וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה, ההתנצלות והבחורה העירומה: לאנס ארמסטרונג נפרד מישראל

לאנס ארמסטרונג סיכם שלושה ימי ג'ירו בישראל, כולל ההסתבכות עם התקשורת ועודד בן עמי ("בום, תקף אותי"), ו"הצד האחר של ישראל". רוכבים מבקרים את הארגון, האלוף מאשתקד טום דומולין: "מסלול נוראי ומסוכן, יותר גמלים מצופים"

צילום וידאו: ניב אהרונסון עריכת וידאו: מתן חדד

לאנס ארמסטרונג עזב את תל אביב אחרי שלושה ימים שבהם עקב מקרוב אחרי מירוץ הג'ירו ד'איטליה, שנפתח בישראל עם שלושה קטעים היסטוריים. "צריך להסיר את הכובע למדינה הנפלאה הזאת שאירחה את ההפקה הגדולה הזאת", אמר ארמסטרונג בפודקאסט "THEMOVE" שהוא מקליט.

עוד בנושא
חגיגת הג'ירו הסתיימה באילת, אליה ויויאני השיג ניצחון דרמטי נוסף
לאנס ארמסטרונג מדווח מתל אביב: "זה נס ישראלי שאף אחד לא התרסק"
האורחים מתלהבים: "האווירה היא כמו בתחרויות הגדולות באירופה"

לאנס ארמסטרונג ג'ירו ד'איטליה. ברני ארדוב
נו, איך האווירה? ארמסטרונג בישראל/ברני ארדוב

כזכור, אחרי היום הראשון, ביום שישי, כשהג'ירו נפתח בירושלים, האמריקאי ציין שלא הייתה אווירה מספיק מלהיבה ברחובות העיר, אבל מאז כבר חזר בו והחמיא לאווירה הטובה ברחבי תל אביב. "ניסיתי להציל את עצמי אחרי שביקרתי את העיר הכי היסטורית מפורסמת בעולם", אמר ארמסטרונג בפודקאסט, אחרי שאתמול התראיין ל"שש עם עודד בן עמי" והתבקש להתייחס לעניין, "עשיתי ראיון בערוץ הכי גדול בטלוויזיה, והבחור ישר בום, תוקף אותי - למה אמרת את זה על ירושלים?".

ג'י-בי האבר, שמקליט איתו את הפודקאסט, רמז שאכן לא הייתה אווירה טובה בבירה ביום הראשון, ולאנס הזהיר "אל תגיד את זה", כדי לא להסתבך בשנית. "ממה שראינו בטלוויזיה", אמר האבר, וארמסטרונג ענה בציניות: "זו אשמת הטלוויזיה...".

לאנס נאלץ להתנצל כדי לא להעליב את הקהל הישראלי, והאבר אמר לו "אנחנו לא מבינים את הנסיבות של יום שישי בחמש אחרי הצהריים, בגלל סיבות דת וכדומה", וארמסטרונג ענה: "אנחנו לא באמת מבינים את זה, אבל אנחנו חושבים שאנחנו מבינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ג'ירו ד'איטליה. ברני ארדוב
ארמסטרונג: "צריך להסיר את הכובע למדינה הנפלאה הזאת"/ברני ארדוב
מכתש רמון כפי שנראה במירוץ ג'ירו ד'איטליה בשידור של ערוץ יורוספורט. אתר רשמי
תמונות יפות בכל העולם. מכתש רמון/אתר רשמי

על היחס שקיבל בישראל אמר ארמסטרונג: "צריך לזכור, זו מדינה עם הרבה מחלוקות, בכל דבר פה, בכל פיסה, ואנחנו לא בוחרים בצד, ונהנינו מאוד, אני מרגיש בטוח, האנשים מדהימים - אבל יש פה סיפור, שלא כולם מסכימים עליו. כך שלישראל זו הייתה הזדמנות להגיד לעולם - גם אם אירן מתכננת להוריד על המדינה הזאת פצצה גרעינית, עכשיו יש לנו הזדמנות להראות צד אחר של המדינה. זה מה שספורט עושה. זו הסחת דעת". שותפו לפודקאסט ציין שהייתה "המון גאווה לאומית", וארמסטרונג אמר בעודו צוחק בקול: "הו אלוהים, המון".

ומה הדבר הבא לישראל בכל הנוגע לענף? "הרווח יהיה אולי עוד הרבה שנים", אמר ארמסטרונג, "אתה מחכה לילדים שעמדו בצד הדרך, שנהנו ואמרו 'אוי, זה קול'. או לכאלה שחילקו מים, הסתכלו על הרוכבים, והרגישו אותם חולפים על פניהם במהירות 70 קמ"ש, אתה מרגיש את זה, זה מדהים אותך". ארמסטרונג התייחס להשקעה הגדולה של סילבן אדמס הקנדי, שהביא את הג'ירו לישראל: "כשהוא ראה אותם חוגגים ברחובות, זו המתנה הכי גדולה שאתה יכול לתת לאנשים האלה".

הראיון עם עודד בן עמי

ג'ירו ד'איטליה. ברני ארדוב
שותפו לפודקאסט ציין שהייתה "המון גאווה לאומית", וארמסטרונג אמר בעודו צוחק: "הו אלוהים, המון"/ברני ארדוב

אגב, הפודקאסט נפתח בדיון קצרצר על התמונות של הבחורה המקומית העירומה, שחשפה את החזה שלה לעיני הרוכבים, בתמונות ששודרו בטלוויזיה והועברו בשידור חי. "ראית את הבחורה העירומה?", שאל לאנס ארמסטרונג, "בדרך כלל בטור דה פראנס יש בחורים עירומים, או כאלה עם תלבושות של בוראט... ואם כבר יש בחורה טופלס, היא עושה פלאש (מרימה חולצה להרף עין), אבל הבחורה הזאת פשוט נשארה ככה. לצערם של הרוכבים, הם נוסעים ב-70 קמ"ש, כך שלא היתה להם אפשרות להסב לזה תשומת לב".

מרוץ. צילום מסך
באירופה זה אחרת. הבחורה שחושפת/צילום מסך

טום דומולין על המסלול במדבר: "היה נוראי, הכי מסוכן אי פעם"

מנגד, הרוכב טום דומולין, האלוף מאשתקד, ביקר בחריפות את המסלול ביום השלישי של הג'ירו, שהיה מלווה ברוח מדברית במסע בין באר שבע לאילת דרך מכתש רמון. "זה היה נוראי, הספרינט הכי מסוכן שעשיתי אי פעם", אמר דומולין, "זה היה מאוד מסוכן, אני שמח ששרדתי אותו". במגזין האופניים האינטרנטי velonews נכתב על הקטע השלישי שהיה "שילוב של רוחות חזקות, חול מדברי, יחד עם כיכרות ובאמפים בכבישים נגד מהירות".

עוד הועברה ביקורת על הקהל הישראלי, שהפריע למהלך התקין של המירוץ, כולל "אנשים שחדרו למסלול כדי לעשות סלפי". כמו כן צוין ש"בדרך היו יותר גמלים ועזים מאשר אוהדים". "זה היה כאילו היינו על הירח", אמר דומולין, "פשוט היינו צריכים להשלים עם זה".

"אני שמח שזה נגמר", הוסיף דומולין, "המדבר? היה משעמם. היום הראשון בירושלים היה בסדר, וזה היה נחמד כי זכיתי במירוץ נגד השעון, אבל היומיים שאחרי זה לא היו כל כך יפים. זה היה מסוכן מדי. לא היה בטוח בשום שלב בפלוטון".

גם רוהאן דניס, המוביל, ביקר את התנאים במסלול. "זה היה מלחיץ, מאוד מלחיץ", אמר על הסיומת בספרינט, שכללה באמפרים בכביש ונתיב צר מוקף בקהל נלהב, "היה קצת מפחיד, אבל יצאתי ללא פגע. כשנותרו 5 ק"מ לסיום, חשבתי שלא אצליח לשמור על החולצה הוורודה. נדרש מאמץ גדול כדי לעבור את הכיכרות, היה שם קטע צר והסתערנו, הפלוטון נסע במהירות 70-60 קמ"ש, ואני ירדתי ל-35 קמ"ש".

ג'ירו ד'איטליה. צילום מסך מתוך יורוספורט, צילום מסך
צוין ש"בדרך היו יותר גמלים ועזים מאשר אוהדים". "זה היה כאילו היינו על הירח", אמר דומולין/צילום מסך, צילום מסך מתוך יורוספורט

עוד נכתב על קשיים ואתגרים ארגוניים, שהקשו על הקבוצות להגיע לישראל עם האוטובוסים שלהם, על רוכבים רבים שנאלצו להוציא ויזות מיוחדות, ועל אנשי צוות וציוד שלא הגיעו ולא הובאו. זו לא פעם ראשונה שהג'ירו לא מתחיל באיטליה, אבל הפעם זה היה מחוץ לאירופה. "זו הייתה הרפתקה להגיע לכאן", אמר אלכס סאנס וגה, המנהל של קבוצת דימנשן דאטא, "מבחינה לוגיסטית, זו הייתה הפתיחה הכי מסובכת שעשינו אי פעם".

עם זאת, צוין כי הארגון הישראלי עמד בציפיות. "אף קבוצה לא הביאה את האוטובוס שלה או את צי הרכבים שלה, אך המארגנים העמידו לרשות הקבוצות ואנים ורכבים", נכתב. כל הציוד הועמס לטיסה לישראל, ויצא חזרה לאיטליה להמשך המירוץ בסיציליה. "קבוצות הביאו את המינימום", נכתב בדיווח, "פחות אופניים ספיירים, פחות קסדות וצמיגים, דבר שהקשה על האנשים הטכניים", אבל סאנס וגה ציין ש"הבאנו את המינימום, אבל לא היו בעיות. הישראלים סיפקו את כל מה שהיינו צריכים. הכל הלך טוב, ומאורגן מאוד".

טום דומולן, ג'ירו ד'איטליה, ירושלים. רויטרס
"היה מסוכן מדי. לא היה בטוח בשום שלב בפלוטון". דומולין בירושלים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully