וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אימא של אגוארו נלחצה מההפגנות, מסי התבקש לפעול לביטול המשחק"

אביעד סגל, ברצלונה

7.6.2018 / 16:00

שליח וואלה! ספורט למחנה ארגנטינה בברצלונה קיבל נדבך נוסף למסכת הלחצים שהציקה לסגנית אלופת העולם. נציג החברה הישראלית במקום: "נקרע להם את הצורה בבית המשפט"

רויטרס

ביום שבו הייתה אמורה הנבחרת שלהם לנחות בנתב"ג, ניסו הארגנטינאים להשכיח את סיפור ביטולו של משחק הידידות מול ישראל בשבת משל היה חדשות האתמול. באימון הבוקר במתקן האימונים של ברצלונה, עסקו העיתונאים הארגנטינאים באפשרות שגונסלו היגוואין - ולא סרחיו אגווארו - יתייצב בחוד הנבחרת במשחק הראשון שלהם במונדיאל מול איסלנד.
אלא שכבר בצהריים הם חזרו לעסוק שוב בזבוב הטורדני מישראל, כשבמספר כלי תקשורת ארגנטינאים דווח כי אנשי חברת ההפקה הישראלית קומטק מתכוונים להגיע למשרדי פיפ"א בשווייץ ולדרוש את סילוקה של הנבחרת הארגנטינאית מהמונדיאל, בטענה לאפליה על רקע דתי.

במלון "סופיה" בעיר עוסקים כעת אנשי "קומטק" בקיפולים אחרונים. אם יהיה משחק, אחד או יותר, מיד אחרי המונדיאל, בנובמבר או אף פעם - אין להם תשובות לשאלות האלה. בדיוק כמו שאין להם הסבר לכל החדשות שהגיעו אליהם מהמלון הזה החל מיום שלישי. "קרה פה משהו מוזר שאנחנו לא מבינים עד עכשיו", אומר אחד מהמפיקים הישראלים, "ברור לנו שמה שהם מדברים עליו - הסיבות הבטיחותיות - הוא לא כל הסיפור".

הטענה העדכנית של המפיקים הישראלים היא למעורבות של מיליונים קטארים בהחלטה הארגנטינאית לבטל את המשחק יומיים לפני ההמראה המיועדת לישראל. "לא במקרה הכל הגיע ברגע האחרון, כך שלא ניתן היה לתקן", אומר אחד מאנשי ההפקה הישראלים, "הכל תוכנן מבחינת הגורמים שלחצו על הארגנטינאים עד הפרט האחרון. זה היה ממש קמפיין. דבר אחד בטוח, בבית המשפט נקרע להתאחדות הארגנטינאית את הצורה".

עוד בנושא

הערכה: מדינות עוינות הן אלו שפעלו לביטול המשחק של ארגנטינה בישראל
ההפתעה מהמהומה, הגילוי של העוזר והאיום הממשי: דיווח מהמחנה הארגנטינאי
יהודי ארגנטינה מוחים, לא ברור האם ייערכו שני משחקים בין הנבחרות כפיצוי
אז אולי הסחות דעת כאלה לא מומלצות לפני מונדיאל? המצעד השבועי של פז חסדאי

ליאונל מסי, שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
הפעם לא ינשק את הכותל. מסי בברצלונה/רויטרס

את האמונה ביכולת להשיג ניצחון במגרש המשפטי תולים המפיקים הישראלים בחוזה שחתמו עם ההתאחדות הארגנטינאית, ולפי אחד מסעיפיו - רק מלחמה שמוכרזת על ידי ישראל מוגדרת כמצב ביטחוני שמחייב את ביטול או הזזת המשחק: "העברנו להם כבר את הכסף (כשני מיליון דולר), השבוע מבחינה ביטחונית היה שקט ולא קרה שום דבר שאמור להפריע. כל זה הופך את המעורבות של כסף זר למאוד הגיונית".

במקביל לעיסוק בימים שאחרי, בעוד הצד הישראלי מלקק את הפצעים והארגנטינאים מנסים להסית את הטענות והאש לקראת הטיסה למוסקבה בשבת, מתגלים עוד מיני פרטים על המתרחש במחנה הארגנטינאי בברצלונה בשבוע האחרון. נראה שהלחצים שהפעילו גורמים פרו-פלסטינים כנגד קיום המשחק עבדו היטב על בני משפחות השחקנים. אחת כזו היא אמו של אגווארו, ששהתה במלון בברצלונה בימים האחרונים.
ההפגנה הקטנה מחוץ לאימון הנבחרת שלשום והמסרים שהגיעו ברשתות החברתיות גרמו לה להביע דאגה בפני בנה, חלוץ מנצ'סטר סיטי. במחנה הארגנטינאי מספרים שליאו מסי, כקפטן הנבחרת, קיבל בימים האחרונים מספר פניות מאגווארו כמו משחקנים אחרים כדי שיפעל לביטול הנסיעה לישראל. למרות ההנחה המתקבלת על הדעת בנוגע לכוחו הבלתי מוגבל של כוכב ברצלונה, לא נראה שבכוחו של מסי להחליט על ביטול המשחק לבדו.

"הוא לא הרגיש בנוח עם העובדה שהשחקנים הארגנטינאים והוא בראשם קיבלו איומים מכל מיני גורמים", אומר אדם המקורב למסי, "אבל אפילו שמסי הוא האדם הכי חזק במחנה הארגנטינאי, הוא לא מספיק חזק כדי להחליט לבטל את המשחק לבדו. בסופו של דבר זו החלטה של ההתאחדות. זה נכון שהוא הביע את הדאגה שלו בפני קלאודיו טאפייה, נשיא ההתאחדות, אבל הוא עשה את זה מתוקף תפקידו כקפטן הנבחרת, ובשם השחקנים כולם, לא רק מטעם עצמו".

כך או אחרת, מסי לא ינשק את הכותל ולא יקפיץ כדור בטדי בשבת הקרובה. ישראל כמו העמיסה שקים של ציפיות על רומן בלתי נשכח שהצד השני ראה בו במקרה הטוב נשיקה מרפרפת בדרך אל היעד האמיתי. וכך, רגע לפני גביע העולם, ההתאחדות הארגנטינאית הסירה מעל הנבחרת שלה לחץ מיותר מצד גורמים פרו-פלסטינים - בין אם מדובר ב-15 מפגינים ספרדיים עם מגאפון או שייחים קטאריים עם חשבונות בנק דמיוניים, ומהתאונה הקטלנית בין הפנטזיה למציאות נחלצו המעורבים הישראליים בכל הסיפור רק עם זעם ושאיפה לנקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully