וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל הביס 4:6, 1:6, 2:6 את דל פוטרו ועלה לגמר רולאן גארוס

הראשון בעולם שמר על מאזן מושלם של 11 מ-11 בחצי הגמר בפריס, עם תצוגה מרשימה מול הארגנטינאי הוותיק. בגמר, הוא יפגוש את דומיניק תים, שיתמודד לראשונה בקריירה על תואר גרנד סלאם

טניסאי ספרדי רפאל נדאל. רויטרס
בלתי עציר. רפאל נדאל/רויטרס

מלך החימר רפאל נדאל העפיל היום (שישי) לגמר ה-11 שלו ברולאן גארוס, עם ניצחון מרשים בשלוש מערכות על חואן מרטין דל פוטרו. יריבו בגמר יהיה דומיניק תים, שעלה לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלו, אחרי שניצח בשלוש מערכות את סנסציית הטורניר מרקו צ'קינאטו.

עוד בנושא:
אחרי הפסקת הגשם: נדאל ביצע מהפך ועבר את שוורצמן
סימונה האלפ עברה את גרבינייה מוגורוסה בדרך לגמר
שליחנו לפריס על המשחק הטוב בקריירה של סימונה האלפ

טניסאי ארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו. רויטרס
התפרק אחרי המערכה הראשונה. חואן מרטין דל פוטרו/רויטרס

רפאל נדאל (1, ספרד) - חואן מרטין דל פוטרו (5, ארגנטינה) 4:6, 1:6, 2:6

השור ממאיורקה שמר על מאזן מושלם של 11 מ-11 בחצי הגמר בפריס בזכות תצוגת תכלית מרשימה מאוד מול יריבו הארגנטינאי הוותיק. במערכה הראשונה דלפו עוד הקשה על נדאל ויצר לעצמו שש אפשרויות שבירה, אבל לא ניצל אף אחת מהן ובסופו של דבר נשבר בעצמו ברגע הכי פחות מתאים (בפיגור 5:4) ונקלע לפיגור. מאותו רגע והילך המשחק היה הרבה פחות צמוד, ונדאל הוכיח מדוע הוא שולט לאורך כל הקריירה שלו ברולאן גארוס. הוא חבט 35 ווינרים לעומת 20 של דלפו ורשם רק 19 שגיאות לא מחוייבות אל מול 32 של המפסיד. הארגנטינאי חלם לפני המשחק על הפתעה שתסדר לו גמר ראשון בקריירה באליפות צרפת הפתוחה, אבל הפסיד כמו בפעם הקודמת והיחידה שלו בחצי הגמר, ב-2009 מול רוג'ר פדרר.

בגמר, נדאל יפגוש את תים הצעיר שכבר הוכיח שהוא מסוגל לאיים עליו על החימר, וינסה לנטרל אותו ולהניף את הגביע ה-11 בקריירה ברולאן גארוס. האוסטרי היה האחרון שגבר על הראשון בעולם, כאשר הפתיע אותו ברבע גמר טורניר מדריד לפני כחודש. בנוסף, תים ניצח ברבע הגמר ברומא בשנה שעברה ובסך הכול מחזיק במאזן 6:3 מרשים מול נדאל. האם הוא מסוגל להיות הראשון שגובר עליו בגמר בפריס?

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
טניסאי ספרדי רפאל נדאל, טניסאי ארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו. רויטרס
לחיצת הידיים בסיום. נדאל ודל פוטרו/רויטרס

מערכה 1:

המשחק נפתח בעלייה של 0:30 של דל פוטרו על ההגשות של נדאל, אבל הספרדי התעשת ונמנע משבירה מהירה עם ארבע נקודות רצופות. דלפו המשיך להיראות טוב ועלה על לוח התוצאות עם משחקון נפלא על האפס, ולאחר מכן השיג שלוש אפשרויות שבירה, אבל נדאל הציל את כולן ועלה ל-1:2. אחרי עוד שני משחקונים שהלכו למגיש, הארגנטינאי ניצל את ההפסקה הראשונה לטיפול קצר לאחר שנפצע באחד המהלכים לפני כן. במצב של 4:4 דלפו שוב איים לשבור את נדאל, אבל שוב החמיץ שלוש הזדמנויות ובמשחקון הבא עמד לראשונה בהתמודדות מול אפשרויות שבירה על ההגשות שלו, ונשבר. נדאל הוכיח יעילות ועלתה ליתרון במשחק עם שבירה בדיוק בזמן בדרך ל-4:6.

מערכה 2:

המומנטום נשאר בצד של נדאל, שהשיג שבירה נוספת (על האפס) ועלה ל-0:2 מהיר. דלפו הוכיח שהוא לא מתכוון לוותר מהיר והשיג אפשרות שבירה, אבל ירד ל-0 מ-7 בתחום הזה והפסיד גם את המשחקון השלישי. לצערו, הדומיננטיות של הספרדי נמשכה והוא הצליח לשבור שוב ולעלות ל-0:4 מוחץ. במשחקון השישי נדאל השיג שתי אפשרויות מערכה, אבל דל פוטרו הצליח להימנע מבייגל ולצמק. כמובן שזה לא שינה את תוצאת המערכה, שהסתיימה ב-1:6 לראשון בעולם.

מערכה 3:

אם מישהו קיווה בכל זאת לקבל מנה של דרמה מהמשחק הזה, נדאל פתח בדיוק כמו במערכה השנייה ושבר את דלפו על האפס, ורמז שהוא לא מוריד את הרגל מהגז. הארגנטינאי עוד הצליח לצמק ל-2:1, אבל נשבר שוב במשחקון החמישי. נדאל סגר עניין עם 2:6 ועלה לגמר ה-11 שלו ברולאן גארוס.

דומיניק תים טניסאי אוסטרי. רויטרס
יילך בעקבות תומאס מוסטר? דומיניק תים/רויטרס

מרקו צ'קינאטו (איטליה) - דומיניק תים (7, אוסטריה) 7:5, 7:6 (10), 6:1

האוסטרי בן ה-24 העפיל לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה ועשה סוף לסיפור הסינדרלה של מרקו צ'קינאטו. האיטלקי המפתיע (72 בעולם) הפך לראשון מארץ המגף שמגיע לחצי הגמר בצרפת מאז 1978, ונתן פייט ראוי לציון בשתי המערכות הראשונות, אך נשבר מנטלית לאחר ההפסד הדרמטי בשובר השוויון במערכה השנייה, בו לשני הטניסאים יחד היו שמונה נקודות מערכה. תים לא הוריד הילוך, השיג שבירות מהירות וגם את הכרטיס לגמר ביום ראשון. גם בת הזוג, הטניסאית הצרפתייה קיקי מלאדנוביץ', חגגה ביציע את הפיכתו של תים לטניסאי האוסטרי השני בסך הכול (גם גברים וגם נשים) שמגיע לגמר גרנד סלאם. היחיד שקדם לו: תומאס מוסטר שזכה ברולאן גארוס ב-1995.

מרקו צ'קינאטו טניסאי איטלקי. רויטרס
נתן את כל מה שיש לו. מרקו צ'קינאטו/רויטרס

מערכה 1:

תים פתח עם שבירה כבר במשחקון הראשון ושמר עליה עם משחקון הגשה חלק. צ'קינאטו נכנס לעניינים במשחקון השלישי עם עליות יפות לרשת, החל ללחוץ גם על ההגשות של האוסטרי ובמשחקון השמיני השיג את השבירה הנגדית והשווה ל-4:4. האיטלקי נראה מעודד ונהנה מקריאות התמיכה של חבריו ביציע, אך תים התעלה עם שבירה ל-5:6 וחתם את המערכה הראשונה עם טאץ' נהדר ליד הרשת ו-5:7.

מערכה 2:

האוסטרי שוב יכול היה להשיג שבירה מהירה, אך הפעם צ'קינאטו הציל את נקודת השבירה ומנע עוד שתיים כאלה במשחקון החמישי. השניים שמרו על ההגשות שלהם ומיעטו לבצע טעויות, בדרך לשובר שוויון אחרי 45 דקות. גם כאן נקלע צ'קינאטו למצב בעייתי ופיגר 6:3, אבל התאושש בצורה הירואית, הציל שלוש נקודות מערכה ואף פספס אחת משלו. תים עלה ל-7:8 והשיג נקודת מערכה נוספת, אך האיטלקי סיפק דרופ-שוט נפלא ושוב השווה. הנדנדה נמשכה, צ'קינאטו לא ניצל נקודת מערכה שלישית ובסופו של דבר תים חגג בצ'אנס החמישי שלו עם 10:12 ו-6:7 במערכה השנייה.

מערכה 3:

מפח הנפש משובר השוויון ליווה את צ'קינאטו בפתיחת המערכה השלישית. האיטלקי נראה מרוקן מנטלית, הנקודות התקצרו ותים עלה ל-0:3 מהיר. הדהירה של תים נמשכה עם שבירה נוספת ו-0:5, אך צ'קינאטו נמנע מבייגל וגם השיג שתי נקודות שבירה שלא נוצלו. תים ניצח 1:6 במערכה השלישית והבטיח מקום בגמר.

קיקי מלאדנוביץ' טניסאית צרפתייה (משמאל) צופה במשחקו של בן זוגה דומיניק תים. רויטרס
גאה בחבר דומיניק תים. הטניסאית הצרפתייה קיקי מלאדנוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully