וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "קווין דוראנט רוצח". תומפסון: "הוא נתן לי ולסטף ערב חופשי"

קליבלנד על הקרשים, הכוכב הודה: "אסור לטעות מול גולדן סטייט". האלופה מהללת את דוראנט, קר: "אף אחד בעולם לא מסוגל לקלוע את הזריקות האלה". מטה וורלד פיס בטוח: הווריירס יכולים לזכות ב-6 אליפויות ברציפות. כל התגובות והמספרים

עריכה: מתן חדד

למשך רגעים ארוכים הלילה (בין רביעי לחמישי), נדמה היה שקליבלנד תחזור לחיים בגמר ה-NBA. אלא שלקווין דוראנט היו תכניות אחרות. ה-MVP של גמר 2017, שהיה מאופק (בסטנדרטים שלו) בשני המשחקים הראשונים, התפוצץ עם 43 נקודות, 13 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, סחף את הווריירס ל-102:110 באוהיו, והעלה את האלופה ל-0:3 בסדרה, מרחק 48 נקודות מאליפות שנייה ברציפות ושלישית בארבע השנים האחרונות.

"זה היה מדהים. אני לא חושב שיש מישהו בעולם שמסוגל לקלוע את הזריקות שהוא קולע. בכל פעם שהיינו זקוקים לנקודות, הוא הופיע", התמוגג סטיב קר. "זה היופי בקבוצה הזאת, והלוקסוס שיש לנו סקוררים גדולים. סטף היה 3 מ-16, אבל כרגיל קלע זריקה חשובה. הוא תמיד עושה את זה, גם בערבים הכי קשים שלו".

דוראנט עצמו הצטנע בסיום: "זה עדיין לא נגמר, עשינו דברים שנצטרך לתקן אם נרצה לנצח את המשחק הבא. אני פשוט רוצה להיות השחקן הכי טוב והחבר הכי טוב לקבוצה, וצריך להישאר ממוקד. ניסיתי לשחק הגנה חזקה, לקחת ריבאונדים ולקחת את הזריקות שחיכו לי. זה עבד. החברים שלי עשו עבודה מצוינת וניסיתי להיות אגרסיבי. השלשה של סטף לקראת הסיום היתה הסל החשוב ביותר במשחק, המומנטום עבר לצד שלנו".

עוד בנושא:

דוראנט כיכב, גולדן סטייט ניצחה 102:110 בקליבלנד ועלתה ל-0:3
אין משחק: "הטוב מ-7" על קווין דוראנט, שחיסל את התחרות ב-NBA

שחקני גולדן סטייט ווריירס עם קווין דוראנט. רויטרס
איזו הופעה מדהימה. דוראנט/רויטרס

קר החמיא לאנדרה איגודאלה, שהחמיץ את שני המשחקים הראשונים וסיים עם +14 הלילה, כמו קליי תומפסון - שני רק לדוראנט (+15): "אנדרה היה טוב מאוד, לא חשבתי שאתן לו 22 דקות. הוא לא כמו רוב השחקנים שזקוקים לדקות כדי להיכנס לקצב. היתה לו שורה סטטיסטית טיפוסית, אבל זה עוד מישהו שיכול לשמור על לברון ולדאוג שנלך בדרך הנכונה".

קליי תומפסון, שהיה מאופק עם 10 נקודות, הוסיף: "זה מדהים, דוראנט נתן לי ולסטף ערב חופשי. כשאני וסטף לא קולעים ואנחנו בכל זאת מנצחים, זה חייב לכאוב ליריבה. איגודאלה מרגיע אותנו, הוא כמו רכז שלישי עבורנו. הוא היה חסר לנו, והוא יהיה גדול עבורנו במשחק הרביעי".

סטפן קרי, שסיים עם 3 מ-16 מהשדה, כולל 1 מ-10 מחוץ לקשת, שמח כמובן שהיה מי שחיפה עליו: "דוראנט מדהים, זה לא היה הלילה שלי אלא שלו. אנחנו כל הזמן מעודדים אחד את השני ושמחים ממה שאנחנו מוציאים אחד מהשני".

עוד באותו נושא

דוראנט כיכב, גולדן סטייט ניצחה 102:110 בקליבלנד ועלתה ל-0:3

לכתבה המלאה
שחקן גולדן סטייט ווריירס אנדרה איגודאלה. רויטרס
גם הוא מקבל מחמאות מהמאמן שלו. איגודאלה/רויטרס

מנגד, גם בצד המפסיד עסקו בעיקר בדוראנט. "הוא עושה הבדל גדול אצלם", הודה טיירון לו. "הוא אחד משחקני ה-1 על 1 הטובים בליגה. עצרנו את סטף על 11 נקודות ואת קליי על 10, אבל דוראנט פגע בנו. יכולות ה-1 על 1 שלו הצילו אותם הלילה. גולדן סטייט היא קבוצה של ריצות, זה מה שהיא עושה, היא גורמת לך לשלם על הטעויות. כל ההפסדים מאכזבים, אבל שיחקנו היטב".

לברון ג'יימס סיכם: "דוראנט הוא אחד השחקנים הכי טובים שפגשתי, אחד הטובים ששיחקו ב-NBA. צריך להוריד בפניו את הכובע. הוא סקורר, הוא רוצח, והשלשה שלו לקראת הסיום היתה מהלך של רוצח. אם מישהו בגולדן סטייט פחות טוב, שחקן אחר מחפה עליו. זה הלוקסוס עם שחקנים כאלה, בכל רגע הם יכולים להתעורר. עצרנו את סטף על שלשה אחת, אבל השלשה שהוא קלע היתה ענקית. זה הפסד קשה, היו לנו הזדמנויות, אבל יש עוד הזדמנות ביום שישי לנצח בבית. זה כמעט כמו לשחק מול הפטריוטס ב-NFL - אסור לעשות טעויות מולם. כשגולדן סטייט גורמת לך לשלם זה עם ריצת 0:6 או 0:9, אין מקום לטעויות".

ג'יי אר סמית', שאחראי לטעות האיומה במשחק הראשון, הוסיף: "ההפסד הזה כואב יותר, כי זה בבית. היו לנו הרבה טעויות בהגנה, לי ספציפית היו 3-4. כשסטף וקליי מחטיאים ככה, לזה בדיוק אתה מתפלל. אבל דוראנט היה מעולה, זה קשה, הוא אחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה. צריך לעשות עליו עבודה טובה יותר".

במחצית המשחק צייץ הבעלים של הקאבלירס דן גילברט תמונה של דף הסטטיסטיקה, והקיף בעיגול את ההבדלים בהגעה לקו העונשין (גולדן סטייט 13 במחצית הראשונה, קליבלנד 0). מספר דקות לאחר מכן, מחק גילברט את הציוץ.

הציוץ של הבעלים של קליבלנד קאבלירס דן גילברט. צילום מסך
הציוץ של הבעלים של קליבלנד קאבלירס דן גילברט/צילום מסך

המספרים

* במשחק אחרי שריי אלן קבע את שיא השלשות לגמר, עם 8, הוא מיד סיפק 0 מ-8. סטף, ששיפר את השיא הזה עם 9 במשחק השני, סיפק הלילה 1 מ-10 מחוץ לקשת.

* עד הלילה, הווריירס עמדו על 4 הפסדים ו-0 ניצחונות כשקווין דוראנט קלע מעל 40 נקודות.

* מלבד דוראנט, רק עוד שני שחקנים רשמו שורה סטטיסטית של לפחות 43 נקודות, 13 ריבאונדים ו-7 אסיסטים בפלייאוף: ראסל ווסטברוק וצ'ארלס בארקלי.

* גולדן סטייט הפכה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שעולה ליתרון 0:3 בסדרת גמר בשנתיים רצופות.

* כן, הוא בפיגור 3:0, אך שימו לב למספרים של לברון בסדרת הגמר הזאת: 37.7 נקודות, 10.7 אסיסטים, 9 ריבאונדים, 52.5 אחוז מהשדה, 35 אחוז ל-3, 85.2 אחוז מהקו. מדהים.

* בפעם הראשונה מאז הצטרף לווריירס, קווין דוראנט קלע למעלה מ-40 נקודות בפלייאוף. באוקלהומה סיטי היו לו שבעה משחקים כאלה.

* לברון עלה למקום הרביעי בהיסטוריה ברשימת המשחקים בפלייאוף עם 238 - אחד יותר מקארים עבדול ג'באר. היחידים שמקדימים אותו כרגע הם רוברט הורי (244), טים דאנקן (251) ודרק פישר (259).

* קינג ג'יימס אף עלה למקום החמישי בהיסטוריה בטבלת הריבאונדים בגמר, עם 473 - אחד יותר מטומי היינסון. במקרה הזה, קשה לדמיין אותו עוקף את ביל ראסל (1,178) שבמקום הראשון. השם הבא ברשימה הוא קארים עבדול ג'באר, עם 507.

מטה וורלד פיס צייץ: גולדן סטייט יכולה לזכות בשש אליפויות ברציפות

* דריימונד גרין עבר את ווילט צ'מברליין, כמלך הריבאונדים של גולדן סטייט בפלייאוף (923).

* גולדן סטייט נקלעה לפיגור דו-ספרתי ארבע דקות ו-3 שניות אל תוך המשחק - הפיגור הדו-ספרתי המוקדם ביותר אליו נקלעה העונה.

* קווין דוראנט ברבע הראשון: 13 נקודות (4 מ-4 מהשדה, 4 מ-4 מהעונשין) ו-7 ריבאונדים.

* סטפן קרי סיים את המחצית הראשונה עם יותר עבירות (3) מנקודות (2).

* קליבלנד קלעה 58 נקודות במחצית הראשונה - אף לא אחת מהן מהעונשין.

* קווין דוראנט: 43 נקודות. שאר שחקני החמישייה של הווריירס: 41 נקודות.

* לברון קבע טריפל עשירי בסדרת הגמר - יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה. למעשה, לכל השחקנים בהיסטוריה, במשותף, יש 27.

* ג'יימס קבע משחק עשירי ברציפות בסדרת הגמר עם לפחות 25 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. אף שחקן בהיסטוריה לא עשה את זה אפילו פעמיים ברציפות.

* השחקנים היחידים ב-35 השנים האחרונות שהעמידו שורה של לפחות 40 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בגמר: שאקיל אוניל, לברון ג'יימס, מייקל ג'ורדן וקווין דוראנט.

ג'ינובילי מתמוגג מדוראנט

גם סי ג'יי מקולום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully