וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל שפונגין: "מאוכזב ועצוב, אבל בטוח שהעזיבה תעשה לי טוב"

23.5.2018 / 9:30

"איבדנו את האליפות על קטע מנטלי. היה לנו סגל טוב משל באר שבע. אם ג'ורדי היה נשאר, הוא היה משאיר אותי. כשיצאו דברים מקרית שלום לתקשורת, ג'ורדי כעס מאוד. יהיה מוזר לשחק נגד מכבי תל אביב". יובל שפונגין עוד לא עזב את מכבי תל אביב וכבר מתגעגע. ראיון

צילום מסך
"אני מאוכזב כי אחרי עונה טובה, ציפיתי שיהיה המשך לזה. יכול להיות שהם כן מעריכים אותי אבל הערכה מתבטאת גם בחוזה"

למסיבת הפרידה מג'ורדי קרויף והצוות שלו, יובל שפונגין לא הגיע אתמול (שלישי) בצהריים בקרית שלום. היה לו איזה טיפול לעבור ומקומו נפקד מבין השחקנים שהגיעו לאחל בהצלחה לזרים שעוזבים. אבל שפונגין ידע כבר בבוקר אחרי שיחה עם בן מנספורד שהוא לא נשאר. החוזה שלו הסתיים ומכבי תל אביב החליטה לא לחדשו. "ידעתי שאם מושכים אותי עד הסוף ולא אומרים לי דבר, אז הסיכוי שלי להישאר לא גבוה. גם הסוכן שלי גלעד קצב אמר לי בתקופה האחרונה: 'אל תבנה על זה'".

הופתעת?

"לא הופתעתי. לקחתי בחשבון שזו אופציה אפשרית. אני יותר מאוכזב מאשר מופתע. מופתע זה אם הייתי בטוח שאני ממשיך. לקחתי בחשבון את זה שהם לא יאריכו לי את החוזה כאופציה מאוד ריאלית. אני מאוכזב כי אחרי עונה טובה ששיחקתי 35 משחקים, ציפיתי שיהיה המשך לזה. יכול להיות שהם כן מעריכים אותי אבל הערכה מתבטאת גם בחוזה".

מה בן מנספורד הסביר לך בשיחה?

"אני מעדיף לא להיכנס לפרטי השיחה אבל בכללי יש להם גם את הקטע של הפייר פליי וצמצום התקציב. הם גם רוצים לרענן קצת ולעשות שינויים וגם להחזיר את המושאלים הצעירים. מנספורד לא אמר לי שאני לא מספיק טוב. אני גם לא יודע מי קובע שם עכשיו".

עוד בנושא

יובל שפונגין סיים את דרכו במכבי תל אביב: "ארבע שנים עמוסות ומרגשות"
מכבי תל אביב הודיעה: גם באבין, דוידזאדה, בלקמן וקאניוק עוזבים
המחושל: היכרות עם ולאדן איביץ', המאמן המיועד של מכבי תל אביב

יובל שפונגין שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ציפה להישאר. שפונגין/ברני ארדוב
"עשיתי משהו בכדורגל. אני מאמין בעצמי גם היום ואני יכול לשחק ברמות הכי גבוהות. ג'ורדי נלחם להביא אותי והיה ברור לי העונה שהוא יסמוך עלי"

האכזבה שלך ודאי היא גם כיוון שרצית לסיים את הקריירה במכבי תל אביב כשחקן בית שמעולם לא שיחק בארץ בשום קבוצה אחרת.

"כן ברור. זה היה חלום בשבילי לסיים את הקריירה במכבי תל אביב, אבל אם היית אומר לי שאני אשאר ואהיה נער פוסטר, אז ברור שלא הייתי רוצה את זה. העונה נהניתי כל כך לשחק ולהיות דמות חשובה במערכת. בעונה שעברה הרי לא הייתי שחקן דומיננטי אצל שוטה ארבלדזה וליטו וידיגאל. זה גם לא היה עניין של כסף מבחינתי ואמרתי את זה למנספורד".

הוא לא אמר לך שב-100 אלף דולר, למשל, הוא ישאיר אותך?

"לא הגענו לדבר על כסף. בסופו של דבר זו החלטה שהם קיבלו וגם אני חושב שאני עוד יכול לתת כמה שנים טובות וללכת למקום שיעריכו אותי יותר. מצד שני זה הבית שלי. 20 שנה אני במכבי תל אביב. למעט השנים שהייתי בקפריסין ובבלגיה, הכל זה מכבי ולכן אני עצוב היום. אבל בסופו של דבר אני מאמין שהכל לטובה. אמצא לי עכשיו אתגר חדש כי יש לי עדיין רעב גדול לכדורגל. אני חושב שבסוף העזיבה הזו תעשה לי טוב".

הפתעת את עצמך העונה? הרי היה צריך לחפות על הפציעה הארוכה של אלי דסה ואחרי זה ג'ורדי עבר לשחק עם שלושה בלמים והעדיף אותך. שיחקת המון.

"לא הפתעתי את עצמי כי גם בשנים שעברו הייתי מצוין אחרי תקופות ארוכות בהן לא שיחקתי בכלל. כשבאתי למכבי תל אביב ב-2014 זה היה בשיא שלי אחרי שני משחקי נבחרת נגד מקסיקו והונדורס ועם 27 הופעות בינלאומיות. עשיתי משהו בכדורגל ופתחתי בהרכב אצל אוסקר גרסיה לפני שהוא עזב. אני מאמין בעצמי גם היום ואני יכול לשחק ברמות הכי גבוהות. ג'ורדי נלחם להביא אותי והיה ברור לי העונה שהוא יסמוך עלי. לא היה לי ספק שהוא ייתן לי ברגע שדסה נפצע. נכון שבמערך שלושת הבלמים הפתיע אותי שהוא נתן לי לפני בלמים שהיו לו בסגל. זה רק הראה לי כמה הוא העריך אותי וסומך עלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב עם יובל שפונגין. יוסי ציפקיס
האמין בו. קרויף עם שפונגין/יוסי ציפקיס
"הסגל שלנו היה יותר טוב משל הפועל באר שבע ועד הפלייאוף לקחנו הכי הרבה נקודות מול הגדולות. הנפילה היתה דווקא מול הקטנות וזה היה מנטלי"

מכבי תל אביב היתה צריכה לתת לג'ורדי עוד עונה או שזה היה נכון להיפרד ממנו?

"ג'ורדי הרגיש שהוא מיצה ולכן לא היה מקום להשאיר מישהו שהוא כבר לא שלם עם זה שהוא נמצא. ג'ורדי נתן המון למכבי תל אביב. הוא ייצב את המועדון ואני מאוד מעריך אותו. הוא תמיד היה אמיתי איתי. גם בהחלטות הכי קשות. ג'ורדי עשה את המהפך הגדול במועדון ויהיה מאוד מעניין לראות איך מכבי תל אביב תהיה מהיום".

למה מכבי תל אביב לא זכתה העונה באליפות?

"הסגל שלנו היה יותר טוב משל הפועל באר שבע ועד הפלייאוף לקחנו הכי הרבה נקודות מול הגדולות. הנפילה היתה דווקא מול הקטנות וזה היה מנטלי. לא ידענו להכריע משחקים ובכל זאת הגענו לפלייאוף במצב טוב. גם במשחקים שהפסדנו היינו יותר טובים מהיריבות אבל לא ידענו להכריע משחקים ונשברנו כשהיינו בפיגור. הפסדנו את האליפות רק על קטע מנטלי".

עלית מהנוער לבוגרים לעונות קשות ואז יצאת לחו"ל וחזרת למכבי תל אביב אחרת לגמרי. מה היה השינוי שג'ורדי עשה במכבי תל אביב?

"כל המנטליות של המועדון השתנתה. מכבי תל אביב הנוכחית הרבה יותר מקצועית. מאמני כושר עם סטנדרטים אירופאיים. כל הקטע שמכבי הגנה על השחקנים וסגרה את המתחם מפני התקשורת. האופי של השחקנים יותר טוב והתלכיד יותר חזק".

שחקן מכבי תל אביב, יובל שפונגין, מול שחקן הפועל באר שבע, אנתוני וואקמה. ברני ארדוב
הסגל של מכבי תל אביב היה טוב משל באר שבע? שפונגין מול וואקמה/ברני ארדוב
"היו דברים שקרו בקרית שלום ולא יצאו אליכם והיו דברים שיצאו ומאוד הכעיסו את ג'ורדי. אני למשל מעולם לא דיברתי עם עיתונאים נגד שחקנים אחרים"

המסרים שעברו מג'ורדי היו אנחנו נגד התקשורת ושום דבר לא ייצא החוצה?

"היו דברים שקרו בקרית שלום ולא יצאו אליכם והיו דברים שיצאו ומאוד הכעיסו את ג'ורדי. אני למשל מעולם לא דיברתי עם עיתונאים נגד שחקנים אחרים. ומעבר לזה תוסיף את זה שג'ורדי הביא מאמנים מצויינים. הצוות המקצועי היה ברמה גבוהה. כל המערכת במכבי תל אביב הפכה יותר בריאה. המקום הכי טוב לגדול בו זה מכבי תל אביב. אם הבן שלי ירצה לשחק כדורגל, ארשום אותו למכבי".

אבל ברגע הכי חשוב הם לא היו מאחוריך.

"בכדורגל עברתי כל כך הרבה דברים. יש לי כבר נסיון של בן 50 ואני לא יכול להיות רגשי. אני גם יכול לראות את הצד של מכבי וכמה שאני רוצה וכמה שאני מאוכזב, זו זכותם להיפרד. זה עדיין לא מוריד מכל מה שהמועדון הזה נתן לי כל השנים. מחלקת הנוער, הקבוצה הבוגרת, הנבחרת הלאומית, היציאה לחו"ל. זה הכל בעזרת מכבי תל אביב. זה לא נכון להגיד שמכבי תל אביב לא מאחוריי כי אני מניח שמי שקיבל את ההחלטה לא מספיק מכיר אותי. אם ג'ורדי היה נשאר, הוא היה משאיר אותי".

אתה מקנא באופן בו ברק יצחקי פורש ישירות לתפקיד ניהולי מקצועי במועדון?

"אני לא מקנא כי אני לא בשלב הזה. אם הייתי פורש ולא היו מציעים לי כלום, הייתי יכול להתייחס. ברק המון שנים במכבי והוא החליט לפרוש ואני מפרגן לו. אני גם לא רוצה אחרי הפרישה להיות בצד הניהולי. יותר מעניין אותי לעסוק במחלקת נוער. אני אעשה את קורס המאמנים וארצה לתת מהידע שלי והנסיון שלי במיוחד בקטע של ההגנה אבל אני עוד לא שם. ברק יצחקי הוא דוגמא מצויינת לאיך שדברים צריכים להתנהל מצד השחקן עצמו. הרי אם הוא היה ממורמר השנה על זה שהוא לא משחק, הוא לא היה מקבל את הג'וב הזה".

אולי ברק יצחקי שותף להחלטה להיפרד ממך?

"אני לא יודע. אם אתה מדבר איתו, תשאל אותו. בשבילי זה לא יהיה טוב להתעסק בזה יותר מדי. אני לא חושב שאני צריך להתחשבן עם אנשים. אני ממשיך הלאה ויש לי אנרגיות. אני בטוח שזה יעשה לי טוב ללכת למקום חדש ונקי בו אהיה מוערך ואוכל לעזור לצעירים".

שחקני מכבי תל אביב מניפים את ברק יצחקי. ברני ארדוב
"לא מקנא בברק, כי אני לא באותו שלב". יצחקי מונף על ידי השחקנים/ברני ארדוב
"אני בטוח שמכבי תסגור את הפער מבאר שבע, אולי כבר בעונה הבאה. היא לא תלך לאחור למה שהיה לפני עשור"

מה התחנה הבאה?

"באמת שאני לא יודע. גלעד בודק. זה תלוי מה ייפתח. אני בתפקיד די בעייתי. אם זה מגן שני, אז בטוח שלא יציעו לי חוזה טוב. ואם זה מגן ראשון, אז להרבה קבוצות כבר יש מגנים חתומים לעונה הבאה. זה לא שאני שחקן התקפה שאומרים אז נביא עוד שחקן התקפה. אני בשנים האחרונות ורוצה ליהנות".

אתה מחפש מועדון גדול?

"אם לא יהיה מועדון גדול, אז מה יעזור לי? אני לא פוסל שום דבר על הסף. מבית"ר ירושלים ועד הפועל חדרה".

מכבי תל אביב תצליח לסגור את הפער מהפועל באר שבע?

"אני בטוח בכך ואולי כבר בעונה הבאה. נכון שעוד צריך לבחון איזה סגל ייבנה לאור כל העניינים הכלכליים, אבל אני משוכנע שמכבי לא תחזור למה שהיא היתה לפני עידן ג'ורדי. הסטנדרט ישאר גבוה ומכבי תיאבק בכל עונה על האליפות. מכבי לא תלך לאחור למה שהיה לפני עשר שנים".

seperator

אתה כבר מדבר על מכבי בגעגוע.

"נכון. זה עצוב לי. בכל מקרה זה היה עצוב. גם אם הייתי עוזב מיוזמתי. לעזוב מקום אחרי 20 שנה זה עצוב. כשאתה עוזב בית, זה רגע לא קל. אני מאמין שברגע שאחתום בקבוצה ואתחיל להתאמן, אז הכל ישתחרר. יהיה לי מוזר לשחק מול מכבי תל אביב. אצטרך להתרגל לזה".

צריך להגיד את האמת, הקהל של מכבי תל אביב לא היה ממש מאחורי יובל שפונגין.

"אני מרגיש שקיבלתי אהבה מאוהדי מכבי תל אביב. נכון שאני לא מספיק מעורב בפורומים ואין לי קשר יותר מדי קבוע עם אוהדים. בסך הכל אין מה לעשות מול אוהדים ואף פעם אנשים לא יהיו מרוצים. תראה מה עשו בתחילת העונה לדור פרץ או לשרן ייני בתקופות מסויימות. אני גם לא אחד כזה שחי מאהבה של אחרים. זה לא מה שירים אותי או ישנה לי. כל אחד רוצה שיאהבו אותו הכי הרבה, אבל אני לא אחד שמחפש כל הזמן תשומת לב וחיבוקים. מי שצריך להעריך, העריך וזה היה ג'ורדי וגם הרבה מאוד אוהדים".

שחקן מכבי תל אביב יובל שפונגין. ניב אהרונסון
ועכשיו: אתגר חדש. שפונגין/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully