וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי יחימוביץ': ההשקעה בארגנטינה הייתה בשביל תמונה של מירי רגב עם מסי

4.6.2018 / 15:55

הוועדה לביקורת המדינה דנה בסערת הכרטיסים למשחק של ישראל מול ארגנטינה, יחימוביץ' טוענת ש"הייתה הבטחה שמירי רגב תצטלם עם מסי", במשרד הספורט מכחישים. היועצת המשפטית מכחישה: לא אישרתי את הקצאת הכרטיסים

צלמים זמניים מורשים

(עדכון ראשון: 10:55)

הוועדה לביקורת המדינה דנה הבוקר (שני) בסערת הכרטיסים למשחק בין נבחרת ישראל לנבחרת ארגנטינה שצפוי להתקיים ביום שבת באיצטדיון טדי בירושלים. במהלך הדיון טענה יו"ר הועדה ח"כ שלי יחימוביץ' כי שוחחה עם גורם בכיר במשרד התרבות והספורט שטען בפניה כי ההשקעה הכלכלית של המשרד נעשתה "תמורת הבטחה ששרת התרבות מירי רגב תיקח חלק פעיל בנראות גבוהה וגם תלחץ יד לכוכב נבחרת ארגנטינה מסי על הדשא". גיא ענבר ראש המטה של רגב דחה את הדברים בתוקף.

בהמשך תהתה יחימוביץ' האם "השרה לא תקבל פוטואופ עם מסי?". ראש המטה של רגב אמר בתגובה: "אנחנו לא מכירים כזה דבר. לא נעשה שום לינקיג'". יחימוביץ' הקריאה בדיון את הודעת רגב מסוף החודש האחרון בה טענה כי הקצאת הכרטיסים הייתה באישור יועמ"ש המשרד. היועצת המשפטית של המשרד הגיבה "זה לא נכון". ראש מטה השרה מיהר להבהיר: "הוצאנו אחר כך הודעת תיקון".

עוד בנושא:

ישראל - ארגנטינה: עובדי משרד התרבות והספורט ויתרו על הכרטיסים
דני בנעים: "הטעות הייתה בהודעה לציבור, מעולם לא היו 30 אלף כרטיסים למכירה"
סבטלובה: "אין סיבה שעובדי משרד ממשלתי יזכו בעדיפות לכרטיסים"

ליאונל מסי, שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
סערה גדולה סביבו וסביב הגעת נבחרתו לישראל. ליאונל מסי/רויטרס

ענבר הוסיף כי "זה התחיל באירוע פרטי. השרה רגב חשבה שראוי ונכון שמשחק ברמה הזו בשל הממלכתיות שבו יתקיים דווקא בירושלים". לדבריו, "היזם טען שבהעברת המשחק לירושלים יש נזק כספי עבורו וביקש מהמשרד להשתתף. הוא קיבל הבטחות מעיריית חיפה שישתתפו בעלויות דבר שבירושלים התקשו לקבל". יחימוביץ' תהתה האם "החברה המפיקה המירה את תאי הכבוד בבוחטות של כרטיסים ועשתה עליכם סיבוב" וענבר השיב כי הוא "לא מאמין".

נציג חברת קומטק פירט במהלך הדיון את האופן שבו נמכרו או חולקו כרטיסים למשחק. לדבריו, "איצטדיון טדי מונה 30 אלף מקומות ישיבה. על פי ההסכם עם ההתאחדות הוקצו לה 7,700 כרטיסים מתוכם 1,200 ללא תמורה. קומטק החליטה להפיץ 2,000 לפריפריה ו-500 לעוטף עזה. קבוצת פוקס הצטרפה לרעיון, רכשה 2,000 כרטיסים לילדים ונוער בפריפריה ולעמותות. לנותני החסויות הוקצו בסך הכל כ-7,000 כרטיסים. מתוכם 4,200 לשופרסל והיתרה התחלקה בין 7 נותני חסויות נוספים. מכאן שנותרו למכירה כ11,000 כרטיסים לקהל הרחב".

סאגת הכרטיסים החלה בשבוע שעבר לאחר העברת המשחק מחיפה לאצטדיון טדי בהחלטה של רגב. משרדה התחייב להעביר סך של 2.6 מיליון שקל לכיסוי הפער בעלויות ההפקה ובשל כך זכו עובדי משרד התרבות והספורט עדיפות לרכישת 200 כרטיסים למשחק. המהלך עורר סערה אחרי שהתברר כי הכרטיסים שנמכרו לציבור היו בכמות נמוכה מאד, ורוב הכרטיסים נמכרו לספונסרים, ההתאחדות לכדורגל ועוד. בעקבות הלחץ הציבורי, הודיע אתמול משרד התרבות והספורט כי הוא מוותר כל האפשרות לאפשר לעובדיו לרכוש 200 כרטיסים למשחק. ההודעה נמסרה רק לאחר פגישה שקיימו נציגי המשרד עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה.

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר במהלך הדיון כי "כל העובדות מצביעות על כך שנעשתה התערבות פוליטית גסה, וחלוקת אתנן לבעלי עניין על חשבון הציבור וכספיו. מה שהיה צריך להיות חגיגה ספורטיבית הפך לכלי לסחיטת הון פוליטי של כל מי שיכול לטמון ידו בצלחת".

שר התרבות והספורט מירי רגג במהלך הצגת קמפיין 70 השעות של יום העצמאות + אירועי ה-70 השנתיים 1 באפריל 2018. ניב אהרונסון
דחתה את הטענות. רגב/ניב אהרונסון

תגובת משרד הספורט

"לצערנו, חרושת השמועות והטענות חסרות הביסוס הגיעו גם לוועדה לביקורת המדינה. משרד התרבות והספורט דוחה בתוקף כל אמירה, הרומזת שההחלטה על תמיכה במשחק הידידות ישראל מול ארגנטינה נתקבלה מתוך רצון להגביר את חשיפת שרת התרבות והספורט או ניסיון לקשור את סוגיית הקצאת 200 הכרטיסים לעובדי המשרד, שהיו אמורים להירכש במחיר מלא, כמו גם את הטענה השקרית על דרישה להקצאה של 500 כרטיסים לעובדי המשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully