וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול בהלם: היומיים הכי קשים של בית"ר ירושלים בשנים האחרונות

11.5.2018 / 9:27

טביב מרוסק, האוהדים על סף מחאה, עזרא נתן ארכה של יומיים, אבל עלול לעזוב. 36 השעות הקשות ביותר של בית"ר בשנים האחרונות, כולל הסיפורים החדשים על קונטה והייסטר והדם הרע עם קליימן

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. חן עזרא נמצא רגל מחוץ לבית"ר ירושלים. לקבוצה מהבירה הייתה אפשרות לממש את האופציה על שחקן הכנף עד אתמול בלילה, אבל היא לא עשתה זאת. נציגיו של השחקן הבינו שאחרי ההפסד בגמר גביע המדינה, המצב בבית"ר עדין והלכו לקראתה - משמע, נתנו לה ארכה של 48 שעות. אם הצהובים-שחורים לא יממשו את האופציה עד יום שבת, עזרא כנראה יעזוב (הפועל באר שבע נחשבת למועמדת בכירה לצרפו). פעולה כזו עלולה להוביל לכדור שלג שיכלול גם פעולות של האוהדים. למשל מחאות על ההתנהלות, החרמת משחקים ועוד.

עוד בנושא:

דיכאון בבית"ר ירושלים אחרי גמר הגביע, בן זקן צפוי לעזוב
הפועל חיפה חגגה: "כיף לפרק את הבמות של בית"ר"
גמר הגביע היה הגמר הכי מביך של בית"ר ירושלים

חן עזרא שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
נתן לבית"ר עוד יומיים. עזרא/ברני ארדוב
אחד האנשים שכן הצליחו לדבר עם טביב אתמול, אמר: "אני לא אתפלא אם אלי יטוס עכשיו לחודש בארה"ב ולא יעשה שום צעד"

2. לפני כשבועיים, אחרי ה-1:1 של הפועל באר שבע נגד בני יהודה, מאבק האליפות היה תלוי בבית"ר ירושלים. ניצחונות על מכבי נתניה ועל אותה באר שבע היו מעלים אותה לפסגה ובבירה הרגישו דאבל בקצות האצבעות. במועדון האמינו באמת ובתמים שזה אפשרי והמילה "טירוף" לא תחטא לאמת בכל הנוגע להלך הרוח בבית וגן באותם ימים. ואז הגיעה התבוסה בנתניה ואחריה הקריסה. שבועיים עברו ובית"ר ירושלים הפסידה שלוש פעמים. איבדה אחיזה במאבק האליפות, איבדה גם את הגביע.

אלי טביב עצמו היה מרוסק אתמול ולא דיבר כמעט עם אף אחד. הבעלים לא רצה להתעסק בשום דבר שקשור לעתיד ומי שכן הצליח לדבר איתו, הביע חשש אמיתי שטביב עלול להרים ידיים. "אני לא אתפלא אם אלי יטוס עכשיו לחודש בארה"ב ולא יעשה שום צעד" אמר אחד האנשים ששוחח איתו.

הדיפרסיה שפשטה במועדון מאז ההפסד בגמר הגביע היא בבחינת חומר נפץ. הקהל לא מרוצה מההתנהלות וכאמור עלול לפתוח במחאה, חלק מהשחקנים רוצים לעזוב ואחרים פגועים. השאלה המרכזית היא האם טביב ייתן לגל הזה לעבור וינסה לבנות קבוצה חזקה לעונה הבאה, או שכדור השלג יתגלגל בנתיב ההתרסקות.

הרף השתנה העונה. בית"ר נאבקה על תארים והקהל לא יקבל ויתור על שחקנים מובילים ובניה מחדש, או במילים אחרות: קבוצה ששוב תתמודד על מקומות 3-4. איתי שכטר כבר בחוץ, חן עזרא מתנדנד ועידן ורד משדר שהוא לא מרוצה. ההחלטות שיקבל טביב בימים הקרובים יהיו מכריעות גם בנוגע לרמת המחאה של האוהדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלי טביב, אלי אוחנה, בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
עבר יום קשה. טביב/יוסי ציפקיס
קונטה מזלזל בצוות המקצועי ובאימונים בבית"ר ולא התבייש לומר לאנשים שהאימונים שלו כילד בפריס סן ז'רמן היו יותר טובים ורציניים

3. הבעיות בנוגע לסגל בעונה הבאה לא מסתיימות בשכטר, עזרא ואחרים. בית"ר ירושלים נמצאת במלכוד גם עם הזרים. אנטואן קונטה חתום לעונה הבאה, על מרסל הייסטר ישנה אופציה עד לתום העונה, אך בכל מקום בריא לא בטוח שיהיה נכון להשאיר אותם.

הצרפתי שכל כך הרשים אחרי שהגיע בינואר 2017, עשה השנה מה שהוא רוצה: יצא לצרפת ללא אישור, חזר באיחור ופיזר תירוצים לכל עבר. פעם נקרא לשיחה את אלי אוחנה, התעלם ונסע הביתה ופעם אחרת הודיע רגע לפני משחק גדול שהוא לא רוצה לשחק כי הראש שלו "לא נקי". בבית"ר היה מי שהגדיר את חלק מהפציעות שלו לאורך העונה כ"מדומות" ובמועדון מבינים שאם הוא ימשיך, חייב יהיה להגיע שינוי. התקווה היא שסמכות מקצועית רצינית שתעמוד על הקווים אולי תגרום לו להרגיש אחרת. קונטה מזלזל בצוות המקצועי ובאימונים בבית"ר ולא התבייש לומר לאנשים שהאימונים שלו כילד בפריס סן ז'רמן היו יותר טובים ורציניים.

במקרה של מרסל הייסטר, לבית"ר ישנה אופציה עד סוף החודש להחתים אותו לעונה נוספת. הקרואטי ממורמר ומתוסכל מאז יצא מההרכב וגם הפך למוקצה בחדר ההלבשה. וישנה התקרית במהלך המחצית במשחק בנתניה. השחקנים טענו שהייסטר אמר "לא נורא שאנחנו בפיגור 3, הלוואי היה 5". המגן מכחיש. לגרסתו, הוא ירד לחדר ההלבשה על רקע שירת האוהדים של נתניה וזמזם את המנגינה. השחקנים ראו וכעסו, והוא אמר להם: "מה אתה רוצים ממני, אני אשם שהם מובילים 0:3? היה צריך להיות 5". אבל קרב הגרסאות לא משמעותי כמו המעמד הירוד של הייסטר בחדר ההלבשה, ונראה שגם אם האופציה תמומש, המטרה תהיה למכור אותו.

למרות שכבש העונה 10 שערים, בבית"ר ירושלים ישנה הסכמה מלאה שקלאודמיר נמצא בירידה. רבים כבר שלחו אותו הביתה, אבל הקבוצה לא תחליף אותו עד שתמצא מחליף ראוי. בבית"ר מודים שלנוכח העונה הארוכה, הברזילאי הגיע לישורת האחרונה סחוט ובשלב הנוכחי לא ממהרים לקבל החלטות על פרידה או לחילופין על הארכת חוזהו. גם ז'אורז'יניו עשוי להישאר, זאת בהתאם לבניית הפאזל של הזרים ושל שאר שחקני הסגל - דברים שתלויים ברמת ההשקעה של טביב.

שחקן בית"ר ירושלים אנטואן קונטה מאוכזב. יוסי ציפקיס
עשה העונה מה שהוא רוצה. קונטה/יוסי ציפקיס
בבית"ר טענו לאחרונה כי קליימן עלה במשקל וכשהתבקש להישקל הוא סירב. השוער הכחיש וטען שהתחילו "לחפש אותו"

4. בוריס קליימן יסיים את דרכו בבית"ר ירושלים בתום העונה. השוער חווה את העונה החלשה ביותר שלו מאז הגיע לבירה לפני ארבע שנים, אך מעבר לכך ישנו דם רע בין הצדדים שמחייב פרידה. בבית"ר טענו לאחרונה כי קליימן עלה במשקל וכשהתבקש להישקל הוא סירב. השוער הכחיש וטען שהתחילו "לחפש אותו" בכל מיני דברים קטנים. בכל מקרה, הצדדים מבינים כי לא ניתן יהיה להמשיך יחד, בית"ר תחפש את השוער הבא (איתמר ניצן ודודו גורש על הפרק) ואילו קליימן ימשיך הלאה, אולי לחו"ל.

בוריס קליימן, שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
סיים את דרכו בבית"ר ירושלים. קליימן/ברני ארדוב

5. בניגוד גמור לדיכאון שפשט במועדון ב-36 השעות האחרונות, עומדת העובדה שהעונה של בית"ר ירושלים מוצלחת מאוד, גם מחוץ לכר הדשא. העונה חל גידול משמעותי בהכנסות ממנויי כבוד, נותני חסות ואפילו ספונסרים. נמכרו יותר כרטיסים, החשיפה הייתה גדולה יותר. בית"ר ירושלים היא הקבוצה עם הרייטינג הכי גדול מבחינת זכייני השידור ובשורה התחתונה אפשר לומר שהיא חזרה לקדמת הבמה ובגדול.

המועדון יהיה צריך לצאת בכוח מאווירת האבל, להרוויח מהנקודות החיוביות הרבות ולתקן את השליליות. בבית"ר יש גם מי שמבין שיש לשמר כמה שיותר את הסגל הקיים ולהנחית סמכות מקצועית בכירה. במצב כזה אלי טביב יהיה חייב לקחת צעד אחורה - גם כדי לא להחליש בעיני השחקנים את מי שעומד על הקווים.

טביב הוכיח פעמים רבות שהוא מצטיין בבחירת שחקנים ואף אחד לא מצפה ממנו לקחת צעד אחורה בתחום הזה. אבל ההתערבות שלו בניהול משחקים לא תרמה לקבוצה מבחינה פומבית והשפיעה לרעה גם על השחקנים, שלא היו יכולים להתעלם מההד התקשורתי בעניין. גם הקהל הושפע מכך והדברים התחילו להביא לתסיסה.

עונת המלפפונים כבר התחילה ובית"ר ירושלים נמצאת בפני צומת דרכים חשובה. היא תצטרך להשאיר את הדיכאון בצד ואז לקבל את ההחלטות הנכונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully