וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריס והסלטיקס חנקו את לברון: "לא אכפת לנו מי הוא, אנחנו חסרי פחד"

פורוורד בוסטון עמד בהבטחה ב"משחק שנספר עליו לנכדים", ג'יימס השווה שיא שלילי אך הסביר מדוע "אף הגנה לא מטרידה אותי" ולמה זה לא יקרה שוב. וגם: רגע הגאונות של לברון במסע"ת, והתשובה של הסלטיקס לבארקלי. סיכום משחק 1

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מאוכזב מול מרכוס מוריס, בוסטון סלטיקס. GettyImages
אחד עמד בהבטחה, השני קצת פחות. לברון ומרכוס מוריס/GettyImages

מרכוס מוריס: 21 נקודות, 10 ריבאונדים, איבוד.

לברון ג'יימס: 15 נקודות, 7 ריבאונדים, 7 איבודים.

הנתון הזה ממצה ומסכם בצורה טובה למדי את הניצחון המשכנע של בוסטון (83:108) על קליבלנד אמש (ראשון) במשחק 1 בגמר המזרח. לפני המשחק, ג'יימס שהחזיק במאזן של שישה ניצחונות רצופים בבוסטון גארדן, נשמע דרוך, נלהב ומלא ביטחון, ואף אמר: "זה לא חשוב אם אני מגיע לסדרה מסוימת ממקום שישי, שלישי, שני, או שמיני. אם אני מגיע לאולם שלך למשחק 1, זה כנראה יהיה אתגר רציני מאוד עבורך".

אבל דקות ספורות אחרי שריקת הפתיחה, בוסטון כבר הייתה ביתרון מבטיח, ההצהרות של לברון נראו לפתע חסרות בסיס, ודווקא אלו הביזאריות של מוריס, שטען לפני המשחק ש"אני השומר הכי טוב בליגה על לברון, חוץ מקוואי לאונרד", נראו מציאותיות לחלוטין. מוריס שמר על ג'יימס הכי הרבה מבין שחקני הסלטיקס - ב-39 פוזשנים, ליתר דיוק - גרם לו לקלוע רק 2 מ-7 מהשדה, והכריח אותו לזריקות קשות שהוא לא רגיל אליהן. התוצאה: משחק הפלייאוף הכי חלש שלו העונה, ומדד פלוס/מינוס של 32-, שווה לשיא השלילי שלו בקריירה.

"זה מאמץ קבוצתי, זה לא רק אני", מוריס הצטנע לשם שינוי לאחר המשחק. "לכולם היה את החלק שלהם בהגנה עליו. ברור שהוא השחקן הכי טוב בעולם, ומול שחקן כזה אתה צריך כמה וכמה שומרים כדי להקשות עליו במשך משחק שלם. אני שמח שעשינו עבודה נהדרת".

מוריס הסביר את ההצהרה שלו מלפני המשחק שקיבלה נפח משמעותי בתקשורת האמריקאית, ואמר ש"אני בסך הכל שחקן תחרותי מאוד. הוא השחקן הטוב בעולם, ויום אחד אוכל לספר לנכדיי איך אני, מרכוס מוריס, שמר עליו. זה מרגש, אני אוהב את האתגר הזה".

עוד בנושא

בוסטון הביסה 83:108 את קליבלנד במשחק 1, לברון נעצר על 15
מוריס לפני המשחק: "חוץ מקוואי, אני השומר הכי טוב על לברון בליגה"
גאון בזכות עצמו: כך ג'ייסון טייטום הפך לרוקי היסטורי בבוסטון

לברון ג'יימס. רויטרס
זה ייראה אחרת במשחק 2? לברון/רויטרס
שחקני קליבלנד קאבלירס ג'יי אר סמית', ג'ורדן קלרקסון מאוכזבים. GettyImages
גם הצוות המסייע של הקאבס לא פגע. ג'יי אר סמית' וג'ורדן קלרקסון/GettyImages

ג'יימס אמר ש"רמת הדאגה שלי אחרי המשחק הזה אפסית", אך אחרי שקלע 15 נקודות בלבד ב-5 מ-16 בלבד מהשדה, הוא גם נתן קרדיט לתוכנית המשחק של בראד סטיבנס ולמוריס על ביצועה. "הייתה להם תוכנית משחק נהדרת, ומרכוס היה זה שהוציא אותה לפועל. הוא היה המצ' אפ האישי שלה, והוא עושה עבודה נהדרת בלתקשר עם שאר השחקנים במשך כל המשחק, להבין איפה אני נמצא ואיפה החברים שלי נמצאים בכל רגע נתון".

כך או כך, לברון מתכוון להיראות אחרת לגמרי במשחק הבא וכאמור, לא נשמע טרוד במיוחד מההגנה המשובחת של הסלטיקס עליו. "שמרו עליי כבר בכל צורה, בכל דרך, בכל טקטיקה. אני מכיר את הכל", אמר ג'יימס. "משחק 1 בסדרה תמיד היה משחק שבו אני חש את הדופק, מבין מה הקבוצה השנייה רוצה, מבין מה הקבוצה שלי צריכה. זה תמיד היה ככה, ותמיד יהיה".

אכן, כפי שלברון טוען, כבר היו לקאבס משחקי 1 חלשים. את סדרת הסיבוב הראשון מול אינדיאנה הם פתחו עם תבוסה (98:80), בתצוגה התקפית לא פחות רעה. וגם אז, הם מצאו את הדרך להתאושש ולנצח את משחק 2. רק כדי לסבר את האוזן, את משחק 2 מול בוסטון בגמר המזרח בעונה שעברה קליבלנד ניצחה בלא פחות מ-44 הפרש, מה שכמובן נותן לה זריקת עידוד לקראת המשך הסדרה.

שחקני בוסטון סלטיקס מרכוס סמארט, ג'ייסון טייטום חוגגים. GettyImages
אופי מיוחד. סמארט וטייטום/GettyImages
מרכוס מוריס בוסטון סלטיקס. רויטרס
המנצח הגדול של הערב. מרכוס מוריס/רויטרס

הסלטיקס נתנו לקאבס להבין מה הם יחסי הכוחות מיד עם הפתיחה, כשעלו ליתרון 18:36 ברבע הראשון, הגדילו את היתרון ללא פחות מ-29 הפרש במחצית הראשונה, וסיימו אותה ביתרון 26 - פיגור המחצית הכי גדול אי פעם ללברון ב-229 משחקיו בפלייאוף.

"הם השתעשעו בנו, מההתחלה ועד הסוף", אמר טריסטן תומפסון בגילוי לב", וגם קייל קורבר הביע דאגה כשאמר ש"זה היה משחק רע, רע מאוד. יש לנו הרבה מאוד דברים ללמוד ולתקן לקראת המשחק השני".

לברון, כאמור, חזר ואמר שרמת הדאגה שלו "אפסית". "לא הלכתי לקולג', וזה לא מרץ המשוגע. אפשר להשתפר תוך כדי סדרה, אתם יודעים. זה תמיד קורה. כבר הייתי בפיגור 1:0 בקריירה, כבר הייתי בפיגור 2:0, ותמיד ידעתי לחזור".

ובזמן שג'יימס הציג יכולת חלשה יחסית על הפרקט, במסיבת העיתונאים שאחרי הוא סיפק עוד רגע של גאונות שממחיש מה עושה אותו כל כך טוב. כשנשאל מה קרה לקבוצה בתחילת הרבע האחרון, כשבוסטון רצה 0:7 ולמעשה סגרה עניין, ג'יימס דקלם מהזיכרון את המהלכים של תחילת הרבע לפרטי פרטים. "מה קרה? בפוזשן הראשון גרמנו להם לזרוק כשנותרו שתי שניות בלבד על השעון, מרכוס מוריס החטיא, לקח ריבאונד, והם עשו מזה דאנק. בהתקפה הבאה הרצנו תרגיל לג'ורדן קרופורד, כלומר, ג'ורדן קלרקסון, והוא החטיא. הם לקחו את הריבאונד, אבל בהתקפה הבאה שלהם עשינו עצירה. הם הוציאו את הכדור מהחוץ. ג'ייסון טייטום הוציא אותו ומסר למרכוס מוריס לפינה, והם קלעו שלשה. החטאנו גם בהתקפה הבאה, ואז טייטום לקח את הכדור ממרחק רב, עשה יורוסטפ וסיים עם ליי אפ ביד ימין. פסק זמן".

רגע של גאונות במסע"ת: לברון משחזר מהזיכרון את תחילת הרבע האחרון

הקאבס סבלו מיום התקפי חלש, במיוחד בכל הנוגע לקליעה משלוש שנחשבת לאחת החוזקות של הקבוצה. הם סיימו את המשחק עם 4 מ-26 בלבד מחוץ לקשת, הרחק מהממוצעים שלה עד כה בפלייאוף (10.8 שלשות ב-35 אחוזים). "זה חלק גדול מה-DNA שלנו", אמר ג'יימס, "זה מה שהופך אותנו לקבוצה הכי טובה שאנחנו יכולים להיות. היו לנו כמה זריקות נוחות יחסית בתחילת המשחק שפשוט לא נכנסו, ואני בטוח שנמשיך לקחת את הזריקות האלה גם במשחק 2, ולקלוע אותן".

ג'יי אר סמית', שסיים עם 4 נקודות בלבד והחטיא את כל שלוש הזריקות שלו מחוץ לקשת, הוסיף ש"אנחנו חיים ומתים על השלשה. והיום היא פשוט לא נכנסה לנו".

בשביל הסלטיקס, המשחק והסדרה בכללותה הם עוד הזדמנות להוכיח לפרשנים שהם טעו בתחזיות לגבי איכות הקבוצה. לפני המשחק הוקרן על המסכים בבוסטון גארדן סרטון מוטיבציה, בו נראתה הפציעה של גורדון הייוורד במשחק הראשון של העונה, ונשמעו שלל פרשנים שמנבאים את נפילתה של הקבוצה, כולל צ'ארלס בארקלי שאמר: "העונה הזאת גמורה מבחינתם".

בסופו של דבר, הסלטיקס שוב לא נרתעו ושמרו על מאזן ביתי מושלם בפלייאוף (0:8), שכמובן שאם יישמר בהמשך יספיק כדי להגיע לגמר ה-NBA. מרכוס סמארט הסביר שוב את סוד הקסם של הקבוצה, וכשנשאל האם יש בסלטיקס "יראה" מלברון השיב: "לרוב השחקנים שלנו פשוט לא אכפת. כל חיינו אנחנו נלחמים בשחקנים גדולים וחזקים מאיתנו. לשחק מול לברון וקליבלנד זה נהדר, כי הם כאן מסיבה מסוימת. אבל גם לנו יש כישרון, ואנחנו נטולי פחד".

אל הורפורד בוסטון. רויטרס
הם לא מפחדים. הורפורד וג'יילן בראון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully