבוצה מתיחת פנים בסגל, קליבלנד נפרדת מ-2017/18 בטעם מר. הלילה (בין שישי לשבת) היא הובסה 108:85 על ידי גולדן סטייט, בדרך להפסד בסוויפ 4:0. מעטים נתנו לקאבס סיכוי מול הווריירס ערב פתיחת הסדרה, והבדלי הרמות אכן התבררו כגדולים בדיוק כפי שהפרשנים ניבאו.

השאלה איך ההיסטוריה תזכור ללברון ג'יימס את הפלייאוף הזה: האם יעמוד במוקד המאזן הלא מחמיא בסדרות גמר (6:3) והעובדה שהפך לשחקן החמישי אי פעם שמפסיד בסוויפ בגמר (הפעם הראשונה הייתה מול סן אנטוניו ב-2007) - שני נתונים שכביכול מחזקים את הטענה שהוא רחוק מלהיות מייקל ג'ורדן - או שמא ייזכרו התצוגות המופלאות שלו בדרך לגמר, כשהוא סוחב את הקאבס החלשים והדלילים על גבו עם משחקים עצומים ודומיננטיות חסרת תקדים.

את המשחק הלילה - אולי האחרון שלו בקליבלנד - סיים ג'יימס עם 23 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, כשהוא נראה תשוש ואולי אפילו חסר חשק. ארבע דקות לסיום הוא יצא לקול תשואות הקהל, שהבין שאולי חזה במלך בפעם האחרונה כשחקן הקאבס.

ג'ואל אמביד לא בזבז זמן ומיד בסיום המשחק צייץ, כשהוא מתייג את לברון: "סמוך על התהליך. תמצא אתגר חדש".

עוד בנושא

גולדן סטייט הביסה 85:108 את קליבלנד והשלימה 0:4 בסדרת הגמר
אליפות בהילוך ראשון: המספרים מאחורי העונה של גולדן סטייט
להעיר את הדוב: דירוג הקבוצות שיכולות לקטוע את שלטון גולדן סטייט
שווה זהב: כמה אתם באמת יודעים על השושלת של גולדן סטייט?
קווין דוראנט הוכתר במפתיע ל-MVP: "מדהים לשחק עם שחקנים כאלה"

לברון חשף במסיבת העיתונאים כי שיחק עם פציעה משמעותית ביד בשלושת המשחקים האחרונים, אחרי ש"פצע את עצמו". ב-ESPN דיווחו כי מקור הפציעה הוא התפרצות זעם שלו בחדר ההלבשה, כשנתן מכה חזקה ללוח. "בשלושת המשחקים האחרונים שיחקתי עם יד שבורה, פחות או יותר", אמר ג'יימס.

הדבר גרר ביקורת בארה"ב, כשגם הפרשנים תהו מדוע לא חשף את הפציעה. הפרשן גרנט היל אמר ש"אם לא סיפרת על זה לפני כן, אל תספר על זה עכשיו". צ'ארלס בארקלי, שאמר אחרי ההפסד ש"עכשיו אפשר כבר להפסיק עם ההשוואות הינו למייקל ג'ורדן", אמר ש"מפריע לי מאוד שלברון מספר על הפציעה רק עכשיו". כריס וובר אמר ש"אני לא אוהב את הנראטיב, שמסית מעט מהדרך שבה דוראנט וגולדן סטייט שיחקו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

היד המנופחת של לברון

כמו כן, ייתכן שלברון לא חשף את הפציעה פשוט בגלל המבוכה - אחרי הכל מדובר במהלך לא אחראי, שגורם נזק לו ולקבוצתו בגלל תגובה אמוציונלית. העיתונאי פרנק איסולה, למשל, צייץ ש"חוסר התפקוד של ג'יי אר סמית בסוף משחק 1 הוא מעכשיו רק במקום השני ברשימת הפעולות המטופשות של הגמר: באופן מפתיע, לברון עוקף אותו עם הפציעה שגרם לעצמו".

דייב מקמנימן, עיתונאי ESPN המקורב ללברון, הסביר מדוע לברון הסתיר את הפציעה: "הסיבה הראשונה היא הדאגה מאיך הווריירס ישמרו עליו, שאולי ינסו ולהחמיר את הפציעה ולתת לו מכות על היד. בנוסף - לברון שיחק בכל משחקי הפלייאוף שלו עד עכשיו בקריירה, פציעות מעולם לא היוו תירוץ עבורו, ואם היה מבקש מנוחה, היו כאלה שהיו אומרים שהוא נכנע כבר אחרי המשחק הראשון בסדרה, כך שהייתה לו מוטיבציה לשמור על זה בשקט, עד שהסדרה תסתיים".

הפרשנים לא אהבו את ה"חשיפה" של לברון הפצוע

והיה גם מי שלעג ללברון

על עתידו אמר לברון: "אני לא יודע מה יהיה. מה שאני תמיד עושה זה מתחשב במשפחה שלי, במיוחד כשהילדים שלי כבר מבוגרים יחסית. בפעמים הקודמות שהייתי צריך לקבל החלטה על העתיד שלי הם היו יותר קטנים והיה יותר קל להעביר אותם למקום אחר. אני אשב ואחשוב על הכל, אבל למשפחה שלי תהיה השפעה גדולה על ההחלטה".

על הקאבס: "חזרתי לקליבלנד כי הרגשתי שיש לי עסק לא פתור כאן. את האליפות שלקחנו לפני שנתיים לא אשכח לעולם ונראה לי שגם ההיסטוריה לא תשכח. הייתה לי מטרה, היה לי חלום, והשגתי אותו".

על האפשרות שלא יזכה בעוד אליפויות: "יש לי עוד המון מה לתת למשחק הזה, עכשיו אני יותר רעב לזכות בעוד אליפויות. אני חושב שהראיתי העונה למה אני ראוי לחשוב על עוד אליפויות. כשאחליט מה לעשות והיכן אשחק, אוכל להתייחס לזה בצורה טובה יותר".

על המשאלה שלו לקראת העונה הבאה: "הייתי רוצה לדעת שכמוני, גם החברים שלי לקבוצה ייראו מהלך אחד קדימה. הייתי רוצה שגם החברים שלי לקבוצה יהיו מוחות כדורסל נהדרים, כאלה שחושבים מחוץ לקופסה. יותר נחמד לשחק עם שחקנים גדולים".

טיירון לו אמר במסיבת העיתונאים לאחר המשחק: "הייתה עונה קשה, אבל אמרתי לחבר'ה שעכשיו אנחנו רואים מה צריך לעשות טוב יותר, המאמנים עשו עבודה נהדרת בלשמור את החבר'ה מוכנים ולגרום לקבוצה להיות הכי טובה שיש, להשתפר הגנתית בפלייאוף. מגיע קרדיט לג'נרל מנג'ר קובי אלטמן, כי יש פה קבוצה שיכולה להיראות מצוין בעתיד, למרות כל מה שעברנו. אני מאוד גאה בחבר'ה".

על לברון ג'יימס: "להיות השחקן הכי טוב בעולם ולתת כל מה שיש לך, לשחק את כל 82 המשחקים, לתת כנראה את אחד הפלייאופים הכי מרשימים שהיו אי פעם, זה אומר עליו הרבה. הייתה לנו תקופה לא פשוטה והיו הרבה שחקנים שהיו מרימים ידיים ומוותרים, אבל הוא לא כזה".

על עתידו של לברון: "אני מקווה שלברון יישאר. אחרי משחק כזה אני לא מרגיש נוח לדבר על זה, אבל בכל מקרה אני מודה לו מקרב לב על מה שהוא עשה עבורנו העונה.

על עתידו: "מבחינתי, אני אשמח להישאר בקליבלנד. היו קצת בעיות במהלך העונה, לא הייתי במיטבי, אבל אלופים תמיד נלחמים, וזה מה שאעשה גם בעתיד. אני בחור קשוח, לעולם לא ארים ידיים. אני מאמן את הקבוצה רק שנתיים, אבל זה מרגיש כמו אני בתפקיד כבר עשר שנים".

על גולדן סטייט: "יש להם חמישה שחקנים שיכולים לקלוע, למסור ולעשות מהלכים. אפילו כשאתה שומר טוב, סטף ו-KD קולעים זריקות בלתי אפשריות. זאת משימה קשה מאוד לעצור אותם. היינו קרובים בשניים מתוך ארבעה משחקים, ולמרות שהם עד כדי כך טובים, לא הרמנו ידיים".

שחקן קליבלנד קאבלירס ג'יי אר סמית' מול שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי. AP
הקאבס תקועים עם חוזים רעים. ג'יי אר סמית'/AP

איך קליבלנד תיראה בעונה הבאה?

כמובן שהכל סובב סביב לברון ג'יימס. לקינג ג'יימס יש אפשרות להשתחרר מהשנה האחרונה בחוזה, במהלכה הוא אמור להרוויח 35.6 מיליון דולר, ולעבור לקבוצה אחרת, מוכשרת יותר, שתתן לו סיכוי ממשי להתמודד מול גולדן סטייט על האליפות. שלוש המועמדות העיקריות לעת עתה הן פילדלפיה, יוסטון והלייקרס, אולם גם סן אנטוניו ובוסטון הוזכרו כיעדם פוטנציאליים.

הכתב מארק שטיין טען הלילה ש"הדבר היחיד שיכול להשאיר את לברון בקליבלנד זאת המשפחה שלו", והוסיף ש"כשלברון בוחן את הקריירה שלו נטו, הוא בטוח שהוא רוצה לעזוב". בריאן ווינדהורסט מ-ESPN ציין ש"מבחינת לברון, הכל פתוח כרגע. הוא יודע שבנקודה הזאת בקריירה הוא לא צריך להוכיח כלום לאף אחד, כך שהוא ייקח את הזמן ויעשה את הבחירה שהכי מתאימה לו".

בין אם לברון יעזוב או יישאר, הקאבס תקועים עם כמה חוזים שבמבט לאחור נראים מופרכים. ג'ורדן קלרקסון וג'ורג' היל, שהצטרפו לקבוצה בטריידים במהלך העונה, אמורים להרוויח יחד למעלה מ-31 מיליון דולר בעונה הבאה, מספר גבוה למדי בהתחשב בתרומה שלהם. גם טריסטן תומפסון (17.4 מיליון דולר) וג'יי אר סמית' (14.7) אמורים לקחת נתח גדול יחסית מהתקציב בעונה הבאה למרות שאכזבו העונה.

מסיימים חוזה:

חוסה קלדרון

ג'ף גרין

קנדריק פרקינס

חתומים לעונה הבאה:

לברון ג'יימס - 35.6 מיליון דולר

קווין לאב - 24.1 מיליון דולר

ג'ורג' היל - 19 מיליון דולר

טריסטן תומפסון - 17.4 מיליון דולר

ג'יי אר סמית' - 14.7 מיליון דולר

ג'ורדן קלרקסון - 12.5 מיליון דולר

קייל קורבר - 7.5 מיליון דולר

רודני הוד - 3.4 מיליון דולר

ג'די עוסמאן - 2.7 מיליון דולר

אנטה ז'יז'יץ' - 1.9 מיליון דולר

לארי נאנס - 2.7 מיליון דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully