וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס מרים ידיים ומנתח: איך מונעים מגולדן סטייט להשתלט סופית על ה-NBA

בפיגור 3:0, כשמרחפות שמועות על האפשרות שיצטרף לווריירס (דריימונד גרין: "אם הוא יגיע, זה אומר שאני אעזוב"), קינג ג'יימס מסביר מה באמת דרוש כדי לנשל אותם מהתואר. וגם: שחקן הקאבס טוען ש"עם קיירי, היינו ב-0:3", טרבור אריזה בדרך לגולדן סטייט?

עריכה: מתן חדד

בפיגור 3:0, מול קבוצה היסטורית, כשעזיבתו את קליבלנד מרחפת באוויר, גם לברון ג'יימס כבר מרים ידיים. אמש (חמישי) הוא התראיין לכלי התקשורת לקראת משחק 4 בגמר ה-NBA מול גולדן סטייט (בין שישי לשבת, 4:00, ספורט 5), וסיפק שלל ציטוטים מעניינים על הווריירס, על קווין דוראנט ועוד.

"עכשיו כולם בליגה מנסים לפענח איך מנצחים את גולדן סטייט. נכון שברמת הכישרון קשה להשתוות אליהם, אבל בעיניי האתגר הגדול יותר הוא להשתוות אליהם ברמת הבנת המשחק ואיי קיו הכדורסל", אמר ג'יימס.

הוא הסביר שהצירוף של קווין דוראנט לקבוצה אחרי שכבר זכתה באליפות אחת והייתה הקבוצה הדומיננטית בליגה "לגיטימי", אך הבהיר: "בגלל הפציעות של סטף בתחילת הקריירה ומצבו החוזי, ואז בחירות הדראפט בדריימונד גרים וקליי תומפסון והחוזים שהם חתמו עליהם, הם היו יכולים להרשות לעצמם להחתים את דוראנט. אבל הקבוצה ההיא, שניצחנו בגמר 2016, הייתה הקבוצה הכי טובה ששיחקה נגדה. היא סיימה במאזו 9:73 בעונה הרגילה, ואז עוד צירפה את אחד השחקנים הכי מוכשרים אי פעם ב-NBA".

עוד בנושא

שוב חסר אונים: איך ייראה "משחק הפרידה" של לברון מקליבלנד?
לברון: "קווין דוראנט רוצח". תומפסון: "הוא נתן לי ולסטף ערב חופשי"
אחרי סערת החשבונות הפיקטיביים: בריאן קולאנג'לו התפטר מפילדלפיה

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מתעמת עם סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
זה לא הכישרון, זאת הבנת המשחק. לברון מול קרי ותומפסון/רויטרס

ג'יימס סיפר על הקשיים שכרוכים במשחקים מול גולדן סטייט ואמר ש"כדי לנצח אותם אתה צריך להיות מאוד חכם, מאוד מחושב. כולנו שחקני NBA, כולנו יודעים איך לשים את הכדור בטבעת, אבל השאלה היא מי מסוגל לחשוב מספיק במהלך המשחק. זה אתגר עצום עבורי, כי אני מרגיש שהרבה אנשים לא מבינים על מה אני מדבר. הם חושבים לעצמם, 'לברון, הוא גדול יותר, חזק יותר, מהיר יותר מכולם, אז הוא צריך לחדור בכל פוזשן, להטביע בכל פוזשן, הוא לא באמת צריך להתעייף אף פעם. הם חושבים שזה משחק וידאו, אבל זה לא ככה".

ג'יימס הוסיף ש"גם לנו בקליבלנד יש הרבה כישרון העונה, אחרת לא היינו מגיעים לאן שהגענו. אבל לפעמים כישרון לא מספיק".

בסיטואציה הנוכחית, נראה שגם שחקני קליבלנד חושבים לעצמם האם קיירי אירווינג היה משנה את מאזן הכוחות בסדרה, או לכל הפחות הופך אותה לתחרותית יותר. "שחקן ותיק" בקליבלנד צוטט אמש בעילום שם כאומר לכתב ג'ייסון לויד מ"האתלטיק" ש"עם קיירי, היינו עכשיו ביתרון 0:3 בסדרה". כמו כן, טען השחקן ש"יש תחושה חזקה שגולדן סטייט פגיעה העונה, גם עכשיו כשאנחנו בפיגור 3:0. אולי זאת ההיעדרות של איגודלה, אולי שובע, אבל משהו מרגיש שונה אצל הווריירס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לברון ג'יימס מול קיירי אירווינג, בוסטון סלטיקס מול קליבלנד קאבלירס. רויטרס
שחקן בקליבלנד: "עם קיירי, היינו עכשיו ביתרון 0:3". אירווינג ולברון/רויטרס

כמובן שברקע משחק 4 עומד כל הזמן עתידו של לברון. בארצות הברית טענו שהחלטה של פילדלפיה לפטר את בריאן קולאנג'לו נובעת בין היתר "מתוך רצון לשמור על סיכוי להחתים את לברון". השם החם שמועמד להחליף את קולאנג'לו כג'נרל מנג'ר הוא דייויד גריפין, ששימש תפקיד דומה בקליבלנד ומוערך מאוד על ידי לברון. ג'יימס ידוע כמי שהתנגד לעזיבתו של גריפין בקיץ שעבר, ואף צייץ אחרי הפרידה: "אולי אף אחד לא העריך אותך, גריפ, אבל אני מעריך ואני מקווה שגם כל האנשים בקליבלנד".

גם הרוקטס והלייקרס עדיין מוזכרות כקבוצות אפשריות ללברון ג'יימס, בזמן שגם האופציה להישאר בקליבלנד לא נשללת לחלוטין. בחודשים האחרונים אף פורסם שכחלק מסבב הפגישות שלו לקראת הכרה בקיץ הקרוב, ג'יימס ייפגש גם עם גולדן סטייט. האפשרות שיחתום שם נראית קלושה במקרה הטוב, אבל בארצות הברית ממשיכים להתייחס אליה, בעיקר אחרי שהפרשן סטיבן איי סמית' העלה את האופציה הזו מחדש שלשום ב-ESPN. אמש נשאל על כך דריימונד גרין, והשיב ש"אם לברון מגיע לגולדן סטייט, ככל הנראה אני לא אישאר. אז אני לא רוצה לחשוב על דבר כזה".

הג'נרל מנג'ר של קליבלנד קאבלירס דייויד גריפין. AP
פילי תפתה את לברון דרכו? דייויד גריפין/AP

בינתיים, הווריירס ממשיכים לעבוד מאחורי הקלעים כדי לחזק את הסגל העוצמתי ממילא לקראת העונה הבאה. קווין דוראנט כבר הודה אמש שהוא יישאר בעונה הבאה, למרות שיש לו אפשרות להשתחרר מהחוזה. במקביל, עלתה אמש האפשרות שמי שיצטרף הוא דווקא טרבור אריזה, שחתום על תצוגת הנפל במשחק 7 בין הווריירס לרוקטס, אותו סיים ללא נקודות עם 0 מ-12 מהשדה.

אמש סיפר כתב ESPN כריס היינס ש"אריזה הוא שם שכל הזמן עולה בהקשר של הווריירס" וציין ש"נראה שהוא מוכן להתפשר על חוזה נמוך במיוחד בשביל הסיכוי לזכות בעוד אליפות". אריזה סיים חוזה של ארבע שנים ביוסטון תמורת 32 מיליון דולר והערך שלו עדיין גבוה יחסית, אולם בגיל 32, נראה שהוא בעיקר מעוניין לזכות באליפות שנייה, אחרי שעשה זאת עם הלייקרס ב-2009.

טרבור אריזה, יוסטון רוקטס. GettyImages
בעונה הבאה באורקל ארינה? טרבור אריזה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully