וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין דוראנט הוכתר במפתיע ל-MVP, סטיב קר: "הופתעתי שהגענו לגמר"

הפורוורד זכה בפרס זו השנה השנייה ברציפות, סטף קרי שוב קופח: "זה לא מה שיגדיר את הקריירה שלי, אני האוהד הכי גדול של דוראנט". סטיב קר מתמוגג ומכריע בדיון האינסופי: לברון או ג'ורדן?

שחקן גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט. רויטרס
MVP. דוראנט/רויטרס

היא סיימה את העונה הרגילה רק במקום השני במערב, קרטעה לתקופות ממושכות, סבלה מפציעות רבות ולפרקים נראתה שבעה ומדושנת, אבל בסופו של דבר קרה מה שכולם ניבאו שיקרה: גולדן סטייט זכתה באליפות שנייה ברציפות ושלישית בארבע השנים האחרונות. הווריירס לא היו בשיא הדומיננטיות שלהם העונה, כאמור, אבל אחרי שצלחו את סדרת גמר המערב הקשה מול יוסטון, שבמובנים רבים הייתה סדרת הגמר האמיתית של העונה, השתחררו וסיימו את העונה במפגן עוצמה מרשים עם 0:4 חלק על קליבלנד ולברון ג'יימס.

הניצחון 85:108 הלילה (בין שישי לשבת) סגר את הסיפור וגם הבטיח לקווין דוראנט זכייה שנייה ברציפות בתואר MVP הגמר, למרות ההערכות שסטף קרי יגרוף את התואר בפעם הראשונה. הבחירה ב-MVP נעשתה מיד אחרי המשחק על ידי ועדה המורכבת ממספר קטן של פרשנים, עיתונאים ואנשי מקצוע. דוראנט זכה בפרס עם רוב של קולות (7), כשסטף קרי מסיים אחריו בהצבעה עם 4. "הכימיה בינינו מדהימה, כיף לי לשחק לצד חברים כאלה לקבוצה, אנחנו עושים אחד את השני טובים יותר. וזה פשוט נפלא", אמר KD אחרי שהניף את גביע ה-MVP.

שחקני הווריירס הקדישו את האליפות לסטיב קר, שמצבו הבריאותי בשנים האחרונות רחוק מלהיות מושלם. לקראת סיום סטף קרי ניגש למאמן, חיבק אותו ממושכות ואמר לו שהזכייה מוקדשת לו. "זאת השנה הכי קשה שהייתה לנו. היה חתיכת מסע, אבל השחקנים אוהבים אחד את השני, משחקים אחד עבור השני, ורואים את התוצאות בשטח", אמר המאמן הנרגש.

עוד בנושא

גולדן סטייט הביסה 85:108 את קליבלנד והשלימה 0:4 בסדרת הגמר
אליפות בהילוך ראשון: המספרים מאחורי העונה של גולדן סטייט
להעיר את הדוב: דירוג הקבוצות שיכולות לקטוע את שלטון גולדן סטייט
שווה זהב: כמה אתם באמת יודעים על השושלת של גולדן סטייט?
ג'ואל אמביד כבר מגייס את לברון לפילדלפיה: "סמוך על התהליך"

שחקן גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט. GettyImages
"הייתה נקודה שחשבתי שבחיים לא אצא ממרילנד". דוראנט/GettyImages

דריימונד גרין לא הסכים עם האמירה של סטיב קר וטען שהביטחון העצמי של הווריירס לא התערער אפילו לרגע: "הייתה נקודה בסדרה מול יוסטון שחשבנו שננצח אותם 1:4, אבל אז אנדרה איגודלה נפצע והיינו צריכים לפענח הכל מחדש. אבל בכל נקודה ידענו כמה טובים אנחנו, והבנו שאם נדבוק בתוכנית המשחק שלנו, אין מי שיוכל לעצור אותנו".

קווין דוראנט אמר בסיום: "מה זה משנה מי זכה ב-MVP? זכינו בשתי אליפויות ברצף, ואני לא חושב שה-MVP לא מטריד אף אחד. כולנו רוצים משהו גדול יותר מעצמנו. אנחנו אוהבים לראות אחד את השני מצליחים, סטף היה אגרסיבי כל הסדרה, כולם הלכו אחריו".

על המעמד של הווריירס אחרי האליפות: "כולם מנסים לרדוף אחרינו, האוהדים, התקשורת, כולם שונאים אותנו, אבל זה רק עושה אותנו טובים יותר, גורם לנו לעבוד קשה יותר, ממריץ אותנו להיות אלופים בכל יום".

על הרעב שנשאר אחרי האליפויות והדומיננטיות של גולדן סטייט: "יש לי עוד המון מה לתת. אני מנסה להוכיח לעצמי שאני יכול להצליח גם בעוד שנים רבות. מבחינה קבוצתית, זה מרגיש שונה לזכות באליפות הזו. זה תמיד מרגש, אבל קצת שונה".

על ההחלטה להצטרף לגולדן סטייט: "אני מרגיש נהדר עם ההחלטה הזאת. אני יודע כמה אכפת לי, כמה חזק אני עובד על המשחק שלי, ומבחינתי זה כל מה שחשוב. כל השאר זה סתם רעש, גם אם שחקני עבר מדברים עליי".

על הזכייה ב-MVP: "זה גורם לי להתגאות בעבודה הקשה שלי, באהבה שלי למשחק. המשחק הציל את חיי, הציל אותי מחיים קשים יותר. הייתה נקודה שחשבתי שאישאר אותו הילד משכונה קשה במרילנד, אבל התגברתי על זה, ראיתי עולם, וזה מרגיש נפלא".

על החשיבות של לזכות באליפות עם סוויפ: "גם אם היינו מפסידים הלילה היינו מנצחים את המשחק הבא. לא חשבנו על האפשרות שנעשה סוויפ, ידענו שאנחנו יכולים לזכות באליפות וחשבנו משחק אחרי משחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר. GettyImages
"לא האמנתי שנגיע לגמר". קר/GettyImages

סטף קרי אמר בסיום: "אני אסיר תודה על כך שאני משחק בקבוצה כזאת. הייתה שנה משוגעת עם כל הפציעות והקשיים בעונה הרגילה. הפלייאוף היה יותר קשה מהעונה שעברה, וזאת תחושה נהדרת להיות שוב אלוף אחרי כל זה".

על העתיד של גולדן סטייט ותחושת השובע: "לא חשבתי על זה כל כך. שאלות שנוגעות לעתיד פחות רלוונטיות עכשיו, כי אני לא מצליח לחשוב על זה כרגע".

על השושלת של גולדן סטייט: "אין לי מושג איפה אנחנו עומדים ביחס לקבוצות היסטוריות אחרות, אני רק מודה על כך שזכיתי להגיע להישגים שלא הרבה שחקנים הגיעו אליהם. אני אלוף ה-NBA שלוש פעמים, אז אני רק רוצה להמשיך עם זה כמה שאפשר".

על ההנאה במשחק שלו, גם ברגעים קשים: "ההנאה הזאת זה חלק ממי שאני, אני תמיד אוהב לצחוק, לחייך, ואני חושב שזה מדבק, כל עוד זה מגיע בשילוב של נחישות והקרבה כמו שיש לנו בקבוצה. אני לא חושב שאף אחד מאיתנו לוקחים את עצמנו יותר מדי ברצינות, ואנחנו בסך הכל נהנים מזה שאנחנו מתפרנסים מכדורסל".

על העובדה שעוד לא זכה ב-MVP: "התארים האישיים זה דבר נהדר, זה נותן לך אישור על כך העבודה הקשה שאתה עושה, אבל כשאני מסתכל על עצמי במראה אחרי כל משחק, אחרי כל עונה, אני יודע שנתתי את הכי טוב שלי, שהיו לי כוונות טובות, וכשאני נכנס לחדר ההלבשה שלנו אחרי שזכינו באליפות, זה כל מה שחשוב לי. דוראנט מדהים בשנתיים האחרונות, אני האוהד הכי גדול שלו, ואני שמח שהוא זכה ב-MVP הגמר פעמיים ברצף. כשאני הולך לישון אני יודע שהייתה לי עונה נהדרת. בסופו של דבר התארים האישיים האלה לא יגדירו את הקריירה שלי, אלא מספר האליפויות. אני לגמרי מאושר מהמקום שאני נמצא בו".

על העונות האחרונות בגולדן סטייט: "לפני שהתחילה 'השושלת', סו קולד, היו לנו כמה רגעים קשים בפלייאוף. הפסדנו לסן אנטוניו בשישה משחקים, שנה אחר כך לקליפרס בשבעה משחקים, אבל הרגשנו אחרי שסטיב קר הגיע שאפשר לקחת את זה צעד אחד קדימה ולעשות משהו מיוחד. לא מפתיע אותי שאנחנו נמצאים במקום הזה היום".

על סטיב קר והתרומה המכרעת שלו לקבוצה: "אחרי מה שהוא עבר בשלוש השנים האחרונות הוא עדיין מגיע כל יום ונותן לנו את כל האנרגיות שאנחנו צריכים. הוא נתן את הטון בקבוצה הזאת מלכתחילה. היום כל 15 השחקנים בקבוצה יודעים שהם מוערכים ושהוא מאמין בהם, כולם מרגישים בנוח. כולנו ניזונים ממנו".

על התחושות אחרי האליפות: "זה עדיין כל כך משמח, כל כך חדש. כשאתה עולה על הפודיום אני מבין כמה השקעת, איזה דברים עברת, וזה אף פעם לא נהיה משעמם או רגיל, אף פעם לא נמאס מזה. להיות אלוף זאת תחושה מופלאה".

שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי חוגג אליפות. רויטרס
אלוף, לפני הכל. סטף קרי חוגג/רויטרס

סטיב קר אמר בסיום: "אני רואה את השחקנים האלה כל יום, והעובדה שהם הגיעו לכאן הפתיעה אותי. כשראיתי אותם בעונה הרגילה לא האמנתי שנגיע לגמר. בשורה התחתונה יש לנו יותר כישרון, וכישרון מנצח בליגה הזאת. לברון עשה עונה מדהימה, קליבלנד עשתה עונה יפה, אבל אנחנו יותר מוכשרים מהם".

על העונה: "החודש האחרון של העונה היה קשה מאוד, זה היה מסע ארוך וידענו שנהיה חייבים למצוא את ההגנה שלנו. במשחק הראשון בפלייאוף כבר הראינו את ההגנה הטובה שלנו, ומשם הכל התגלגל".

על העובדה שסטף קרי לא זכה ב-MVP: "אני לא מצביע, ואני בטוח שהיה נחמד לסטף לזכות בתואר, אבל גם בטוח שהוא לא מאוכזב עד כדי כך. לפני שנתיים הפסדנו את האליפות וסטף הלך והביא לנו את קווין דוראנט. הוא עשה את זה כי מה שחשוב לו זה לזכות באליפויות, לא להיות MVP".

על האופי של סטף: "הוא לא השתנה, הוא תמיד היה אחד השחקנים הכי פחות אנוכיים שיש. הוא בן אדם מדהים, ויש לו שילוב של כישרון אדיר וצניעות, ויש לזה כל כך הרבה כוח בחדר ההלבשה שלנו. במובנים רבים, האופי שלו הוא מה שנותן את הטון בארגון הזה. אני מרגיש בר מזל לאמן אותו".

על לברון ג'יימס: "הוא גורם לך למות מפחד. בכל פעם שהוא עולה למגרש אתה יודע שהוא ימצא את הדרך לטבעת, ימצא את החברים שלו לקבוצה לזריקה פנויה, הוא הפך להיות איום מהשלוש. לפני שלוש שנים לא חששנו מהזריקה שלו, אלא רק מהכוח שלו. היום אתה חושש גם מהזריקה שלו, אתה חושש מהכל. הוא טוב יותר בעשר רמות ממה שהוא היה. הוא בטח אחד מחמשת השחקנים הכי גדולים אי פעם. כל הזמן שואלים אותי על ההשוואה בינו לבין ג'ורדן, ותמיד אני אומר שממה שאני ראיתי, הם שני השחקנים הכי גדולים. אם רוצים להשוות אותם זה יהיה דיון אינסופי, אבל אני חושב שהם פחות או יותר באותו מקום".

על אנדרה איגודלה: "המפתח של הסדרה היה החזרה של אנדרה איגודלה במשחק 3. מאותו רגע כולם הצליחו לנוח קצת, כי הוא אחד השומרים הטובים בליגה והוא שמר את לברון נהדר. הוא גרם לו לעבוד".

על האליפות הזו בהשוואה לקודמות: "אני זוכר שלפני שלוש שנים להיות כאן הרגיש כמו חלום. היום זה נשמע כמו דבר מציאותי לגמרי. אני מקווה שזה לא נשמע שחצני, אבל זו רמת הכישרון והאיכות שיש לנו. השנה הבאה תהיה אפילו יותר קשה".

שחקני גולדן סטייט ווריירס ג'בייל מגי, קליי תומפסון. GettyImages
הסיום הכי דומיננטי לעונה הכי פחות דומיננטית. תומפסון ומגי חוגגים/GettyImages

איך גולדן סטייט תיראה בעונה הבאה?

ההישארות של הגרעין המוביל של האלופה, עם ארבעת הכוכבים והשחקנים הוותיקים והטובים שלצידם - אנדרה איגודלה ושון ליבינגסטון - מובטח, כך שלפחות בגזרתם צפוי לג'נרל מנג'ר בוב מאיירס שקט. דוראנט ותומפסון, שמסיימים חוזה ב-2019, כבר הצהירו על רצונם להישאר בקבוצה ואמורים לחתום על חוזים חדשים בפגרה.

פרט לכך, נראה שצפויה להתרחש מהפך על הספסל. לא פחות משישה שחקני ספסל סיימו חוזה, ואחרי עונה יחסית מאכזבת של רובם, סיכוי גבוה שרובם לא יישאר. הווריירס, אם כך, יקוו להתחזק בכמה שחקנים ותיקים שיהיו מוכנים לחתום על חוזים נמוכים יחסית כדי להגדיל את הסיכוי לזכות באליפות. שם אחד שכבר הוזכר בהקשר הזה הוא טרבור אריזה, שסיים חוזה ביוסטון.

מסיימים חוזה:

ניק יאנג

זאזה פאצ'וליה

דייויד ווסט

ג'בייל מגי

קוון לוני

פט מקו


חתומים לעונה הבאה:

סטף קרי - 37.4 מיליון דולר

קווין דוראנט - 26.2 מיליון דולר

קליי תומפסון - 18.9 מיליון דולר

דריימונד גרין - 17.4 מיליון דולר

אנדרה איגודלה - 16 מיליון דולר

שון ליבינגסטון - 8.3 מיליון דולר

דמיאן ג'ונס - 1.5 מיליון דולר

ג'ורדן בל - 1.3 מיליון דולר

קווין קוק - 1.5 מיליון דולר

ניק יאנג גולדן סטייט ווריירס. AP
הספסל יעבור מהפכה. ניק יאנג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully