וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונס דאבור: "אומרים שאני החלוץ הטוב בישראל. אין מה להתבייש בזה"

29.5.2018 / 15:30

"בנבחרת שלחו אותי לבדיקות כי מישהו חשב שאני פצוע", "לא כולם הבינו מה קרה בנבחרת. אני לא משחק מספיק", "מכבי תל אביב חייבת לפגוע בזרים העונה", "החלטתי לפרוש באחי נצרת", וגם: ארגנטינה ומסי. מלך השערים באוסטריה מדבר

אדריאן הרבשטיין
"ללא שום ספק, זאת העונה הכי טובה שלי בקריירה, בטח באירופה. אחרי ארבע שנים אני חוגג תואר אליפות, שוב מלך השערים, מגיע גם לחצי גמר הליגה האירופית – זה משהו מדהים"

מונס דאבור חתם השבוע את אחד ההישגים הנאים של ליגיונר ישראלי בשנים האחרונות: מלך שערי הליגה האוסטרית עם 22 כיבושים. קבוצתו אמנם הובסה במחזור האחרון על ידי אוסטריה וינה, אבל דאבור שימש במהלך המשחק כקפטן רד בול זלצבורג ושיחק 90 דקות. דני אלאר קיווה לעקוף את דאבור אך סיים עם 20 כיבושים. התואר של דאבור, כמובן, עשוי להזרים לא מעט הצעות בקיץ הקרוב אחרי שגם הוביל את הקבוצה לדאבל שהעניק לו אליפות ראשונה מאז יצא לאירופה.

דאבור הוסיף גם חמישה שערים בליגה האירופית (שבעה כולל המוקדמות), בו הגיעה הקבוצה לחצי הגמר והפסידה למארסיי. דאבור הפך בפעם השנייה בקריירה למלך שערים של ליגה באירופה, לאחר שקטף את התואר בשוויץ לפני שנתיים, אז במדי גראסהופרס. "לא קיבלתי הרבה חשיפה השנה. גם הכותרות של התואר 'התנדפו' מהר מאוד", אומר דאבור.

"מבחינה תקשורתית, קשה להתעלם מכך שאני לא מקבל במה. אבל יש הרבה מאוד אנשים ששולחים לי הודעות, שמתקשרים למשפחה. בתקשורת אני פחות בולט".

אז הנה הזדמנות נוספת להתייחס להישג שלך. האם אתה החלוץ הטוב ביותר של הכדורגל הישראלי?

"אני לא חושב שצריך להתבייש בזה. כלומר, אני לא אחד שיבוא ויגיד את זה, אבל לא מתבייש כשאומרים שאני הליגיונר הכי גדול שלנו. מאוד מחמיא לי שאומרים עליי: זה החלוץ הכי טוב בישראל".

דני אלאר עשה עונה טובה מאוד. כמה חששת שהוא יעקוף אותך?

"אלאר (סגן מלך השערים, עם 20 כיבושים, א"י) עשה עונה מדהימה ובכלל, שטרום גראץ בעונת שיא שלהם. הוא הלחיץ אותי מאוד. כל הכבוד לו שהוא החזיק עד הסוף. חשבתי שהתחרות בנינו תיסגר לפני המחזור האחרון. בשורה התחתונה, אני שמח שהעונה הטובה שלו לא הספיקה לו להיות מלך השערים.

"ללא שום ספק, זאת העונה הכי טובה שלי בקריירה, בטח באירופה. אחרי ארבע שנים אני חוגג תואר אליפות, שוב מלך השערים, מגיע גם לחצי גמר הליגה האירופית - זה משהו מדהים. לא חשבתי שאבקיע 29 שערים בעונה אחת, גם השערים בליגה האירופית הגיעו במעמדים שכל שחקן חולם להבקיע בהם. אני באמת מאושר עכשיו, גאה במה שעשיתי העונה".

עוד בנושא

בעיה לא צפויה: לריאל מדריד אין מקום במוזיאון לגביע האלופות
רוברטו מאנצ'יני: "מריו באלוטלי שיחק טוב, אבל הוא יכול להשתפר"
כ-7,500 כרטיסים למשחק הנבחרת מול ארגנטינה יועברו לספונסרים

שחקן רד בול זלצבורג מונס דאבור מאוכזב. AP
"באמת מאושר עכשיו". דאבור/AP
"הייתי פצוע אולי פעמיים במדי הנבחרת. בפעם השניה הנבחרת שלחה אותי לבדיקה כי מישהו שם לא האמין שאני פצוע. עברתי צילום והתברר שאני צריך מנוחה. אז בטח שלא התחזיתי"

זאת הפעם השניה שאתה זוכה בתואר.

"לא קל להיות מלך השערים, אבל בגראסהופרס זה היה קשה יותר. היא לא הקבוצה הכי טובה בשוויץ, למרות המיקום שלה זכיתי בתואר הזה. קשה לשמור על כושר ההבקעה הזה כשאתה מגיע למועדון חדש, כשהכל עדיין טרי. לכן ההישג הנוכחי הוא מצוין".

הסקאוטים הגיעו לעקוב, מה יהיה בקיץ?

"הולך להיות מעניין, מעניין מאוד. אני בקשר עם הסוכנים שלי. הם עובדים על דברים, יש הצעות אבל כרגע רק סיימתי את העונה. אני נהנה מהרגע, רוצה לחגוג כמו שצריך. יהיה לי מספיק זמן להחליט מה הכי טוב בשבילי. צריך לזכור שיש לי חוזה לעוד שלוש שנים בזלצבורג. ממה שהבנתי, הם לא יוותרו כל כך מהר. אין לי תג מחיר. נראה מה יהיה".

דאבור מספר כי ההגעה לחצי הגמר מול מארסיי הייתה הפתעה אפילו עבור אנשי המועדון. "אף אחד לא ציפה מאיתנו להגיע כל כך רחוק, אפילו במועדון הופתעו בכל שלב מחדש שהקבוצה עוברת קבוצה גדולה ועוד אחת. אנחנו השחקנים והצוות האמנו שאפשר להגיע הכי רחוק, לא יודע אם עד חצי הגמר, כי המטרה הראשונה הייתה לעלות מהבתים. עשינו דברים מאוד יפים. בסופו של דבר כולם מרוצים, למרות ההדחה הכואבת. לא הגיע לנו להיות מודחים אחרי המשחק השני שרשמנו נגד מארסיי".

מחר (רביעי) תגיע לנבחרת להכנות מול ארגנטינה. יש לנו סיכוי?

"בשבילי זה חלום גדול, כל שחקן שלא משחק ברמה הזאת חולם על זה. שיחקתי נגד מודריץ', גם זו הייתה חוויה. אני לא אוהב את ברצלונה או את ריאל, אבל אני מעריץ גדול של מסי. הוא השחקן הכי טוב בהיסטוריה, בפור. זה כדורגל, הכל יכול להיות. לארגנטינה יש סגל שחקנים חלומי. נהנה מהרגע".

כמה אתה מחכה לליגת האומות שתיפתח בספטמבר? אתה מרגיש מוערך בנבחרת? נדבקה לך סטיגמה של שחקן שנפצע לפני ההתכנסויות.

"הייתי פצוע אולי פעמיים במדי הנבחרת. בפעם השניה הנבחרת שלחה אותי לבדיקה כי מישהו שם לא האמין שאני פצוע. עברתי צילום והתברר שאני צריך מנוחה. אז בטח שלא התחזיתי. השיקולים של המאמנים? לא כולם הבינו אותם. אני ארבע שנים באירופה, מאז שיצאתי אני בכושר מצוין. מספר ההופעות בנבחרת לא מספק אותי. אני לא משחק מספיק".

שחקן רד בול זלצבורג מונס דאבור. רויטרס
בשנים הקרובות אין סיכוי לחזרה לישראל/רויטרס
"לא קל להתמודד עם הפועל באר שבע, שפוגעת כל עונה עם הרכש"

לסיום, דאבור התייחס גם למצב במכבי תל אביב ולכוונה להחזיר בקיץ שחקני בית. "אני חושב שבישראל צריכים להודות לקרויף על התקופה שלו במכבי תל אביב, על כך הדברים שהוא הביא לארץ. הוא שינה המון בכדורגל הישראלי וצריך להעריך את זה", אומר החלוץ.

"מכבי תל אביב הולכת לעבור שנה מעניינת, גם עבור האוהדים שלה. יש הרבה שחקני בית של מכבי שהיו מושאלים, חלק שם, שאפשר לסמוך עליהם. הבסיס תמיד היה שם. בעונה הבאה היא תבנה בסיס מעניין של שחקני בית. אם באמת יתנו להם את הבמה, יהיה מעניין. בסופו של דבר, חשוב לפגוע גם בזרים טובים. לא קל להתמודד עם הפועל באר שבע, שפוגעת כל עונה עם הרכש".

על האפשרות שיחזור בעתיד לליגת העל אמר: "לאחרונה קיבלתי החלטה לפרוש בארץ, אבל בשנים הקרובות אשחק באירופה. אני רק בן 26, נמצא בשיא הקריירה שלי ואני נהנה באירופה. איפה אפרוש? באחי נצרת. אשחק שם שנה או שתיים בסוף הקריירה. לא חלמתי על הרבה דברים כשהייתי ילד, אבל אבא שלי המנוח חלם שאשחק בקבוצה הבוגרת של אחי. לצערי, הוא נפטר שנה לפני שעשיתי את הופעת הבכורה שם. בסוף ירדנו ליגה למרות שבוקשי שיחקתי. אולי עונה שבה האנשים בנצרת יהנו ממני תהיה סגירת מעגל עבורי. גם עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully