וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלת וארגון השחקנים אישרו את ההסכם: ליגת העל חוזרת לפעילות

25.5.2018 / 10:46

יממה לאחר שהמנהלת הודיעה על סיום הליגה, הצדדים הגיעו להסכם שלפיו החוק הרוסי יימשך בעונה הבאה והקנס שתשלם קבוצה שתרשום 6 זרים ייקבע בוועדה. פרנקל: "אחד הימים המאושרים בחיי"

עריכת וידאו: אביעד בלילי

אחרי סאגה ארוכה וחילופי האשמות בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים, המשבר בליגת העל בכדורסל הסתיים והליגה תחודש. אחרי שאתמול בערב חזרו המגעים בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים לשולחן הדיונים, נערכה הלילה (בין חמישי לשישי) פגישה בין הצדדים בביתו של יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל. בהמשך היום התכנס דירקטוריון המנהלת כדי לאשר את המתווה החדש לפיו יהיה חוק רוסי בעונה הבאה כשהקנס שתשלם קבוצה שתבחר לרשום שישה זרים ייקבע בוועדה. ההסכם הזה מנע את השבתת הליגה לפני סיומה, אך כמובן שתהיינה עוד התפתחויות רבות בנושא הזה עד שהצדדים יגיעו לעמק השווה וימצאו נוסחה לשילוב השחקנים הישראלים בצורה כזו שתספק את שני הצדדים וגם תהיה מקובלת על ראשי הקבוצות.

עוד בנושא

ניסיונות למנוע את ביטול הליגה: מתווה השרה מירי רגב חזר לתמונה
היום המבזה ביותר בתולדות הספורט הישראלי: על השביתה בליגת העל

שמואל פרנקל, יושב ראש מנהלת הליגה. קובי אליהו
נמצא פתרון? שמואל פרנקל/קובי אליהו

11:15: יש הסכם, הסתיימה השביתה בליגת העל. דירקטוריון מנהלת הליגה התכנס הבוקר ואישר את המתווה החדש שלפיו בעונה הבאה יהיה חוק רוסי, כשהקנס שתשלם קבוצה שתבחר לרשום שישה זרים ייקבע בוועדה בראשות מנכ"ל משרד הספורט. אם לא תהיה החלטה, בעונת 2019/20 החוק הרוסי יבוטל וקבוצות יוכלו לרשום עד חמישה זרים, כשרק ארבעה יוכלו להיות על הפרקט בעת ובעונה אחת. קבוצה שתרשום עד שלושה זרים תזכה במענק בסך 750 אלף שקלים, קבוצה שתרשום חמישה זרים תשלם קנס בסך חצי מיליון שקלים וקבוצה שתרשום ארבעה זרים לא תשלם קנס ולא תזכה במענק.

כמו כן, בוועדה ידונו בנושאי המיסוי של הזרים והמתאזרחים. במסגרת ההסכם נכתב כי כל נושא הזרים בליגה ייקבע במשותף עם ארגון השחקנים מעתה ואילך.

09:40: השחקנים הצביעו בעד המתווה החדש. כעת הכדור עובר לדירקטוריון המנהלת, שיתכנס ב-10:00 כדי להכריע אם לקבל את המתווה גם כן, ולחדש את העונה.

08:55: ארגון השחקנים פרסם את פרטי המתווה החדש, והודיע כי השחקנים מצביעים ברגעים אלה על אישורו.

"הדיונים בין ארגון שחקני הכדורסל לבין מנהלת הליגה נמשכו במהלך כל הלילה ולקראת בוקר סוכם - בעונת המשחקים הקרובה יימשך החוק הקובע כי חובה לשתף שני שחקנים ישראלים בחמישייה. קבוצות יוכלו לשתף עד שישה זרים, כאשר קבוצה שתסתפק בארבעה זרים תזכה לבונוס כספי של רבע מיליון שקלים. קבוצה שתבחר לשחק עם שישה זרים תחויב בפיצוי שיועבר לקופת המנהלת. גובה הפיצוי ייקבע בוועדה המיוחדת שתקום בראשות מנכ"ל משרד הספורט.

לגבי עונת המשחקים הבאה סוכם כי אם לא יושגו הסכמות בוועדה שתוקם, יהיו שלוש אפשרויות: שיתוף של שלושה זרים וקבלת בונוס כספי שיגיע עד לכמיליון שקלים (הסכום המדויק ייקבע בוועדה). שיתוף ארבעה זרים ללא קבלת בונוס כספי. שיתוף חמישה זרים וחיוב בפיצוי של חצי מיליון שקלים שיועבר לקופת המנהלת. הקבוצות יוכלו לשתף מקסימום ארבעה זרים בחמישייה".

06:49: המתווה הכללי כולל את החוק הרוסי בעונה הבאה עם שישה זרים, כשבמקביל תקום וועדה בראשות מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי שתדון במתווה לשנים הבאות. אם מסקנות הוועדה לא יהיו מקובלות על שני הצדדים, בעונת 2019/20 יבחרו הקבוצות בין האפשרויות לשחק עם שלושה עד חמישה זרים, לפי מענקים וקנסות, ללא אפשרות לשישה זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully