וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוקי דעות בתוך דירקטוריון מנהלת הליגה לגבי המו"מ מול ארגון השחקנים

9.5.2018 / 10:03

המגעים מול הארגון הוקפאו בשל נסיעת היו"ר שמואל פרנקל לועידת היול"ב וימשכו רק בשני. חלק מחברי דירקטוריון מנהלת הליגה לא אוהבים את התנגדותו של היו"ר למהלך הגבלת המתאזרחים: "ברור שהוא נגד, זו פגיעה במכבי תל אביב"

one

יו"ר מנהלת ליגת העל שמואל פרנקל, ומנכ"ל המנהלת עדלי מרכוס יצאו אמש (שלישי) לקונגרס יול"ב, מה שמעמיד את המשא מתן מול ארגון השחקנים בהמתנה עד לחזרתם. בפגישה האחרונה, שנערכה שלשום, סרבו בארגון השחקנים לחתום על ההסכם לעונת 2018/19, לפיו תשוחק הליגה במתכונת של החוק הרוסי עם שישה זרים בטופס, בלי הבטחות והסכמות לגבי ההסכם העתידי החל מעונת 2019/20. חברי צוות המשא ומתן של מנהלת הליגה היו מוכנים לויתורים מסוימים, אך דרשו ויתורים גם מחברי הארגון, ובסופו של יום לא הגיעו לכדי הסכמות.

ההערכות הן שביום שני הקרוב יחזרו הצדדים לשולחן המשא ומתן כדי לנסות ולסיים את הפרשה עוד לפני שמועד השביתה האפשרי, יום חמישי הבא, ה-17 למאי, מתקרב. אגב במנהלת הליגה לא קיבלו החלטה סופית מה יקרה האם הליגה תיכנס לשביתה שני מחזורים לסיומה, כשכל האפשרויות נמצאות על השולחן, כולל המתנה עד לסיום השביתה. בשני הצדדים אופטימיים כי ניתן לסיים את המגעים כבר בפגישה הבאה.

אך מאחורי הקלעים ממש לא שקט בדירקטוריון המנהלת. על פי טענות כמה חברים, העובדה כי פרנקל מעביר את החוק הרוסי עם שישה זרים לעונה הבאה היא צעד שנועד אך ורק כדי לנסות ולמנוע את המהלך של מכבי תל אביב לשחק עם שני סגלים שונים בליגה ובאירופה. "בישיבה המקורית, כשהחלטנו ללכת על ביטול החוק הרוסי, העלינו את האפשרות להשאר איתו לעוד עונה, אבל לא דובר על שישה זרים", מספר אחד מחברי הדירקטוריון, "בישיבה האחרונה זה כבר הוצג לנו כחלק מהסכמות שיש עם ארגון השחקנים, ולמרות שזה מיועד לקבוצה אחת ואולי לקבוצה נוספת, לא נותר לנו ברירה ולא נבזה את היושב ראש בסיטואציה כזאת".

עוד בנושא
אודי הירש מנתח: מדוע מכבי תל אביב צריכה לפטר את נבן ספאחיה
המתווה בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה: חוק רוסי עם שישה זרים
לאומית: הפועל רמת גן ניצחה, סדרת חצי הגמר הולכת למשחק מכריע

- יו"ר המנהלת שמואל פרנקל. יוסי ציפקיס
"לא הולך על פי דעת הרוב". פרנקל/יוסי ציפקיס

אלא שהתבטאויותיו האחרונות של פרנקל, לפיו הוא מתנגד לליגה של 14 קבוצות החל מעונת 2019/20, וכן מתנגד למהלך של הגבלת מספר המתאזרחים לפי חוק השחקן הישראלי, מהלך שזוכה לרוב בקרב חברי הדירקטוריון, גורמות לכעס גדול יותר, "ברור שפרנקל נגד הגבלה על המתאזרחים, זו פגיעה במכבי תל אביב, והוא מיישר איתה קו במקום ליישר קו עם הדירקטוריון", סיפר חבר נוסף לוואלה! ספורט, "מצד אחד הסכמנו שאף בעל קבוצה לא יהיה חלק מהמשא ומתן כחלק מהלקחים של השנים הקודמות, אבל הוא בכלל לא הולך על פי דעת הרוב. הוא היחיד שמתנגד לליגה של 14 קבוצות, קבוצות מוכנות להפסיד כסף בשביל זה".

בשיחה לא רשמית שערכו בארגון השחקנים עם שניים מחברי הדירקטוריון במנהלת הועלתה האפשרות ללכת למהלך של שבעה שחקנים ישראלים בטופס ואחד על המגרש, כששחקן ישראלי מוגדר ככזה שבוגר מחלקת הנוער בישראל, או מתאזרח ששיחק בנבחרת ישראל, או ככל הנראה מתאזרח לפני חקיקת החוק, אלא שבמשא ומתן דרשו בארגון השחקנים שמונה ישראלים בטופס, ופרנקל התנגד לכל הרעיון, "זה הפיתרון הטוב ביותר, זה יכל היה להסגר מזמן אם פרנקל לא היה דואג למכבי תל אביב כל הזמן", סיפר חבר הדירקטוריון שעודכן בפרטי המשא ומתן, "אם יהיה פיצוץ אמיתי ושביתה, זה רק בגלל העקשנות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully