וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק יצחקי הודיע על פרישה: "מצטרף לצוות המנהל את מכבי תל אביב"

14.5.2018 / 16:42

שחקן מכבי תל אביב הודיע כי יפרוש בסיום העונה: "מוזר ועצוב, נושך את עצמי לא לבכות, אבל זה הזמן לפנות את הבמה ולעזור בצד השני". על הקריירה: "העזיבה לקפריסין הייתה הרגע הקשה"

צילום: יוסי ציפקיס

ברק יצחקי הודיע היום (שני) על פרישה מכדורגל. יצחקי בן ה-34 הצטרף למסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים, ואחרי מספר מילים של ג'ורדי קרויף הטיל את הפצצה ומיד הוסיף אחת נוספת: הוא מצטרף לצוות המקצועי.

ברק יצחקי: "מוזר לי ועצוב לשבת כאן ולהודיע כאן על פרישה ממשחק פעיל. אני מבין שלכל דבר יש סוף וזה הזמן. שיחקתי בשני המועדונים הגדולים בארץ, זכיתי ללבוש את המדים של נבחרת ישראל. הגשמתי את החלום של ילד שגדל בהפועל אשקלון. היו לי פציעות קשות שגרמו לי לאבד שנתיים. לשחק ברמות כאלו ועוד אחרי שתי פציעות כאלו מעיד על חוזק מנטאלי ותמיכה של המועדון והמשפחה. אני פורש לפני משחק בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב ויש בכך משהו סימבולי וזה גם קשור לעזיבה של ג'ורדי. הצעד הראשון שלו היה לשלוח אותי לעונה בקפריסין אצל רוני לוי. זה היה צעד משמעותי עבורי לקריירה. מודה למשפחתי ולאנשים שליוו אותי. מהקיץ אני מצטרף לצוות המנהל את מכבי תל אביב מאחורי הקלעים. המשחק בנתניה יהיה האחרון שלי כשחקן פעיל. מקווה שמתחילה עונה לא פחות יפה".

יצחקי: "התפקיד הוא פחות מעניין. אני יודע שאני בתחילת הדרך. מה שחשוב מבחינתי, הבנתי שהמועדון בונה עליי לעתיד. אני צריך להכיר את הצד השני של המגרש. באתי ללמוד ואני מקווה שאני אעשה את זה על הצעד הטוב ביותר".

בן מנספורד: "אני מרוצה לשבת ליד ברק יצחקי ולהודות לו על מה שנתן למועדון. אני מאמין שברק יודע מה צריך כדי לנצח במכבי תל אביב. הוא יוכיח את עצמו כהחתמה חשובה עבור המועדון. אנחנו צריכים לבדוק שאנחנו בונים קבוצה טובה כדי לחגוג בעונה הבאה תארים. הוא יעבוד לצידי על מנת לדאוג שאנחנו עושים צעדים נכונים".

"זה הזמן לפנות את הבמה ולעזור בצד השני", הוסיף יצחקי, "יש לי את היכולות ואעשה הכל בשביל המועדון הזה. התחלנו לדבר על זה לפני יותר מחודש. בביקור האחרון של גולדהאר נפגשתי איתו, עם ג'ק אנגלידיס ובן מנספורד, הבנתי את הרצון שלהם שאשאר במערכת הזו ואשמש בתפקיד שהוא משמעותי בקבלת ההחלטות של המועדון. התייעצתי עם מי שצריך וחשבתי שצריך ואני חושב שלקחתי את ההחלטה הנכונה. חלק מהדברים שאצטרך לעשות זה ללכת לראות שחקנים. בונים פה איזשהו אמון כמו בכל מערכת יחסים. אני בטוח ויודע שאני צריך להוכיח את עצמי, בטוח שאני יכול להתקדם בתפקיד הזה. יש בו המון אחריות ואני מאוד רוצה לעזות למועדון להצליח, מועדון עם עוצמות שאין בכדורגל הישראלי".

עוד בנושא

איתי שכטר נוטה להעדיף את מכבי תל אביב על פני הפועל באר שבע ומכבי חיפה
אחרי תקופה ארוכה: קואנקה חוזר לסגל באר שבע. מאנזון יערוך בכורה?
מכבי חיפה תפנה לטיבי וצדק אם ישוחררו. אלאך החליט: אלברמן נשאר

ברק יצחקי, שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יוצא לפרק חדש. ברק יצחקי/יוסי ציפקיס

יצחקי סיפר על ימיו כשחקן: "מי שמכיר אותי יודע שאני פחות אוהב לדבר על עצמי, אני יודע שאני מוכשר אבל הפציעות האלה קטעו לי הרבה מאוד חלומות. ראיתי את עצמי במקומות אחרים במכבי תל אביב, כשרכשו אותי ב-2010 בקול תרועה - לא אשכח את הימים האלה, בנסיבות ממש מצערות של פציעות זה נקטע. גולדהאר תמך בי ברגעים הקשים ואני מקווה שאחזיר בתפקיד החדש. התכנון היה לשחק עוד עונה, אם מכבי היו רוצים להאריך את החוזה הייתה נשאר, ואם לא אז כנראה רק לבית"ר הייתי עובר. כשקיבלתי את ההצעה הזו חשבתי עם עצמי והחלטתי ללכת לאתגר הזה. אני חושב שאני אהיה טוב. אני נושך את עצמי לא לבכות, את הדמעות השארתי בבית".

"העזיבה לקפריסין הייתה הרגע הקשה שלי. זה כאב לי. אבל זה גרם לי להבין הרבה דברים שהתבררו כנכונים. הרגע השמח היה השער במספרת שהבקעתי (מדובר בשער לרשת מכבי חיפה). עבדתי על זה הרבה באימונים טוב שיש רגע כזה להראות לילדה שלי".

ברק יצחקי בן ה-34 הוא בוגר מחלקת הנוער של הפועל אשקלון. בתחילת עונת 2003/4 הוא עבר לבית"ר ירושלים ובמדיה שיחק עד עונת 2007. ב-2007 עבר לגנק הבלגית וחזר לשורות בית"ר ירושלים כעבור שנה ושיחק במדיה ב-2010. יצחקי זכה בבית"ר ירושלים באליפות (2007), גביע המדינה (2009) וגביע הטוטו (2010). לאחר מכן עבר לשורות מכבי תל אביב במדיה הוא משחק עד היום פרט לגיחה קצרה בהשאלה לליגה הקפריסאית בעונת 2012/13. במכבי תל אביב זכה יצחקי בשני אליפויות (2014, 2015) ובגביע המדינה (2015). ליצחקי 11 הופעות בנבחרת ישראל ושער אחד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"השארתי את הדמעות בבית". יצחקי בהודעה הדרמטית/יוסי ציפקיס

ג'ורדי קרויף אמר במסיבת העיתונאים: "זה משחק על הגאווה שלנו. לסיים את העונה עם מקסימום אפשרי של נקודות ולסיים במקום השני. אולי זו לא המטרה המרכזית. אבל כשאתה לובש את החולצה של הקבוצה יש לך מחויבות לנצח. אני לא אשתמש במשחק הזה כפרידה. זה יהיה במועד אחר. לא רואה את זה כמשחק בית אחרון, אלא כעוד משחק מול יריב קשה מאוד שעשה לנו הרבה צרות".

קרויף המשיך בגילוי לב על התוכניות לשבועות שאחרי סיום העונה: "הדבר הראשון שאני רוצה זה להגיע הביתה. להתנתק מכדורגל. אני עייף מנטאלית היו לי שש שנים קשות. אני רוצה לבלות עם האנשים הקרובים בליבי. אני רוצה לנעול את הכדורגל רחוק. אני צריך 3-4 שבועות כדי להתנתק. לשחקנים רבים תהיה חופשה ארוכה. בשנים האחרונות למשחקים היו רק שבוע מנוחה ואז חידשנו אימונים לפני גביעי אירופה וזה היה קשה. העונה האחרונה הייתה קשה מאוד. התחלנו להתאמן ב-22 ביוני וכבר ב-29 ביוני היה משחק מפתח. עכשיו למכבי יש הזדמנות לבנייה מחדש. המבנה החדש של גביע הטוטו מאפשר מנוחה וזה טוב. העתיד שלי? עוד לא חשבתי על זה. זה הזמן לחזור הביתה ולשים הכול בקופסה ולחדש את מצבורי האנרגיה".

על באר שבע: "היינו צריכים לנצח בהפרש של שניים או שלושה שערים. אבל אנחנו אלופים בלגרום לעצמנו סבל".

בן מנספורד, מנכ"ל מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"מודה ליצחקי על מה שנתן למועדון". בן מנספורד/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully