וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיפור שלה בלתי נתפס, כמו בפיפ"א": מיחאלה בוזארנסקו עם סיפור סינדרלה מדהים

רועי פרייס, שליחנו לפריס

2.6.2018 / 6:30

הרומנייה הסתובבה כל הקריירה בטורנירים קטנים ובמרפאות בגלל אינספור פציעות, שמנעו ממנה לשחק במשך שנתיים, אבל משום מקום היא הפציעה למקום ה-32 בעולם ועכשיו גם לשמינית גמר רולאן גארוס. "כמו ילד שמשחק ברחוב ופתאום הוא במנצ'סטר יונייטד", מספר עיתונאי רומני

טניסאית רומנייה מיחאלה בוזארנסקו. רויטרס
אפילו ברומניה מתקשים לעכל אותה. מיחאלה בוזארנסקו/רויטרס

מערכה ראשונה

רולאן גארוס 2018 הוא בסך הכול טורניר הגרנד סלאם השלישי בקריירה של מיחאלה בוזארנסקו הרומנייה. הטניסאית שחגגה 30 רק בתחילת מאי, הודחה בסיבוב הראשון של אליפות ארצות הברית בשנה שעברה וגם מאליפות אוסטרליה נפרדה אחרי משחק אחד עם הפסד 6:2, 6:3 לקרוליין ווזניאקי, שבסופו של דבר גם זכתה בטורניר. בוזארנסקו הצליחה לנצח בפעם הראשונה בטורניר גרנד סלאם ברולאן גארוס 2018 ואז ניצחה שוב ושוב. זה התחיל עם 3:6, 3:6 מול וניה קינג האמריקאית בסיבוב הראשון, נמשך עם 1:6, 2:6 נגד רבקה פטרסון בסיבוב השני ונמשך בניצחון סנסציוני של 3:6, 5:7 מול אלינה סביטולינה, שדורגה רביעית בטורניר ונחשבה לאחת המועמדות לזכייה.

קשה להימנע מהקלישאה, אבל כמעט שלא עולים בזיכרון סיפורי סינדרלה מוזרים כאלה שצצו משום מקום. אפילו בתקשורת הרומנית מגיבים כך ומתקשים לעכל מאיפה צצה להם הכוכבת החדשה. בוזארנסקו החלה את הקריירה שלה בטורנירי ITF קטנים כבר ב-2004 והשיגה כמה תוצאות לא רעות, אפילו זכתה בתארים, אבל בכל פעם שהייתה לה אפשרות לעלות לרמה הבאה היא נעצרה עם איזו פציעה אחרת. "היו לה במהלך הקריירה המון פציעות", מספר העיתונאי הרומני אדריאן אילינצ'סקו מ-Hotnews.ro, "היו שנתיים שלמות (בין ספטמבר 2012 לאוקטובר 2014, ר.פ.) שהיא לא שיחקה בכלל בגלל פציעות בברכיים, בעיקר בברך שמאל. היא התחילה לשחק בהרבה טורנירי ITF קטנים כדי להרוויח קצת כסף ונקודות ומשם ההצלחה שלה הגיעה. לאט לאט היא עלתה בדירוג".

עוד בנושא:

נובאק דג'וקוביץ' בשלב הבא, דימיטרוב וסביטולינה הודחו
שבת ברולאן גארוס: רפאל נדאל וסרינה וויליאמס רוצים שמינית גמר
הילד הכי קטן בפסגה: דייגו שוורצמן הוא אחד השחקנים המסוכנים ברולאן גארוס

טניסאית אוקראינית אלינה סביטלינה עם טניסאית רומנייה מיכאלה בוזרנסקו. רויטרס
אלינה סביטולינה נותנת כבוד לבוזארנסקו/רויטרס

וכמה העלייה הייתה מטאורית? ב-12 ביוני 2017 היא הייתה במקום ה-374 בעולם, היום היא 33 בעולם ועוד צפויה לעלות בזכות ההצלחה ברולאן גארוס. ההצלחה והפריצה הגדולה שלה בטורנירי ה-WTA הגיעה רק השנה כשהגיעה לגמר בהובארט, שם הפסידה 6:1, 4:6, 6:3 לאליס מרטנס הבלגית, ולגמר בפראג, שם נוצחה 4:6, 6:2, 6:3 על ידי פטרה קביטובה המקומית, שבעצמה נמצאת בשנה נהדרת. "יש לה טניס מצוין, אבל הפציעות עיכבו אותה במהלך הקריירה", ממשיך אדריאן אילינצ'סקו, "יש לה פורהנד מצוין, זה הנשק הכי טוב שלה, ועכשיו יש לה הרבה ביטחון. גם סימונה האלפ אמרה בגביע הפדרציה שהיא שחקנית מצוינת עם יכולת להגיע רחוק למרות שהיא יחסית מבוגרת כי היום בטניס אפשר לראות שטניסאים מצליחים מאוד גם בגילאים מבוגרים יותר כמו רוג'ר פדרר או רפאל נדאל. היא בחורה נחמדה מאוד, לפי מה שמספרים, כל השחקניות מגביע הפדרציה, כמו אירינה קמליה בגו, סוראנה קירסטאה, האלפ ואחרות דיברו עליה יפה".

ההצלחה של בוזארנסקו הגיעה על ידי המון עבודה קשה ומשחקים בטורנירים קטנים בדצמבר בזמן שכל שאר הטניסאיות עסקו בעיקר בפרסום תמונות מטיולים בחו"ל באינסטגרם (ובצדק גמור מבחינתן). "למעשה לא הייתה לה בכלל פגרה והיא משחקת מהשנה שעברה ברציפות", ממשיך אילינצ'סקו, "בדצמבר האחרון היא עדיין שיחקה בטורנירים קטנים ביפן ובכל מיני מקומות אחרים כדי לצבור נקודות וכסף. אבא שלה מאמן אותה מאז שהיא הייתה ילדה ומתחילת השנה יש לה צוות חדש, שכולל גם את אבא שלה. היא אמרה שהשינוי הזה עזר לה מאוד מבחינה פיזית ומנטאלית. אין לה ספונסר, ההורים שלה עזרו לה כלכלית מאז שהיא קטנה. כשהיא הייתה צעירה היו לה ספונסרים אבל אחרי הפציעות הרבות הם עזבו. גם עכשיו היא אמרה שטורנירי ה-ITF עזרו לה מאוד להיות מה שהיא היום".

לסיום מספר אילינצ'סקו: "אנחנו בכלל לא יודעים איך להתייחס אליה אצלנו במדינה כי היא צצה משום מקום, אף אחד לא חשב עליה, אף אחד לא האמין בה ובגיל 29 לא היה נראה שהיא תעשה כבר משהו עם הקריירה שלה. גם מבחינת רייטינג ופופולאריות עדיין הקהל ברומניה לא מכיר אותה או עוקב אחריה בטירוף. מה שקורה איתה ממש מזכיר איזה סיפור סינדרלה או כמו בפיפ"א כשאתה הופך מילד שמשחק ברחוב לאחד שפתאום מגיע למנצ'סטר יונייטד". אגב, בוזארנסקו עצמה צייצה סרטון בו בערוץ הטניס האמריקאי לא מבטאים את שמה נכון וכתבה: "את השם שלי הם לא יכולים לבטא, אבל אני בשבוע השני של גרנד סלאם!".

טניסאי גרמני סשה זברב. רויטרס
יצליח לשבור את מחסום שמינית הגמר? סשה זברב/רויטרס

מערכה שנייה

במשחקים של רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ', רוג'ר פדרר או אנדי מארי יש תמיד תבנית קבועה: ברגע שאחד מהם בפיגור ואיכשהו מצליח לצאת מהקבר, הוא כבר יהיה בלתי ניתן להכנעה בהמשך. גם היריב שלו יבין שהוא במצב אבוד אחרי שלא ניצל את הצ'אנס הגדול שניתן לו. סשה זברב אמנם מדורג שלישי בעולם ושני בטורניר, אבל הוא עדיין רחוק מאוד מהסטטוס של "ארבעת הגדולים", גם מבחינת הניסיון במעמדים האלה, גם מבחינת ההרתעה שיש לו מול שאר השחקנים בסבב וכרגע גם מבחינת איכות המשחק.

זה מה שקרה לגרמני בן ה-21 מול דאמיר דז'ומהור הבוסני (27 בעולם), שהוביל כבר 6:2, 3:6, 4:6, 5:6 עם ההגשות שלו. זברב הצליח לשבור אותו על האפס ולכפות שובר שוויון, בו ניצח 3:7. מהרגע הזה הייתה תחושה שהגרמני הולך לקחת את המערכה החמישית בקלות, משהו בסגנון 1:6 או 2:6 מהיר כזה. אלא שזה ממש לא מה שקרה. זברב שבר במשחקון הראשון, אבל נשבר מיד לאחר מכן ואז שוב שבר ואז שמר ועלה ל-1:3. התחושה כבר התחזקה שהנה הוא הולך לטייל במערכה הזו בקלות. נגמר? הבוסני גמור? לא, הוא שוב שבר ואיזן ל-4:4. הלחץ נמשך ולדז'ומהור אפילו הייתה נקודת משחק ביתרון 4:5 על ההגשה של זברב. הגרמני הצליח להוציא הגשה אדירה משום מקום ובסופו של דבר לקח שלושה משחקונים ברציפות בדרך לניצחון.

משחק שני ברציפות שהגרמני מנצח אחרי שהוא חוזר מפיגור של שתי מערכות מול אחת ופעם שנייה שהוא מגיע לשמינית גמר בטורניר גרנד סלאם אחרי שבשנה שעברה נעצר בסיבוב הרביעי בווימבלדון על ידי מילוש ראוניץ'. האם הוא סוף סוף יצליח לשבור את מחסום שמינית הגמר בטורניר גרנד סלאם דווקא אחרי שחזר פעמיים מפיגור של שתי מערכות מול אחת? בהחלט יכול להיות למרות שרמת הטניס שלו לא מרשימה במיוחד עד כה. לפחות הוא למד להשיג את הניצחונות האלה בשיניים ובפעם הראשונה בקריירה הצליח לנצח יריב מהטופ 50 בטורניר גרנד סלאם. דאמיר דז'ומהור לנצח ייחקק כראשון מהטופ 50 שהפסיד לסשה זברב בטורניר גרנד סלאם. נתון משונה נוסף הוא שזברב הוא הראשון השנה שמצליח לחזור מנקודת משחק נגדו לניצחון בטורניר גרנד סלאם. כלומר באליפות אוסטרליה אף אחד לא הצליח לעשות את זה וגם עד כה ברולאן גארוס. הכוונה היא לטורניר הגברים בלבד.

טניסאית רוסייה דריה קסאטקינה. רויטרס
כיף לראות אותה. דריה קסאטקינה/רויטרס

מערכה שלישית

אם יש שחקנית אחת שבאמת כיף לראות זו דריה קסאטקינה. הרוסייה בת ה-21, שמדורגת 14 בעולם, היא הגרסה החדשה של מרטינה הינגיס או אגניישקה רדוואנסקה אם תרצו. הרבה יכולות ומגוון חבטות, טכניקה נהדרת וגוף קליל וזריז שיכול להגיע לכל כדור. היא יכולה לחבוט סלייסים, דרופ שוטים, יש לנו שינויי כיוון נהדרים, המון חוכמה במשחק והיא אחת הטניסאיות היחידות בסבב הנשים שיודעת מצוין מה לעשות כשהיא מגיעה לאזור חצי המגרש וקדימה מכך. היא כמעט תמיד מקבלת את ההחלטה הנכונה וגם מבצעת אותה כשהיא מגיעה לאזורים הקרובים לרשת.

כל זה קרה גם במשחק בו ניצחה 1:6, 6:1, 3:6 את מריה סקארי היוונייה. קסאטקינה אמנם נעלמה לחלוטין לאורך המערכה השנייה וגם בשלישית היו לה רגעים חלשים מאוד, אבל בסך הכול כל מי שהיה במגרש 18 במשחק שפתח את יום שישי הראשון של התחרות ואת הסיבוב השלישי יכול היה להבחין בקלות מי הטניסאית הכישרונית יותר ובגדול בין השתיים למרות שהן היו לבושות בבגדים זהים.

בנוסף לכל היכולות שלה, קסאטקינה גם מתנהלת בצורה בוגרת על המגרש ולא משתוללת מעצבים אחרי שהיא עושה שטויות ומחטיאה או חוגגת בטירוף אחרי שהיא לוקחת נקודה קריטית. הממוצע הוא רגוע מאוד ובלי דרמות מיוחדות והאופי נראה נינוח מאוד ולא כזה שנוטה לקריסות מוגזמות. הבעיה היחידה של קסאטקינה, והיא בעיה עצומה, היא הסרב. הרוסייה הצעירה מגישה בעוצמה חלשה מאוד ולא פחות גרוע מכך, היא מאבדת את הביטחון בהגשה שלה מהר מאוד. כשהכול הלך לה טוב במערכה הראשונה מול סקארי, קסאטקינה הגישה טוב, בעוצמה סבירה יחסית, אבל כשהחל הלחץ, בעיקר במערכה השלישית, ההגשות שלה הגיעו למהירות אומללה של 110 קמ"ש ופחות מזה בהגשה השנייה. עם כל זה הגיעו גם לא מעט שגיאות כפולות.

המזל הכי גדול של קסאטקינה במשחק היה שסקארי לא ניצלה את חוסר הביטחון הזה בהגשה שלה ולא טרפה את ההגשות שלה. היא אפילו לא נכנסה קצת לתוך המגרש לפני ההגשה השנייה כדי להפעיל עוד לחץ על ההגשה של קסאטקינה, שגם ככה התקשתה מאוד למצוא את הריבוע תחת הלחץ. בסיבוב הבא מצפה לרוסייה מפגש מול קרוליין ווזניאקי, שאמנם נראית נהדר עד כה בטורניר אבל היא גם לא כזו שתהרוג את ההגשות שלה עם החזרות עוצמתיות לפינות. במפגשים מול סרינה וויליאמס, מריה שראפובה או אפילו אחת כמו קרולינה פלישוקבה המצב עלול להיות בעייתי מאוד עבור קסאטקינה. עם זאת, כנראה שהמאמנים והאנשים שעובדים עם קסאטקינה גם ראו את הדבר הזה שצורח לשמיים ויעבדו איתה כדי לשפר את ההגשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully